Goto page 1, 2, 3 Next
Adam
Guest
Wed Apr 18, 2018 9:25 pm
Witajcie.
Potrzebuję do samochodu przełącznik trój-pozycyjny, w środku neutral:
1
0
2
gdzie w pozycji 1 daje [+] [-]
a w pozycji 2 daje [-] [+]
Najlepiej monostabilny, czyli samoczynnie wracający do pozycji 0.
Prąd nie duży, max ok. 4A.
Widział gdzieś ktoś takiego?
Potrzebuję go na pewien czas do "ręcznego" sterowania silniczkiem
anteny, czyli wysuwaj/chowaj.
--
Pozdrawiam.
Adam
J.F.
Guest
Wed Apr 18, 2018 11:55 pm
Dnia Wed, 18 Apr 2018 23:25:07 +0200, Adam napisał(a):
Quote:
Potrzebuję do samochodu przełącznik trój-pozycyjny, w środku neutral:
1
0
2
gdzie w pozycji 1 daje [+] [-]
a w pozycji 2 daje [-] [+]
Najlepiej monostabilny, czyli samoczynnie wracający do pozycji 0.
https://sklep.avt.pl/przelacznik-smts-203-maly-3-poz-podwojny-on-off-on-dpdt-6p.html
Quote:
Prąd nie duży, max ok. 4A.
Widział gdzieś ktoś takiego?
Potrzebuję go na pewien czas do "ręcznego" sterowania silniczkiem
anteny, czyli wysuwaj/chowaj.
J.
Roman Rogóş
Guest
Thu Apr 19, 2018 5:30 am
W dniu 2018-04-18 o 23:25, Adam pisze:
Quote:
Witajcie.
Potrzebuję do samochodu przełącznik trój-pozycyjny, w środku neutral:
1
0
2
gdzie w pozycji 1 daje [+] [-]
a w pozycji 2 daje [-] [+]
Najlepiej monostabilny, czyli samoczynnie wracający do pozycji 0.
Prąd nie duży, max ok. 4A.
Widział gdzieś ktoś takiego?
Potrzebuję go na pewien czas do "ręcznego" sterowania silniczkiem
anteny, czyli wysuwaj/chowaj.
Odfiltrowane:
https://www.tme.eu/pl/katalog/przelaczniki-dzwigniowe_100056/#id_category=100056&s_field=artykul&s_order=ASC&visible_params=2%2C22%2C32%2C42%2C102%2C117%2C157%2C193%2C689%2C689%2C693%2C694%2C694%2C698%2C698%2C699%2C699%2C713%2C2412&used_params=689%3A3039%3B694%3A353792%2C353566%2C353672%2C359164%2C353889%2C353563%2C353569%2C458084%2C353581%3B698%3A3120%3B699%3A3076%3B
Roman Rogóş
Guest
Thu Apr 19, 2018 5:39 am
W dniu 2018-04-19 o 07:30, Roman Rogóż pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-18 o 23:25, Adam pisze:
Witajcie.
Potrzebuję do samochodu przełącznik trój-pozycyjny, w środku neutral:
1
0
2
gdzie w pozycji 1 daje [+] [-]
a w pozycji 2 daje [-] [+]
Najlepiej monostabilny, czyli samoczynnie wracający do pozycji 0.
Prąd nie duży, max ok. 4A.
Widział gdzieś ktoś takiego?
Potrzebuję go na pewien czas do "ręcznego" sterowania silniczkiem
anteny, czyli wysuwaj/chowaj.
Odfiltrowane:
Ups !
ilość wszystkich pozycji 3
ilość pozycji stabilnych 1
https://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category=100056&s_field=artykul&s_order=ASC&visible_params=2%2C22%2C32%2C42%2C102%2C117%2C157%2C193%2C689%2C689%2C693%2C693%2C694%2C694%2C698%2C699%2C699%2C713%2C2412%2C2412&used_params=689%3A3039%3B693%3A3146%3B694%3A353672%2C359164%2C353889%2C353563%2C353569%2C353581%3B699%3A16257%3B2412%3A24791%3B
PaweĹ PawĹowicz
Guest
Thu Apr 19, 2018 8:09 am
W dniu 2018-04-19 o 01:55, J.F. pisze:
Quote:
Może mieć problem z DC 4A.
