PcmOl
Guest
Mon Apr 01, 2013 6:38 am
- Uwe = 4-6V
- Uwy = 12-14V
- Większość czasu obciążona prądem kilku mA (odbiornik sterowania). Kluczową
jest sprawność w tym trybie pracy.
- Sporadycznie, przez setki milisekund, obciążona prądem zadziałania siłownika
zamka samochodowego. (Domniemam z fusów prąd rzędu 1A, więc zakładam wydajność
max. 2-3A.)
- Praca w środowisku zewnętrznym. (temp. od -15 do +30 C)
- Źródło zasilania: 4 akumulatory Ni-Mh lub 4 baterie alkaliczne.
- Dodatkowe zalecenie, ze względu na specyfikę zastosowania: częstotliwość pracy
Quote:
80kHz (można zrezygnować).
Ma to sens?
Jaki scalak i w jakim trybie pracy najlepiej użyć?
Może są w sprzedaży pasujące gotowce w przyzwoitych cenach? (pojedyncze sztuki)
Zbych
Guest
Tue Apr 02, 2013 6:16 am
W dniu 01.04.2013 08:38, PcmOl pisze:
Quote:
- Uwe = 4-6V
- Uwy = 12-14V
- Większość czasu obciążona prądem kilku mA (odbiornik sterowania).
Kluczową jest sprawność w tym trybie pracy.
- Sporadycznie, przez setki milisekund, obciążona prądem zadziałania
siłownika zamka samochodowego. (Domniemam z fusów prąd rzędu 1A, więc
zakładam wydajność max. 2-3A.)
Może w takim przypadku warto pomyśleć o dwóch przetwornicach. Ta
mocniejsza mogłaby być włączana sygnałem uruchamiającym siłownik.
Słabszą można by spróbować zrobić na pompie ładunkowej.
Gejzero SQ3OGX
Guest
Tue Apr 02, 2013 5:31 pm
Użytkownik "Zbych" <abuse@onet.pl> napisał w wiadomości
news:515a77b8$0$26686$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W dniu 01.04.2013 08:38, PcmOl pisze:
- Uwe = 4-6V
- Uwy = 12-14V
- Większość czasu obciążona prądem kilku mA (odbiornik sterowania).
Kluczową jest sprawność w tym trybie pracy.
- Sporadycznie, przez setki milisekund, obciążona prądem zadziałania
siłownika zamka samochodowego. (Domniemam z fusów prąd rzędu 1A, więc
zakładam wydajność max. 2-3A.)
Może w takim przypadku warto pomyśleć o dwóch przetwornicach. Ta
mocniejsza mogłaby być włączana sygnałem uruchamiającym siłownik.
Słabszą można by spróbować zrobić na pompie ładunkowej.
A może warto tylko rozdzielić tor jakimś skromnym rezystorem i za nim zapiąć
równolegle duży kondensator. Jak siłownik bedzie mial zadzialac to pociągnie
duży prad z kondensatora a rezystor zmniejszy obciążenie jakie pójdzie w
stronę zasilania i reszty elektroniki.
Fakt to rozwiązanie ma jedną wadę: ładowanie kondensatora przez rezystor
trwa jakiś czas i jak energia zostanie z niego "wydojona" przez siłownik to
następne zadziałanie siłownika może nastąpić dopiero jak sie naładuje.
--
Pozdrawiam
Piotr sq3ogx
Zbych
Guest
Tue Apr 02, 2013 7:20 pm
W dniu 02.04.2013 19:31, Gejzero SQ3OGX pisze:
Quote:
Użytkownik "Zbych" <abuse@onet.pl> napisał w wiadomości
news:515a77b8$0$26686$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 01.04.2013 08:38, PcmOl pisze:
- Uwe = 4-6V
- Uwy = 12-14V
- Większość czasu obciążona prądem kilku mA (odbiornik sterowania).
Kluczową jest sprawność w tym trybie pracy.
- Sporadycznie, przez setki milisekund, obciążona prądem zadziałania
siłownika zamka samochodowego. (Domniemam z fusów prąd rzędu 1A, więc
zakładam wydajność max. 2-3A.)
Może w takim przypadku warto pomyśleć o dwóch przetwornicach. Ta
mocniejsza mogłaby być włączana sygnałem uruchamiającym siłownik.
Słabszą można by spróbować zrobić na pompie ładunkowej.
A może warto tylko rozdzielić tor jakimś skromnym rezystorem i za nim
zapiąć równolegle duży kondensator. Jak siłownik bedzie mial zadzialac
to pociągnie duży prad z kondensatora a rezystor zmniejszy obciążenie
jakie pójdzie w stronę zasilania i reszty elektroniki.
Fakt to rozwiązanie ma jedną wadę: ładowanie kondensatora przez rezystor
trwa jakiś czas i jak energia zostanie z niego "wydojona" przez siłownik
to następne zadziałanie siłownika może nastąpić dopiero jak sie naładuje.
Załóżmy, że siłownik potrzebuje 1A przez 0,25s i napięcie na
kondensatorze spadnie w tym czasie z 14 na 10V.
C=I*t/dU=1A*0,25s/4V=62,5mF
Nadal myślisz, że czas ładowania to jedyna wada?