Grzegorz
Guest
Sat Nov 09, 2013 9:30 pm
Jest to mechanizm regulacji fotela od terenówki
Land Rover
Układ sterowania może odtwarzać kilka
zaprogramowanych ustawień.
Kostka silnika zawiera dwa styki.
Na wałku silnika zamontowane jest takie zielone coś:
http://images63.fotosik.pl/360/97f47be763e2106b.jpg
To zielone coś jest nierozbieralne i jest zalane jakimś
tworzywem
i ma czarne oczko:
http://images65.fotosik.pl/361/bb60d590a31e0c85.jpg
http://images62.fotosik.pl/361/ecc66b3ace83c961.jpg
Oczko jest umieszczone nad kanalikiem z plastiku
w którym nic nie ma. Nic, jest z tego samego plastiku
co reszta i jest ślepy:
http://images61.fotosik.pl/360/9a0a63f823de5d28.jpg
Domyślam się, że to zielone to jakiś element foto i robi
za czujnik impulsów obrotów wałka.
Nie mam jednak pomysłu na wyjaśnienie jak jest
nadawany sygnał z wałka silnika bo w tym czarnym
kanaliku nad oczkiem nic nie ma a silnik ma tylko
dwa styki w kostce.
Ktoś coś wie?
Robert Wańkowski
Guest
Sat Nov 09, 2013 10:02 pm
Czujnik Halla lub kontaktron.
Robert
J.F.
Guest
Sat Nov 09, 2013 10:16 pm
Dnia Sat, 9 Nov 2013 21:30:23 +0100, Grzegorz napisał(a):
Quote:
Foto nie jest mile widziane, bo kiedys sie zabrudzi.
Quote:
Nie mam jednak pomysłu na wyjaśnienie jak jest
nadawany sygnał z wałka silnika bo w tym czarnym
kanaliku nad oczkiem nic nie ma a silnik ma tylko
dwa styki w kostce.
To zielone ma tylko dwa druty ?
Czy dwa kabelki, a drutow moze wiecej ?
Dwa druty ... pojedynczy czujnik. Jesli nie widac oswietlacza, to
kontaktron, cewka lub gaustron.
J.
Grzegorz
Guest
Sat Nov 09, 2013 11:12 pm
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:21di53g492hh.fzvg30vht1yz$.dlg@40tude.net...
Quote:
Dnia Sat, 9 Nov 2013 21:30:23 +0100, Grzegorz napisał(a):
Kostka silnika zawiera dwa styki.
Na wałku silnika zamontowane jest takie zielone coś:
http://images63.fotosik.pl/360/97f47be763e2106b.jpg
Domyślam się, że to zielone to jakiś element foto i robi
za czujnik impulsów obrotów wałka.
Foto nie jest mile widziane, bo kiedys sie zabrudzi.
I faktycznie, na obrzeżach oczka jest trochę kurzu.
Na foto slabo widać.
W zielonej kosteczce jest okragłe wycięcie a w tym wycięciu
czarne oczko tak jak w czujnikach podczerwieni.
Quote:
Nie mam jednak pomysłu na wyjaśnienie jak jest
nadawany sygnał z wałka silnika bo w tym czarnym
kanaliku nad oczkiem nic nie ma a silnik ma tylko
dwa styki w kostce.
To zielone ma tylko dwa druty ?
Czy dwa kabelki, a drutow moze wiecej ?
Dwa druty ... pojedynczy czujnik. Jesli nie widac oswietlacza, to
kontaktron, cewka lub gaustron.
A wzmacniacz sygnału? Do ewentualnej elektroniki od tego jest
trochę kabla. To coś jest w mechanizmie regulacji w fotelu.
Do zielonego wchodzą dwa kabelki i giną w szklistej zalewie.
Jest pomysł, żeby to to wykorzystać do czegoś innego.
g
> J.
Robert Wańkowski
Guest
Sat Nov 09, 2013 11:27 pm
"Grzegorz"
Quote:
Jest pomysł, żeby to to wykorzystać do czegoś innego.
A w czym problem? Bo nie napisałeś. Nie działa? Czy to tylko ciekawość? :-)
Robert
Adam
Guest
Sun Nov 10, 2013 9:44 pm
W dniu 2013-11-09 23:27, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
"Grzegorz"
Jest pomysł, żeby to to wykorzystać do czegoś innego.
A w czym problem? Bo nie napisałeś. Nie działa? Czy to tylko ciekawość? :-)
Robert
No właśnie - o co chodzi pytającemu?
Nie napisane, w jakim to modelu LR. A tego było trochę, jak choćby:
LR/RR, RR Classic, RR P38, RR III, itd;
LR/Disco I (ver. 2000 i 3000), Disco II (chyba 3 wersje elektroniki),
Disco III, itd;
Freelander 1 (2 wersje elektroniki), Freelander II
W podręcznikach Ravena szukałeś?
Niektóre wersje LR sprawdzały też prąd silnika - metoda często
wykorzystywana zamiast "krańcówek" w elektrycznych siłownikach szyb
samochodowych.
--
Pozdrawiam.
Adam.
Grzegorz
Guest
Sun Nov 10, 2013 10:43 pm
Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:l5or6u$7a8$1@usenet.news.interia.pl...
Quote:
W dniu 2013-11-09 23:27, Robert Wańkowski pisze:
"Grzegorz"
Jest pomysł, żeby to to wykorzystać do czegoś innego.
A w czym problem? Bo nie napisałeś. Nie działa? Czy to tylko
ciekawość? :-)
Robert
No właśnie - o co chodzi pytającemu?
Nie napisane, w jakim to modelu LR. A tego było trochę, jak choćby:
LR/RR, RR Classic, RR P38, RR III, itd;
LR/Disco I (ver. 2000 i 3000), Disco II (chyba 3 wersje elektroniki),
Disco III, itd;
Freelander 1 (2 wersje elektroniki), Freelander II
W podręcznikach Ravena szukałeś?
Niektóre wersje LR sprawdzały też prąd silnika - metoda często
wykorzystywana zamiast "krańcówek" w elektrycznych siłownikach szyb
samochodowych.
--
Pozdrawiam.
Adam.
Z ciekawości bo to interesująca przekładnia i będzie miała
najprawdopodobniej zupełnie inne zastosowanie.
Z reszty pojazdu niewiele zostało i nie wiem jaki to był model.
Tyle wiem, że silnik kręci.
Co do reszty to nie mam pojęcia co się w takich mechanizmach
stosuje.
g.
Jakub Rakus
Guest
Sun Nov 10, 2013 11:58 pm
On 09.11.2013 21:30, Grzegorz wrote:
Quote:
Domyślam się, że to zielone to jakiś element foto i robi
za czujnik impulsów obrotów wałka.
Nie mam jednak pomysłu na wyjaśnienie jak jest
nadawany sygnał z wałka silnika bo w tym czarnym
kanaliku nad oczkiem nic nie ma a silnik ma tylko
dwa styki w kostce.
Ktoś coś wie?
A pokręć po prostu silnikiem i zobacz czy na tych dwóch kabelkach
wychodzących z zielonej kostki masz jakieś napięcie albo zmianę rezystancji.
--
Pozdrawiam
Jakub Rakus