Marco
Guest
Sun Nov 28, 2004 4:19 pm
Witam,
Próbuję dorobić wejście liniowe w radioodtwarzaczu CAR400 (Opel).
Przedwzamcniacz i przełącznik wejść sa na układzie TDA7313N
(http://alfa.iele.polsl.gliwice.pl/elenota/STMicroelectronics/docs/6075.pdf)
Na wyprowadzeniach 11 oraz 15 układu podłączony jest tuner FM.
Pozostają jeszcze wejścia na wyprowadzeniach 9,10 (kanał prawy) i 14,15
(kanał lewy).
Ponieważ nie mam schematu a z prowadzenia ścieżek na płytce trudno sie
zorientować w połaczeniach prosze o pomoc, zanim zdewastuję lekko kolejny
fragment płytki: Do których wyprowadzeń podpięty jest sygnał z odtwarzacza
kasetowego?
Sprawdziłem wyprowadzenia 11 i 15 ale okazało się że to FM więc wlutowałem
elektrolity spowrotem. Po tej operacji niestety przestał działać wyświetlacz
w Oplu

- dziwne...
Łatwej byłoby oczywiście sprawdzić to na włączonym odtwarzaczu ale nie mam
na to warunków.
Jeżeli ktoś ma doświadczenie w tym zakresie, to bardzo proszę o pomoc.
Oczywiście ideałem byłby schemat ale z reguły to marzenie ściętej głowy.
Pozdrawiam serdecznie,
Marek
Mariusz
Guest
Sun Nov 28, 2004 7:16 pm
Użytkownik "Marco" <marco@poczta.neostrada.xx> napisał w wiadomości
news:iUmqd.53043$ha.22600@news.chello.at...
Quote:
w Oplu

- dziwne...
Łatwej byłoby oczywiście sprawdzić to na włączonym odtwarzaczu ale nie mam
na to warunków.
Mozesz zablokowac kod i potem radio uruchomic na stole, to radio nie
potrzebuje wyswietlacza do pracy. No chyba ze problem z uruchomieniem polega
na czym innym.
Mariusz
marila@poczta.onet.pl
Waldemar Krzok
Guest
Sun Nov 28, 2004 8:46 pm
Marco wrote:
Quote:
Witam,
Próbuję dorobić wejście liniowe w radioodtwarzaczu CAR400 (Opel).
Przedwzamcniacz i przełącznik wejść sa na układzie TDA7313N
(http://alfa.iele.polsl.gliwice.pl/elenota/STMicroelectronics/docs/6075.pdf)
Na wyprowadzeniach 11 oraz 15 układu podłączony jest tuner FM.
Pozostają jeszcze wejścia na wyprowadzeniach 9,10 (kanał prawy) i 14,15
(kanał lewy).
Ponieważ nie mam schematu a z prowadzenia ścieżek na płytce trudno sie
zorientować w połaczeniach prosze o pomoc, zanim zdewastuję lekko kolejny
fragment płytki: Do których wyprowadzeń podpięty jest sygnał z odtwarzacza
kasetowego?
Sprawdziłem wyprowadzenia 11 i 15 ale okazało się że to FM więc wlutowałem
elektrolity spowrotem. Po tej operacji niestety przestał działać
wyświetlacz w Oplu