Quote:
Prąd nie duży, max ok. 4A.
P.P.
Adam
Guest
Thu Apr 19, 2018 9:39 am
W dniu 2018-04-19 o 10:09, Paweł Pawłowicz pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 01:55, J.F. pisze:
Dnia Wed, 18 Apr 2018 23:25:07 +0200, Adam napisał(a):
(...)
Może mieć problem z DC 4A.
Prąd nie duży, max ok. 4A.
Kilka sekund powinien wytrzymać. Silnik anteny szarpie 4A na początku,
później mniej niż 2A.
Ale teraz już przynajmniej wiem, czego szukać (DPDT), więc łatwiej dobrać.
Dzięki :)
--
Pozdrawiam.
Adam
PaweĹ PawĹowicz
Guest
Thu Apr 19, 2018 9:49 am
W dniu 2018-04-19 o 11:39, Adam pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 10:09, Paweł Pawłowicz pisze:
W dniu 2018-04-19 o 01:55, J.F. pisze:
Dnia Wed, 18 Apr 2018 23:25:07 +0200, Adam napisał(a):
(...)
Może mieć problem z DC 4A.
Prąd nie duży, max ok. 4A.
Kilka sekund powinien wytrzymać. Silnik anteny szarpie 4A na początku,
później mniej niż 2A.
Sprawdź w pdf, mogą się skleić styki, wtedy będzie zabawnie
Parametry dla DC i AC mogą się znacznie różnić, zależy od konkretnego
przełącznika.
P.P.
Adam
Guest
Thu Apr 19, 2018 9:55 am
W dniu 2018-04-19 o 11:49, Paweł Pawłowicz pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 11:39, Adam pisze:
W dniu 2018-04-19 o 10:09, Paweł Pawłowicz pisze:
W dniu 2018-04-19 o 01:55, J.F. pisze:
Dnia Wed, 18 Apr 2018 23:25:07 +0200, Adam napisał(a):
(...)
Może mieć problem z DC 4A.
Prąd nie duży, max ok. 4A.
Kilka sekund powinien wytrzymać. Silnik anteny szarpie 4A na początku,
później mniej niż 2A.
Sprawdź w pdf, mogą się skleić styki, wtedy będzie zabawnie
No tak - antena mogła by udawać pantograf trolejbusu. Nie mieścił bym
się pod trakcją tramwajową ;)
Quote:
Parametry dla DC i AC mogą się znacznie różnić, zależy od konkretnego
przełącznika.
Zgadza się.
Dlatego poszukam raczej coś i nieco większego, i bardziej solidnego -
także pod względem prądu.
--
Pozdrawiam.
Adam
SnCu
Guest
Thu Apr 19, 2018 10:47 am
W dniu 2018-04-19 o 11:55, Adam pisze:
Quote:
No tak - antena mogła by udawać pantograf trolejbusu. Nie mieścił bym
się pod trakcją tramwajową
OT:
Trolejbus, jak sama nazwa wskazuje, ma troleje, a nie pantograf.
Jedyny autobus z pantografem, jaki widziałem, to taki do *statycznego*
ładowania autobusu akumulatorowego:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/krakow-pierwsze-stanowisko-do-ladowania-autobusu-elektrycznego-2557.html
http://www.transport-publiczny.pl/img/Rampini.jpg_678-443.jpg
Na szczycie pantografu są dwa izolowane od siebie odbieraki.
Piotr Dmochowski
Guest
Thu Apr 19, 2018 10:58 am
W dniu 2018-04-19 o 11:39, Adam pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 10:09, Paweł Pawłowicz pisze:
W dniu 2018-04-19 o 01:55, J.F. pisze:
Dnia Wed, 18 Apr 2018 23:25:07 +0200, Adam napisał(a):
(...)
Może mieć problem z DC 4A.
Prąd nie duży, max ok. 4A.
Kilka sekund powinien wytrzymać. Silnik anteny szarpie 4A na początku,
później mniej niż 2A.
Ale teraz już przynajmniej wiem, czego szukać (DPDT), więc łatwiej dobrać.
