Pawel \"O'Pajak\"
Guest
Mon Jul 25, 2016 4:25 pm
Powitanko,
Kazdy przekaznik jaki mam "w szufladzie" ma max 400 Ohm na cewce. No i
po kilkudziesieciu min. sie gotuje. Napiecie na cewke podawane jest
prawidlowe, tzn. troche powyzej 12V (dc). Gotuje sie cewka, nie styk,
zeby byla jasnosc. Rzadko ktory katalog podaje R cewki. Poniewaz zasoby
szufladowe sa skromne, to gdzie szukac takiego przekaznika, ktory
zasilany np. kilka godz. nie odplynie na wlasnej cynie?
Wstawiony chinski SSR niby 5A obciazenia tez sie ugotowal przy 3A, tu
oczywiscie inna przyczyna.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
Dariusz Dorochowicz
Guest
Mon Jul 25, 2016 4:47 pm
W dniu 2016-07-25 o 18:25, Pawel "O'Pajak" pisze:
Quote:
Powitanko,
Kazdy przekaznik jaki mam "w szufladzie" ma max 400 Ohm na cewce. No i
po kilkudziesieciu min. sie gotuje. Napiecie na cewke podawane jest
prawidlowe, tzn. troche powyzej 12V (dc). Gotuje sie cewka, nie styk,
zeby byla jasnosc. Rzadko ktory katalog podaje R cewki. Poniewaz zasoby
szufladowe sa skromne, to gdzie szukac takiego przekaznika, ktory
zasilany np. kilka godz. nie odplynie na wlasnej cynie?
Wstawiony chinski SSR niby 5A obciazenia tez sie ugotowal przy 3A, tu
oczywiscie inna przyczyna.
No to ja nie wiem jakie Ty masz przekaźniki, ani tym bardziej katalogi.
Relpol podaje, Tyco/Axicom podaje, Finder raczej też, tak szczerze
mówiąc to chyba jeszcze nie widziełem karty katalogowej przekaźnika
która tego by nie podawała.
Jakoś nie zauważyłem żeby RM84 się gotowały, ale faktycznie to się ich
nie tykam. Jak będę w firmie to sprawdzę - dostają standardowo 13.5V,
może odrobinę mniej.
Przekaźników w wyszukiwarce TME wychodzi całkiem sporo - pytanie jaki
styk potrzebujesz? I jakie możliwości montażu? Bo tak jadąc po bandzie
jeżeli max 30V na styku będzie to weź np. IM06DGR albo IM06DTS ;)
A tak na poważnie to może masz problem z obiegiem powietrza albo małą
obudową?
Pozdrawiam
DD
J.F.
Guest
Mon Jul 25, 2016 4:54 pm
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nn5eiq$vhr$1@news.chmurka.net...
Quote:
Kazdy przekaznik jaki mam "w szufladzie" ma max 400 Ohm na cewce. No
i po kilkudziesieciu min. sie gotuje. Napiecie na cewke podawane jest
prawidlowe, tzn. troche powyzej 12V (dc). Gotuje sie cewka, nie styk,
zeby byla jasnosc. Rzadko ktory katalog podaje R cewki. Poniewaz
zasoby
Hm, chyba kazdy podaje.
Quote:
szufladowe sa skromne, to gdzie szukac takiego przekaznika, ktory
zasilany np. kilka godz. nie odplynie na wlasnej cynie?
IMO - to kazdy przekaznik jest dostowany do pracy ciaglej.
Albo musi byc stosowna adnotacja w katalogu, bo klient odda.
A nie spotkalem sie z taka adnotacja.
Moze problem w tym "troche powyzej".
Albo zobacz jakie jest minimalne napiecie przy ktorym sie wlacza -
moze to cewka na 6V a nie na 12.
Ewentualnie ... nie jest to przekaznik na AC ?
Moze na DC brak impedancji prad zwieksza ponad miare ...
J.
AlexY
Guest
Mon Jul 25, 2016 5:06 pm
Pawel "O'Pajak" pisze:
Quote:
Powitanko,
Kazdy przekaznik jaki mam "w szufladzie" ma max 400 Ohm na cewce. No i
po kilkudziesieciu min. sie gotuje. Napiecie na cewke podawane jest
prawidlowe, tzn. troche powyzej 12V (dc). Gotuje sie cewka, nie styk,
zeby byla jasnosc. Rzadko ktory katalog podaje R cewki. Poniewaz zasoby
szufladowe sa skromne, to gdzie szukac takiego przekaznika, ktory
zasilany np. kilka godz. nie odplynie na wlasnej cynie?
Wstawiony chinski SSR niby 5A obciazenia tez sie ugotowal przy 3A, tu
oczywiscie inna przyczyna.
Oznaczenia podaj, grzać się mogą niektóre typy przekaźników o
zwiększonej sile docisku albo z dużą ilością styków, a i to nie w
stopniu parzącym, więc coś masz nie tak.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Pawel \"O'Pajak\"
Guest
Mon Jul 25, 2016 5:30 pm
Powitanko,
Quote:
Moze problem w tym "troche powyzej".
Instalacja samochodowa, tam chyba max moze byc 14.4V. To jest przekaznik
zalaczajacy kompresor klimy. Zadne samochodowe nie daja rady, zwykle
maja ok. 90 Ohm. U mnie sa w obudowie raczej nie wentylowanej. No nic,
przesadzilem z tym nie podawaniem R, jak nasz "platformowy g"

.
Obciazenie stykow stale to 3A, ale ile leci w momencie zalaczenia
kompresora, to juz zgadywac tylko moge.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
J.F.
Guest
Mon Jul 25, 2016 6:03 pm
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości
Quote:
Moze problem w tym "troche powyzej".
Instalacja samochodowa, tam chyba max moze byc 14.4V. To jest
przekaznik zalaczajacy kompresor klimy. Zadne samochodowe nie daja
rady, zwykle maja ok. 90 Ohm. U mnie sa w obudowie raczej nie
wentylowanej.
W jakim sensie "nie daja rady" ?
Samochodowe sa przystosowane do paru godzin ciaglej pracy, po czym
moze nastapic 5 minut tankowania i kolejnych pare godzin pracy.
I nic sie nie zapala, i to wszystko w komorze silnika, ktory ma 90 st
C.
A kompresor klimy w samochodzie zalacza przekaznik jak najbardziej
"samochodowy" :-)
Usilowales go zastapic innym, czy uzywasz poza samochodem ?
Aha - ten od klimy akurat moze byc do pracy przerywanej, bo jak klima
automatyczna, to i wylaczana czesto.
Ale musi dzialac takze w poludniowych krajach, gdzie jest np 50 st w
cieniu ...
J.
Uzytkownik
Guest
Tue Jul 26, 2016 1:54 pm
W dniu 2016-07-25 o 18:25, Pawel "O'Pajak" pisze:
Quote:
Powitanko,
Kazdy przekaznik jaki mam "w szufladzie" ma max 400 Ohm na cewce. No i
po kilkudziesieciu min. sie gotuje. Napiecie na cewke podawane jest
prawidlowe, tzn. troche powyzej 12V (dc). Gotuje sie cewka, nie styk,
zeby byla jasnosc. Rzadko ktory katalog podaje R cewki. Poniewaz
zasoby szufladowe sa skromne, to gdzie szukac takiego przekaznika,
ktory zasilany np. kilka godz. nie odplynie na wlasnej cynie?
Wstawiony chinski SSR niby 5A obciazenia tez sie ugotowal przy 3A, tu
oczywiscie inna przyczyna.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Bierzesz pod uwagę, że są przekaźniki na prąd stały i prąd przemienny?
Możliwe, że Twoje przekaźniki są na prąd przemienny.
Zaś w przypadku SSR musisz zamontować odpowiedni radiator.
szod
Guest
Wed Jul 27, 2016 5:46 pm
W dniu 2016-07-25 o 19:30, Pawel "O'Pajak" pisze:
Quote:
Obciazenie stykow stale to 3A, ale ile leci w momencie zalaczenia
kompresora, to juz zgadywac tylko moge.
Oryginalny samochodowy i przekaźniki nie dają rady? Może coś z nim nie tak?
Można jeszcze dorobić jakiś "miękki start"