- dziwne...
Łatwej byłoby oczywiście sprawdzić to na włączonym odtwarzaczu ale nie mam
na to warunków.
Jeżeli ktoś ma doświadczenie w tym zakresie, to bardzo proszę o pomoc.
Oczywiście ideałem byłby schemat ale z reguły to marzenie ściętej głowy.
niestety mam tylko schemat do CAR300, a tam siedzi TDA7348 jako przełącznik
sygnałów. Ja swoje radio przerobiłem. Dodałem przełącznik właśnie tam,
gdzie wchodzi sygnał z dekodera stereo (u mnie siedzi TDA7338). Kanał
kasety ma tą wadę, że musisz włączyć magnetofon, by korzystać z wejścia. Ja
dałem przekaźnik we wnętrzu radia. Zamiast jednej z zatyczek koło radia
(tam, gdzie w wypasionych samochodach jest ogrzewanie pupy), dałem
miniaturowe gniazdko 5 pinowe. Tu mam wejście (L, R, Masa) i jeden drut do
przekaźnika. Jak go zwieram na masę (wtykając wtyk mojego mp3 playera), to
przełączam radio na mp3. Wadą jest, że nie przełącza automatycznie na
informacje drogowe i na displayu jest radio, ale za to prosto.
Waldek
Marco
Guest
Sun Nov 28, 2004 10:33 pm
"Waldemar Krzok" <waldemar.krzok@t-online.de> wrote in message
news:codcsu$kvk$00$1@news.t-online.com...
Quote:
niestety mam tylko schemat do CAR300, a tam siedzi TDA7348 jako
przełącznik
sygnałów. Ja swoje radio przerobiłem. Dodałem przełącznik właśnie tam,
gdzie wchodzi sygnał z dekodera stereo (u mnie siedzi TDA7338). Kanał
kasety ma tą wadę, że musisz włączyć magnetofon, by korzystać z wejścia.
Ja
dałem przekaźnik we wnętrzu radia. Zamiast jednej z zatyczek koło radia
(tam, gdzie w wypasionych samochodach jest ogrzewanie pupy), dałem
miniaturowe gniazdko 5 pinowe. Tu mam wejście (L, R, Masa) i jeden drut do
przekaźnika. Jak go zwieram na masę (wtykając wtyk mojego mp3 playera), to
przełączam radio na mp3. Wadą jest, że nie przełącza automatycznie na
informacje drogowe i na displayu jest radio, ale za to prosto.
Właśnie magnetofon mi pasuje, bo mam podpiete sterowanie w kierownicy z
przelącznikiem kaseta/radio.
Też się zastanawiałem nad przekaźnikiem ale wydawało mi się, że podpięcie
mp3 pod wejście magnetofonu będzi prostsze i bardziej eleganckie. Ponadto
nie musze wtedy kombinować ze sposobem przełączania źródła sygnału. Kasety
zupełnie nie używam.
Pozdrawiam,
Marek
PeJot
Guest
Mon Nov 29, 2004 8:21 am
Marco napisał(a):
Quote:
Jeżeli ktoś ma doświadczenie w tym zakresie, to bardzo proszę o pomoc.
Dorabiałem wejście, ale w innym modelu Philipsa. To było radio z
kieszenią. Jako złącza użyłem D-sub, 9 pinów, nawet mechanicznie udało
się w sposób pewny wszystko łączyć po wsadzeniu radia w kieszeń, ale
zabawy mechanicznej z dokładnością 0.1 mm było trochę. Początkowo
chciałem dać jeszcze kolec, tak aby radio było bazowane podczas
wsadzania, ale okazał się zbędny - wystarczyło samo gniazdo.
Przełączanie na zewnętrzne źródło rozwiązałem przy użyciu gniazda
słuchawkowego Jack ( duży ). Wsadzenie wtyczki zewn. źródła powodowało
przełączenie na to źródło. Aha, to także był Opelek, gniazdo upchałem w
schowku, tam gdzie i zewn. źródło.
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html
Waldemar Krzok
Guest
Mon Nov 29, 2004 10:39 am
Quote:
Właśnie magnetofon mi pasuje, bo mam podpiete sterowanie w kierownicy z
przelącznikiem kaseta/radio.
Też się zastanawiałem nad przekaźnikiem ale wydawało mi się, że podpięcie
mp3 pod wejście magnetofonu będzi prostsze i bardziej eleganckie. Ponadto
nie musze wtedy kombinować ze sposobem przełączania źródła sygnału. Kasety
zupełnie nie używam.
tylko nie wiem, czy ci się uda przełączyć na kasetę, jak jej tam w
środku nie będzie. Sterowanie (przynajmniej mojego TDA7338) leci z
procesora przez I2C i za ch... nie chce przełączyć na kasetę, jak kasety
nie ma w środku i ona się nie kręci.
Waldek