Irokez
Guest
Tue Sep 06, 2016 6:22 pm
Witam
Są jakieś gotowce regulatorów prądu? Na szynę DIN na przykład?
Zasilanie mam 24V, potrzebuję regulować prąd w zakresie 0...1,00A na
obciążeniu 20 om. Najlepiej za pomocą potencjometru po prostu i aby to
stabilnie trzymało ten prąd mimo pewnej zmiany oporności w wyniku
nagrzania się.
Zasilaczy napięciowych jak mrówków, a prądowe?
--
Irokez
Robert WaĹkowski
Guest
Tue Sep 06, 2016 6:36 pm
W dniu 2016-09-06 o 20:22, Irokez pisze:
Quote:
Witam
Są jakieś gotowce regulatorów prądu? Na szynę DIN na przykład?
Zasilanie mam 24V, potrzebuję regulować prąd w zakresie 0...1,00A na
obciążeniu 20 om. Najlepiej za pomocą potencjometru po prostu i aby to
stabilnie trzymało ten prąd mimo pewnej zmiany oporności w wyniku
nagrzania się.
Zasilaczy napięciowych jak mrówków, a prądowe?
Zasilacz laboratoryjny, tylko ta szyna...
Robert
Irokez
Guest
Tue Sep 06, 2016 7:58 pm
W dniu 2016-09-06 o 20:36, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
Zasilacz laboratoryjny, tylko ta szyna...
No właśnie.. ma się zamknąć w szafce i być bezobsługowe.
Na razie znalazłem jedną tylko firmową wersję regulatora 0..2A, ale jako
używki za granicą czy za wielką wodą, i cena po przeliczeniu 1500PLN i
lepiej nie zachęca.
--
Irokez
Bartolomeo
Guest
Tue Sep 06, 2016 11:05 pm
W dniu 2016-09-06 o 20:22, Irokez pisze:
Quote:
jakieś gotowce regulatorów prądu? Na szynę DIN na przykład?
Do czego chcesz wykorzystywać? Może nie musisz regulować prądu tylko moc?
W takim przypadku regulator PWM dla silnika DC np.
http://electropark.pl/moduly-sterowniki-silnikow/7700-regulator-obrotow-silnika-pradu-stalego-2a.html
Zrobienie liniowego źródła prądowego to też nie problem tylko będzie się
trochę grzało.
Irokez
Guest
Wed Sep 07, 2016 3:24 pm
W dniu 2016-09-07 o 01:05, Bartolomeo pisze:
Quote:
Hamulec magnetyczny.
--
Irokez
PeJot
Guest
Wed Sep 07, 2016 5:08 pm
W dniu 2016-09-07 o 17:24, Irokez pisze:
Quote:
Są gotowe regulatory PWM do wzbudzania hamulców *proszkowych*, może się
nada ?
Hamulce elektromagnetyczne steruję napięciem, tyle że one są chłodzone i
pływanie rezystancji wzbudzenia z temperaturą mnie niespecjalnie
interesuje przy przyjętej dokładności regulacji.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Irokez
Guest
Wed Sep 07, 2016 7:05 pm
W dniu 2016-09-07 o 19:08, PeJot pisze:
Quote:
Są gotowe regulatory PWM do wzbudzania hamulców *proszkowych*, może się
nada ?
Hamulce elektromagnetyczne steruję napięciem, tyle że one są chłodzone i
pływanie rezystancji wzbudzenia z temperaturą mnie niespecjalnie
interesuje przy przyjętej dokładności regulacji.
Wychodzi na to że tak. Sterownik jest regulatorem prądowym i o to
chodzi. Ustalany moment jest proporcjonalny do prądu.
Znalazłem na przykład EZP-51.
Pozdrawiam.
--
Irokez
PeJot
Guest
Wed Sep 07, 2016 7:15 pm
W dniu 2016-09-07 o 21:05, Irokez pisze:
Quote:
W dniu 2016-09-07 o 19:08, PeJot pisze:
Są gotowe regulatory PWM do wzbudzania hamulców *proszkowych*, może się
nada ?
Hamulce elektromagnetyczne steruję napięciem, tyle że one są chłodzone i
pływanie rezystancji wzbudzenia z temperaturą mnie niespecjalnie
interesuje przy przyjętej dokładności regulacji.
Wychodzi na to że tak. Sterownik jest regulatorem prądowym i o to
chodzi. Ustalany moment jest proporcjonalny do prądu.
Znalazłem na przykład EZP-51.
Chciałem Ci go proponować ale to skrzynka nie na szynę DIN.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Irokez
Guest
Wed Sep 07, 2016 7:57 pm
W dniu 2016-09-07 o 21:15, PeJot pisze:
Quote:
W dniu 2016-09-07 o 21:05, Irokez pisze:
W dniu 2016-09-07 o 19:08, PeJot pisze:
Są gotowe regulatory PWM do wzbudzania hamulców *proszkowych*, może się
nada ?