Jak pasuje ten przełącznik to może zrobić sterowanie pośrednie, przez
przekaźniki (albo nowocześnie tranzystory). W samochodach to powszechne
rozwiązanie, po co pchać wielki i toporny przełącznik skoro można dać
coś zgrabniejszego, co wystarczy do wysterowania cewki przekaźnika.
Ma to dodatkową zaletę, bo można dać przełącznik na trzy kabelki, a nie
sześć.
--
Pozdrawiam
Piotrek
J.F.
Guest
Thu Apr 19, 2018 11:51 am
Użytkownik "SnCu" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pb9s3v$tml$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-19 o 11:55, Adam pisze:
Quote:
No tak - antena mogła by udawać pantograf trolejbusu. Nie mieścił
bym się pod trakcją tramwajową ;)
OT:
Trolejbus, jak sama nazwa wskazuje, ma troleje, a nie pantograf.
Jedyny autobus z pantografem, jaki widziałem, to taki do
*statycznego* ładowania autobusu akumulatorowego:
idzie nowe
https://www.scania.com/group/en/worlds-first-electric-road-opens-in-sweden/
Pantografy ? No, przynajmniej pelniace obowiazki.
Troleje ? raczej nie ...
J.
Adam
Guest
Thu Apr 19, 2018 12:49 pm
W dniu 2018-04-19 o 12:58, Piotr Dmochowski pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 11:39, Adam pisze:
W dniu 2018-04-19 o 10:09, Paweł Pawłowicz pisze:
W dniu 2018-04-19 o 01:55, J.F. pisze:
Dnia Wed, 18 Apr 2018 23:25:07 +0200, Adam napisał(a):
(...)
Może mieć problem z DC 4A.
Prąd nie duży, max ok. 4A.
Kilka sekund powinien wytrzymać. Silnik anteny szarpie 4A na początku,
później mniej niż 2A.
Ale teraz już przynajmniej wiem, czego szukać (DPDT), więc łatwiej
dobrać.
Jak pasuje ten przełącznik to może zrobić sterowanie pośrednie, przez
przekaźniki (albo nowocześnie tranzystory). W samochodach to powszechne
rozwiązanie, po co pchać wielki i toporny przełącznik skoro można dać
coś zgrabniejszego, co wystarczy do wysterowania cewki przekaźnika.
Ma to dodatkową zaletę, bo można dać przełącznik na trzy kabelki, a nie
sześć.
Owszem, można.
Ale to rozwiązanie tymczasowe, dopóki nie upoluję anteny w dobrym stanie
lub nowej - czasem ktoś wyprzedaje stare zapasy.
Na kilka tygodni (?) nie opłaca mi się bawić w przekaźniki.
--
Pozdrawiam.
Adam
Robert WaĹkowski
Guest
Thu Apr 19, 2018 4:35 pm
W dniu 2018-04-19 o 14:49, Adam pisze:
Quote:
to rozwiązanie tymczasowe
Znając życie, to zezłomujesz auto razem z tym DPDT.

Robert
Adam
Guest
Thu Apr 19, 2018 4:52 pm
W dniu 2018-04-19 o 18:35, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 14:49, Adam pisze:
to rozwiązanie tymczasowe
Znając życie, to zezłomujesz auto razem z tym DPDT. :-)
Raczej nie. Jestem zbyt leniwy ;)
Antena elektryczna jest po to, aby sama wyjeżdżała po włączeniu auta.
Nie lubię, jak coś nie działa.
--
Pozdrawiam.
Adam
tck
Guest
Thu Apr 19, 2018 5:53 pm
Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:pbahfs$sq6$1$Adam@news.chmurka.net...
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 18:35, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2018-04-19 o 14:49, Adam pisze:
to rozwiązanie tymczasowe
Znając życie, to zezłomujesz auto razem z tym DPDT. :-)
Raczej nie. Jestem zbyt leniwy ;)
Antena elektryczna jest po to, aby sama wyjeżdżała po włączeniu auta.
Nie lubię, jak coś nie działa.
a co tam padło? krańcówek nie ma? czy to one padły?
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
Goto page 1, 2, 3 Next