tedy
Guest
Sun Jun 15, 2008 9:53 am
zapytanie do znawców silników oczywiscie elektrycznych
konkretnie kupiłem małą wciągarkę na 220v typu budowlanego
a zacząłem jej używać do wyciągania silników samochodowych
i okazuję się że ma przełożenie takie że przy momencie dotknięcia na
styk pilota zaczyna pracowac ale moment jest tak dobrany że praca jej
odbywa się skokowo , podejrzewam gdyby miała mniejsze obroty silnika
ta praca byłaby stabilniejsza chodzi o założnie jakiejś regulacji,
proszę o pomoc abym był z tego zakupu zadowolony
Mario
Guest
Sun Jun 15, 2008 9:53 am
tedy pisze:
Quote:
zapytanie do znawców silników oczywiscie elektrycznych
konkretnie kupiłem małą wciągarkę na 220v typu budowlanego
a zacząłem jej używać do wyciągania silników samochodowych
i okazuję się że ma przełożenie takie że przy momencie dotknięcia na
styk pilota zaczyna pracowac ale moment jest tak dobrany że praca jej
odbywa się skokowo , podejrzewam gdyby miała mniejsze obroty silnika
ta praca byłaby stabilniejsza chodzi o założnie jakiejś regulacji,
proszę o pomoc abym był z tego zakupu zadowolony
Musiałbyś dać Softstart. Umożliwia łagodny start i hamowanie. Czas
narastania napięcia można regulować w zakresie do 10 sek.
--
Pozdrawiam
MD
PH
Guest
Sun Jun 15, 2008 10:56 am
tedy pisze:
Quote:
zapytanie do znawców silników oczywiscie elektrycznych
konkretnie kupiłem małą wciągarkę na 220v typu budowlanego
a zacząłem jej używać do wyciągania silników samochodowych
i okazuję się że ma przełożenie takie że przy momencie dotknięcia na
styk pilota zaczyna pracowac ale moment jest tak dobrany że praca jej
odbywa się skokowo , podejrzewam gdyby miała mniejsze obroty silnika
ta praca byłaby stabilniejsza chodzi o założnie jakiejś regulacji,
proszę o pomoc abym był z tego zakupu zadowolony
Kiedyś się dokładało bezwładoności ;)
--
PH
J.F.
Guest
Sun Jun 15, 2008 11:37 am
On Sun, 15 Jun 2008 10:14:34 +0200, Ikey wrote:
Quote:
Niestety te małe wciągarki zwykle mają w silnik wbudowany hamulec
elektromagnetyczny co czyni sterowanie nim trudne w praktyce... Nawet gdybyś
ten hamulec odseparował to silniki jednofazowe z kondensatorem też nie
bardzo nadają się do pracy z falownikiem - mocno spada moment przy
zmniejszaniu obrotów. Czyli niewiele da się zrobić.
Wywalic kondensator i poszukac dwufazowego falownika ?
J.