Hamulce elektromagnetyczne steruję napięciem, tyle że one są chłodzone i
pływanie rezystancji wzbudzenia z temperaturą mnie niespecjalnie
interesuje przy przyjętej dokładności regulacji.
Wychodzi na to że tak. Sterownik jest regulatorem prądowym i o to
chodzi. Ustalany moment jest proporcjonalny do prądu.
Znalazłem na przykład EZP-51.
Chciałem Ci go proponować ale to skrzynka nie na szynę DIN.
Wiem, ale mam już też na DIN, PowerBlock2
Dzięki
Zdrówko
--
Irokez
PeJot
Guest
Thu Sep 08, 2016 6:29 pm
W dniu 2016-09-07 o 21:57, Irokez pisze:
Quote:
Wiem, ale mam już też na DIN, PowerBlock2
A z ciekawości, o jakie *hamulce magnetyczne* chodzi ? Ja używam h.
histerezowych Magtrol-a, ale one mają cenę o jedno 0 za dużą :|
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Irokez
Guest
Fri Sep 09, 2016 5:53 pm
W dniu 2016-09-08 o 20:29, PeJot pisze:
Quote:
W dniu 2016-09-07 o 21:57, Irokez pisze:
Wiem, ale mam już też na DIN, PowerBlock2
A z ciekawości, o jakie *hamulce magnetyczne* chodzi ? Ja używam h.
histerezowych Magtrol-a, ale one mają cenę o jedno 0 za dużą :|
Akurat mam Merobel EMP. Zastanawiam się jak bardzo liniowy jest moment w
funkcji prądu. Na wykresie wygląda fajnie, zobaczę jak w rzeczywistości
będzie. Chciałbym użyć cyfrowego potencjometru (takie panelowe coś, na
przykład EDP2041) do ustawienia zadanego momentu, ale jak będzie to mało
liniowe to chyba tylko coś swojego z mikroprocesorową korektą
charakterystyki będzie trzeba zrobić. A jak będzie potrzeba ledwo 15
ustalonych kroków, to i przełącznik obrotowy 16 krokowy da rady + 15
peerek :)
Zdrówko
--
Irokez
PeJot
Guest
Fri Sep 09, 2016 7:15 pm
W dniu 2016-09-09 o 19:53, Irokez pisze:
Quote:
W dniu 2016-09-08 o 20:29, PeJot pisze:
W dniu 2016-09-07 o 21:57, Irokez pisze:
Wiem, ale mam już też na DIN, PowerBlock2
A z ciekawości, o jakie *hamulce magnetyczne* chodzi ? Ja używam h.
histerezowych Magtrol-a, ale one mają cenę o jedno 0 za dużą :|
Akurat mam Merobel EMP.
Na ich stronie widzę hamulce proszkowe.
Quote:
Zastanawiam się jak bardzo liniowy jest moment w
funkcji prądu. Na wykresie wygląda fajnie,
Jak zwykle początek charakterystyki psuje residual torque. Podają
stosunkowo małe wartości. Chociaż konstrukcja z wałem tylko z *jednej
strony* powoduje, że faktycznie straty na pojedynczym uszczelnieniu są
faktycznie nieduże.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Irokez
Guest
Fri Sep 09, 2016 7:28 pm
W dniu 2016-09-09 o 21:15, PeJot pisze:
Quote:
A z ciekawości, o jakie *hamulce magnetyczne* chodzi ? Ja używam h.
histerezowych Magtrol-a, ale one mają cenę o jedno 0 za dużą :|
Akurat mam Merobel EMP.
Na ich stronie widzę hamulce proszkowe.
To to raczej tak wygląda.
Quote:
Zastanawiam się jak bardzo liniowy jest moment w
funkcji prądu. Na wykresie wygląda fajnie,
Jak zwykle początek charakterystyki psuje residual torque. Podają
stosunkowo małe wartości. Chociaż konstrukcja z wałem tylko z *jednej
strony* powoduje, że faktycznie straty na pojedynczym uszczelnieniu są
faktycznie nieduże.
Jak poskładam sprzęt to porobię pomiary momentu w funkcji prądu i się
zobaczy co to wyjdzie.
--
Irokez
PeJot
Guest
Fri Sep 09, 2016 8:56 pm
W dniu 2016-09-09 o 21:28, Irokez pisze:
Quote:
Zastanawiam się jak bardzo liniowy jest moment w
funkcji prądu. Na wykresie wygląda fajnie,
Jak zwykle początek charakterystyki psuje residual torque. Podają
stosunkowo małe wartości. Chociaż konstrukcja z wałem tylko z *jednej
strony* powoduje, że faktycznie straty na pojedynczym uszczelnieniu są
faktycznie nieduże.
Jak poskładam sprzęt to porobię pomiary momentu w funkcji prądu i się
zobaczy co to wyjdzie.
Środek i góra powinny być powtarzalne.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem