Nix
Guest
Thu Mar 05, 2009 12:57 pm
witam!
Poszukuję 3-fazowej przetwornicy do zasilania małego żyroskopu lotniczego o
parametrach:
U=wy 3x36V 400Hz , zasilanie ze żródła prądu stałego np. 6 lub 12V.
Typ żyroskopu to G-200 firmy Litton( Litton Tech Werke-Germany) dokładnie z
tej aukcji:
http://www.allegro.pl/item567816619_zyrobak_sfera_zyroskop.html
obciążalność myślę że b. mała- trudno mi to oszacować, ale cały żyroskop
waży 1,5kg z obudową i pewnie masywnym rotorem-wirnikiem, więc silniczek nie
może być dużej mocy- myślę że rzędu kilku watów...
Może poratuje ktoś sprawdzonym schematem/linkim,albo naprowadzi gdzie szukać
schematu lub gotowej przetwornicy albo nawet odpłatnie zmontuje takie cuś ?
Na razie poszukiwania nic nie dały...
pzdr! Nix
Jd.
Guest
Thu Mar 05, 2009 1:25 pm
Użytkownik "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl> napisał w wiadomości
news:goof84$m5v$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
witam!
Poszukuję 3-fazowej przetwornicy do zasilania małego żyroskopu lotniczego
o parametrach:
U=wy 3x36V 400Hz , zasilanie ze żródła prądu stałego np. 6 lub 12V.
Zzasilacz DC na jakieś 50V + sterownik do silników krokowych + trzy
półmostki z tranzystorów...
--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom jdubowski@interia.pl
==========###-###-###-###==============
Nix
Guest
Thu Mar 05, 2009 2:22 pm
Użytkownik "Jd." <jdubowski@interia.pl> napisał w wiadomości
news:googe6$acc$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Quote:
Zzasilacz DC na jakieś 50V + sterownik do silników krokowych + trzy
półmostki z tranzystorów...
--
Dzięki za odzew
A czy takie sterowniki można gotowe zakupić ? Rozumiem że owe półmostki to
jakby stopnie końcowe/mocy do silnika 3f, to już elementy dyskretne, na
radiatorku, tak? Proszę o jakiegoś linka.
A zasilacza 50V... czy można pokombinować ( może powielacz napięcia?) żeby
wystartować z DC 12V( no mx. to 24V relanie) a nie 50V? Bo to ma być sprzęt
przenośny i stąd problem z napięciem 50 V...
I jeszcze pytanie pomocnicze : Taki silnik 3f 3x 36V 400Hz powinien mieć
ile/jakie wyjścia? Bo to "zwykł" silnik indukcyjny tyle że na 400Hz??? To
znaczy że max. 6 wyjść ? Czy można "prześwietlić" uzwojenia żeby dojść gdzie
co podłączyć? Nie mam schematu/diagramu, a złącze główne żyroskopu ma aż 20
pinów, 19 podłącznych, z tym że luty uzwojeń są na wierzchu...
pzdr! Nix
postat
Guest
Thu Mar 05, 2009 3:07 pm
Witam
Nix wrote:
Quote:
witam!
Poszukuję 3-fazowej przetwornicy do zasilania małego żyroskopu
lotniczego o parametrach:
U=wy 3x36V 400Hz , zasilanie ze żródła prądu stałego np. 6 lub 12V.
Typ żyroskopu to G-200 firmy Litton( Litton Tech Werke-Germany)
dokładnie z tej aukcji:
http://www.allegro.pl/item567816619_zyrobak_sfera_zyroskop.html
obciążalność myślę że b. mała- trudno mi to oszacować, ale cały żyroskop
waży 1,5kg z obudową i pewnie masywnym rotorem-wirnikiem, więc silniczek
nie może być dużej mocy- myślę że rzędu kilku watów...
Może poratuje ktoś sprawdzonym schematem/linkim,albo naprowadzi gdzie
szukać schematu lub gotowej przetwornicy albo nawet odpłatnie zmontuje
takie cuś ? Na razie poszukiwania nic nie dały...
pzdr! Nix
U tego samego sprzedawcy jest wystawiona i przetwornica z 24V.
Pozdrowienia Jarek
Piotr Curious Gluszenia S
Guest
Thu Mar 05, 2009 3:33 pm
Nix wrote:
Quote:
I jeszcze pytanie pomocnicze : Taki silnik 3f 3x 36V 400Hz powinien mieć
ile/jakie wyjścia? Bo to "zwykł" silnik indukcyjny tyle że na 400Hz??? To
znaczy że max. 6 wyjść ? Czy można "prześwietlić" uzwojenia żeby dojść
gdzie co podłączyć? Nie mam schematu/diagramu, a złącze główne żyroskopu
ma aż 20 pinów, 19 podłącznych, z tym że luty uzwojeń są na wierzchu...
miernikiem - powinny byc conajmniej 3 pary uzwojen, o dosc 'powtarzalnej'
rezystancji i indukcyjnosci (pomocny jest miernik indukcyjnosci).
nie wiem czy taki zyroskop posiada rowniez cewki do odczytu pozycji baka - w
takim przypadku podlaczanie napiecia 'na slepo' moze doprowadzic do
przepalenia uzwojenia 'sygnalowego'. wtedy idealnie byloby gdyby udalo sie
znalezc najpierw te uzwojenia. zgodnie z logika powinny byc nawijane
cienszym drutem , wiec ich stosunek indukcyjnosci do rezystancji bedzie
rowniez odpowiedni.
fizycznie - rentgenem, potrzebne jest 'twarde' zrodlo promieniowania
(rentgen wysokiego napiecia) , weterynarz/nzoz zwykle uzyczy sprzetu ,
koszt 50-100 pln za zdjecie, jesli maja cyfrowy rentgen to zwykle jest
taniej (nie ma potrzeby robienia kliszy, starczy wydruk/cd), od biedy mozna
tez przeskanowac rentgenem jakiego uzywaja na lotniskach, ale watpie zebys
zobaczyl pod takim cewki
--
Nix
Guest
Thu Mar 05, 2009 4:54 pm
Użytkownik "postat" <postat_beztego_@wp.pl> napisał w wiadomości
news:goomsk$3gp$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
U tego samego sprzedawcy jest wystawiona i przetwornica z 24V.
Faktycznie!!! Dzieki za wiadomość!
No to problem byłby mniejszy- mianowicie jak to podłączyć tylko... ta
przetwornica ma wyjścia fazowe oznaczone( co prawda markerem tylko) R S T,
więc uzwojenia powinny być wewnętrznie połączone, jak w silniku indukcyjnym,
a tu jest płytka z elektroniką( co prawda ylko rezystory/diody) ale wyjść
jest sporo za dużo...
Tak czy owak zapytm sprzedawcy czy to się da podłączyć.
pzdr! Nix