Goto page Previous 1, 2, 3 Next
m4rkiz
Guest
Thu Apr 19, 2018 7:03 pm
On 2018-04-18 23:25, Adam wrote:
Quote:
Witajcie.
Potrzebuję do samochodu przełącznik trój-pozycyjny, w środku neutral:
1
0
2
gdzie w pozycji 1 daje [+] [-]
a w pozycji 2 daje [-] [+]
Najlepiej monostabilny, czyli samoczynnie wracający do pozycji 0.
Prąd nie duży, max ok. 4A.
Widział gdzieś ktoś takiego?
przycisk z szyb elektrycznych spelnia wszystkie zalozenia i jest
dostepny od kilku zlotych na allegro
Adam
Guest
Thu Apr 19, 2018 9:43 pm
W dniu 2018-04-19 o 19:53, tck pisze:
Quote:
Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:pbahfs$sq6$1$Adam@news.chmurka.net...
W dniu 2018-04-19 o 18:35, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2018-04-19 o 14:49, Adam pisze:
to rozwiązanie tymczasowe
Znając życie, to zezłomujesz auto razem z tym DPDT. :-)
Raczej nie. Jestem zbyt leniwy ;)
Antena elektryczna jest po to, aby sama wyjeżdżała po włączeniu auta.
Nie lubię, jak coś nie działa.
a co tam padło? krańcówek nie ma? czy to one padły?
Komutator wytarł się tak, że już szczotki wypadają ze szczotkotrzymacza.
Sprężynki wypadły, jedną zmieliło.
Poza tym bat do wymiany, ale to drobiazg.
--
Pozdrawiam.
Adam
Adam
Guest
Thu Apr 19, 2018 9:48 pm
W dniu 2018-04-19 o 21:03, m4rkiz pisze:
Quote:
On 2018-04-18 23:25, Adam wrote:
Witajcie.
Potrzebuję do samochodu przełącznik trój-pozycyjny, w środku neutral:
1
0
2
gdzie w pozycji 1 daje [+] [-]
a w pozycji 2 daje [-] [+]
Najlepiej monostabilny, czyli samoczynnie wracający do pozycji 0.
Prąd nie duży, max ok. 4A.
Widział gdzieś ktoś takiego?
przycisk z szyb elektrycznych spelnia wszystkie zalozenia i jest
dostepny od kilku zlotych na allegro
Być może.
Widziałem kilka (Lanos, MB115, Freenader, Pajero) ale OIDP to one dawały
napięcie na jeden z drutów sterownika, a ten dopiero podawał napięcia na
silnik.
Muszę poszukać schematów.
--
Pozdrawiam.
Adam
Adam
Guest
Thu Apr 19, 2018 10:01 pm
W dniu 2018-04-19 o 23:48, Adam pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 21:03, m4rkiz pisze:
On 2018-04-18 23:25, Adam wrote:
Witajcie.
Potrzebuję do samochodu przełącznik trój-pozycyjny, w środku neutral:
1
0
2
gdzie w pozycji 1 daje [+] [-]
a w pozycji 2 daje [-] [+]
Najlepiej monostabilny, czyli samoczynnie wracający do pozycji 0.
Prąd nie duży, max ok. 4A.
Widział gdzieś ktoś takiego?
przycisk z szyb elektrycznych spelnia wszystkie zalozenia i jest
dostepny od kilku zlotych na allegro
Być może.
Widziałem kilka (Lanos, MB115, Freenader, Pajero) ale OIDP to one dawały
napięcie na jeden z drutów sterownika, a ten dopiero podawał napięcia na
silnik.
Muszę poszukać schematów.
Już widzę: ustrojstwo nazywa się "przełącznik podnoszenia szyby
elektrycznej uniwersalny" - on odwraca bieguny.
Dzięki :)
--
Pozdrawiam.
Adam
J.F.
Guest
Fri Apr 20, 2018 9:51 am
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pbb2r6$48j$1$Adam@news.chmurka.net...
W dniu 2018-04-19 o 21:03, m4rkiz pisze:
Quote:
przycisk z szyb elektrycznych spelnia wszystkie zalozenia i jest
dostepny od kilku zlotych na allegro
Być może.
Widziałem kilka (Lanos, MB115, Freenader, Pajero) ale OIDP to one
dawały napięcie na jeden z drutów sterownika, a ten dopiero podawał
napięcia na silnik.
Muszę poszukać schematów.
Moze w jakims bardzo starym samochodzie dawal bezposrednio.
Potem sie skomplikowalo - rownolegle sterowanie z dwoch drzwi, blokada
od kierowcy, opuszczanie/podnoszenie do konca - i sterownik stal sie
konieczny.
Jesli jednak jest miejsce na dwa przyciski - to trywialnie prosto
realizuje sie to dwoma przelacznikami.
