Łukasz
Guest
Mon Jun 11, 2007 3:01 pm
Witam to znow ja
Zbudowalem uklad regulatora na podstawie schematu z datasheetu Motoroli.
Problem jest taki, ze nie po wlaczeniu ukladu do sieci silnik startuje z
pelna moca, uklad nie reaguje na zmiane predkosci. Zasilanie układu
scalonego w normie - ok.15.5V. Na wyjsciu na silnik pojawia sie od razu
pelne napiecie sieci. Poza tym odlaczenie tachopradnicy powinno spowodowac
wylaczenie sie silnika ale nic takiego sie nie dzieje. Silnik na podstawie
pomiaru napiecia z tachopradnicy ma ok 10000 obr/min. Do regulacji predkosci
i rampy zastosowalem potencjometry 100k, triak to BT136, tachopradnica jakas
z DDR-u 25V/2500obr. Macie jakies sugestie czemu to nie dziala? Uwalony TDA?
A moze cos innego?
Pozdrawiam i dziekuje za wszelkie odpowiedzi.
EM
Guest
Tue Jun 12, 2007 8:11 am
Quote:
Zbudowalem uklad regulatora na podstawie schematu z datasheetu Motoroli.
Problem jest taki, ze nie po wlaczeniu ukladu do sieci silnik startuje z
pelna moca, uklad nie reaguje na zmiane predkosci. Zasilanie układu
scalonego w normie - ok.15.5V. Na wyjsciu na silnik pojawia sie od razu
pelne napiecie sieci. Poza tym odlaczenie tachopradnicy powinno
spowodowac wylaczenie sie silnika ale nic takiego sie nie dzieje. Silnik
na podstawie pomiaru napiecia z tachopradnicy ma ok 10000 obr/min. Do
regulacji predkosci i rampy zastosowalem potencjometry 100k, triak to
BT136, tachopradnica jakas z DDR-u 25V/2500obr. Macie jakies sugestie
czemu to nie dziala? Uwalony TDA? A moze cos innego?
Zacząłbym od upewnienia się, czy triak jest odpowiednio podłączony A1,
A2, G.
--
Pozdr
EM
Łukasz
Guest
Tue Jun 12, 2007 10:08 pm
Użytkownik "EM" <edim123@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:f4lguu$qa4$1@news.onet.pl...
Quote:
Zacząłbym od upewnienia się, czy triak jest odpowiednio podłączony A1, A2,
G.
Triak jest podłączony prawidłowo.