ToMasz
Guest
Tue Dec 06, 2016 10:14 pm
witam
padł mi rozrusznik. Xsara picasso, więc akumulator jest pod siedzeniem.
daleko od rozrusznika. Dwie zimy temu mierzyłem spadek napięcia pomiędzy
klemą + a zaciskiem na rozruszniku, i o ile pamiętam wyszło mi że
"siada" o ponad 1 wolt. Tak czy siak mam to rozkopane, więc może kabel
wymienić? Ale nie wiem jaki mam, jaki kupić. jak to rozpoznać? Kabel (z
ilzolacją) ma grubość mojego małego palca, baterii r6 i nie zmierzę
niczego suwmiarką bo auto stoi 12km odemnie. Czy można założyć że do
rozrusznika 2kW potrzebny jest kabel o przekroju takim a takim?
(dostępny w sklepie oczywiście)
Pozdrawiam
t-1
Guest
Tue Dec 06, 2016 11:13 pm
W dniu 2016-12-06 o 22:14, ToMasz pisze:
Quote:
witam
padł mi rozrusznik. Xsara picasso, więc akumulator jest pod siedzeniem.
daleko od rozrusznika. Dwie zimy temu mierzyłem spadek napięcia pomiędzy
klemą + a zaciskiem na rozruszniku, i o ile pamiętam wyszło mi że
"siada" o ponad 1 wolt. Tak czy siak mam to rozkopane, więc może kabel
wymienić? Ale nie wiem jaki mam, jaki kupić. jak to rozpoznać? Kabel (z
ilzolacją) ma grubość mojego małego palca, baterii r6 i nie zmierzę
niczego suwmiarką bo auto stoi 12km odemnie. Czy można założyć że do
rozrusznika 2kW potrzebny jest kabel o przekroju takim a takim?
(dostępny w sklepie oczywiście)
Pozdrawiam
Pierwszy z brzegu kalkulator
Przyjmij prąd jednofazowy.
http://calcoolator.pl/spadek_napiecia_z_mocy_prad_jednofazowy_trojfazowy.html
jacek
Guest
Tue Dec 06, 2016 11:42 pm
W dniu 2016-12-06 o 22:14, ToMasz pisze:
Quote:
witam
padł mi rozrusznik. Xsara picasso, więc akumulator jest pod siedzeniem.
daleko od rozrusznika. Dwie zimy temu mierzyłem spadek napięcia pomiędzy
klemą + a zaciskiem na rozruszniku, i o ile pamiętam wyszło mi że
"siada" o ponad 1 wolt. Tak czy siak mam to rozkopane, więc może kabel
wymienić? Ale nie wiem jaki mam, jaki kupić. jak to rozpoznać? Kabel (z
ilzolacją) ma grubość mojego małego palca, baterii r6 i nie zmierzę
niczego suwmiarką bo auto stoi 12km odemnie. Czy można założyć że do
rozrusznika 2kW potrzebny jest kabel o przekroju takim a takim?
(dostępny w sklepie oczywiście)
W/g mnie 1V/200A to coś dużo.
Pytanie co mierzyłeś? Spadek od bolca akumulatora do śruby
w rozruszniku czy tylko spadek od początku przewodu przy
klemie do końca przed oczkiem.
Rezystancja styków ma duże znaczenie szczególnie przy
zaśniedziałych klemach daje to o sobie znać.
Jeśli przewód ma zewnętrzną średnicę 12mm a izolację
1mm to wychodzi na 50mm2 i przy 5m długości
wychodzi R = 0.002
PiteR
Guest
Wed Dec 07, 2016 12:42 am
ToMasz pisze tak:
Quote:
Tak czy siak mam to rozkopane, więc może kabel
wymienić?
Jeśli czujesz, że pewnie zaciśniesz oczka to można wymienić.
Jak dasz taki jak bateria R6 to wystarczy z zapasem.
--
Piotrek
Let me see your war face.
ToMasz
Guest
Wed Dec 07, 2016 8:07 am
Quote:
W/g mnie 1V/200A to coś dużo.
Pytanie co mierzyłeś? Spadek od bolca akumulatora do śruby
w rozruszniku czy tylko spadek od początku przewodu przy
klemie do końca przed oczkiem.
nie pamiętam. dwa lata temu w tym grzebałem.
Rezystancja styków ma duże znaczenie szczególnie przy
zaśniedziałych klemach daje to o sobie znać.
klemy są w stanie idealnym, pod fotelem, więc niema tam wilgoci, ale
jednak są szybko zaciskowe, nie przykręcane
[quote]Jeśli przewód ma zewnętrzną średnicę 12mm a izolację
1mm to wychodzi na 50mm2 i przy 5m długości
wychodzi R = 0.002
RoMan Mandziejewicz
Guest
Wed Dec 07, 2016 9:45 am
Hello jacek,
Tuesday, December 6, 2016, 11:42:40 PM, you wrote:
[quote]W dniu 2016-12-06 o 22:14, ToMasz pisze:
witam
padł mi rozrusznik. Xsara picasso, więc akumulator jest pod siedzeniem.
daleko od rozrusznika. Dwie zimy temu mierzyłem spadek napięcia pomiędzy
klemą + a zaciskiem na rozruszniku, i o ile pamiętam wyszło mi że
"siada" o ponad 1 wolt. Tak czy siak mam to rozkopane, więc może kabel
wymienić? Ale nie wiem jaki mam, jaki kupić. jak to rozpoznać? Kabel (z
ilzolacją) ma grubość mojego małego palca, baterii r6 i nie zmierzę
niczego suwmiarką bo auto stoi 12km odemnie. Czy można założyć że do
rozrusznika 2kW potrzebny jest kabel o przekroju takim a takim?
(dostępny w sklepie oczywiście)
W/g mnie 1V/200A to coś dużo.
Pytanie co mierzyłeś? Spadek od bolca akumulatora do śruby
w rozruszniku czy tylko spadek od początku przewodu przy
klemie do końca przed oczkiem.
Rezystancja styków ma duże znaczenie szczególnie przy
zaśniedziałych klemach daje to o sobie znać.
Jeśli przewód ma zewnętrzną średnicę 12mm a izolację
1mm to wychodzi na 50mm2 i przy 5m długości
wychodzi R = 0.002
Piotr GaĹka
Guest
Wed Dec 07, 2016 11:05 am
W dniu 06-12-2016 o 23:42, jacek pisze:
Quote:
- drobny papier ścierny
Zasłyszane 40 lat temu: Nie czyścimy styków papierem ściernym bo zostają
drobiny szkiełek które potem lądują między kontaktującymi się
powierzchniami.
P.G.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Wed Dec 07, 2016 11:28 am
Hello Piotr,
Wednesday, December 7, 2016, 11:05:16 AM, you wrote:
Quote:
W dniu 06-12-2016 o 23:42, jacek pisze:
- drobny papier ścierny
Zasłyszane 40 lat temu: Nie czyścimy styków papierem ściernym bo zostają
drobiny szkiełek które potem lądują między kontaktującymi się
powierzchniami.
Dlatego do czyszczenia klem używa się specjalnych narzędzi-skrobaków.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
ToMasz
Guest
Wed Dec 07, 2016 9:41 pm
W dniu 07.12.2016 o 00:42, PiteR pisze:
Quote:
ToMasz pisze tak:
(...)
od akumulatora do komory silnikowej (ze 2 metry) idzie kabel który w raz
z izolacją około 10.5mm. Od tego głównego zacisku biegnie kabel do
rozrusznika (trochę więcej niż pół metra) o średnicy 8 mm z izolacją. Tyle
rozkręciłem rozrusznik w celu przeprowadzenia regeneracji. kapał na
niego olej napędowy. kropelka na tydzień albo mniej, bo auto nie
zostawia śladów. w środku rozrusznika jest breja olejowo grafitowa.
szczotki (4) są rozpuszczone i zamienione w grafitowy smar do łańcucha