J.
Adam
Guest
Fri Apr 20, 2018 11:58 am
W dniu 2018-04-20 o 11:51, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pbb2r6$48j$1$Adam@news.chmurka.net...
W dniu 2018-04-19 o 21:03, m4rkiz pisze:
przycisk z szyb elektrycznych spelnia wszystkie zalozenia i jest
dostepny od kilku zlotych na allegro
Być może.
Widziałem kilka (Lanos, MB115, Freenader, Pajero) ale OIDP to one
dawały napięcie na jeden z drutów sterownika, a ten dopiero podawał
napięcia na silnik.
Muszę poszukać schematów.
Moze w jakims bardzo starym samochodzie dawal bezposrednio.
Potem sie skomplikowalo - rownolegle sterowanie z dwoch drzwi, blokada
od kierowcy, opuszczanie/podnoszenie do konca - i sterownik stal sie
konieczny.
Jesli jednak jest miejsce na dwa przyciski - to trywialnie prosto
realizuje sie to dwoma przelacznikami.
Ale daleko od siebie, aby nie nacisnąć obu razem.
--
Pozdrawiam.
Adam
J.F.
Guest
Fri Apr 20, 2018 12:28 pm
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pbcklt$nvv$1$Adam@news.chmurka.net...
W dniu 2018-04-20 o 11:51, J.F. pisze:
Quote:
Jesli jednak jest miejsce na dwa przyciski - to trywialnie prosto
realizuje sie to dwoma przelacznikami.
Ale daleko od siebie, aby nie nacisnąć obu razem.
Mozna i dwa naraz
+ -
o o
/
|
M
|
\
o o
+ -
teraz oba konce silnika przylaczone do -, jak sie oba przelaczy, to
beda oba do +, i tez sie nic zlego nie stanie.
J.
Adam
Guest
Sat Apr 21, 2018 11:15 am
W dniu 2018-04-20 o 14:28, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pbcklt$nvv$1$Adam@news.chmurka.net...
W dniu 2018-04-20 o 11:51, J.F. pisze:
Jesli jednak jest miejsce na dwa przyciski - to trywialnie prosto
realizuje sie to dwoma przelacznikami.
Ale daleko od siebie, aby nie nacisnąć obu razem.
Mozna i dwa naraz
+ -
o o
/
|
M
|
\
o o
+ -
teraz oba konce silnika przylaczone do -, jak sie oba przelaczy, to
beda oba do +, i tez sie nic zlego nie stanie.
Racja :)
Aż mi się przypomniało podobne łączenie przekaźników, jakie widziałem
lata temu w jakiejś jeszcze chyba przedwojennej książce.
Zresztą swego czasu były dość ciekawe łączenia w układach automatyki
przemysłowej, uwzględniające dość prostą logikę.
Od biedy to i pewnie Z80 można by na przekaźnikach machnąć.
--
Pozdrawiam.
Adam
HF5BS
Guest
Sat Apr 21, 2018 2:04 pm
Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:pbf6h2$pg4$1$Adam@news.chmurka.net...
Quote:
Od biedy to i pewnie Z80 można by na przekaźnikach machnąć.
Może nie Z80, ale mówisz i masz.
https://www.youtube.com/watch?v=O-omFP_G57U
Jest tego więcej.
Komodora sobie na przekaźnikach zrobię :)
--
Pies może złamać serce tylko raz,
kiedy jego własne przestaje bić...
J.F.
Guest
Wed Apr 25, 2018 9:33 am
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pbpg23$n2s$1$gof@news.chmurka.net...
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Moze w jakims bardzo starym samochodzie dawal bezposrednio.
Potem sie skomplikowalo - rownolegle sterowanie z dwoch drzwi,
blokada
od kierowcy, opuszczanie/podnoszenie do konca - i sterownik stal
sie
konieczny.
W Yarisce sterownik jest w drzwiach kierowcy, a w drzwiach pasażera
jest
dosyć sprytny, podwójny przełącznik.
Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów
http://www.chmurka.net/r/usenet/powerwindow.png
Na "L" jest zawsze (po zapłonie) plus. Te dwa pionowe normalnie
podają
minus. Jak otwierasz lub zamykasz szybę pasażera z panelu kierowcy,
to
jeden z tych minusów zmienia się na plus.
Sprytne, ale:
-jesli dobrze rozumiem - jak kierowca zablokuje okna, to sam tez ich
nie ruszy.
musi najpierw odblokowac.
-jak chcesz zamknac okno dziecku z tylu, a dziecko trzyma przycisk
wcisniety - to nie zamkniesz.
-krancowki są, czy dziecko moze silnik spalic ?
-automatu zamykajacego/otwierajacego do konca tez nie ma.
-kabli nawet nie tak duzo, ale w drzwiach kierowcy wiazka gruba ... a
mozna bylo jednym CAN :-)
J.
