RTV forum PL | NewsGroups PL

Rewolucja w akumulatorach: Aluminiowo-jonowe osiągają 1060 Wh/kg!

2,5 x więcej niż Li-Ion

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Rewolucja w akumulatorach: Aluminiowo-jonowe osiągają 1060 Wh/kg!

alojzy nieborak
Guest

Wed Dec 24, 2025 10:44 pm   



Coś cicho o nowych accu Al-Ion. A tu już nowe fabryki budują.

https://www.youtube.com/watch?v=CJeBMzWdots

cyt
teoretyczny potencjał gęstości energii akumulatorów
aluminiowo-jonowych wynosi 1060 Wh/kg w porównaniu z limitem
litowo-jonowym wynoszącym 406 Wh/kg
https://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium-ion_battery

x
Guest

Wed Dec 24, 2025 10:56 pm   



W dniu 24.12.2025 o 21:44, alojzy nieborak pisze:
Quote:
Coś cicho o nowych accu Al-Ion. A tu już nowe fabryki budują.

To niech wybudują. Od kilku lat budują inne, nawet zasadowe. Dokąd nie
będzie ich w masowej sprzedaży to nie musisz siać niepokojów Smile
--
Pixel
Albo PiS albo Polska

Janusz
Guest

Wed Dec 24, 2025 11:30 pm   



W dniu 24.12.2025 o 21:44, alojzy nieborak pisze:
Quote:
Coś cicho o nowych accu Al-Ion. A tu już nowe fabryki budują.

https://www.youtube.com/watch?v=CJeBMzWdots

cyt
 teoretyczny potencjał gęstości energii akumulatorów aluminiowo-
jonowych wynosi 1060 Wh/kg w porównaniu z limitem litowo-jonowym
wynoszącym 406 Wh/kg
https://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium-ion_battery
Już tyle przełomów było, zobaczymy za kilka lat czy da się kupić je w

sensownej cenie, ja jak na razie kupiłem sobie pod choinkę 16szt LiFeP04
314Ah, do tego falownik deye za 7kzł i osprzęt czyli bms 200A za 364zł.
I robię sobie elektrownie w domu, mam PV a na wiosnę jeszcze dokupię po
15 szt na wschód i zachód do tego falownika deye.

--
Janusz

alojzy nieborak
Guest

Thu Dec 25, 2025 12:02 am   



W dniu 2025-12-24 o 22:30, Janusz pisze:
Quote:
W dniu 24.12.2025 o 21:44, alojzy nieborak pisze:
Coś cicho o nowych accu Al-Ion. A tu już nowe fabryki budują.

https://www.youtube.com/watch?v=CJeBMzWdots

cyt
  teoretyczny potencjał gęstości energii akumulatorów aluminiowo-
jonowych wynosi 1060 Wh/kg w porównaniu z limitem litowo-jonowym
wynoszącym 406 Wh/kg
https://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium-ion_battery
Już tyle przełomów było

Owszem, ale do poprzednich technologii fabryk nie budowano.

Quote:
zobaczymy za kilka lat czy da się kupić je w
sensownej cenie

Jakoś tak w 2026-2028 mają wybudować fabrykę.

Quote:
ja jak na razie kupiłem sobie pod choinkę 16szt LiFeP04
314Ah

30 lat temu miałeś inny ryneczek, wtedy wysoka pojemność przydała się w
prod. typu laptop. Chyba nikt nie myślał o samochodach elektrycznych.

Quote:
do tego falownik deye za 7kzł i osprzęt czyli bms 200A za 364zł.
I robię sobie elektrownie w domu, mam PV a na wiosnę jeszcze dokupię po
15 szt na wschód i zachód do tego falownika deye.

Tak jak filmy pierw idą do kina, dalej są wypuszczane na DVD, następnie
puszczane w telewizjach płatnych i na końcu w TV publicznej, tak i
baterie pierw zostaną puszczone na ryneczek gdzie jest największy zwrot.

Janusz
Guest

Thu Dec 25, 2025 11:23 pm   



W dniu 24.12.2025 o 21:44, alojzy nieborak pisze:
Quote:
Coś cicho o nowych accu Al-Ion. A tu już nowe fabryki budują.

https://www.youtube.com/watch?v=CJeBMzWdots

cyt
 teoretyczny potencjał gęstości energii akumulatorów aluminiowo-
jonowych wynosi 1060 Wh/kg w porównaniu z limitem litowo-jonowym
wynoszącym 406 Wh/kg
https://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium-ion_battery

Nie tylko toyota, teraz czytam że

https://www.money.pl/gospodarka/samsung-stworzyl-nowy-typ-baterii-osiagaja-zasieg-960-km-w-9-minut-7236370253806560a.html
"Południowokoreański gigant technologiczny ogłosił gotowość do
wprowadzenia na rynek długo wyczekiwanych akumulatorów typu solid-state
(ASSB). Jest to efekt trójstronnego porozumienia zawartego między
Samsung SDI, koncernem motoryzacyjnym BMW oraz amerykańską firmą Solid
Power, "
"W praktyce oznacza to, że samochody elektryczne wyposażone w
rozwiązanie Samsunga będą mogły pokonać dystans 600 mil, czyli około 965
kilometrów, na jednym ładowaniu. Co więcej, proces uzupełniania energii
od niemal zera do pełna ma zajmować zaledwie 9 minut, co stanowi
drastyczną poprawę w stosunku do obecnych standardów, gdzie szybkie
ładowanie do poziomu 80 proc. trwa zazwyczaj około 45 minut."
"Największą różnicą między nowymi ogniwami a standardowymi bateriami
litowo-jonowymi jest zastąpienie płynnego elektrolitu substancją stałą.
Ta zmiana ma fundamentalne znaczenie dla bezpieczeństwa użytkowania
pojazdów elektrycznych. Stały elektrolit nie jest palny, co niemal
całkowicie eliminuje ryzyko pożaru w przypadku uszkodzenia mechanicznego
lub przegrzania baterii. Jest to jeden z najsilniejszych argumentów
przemawiających za masową adaptacją tego rozwiązania w transporcie
publicznym i prywatnym.
Samsung deklaruje, że ich baterie solid-state będą w stanie wytrzymać
do 2000 cykli ładowania i rozładowania. Przy zakładanym zasięgu na
poziomie 600 mil, przekłada się to na łączny przebieg rzędu 1,2 miliona
mil (blisko 2 miliony kilometrów) w ciągu 20 lat eksploatacji. Taka
żywotność znacząco przewyższa okres użytkowania większości współczesnych
samochodów spalinowych, co może drastycznie obniżyć całkowity koszt
posiadania pojazdu (TCO).
W konstrukcji nowych ogniw Samsung wykorzystał innowacyjne połączenie
materiałów. Anoda składa się z warstwy srebrowo-węglowej, natomiast
katoda wykorzystuje materiał niklowo-manganowo-kobaltowy. Wybór srebra
nie jest przypadkowy jest to metal o najwyższej przewodności
elektrycznej, a według danych przytaczanych przez producenta, jest on
również bardziej dostępny w skorupie ziemskiej niż lit, co w
perspektywie długoterminowej może wpłynąć na stabilność łańcuchów dostaw
i kosztów produkcji."


--
Janusz

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Rewolucja w akumulatorach: Aluminiowo-jonowe osiągają 1060 Wh/kg!

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map