Jakbym nie wiedział gdzie powinien być komutator to bym go nie
znalazł

Ten smar przewodzi (słabo ale jednak) prąd. Masakra.
kupiłem większy (mocą) rozrusznik. zamontowałem. kręci jak.... młynek do
kawy. na ucho dużo szybciej niż stary i bez wysiłku. chciałem nagrać
dzwięk rozrusznika, i na jego podstawie określić rpm, (robiłem to juz)
ale od przekręcenia kluczyka do zapłonu mija tak krótki czas że niedam
rady nic oszacować.
kable na razie zostawię stare.
Dzięki i pozdrawiam
ToMasz
tck
Guest
Thu Dec 08, 2016 11:59 am
Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w wiadomości
news:o29s3j$ig8$1@dont-email.me...
Quote:
W dniu 07.12.2016 o 00:42, PiteR pisze:
ToMasz pisze tak:
(...)
od akumulatora do komory silnikowej (ze 2 metry) idzie kabel który w raz z
izolacją około 10.5mm. Od tego głównego zacisku biegnie kabel do
rozrusznika (trochę więcej niż pół metra) o średnicy 8 mm z izolacją. Tyle
rozkręciłem rozrusznik w celu przeprowadzenia regeneracji. kapał na niego
olej napędowy. kropelka na tydzień albo mniej, bo auto nie zostawia
śladów. w środku rozrusznika jest breja olejowo grafitowa. szczotki (4) są
rozpuszczone i zamienione w grafitowy smar do łańcucha

Jakbym nie
wiedział gdzie powinien być komutator to bym go nie znalazł

Ten smar
przewodzi (słabo ale jednak) prąd. Masakra.
kupiłem większy (mocą) rozrusznik. zamontowałem. kręci jak.... młynek do
kawy. na ucho dużo szybciej niż stary i bez wysiłku. chciałem nagrać
dzwięk rozrusznika, i na jego podstawie określić rpm, (robiłem to juz) ale
od przekręcenia kluczyka do zapłonu mija tak krótki czas że niedam rady
nic oszacować.
kable na razie zostawię stare.
zamiast wymieniać można też zrównoleglić od aku bezpośrednio do rozrusznika
Quote:
Dzięki i pozdrawiam
ToMasz
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
J.F.
Guest
Thu Dec 08, 2016 1:16 pm
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o279la$eni$1@dont-email.me...
Quote:
padł mi rozrusznik. Xsara picasso, więc akumulator jest pod
siedzeniem. daleko od rozrusznika. Dwie zimy temu mierzyłem spadek
napięcia pomiędzy klemą + a zaciskiem na rozruszniku, i o ile
pamiętam wyszło mi że "siada" o ponad 1 wolt. Tak czy siak mam to
rozkopane, więc może kabel wymienić?
Raczej nie warto. Fabryka chyba dobrze dobrala, no i nie narzekales
przez poprzednie lata.
Quote:
Ale nie wiem jaki mam, jaki kupić. jak to rozpoznać? Kabel (z
ilzolacją) ma grubość mojego małego palca, baterii r6 i nie zmierzę
niczego suwmiarką bo auto stoi 12km odemnie. Czy można założyć że do
rozrusznika 2kW potrzebny jest kabel o przekroju takim a takim?
(dostępny w sklepie oczywiście)
W kablach rozruchowych mam 10mm^2, ale tu to radze 16 jesli ma byc
lepiej.
Plus dobrze zacisniete koncowki ... chyba jednak lepiej nie ruszac,
tylko ocyscic to co jest :-)
J.