Robert WaĹkowski
Guest
Wed Apr 25, 2018 9:43 am
W dniu 2018-04-25 o 11:33, J.F. pisze:
Quote:
a mozna bylo jednym CAN
Można też bezprzewodowo. Tylko jedna żyła zasilająca.
Chyba w jakimś elektrycznym aucie tym się chwalili.
Robert
J.F.
Guest
Wed Apr 25, 2018 9:46 am
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5ae04db7$0$31371$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-04-25 o 11:33, J.F. pisze:
Quote:
a mozna bylo jednym CAN
Można też bezprzewodowo. Tylko jedna żyła zasilająca.
Chyba w jakimś elektrycznym aucie tym się chwalili.
Nie tylko elektrycznym.
Byly np radia z "joystickiem" do zamontowania na kierownicy.
Na baterie.
J.
Adam Wysocki
Guest
Wed Apr 25, 2018 10:59 am
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Moze w jakims bardzo starym samochodzie dawal bezposrednio.
Potem sie skomplikowalo - rownolegle sterowanie z dwoch drzwi, blokada
od kierowcy, opuszczanie/podnoszenie do konca - i sterownik stal sie
konieczny.
W Yarisce sterownik jest w drzwiach kierowcy, a w drzwiach pasażera jest
dosyć sprytny, podwójny przełącznik.
Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów
http://www.chmurka.net/r/usenet/powerwindow.png
Na "L" jest zawsze (po zapłonie) plus. Te dwa pionowe normalnie podają
minus. Jak otwierasz lub zamykasz szybę pasażera z panelu kierowcy, to
jeden z tych minusów zmienia się na plus.
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:
http://www.chmurka.net/ ]
Adam Wysocki
Guest
Wed Apr 25, 2018 4:36 pm
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
-jesli dobrze rozumiem - jak kierowca zablokuje okna, to sam tez ich
nie ruszy.
Nigdy nie próbowałem
ale ze schematu na to wygląda.
Quote:
-jak chcesz zamknac okno dziecku z tylu, a dziecko trzyma przycisk
wcisniety - to nie zamkniesz.
To prawda.
Quote:
-krancowki są, czy dziecko moze silnik spalic ?
Nie ma. Jest czujnik prądu, ale on chyba działa tylko przy automatycznym
otwieraniu do końca (nie ma domykania).
Quote:
-automatu zamykajacego/otwierajacego do konca tez nie ma.
Jest do drzwi kierowcy. Co ciekawe w serwisówce piszą, że jest zarówno
zamykający, jak otwierający do końca, ale ja znalazłem tylko panele z
otwieraniem do końca (piszę o panelach, bo moja Yariska miała szyby na
korbkę i doktoryzowałem się z tematu, jak przerabiałem na elektryczne).
Żeby domknąć, trzeba trzymać.
Quote:
-kabli nawet nie tak duzo, ale w drzwiach kierowcy wiazka gruba ... a
mozna bylo jednym CAN
Pewnie w nowszych rocznikach jest CAN :)
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:
http://www.chmurka.net/ ]
Adam
Guest
Wed Apr 25, 2018 4:52 pm
W dniu 2018-04-25 o 16:36, Adam Wysocki pisze:
Quote:
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
-jesli dobrze rozumiem - jak kierowca zablokuje okna, to sam tez ich
nie ruszy.
Nigdy nie próbowałem
ale ze schematu na to wygląda.
-jak chcesz zamknac okno dziecku z tylu, a dziecko trzyma przycisk
wcisniety - to nie zamkniesz.
To prawda.
-krancowki są, czy dziecko moze silnik spalic ?
Nie ma. Jest czujnik prądu, ale on chyba działa tylko przy automatycznym
otwieraniu do końca (nie ma domykania).
-automatu zamykajacego/otwierajacego do konca tez nie ma.
Jest do drzwi kierowcy. Co ciekawe w serwisówce piszą, że jest zarówno
zamykający, jak otwierający do końca, ale ja znalazłem tylko panele z
otwieraniem do końca (piszę o panelach, bo moja Yariska miała szyby na
korbkę i doktoryzowałem się z tematu, jak przerabiałem na elektryczne).
Żeby domknąć, trzeba trzymać.
(...)
Trochę dziwne. Ze schematu można wnosić, iż jest sterowanie tylko i
wyłącznie klawiszami.
W niektórych autach spotykałem rozwiązanie, że otwieranie lub zamykanie
do końca jest po naciśnięciu przycisku przez określony czas, nieco
dłużej niż chwilowe "pstryk" - tak ok. sekundę. Jeśli naciśnięcie jest
krócej lub dłużej, to przesuw następuje tylko przez czas naciskania.
--
Pozdrawiam.
Adam
Goto page Previous 1, 2, 3 Next