Goto page 1, 2 Next
non
Guest
Sun May 29, 2011 11:47 am
Witam wszystkich
Problem wygląda następująco: wysyłam komende ATD.... do modułu i ten
zestawia połączenie z wybranym numerem, w telefonie, ktorego numer
wybralem, odbieram rozmowe , modul SIM to rozpoznaje i rozlacza ja
komenda ATH . Do tej pory wszystko dzieje sie jak należy. Problem
pojawia się przy kolejnym połączeniu, po kolejnym wydaniu komendy
ATD.... moduł się zawiesza i na jakąkolwiek komendę nie odpowiada lub
odpowiada "ERROR", pomga dopiero reset sprzętowy. Czy ktoś może miał
już takie doświadczenia z tym modułem? Każda rada mile widziana :)
Pozdrawiam
Norbert
Jacek
Guest
Sun May 29, 2011 11:47 am
Dnia Sun, 29 May 2011 02:47:09 -0700 (PDT), non napisał(a):
Quote:
Witam wszystkich
Problem wygląda następująco: wysyłam komende ATD.... do modułu i ten
zestawia połączenie z wybranym numerem, w telefonie, ktorego numer
wybralem, odbieram rozmowe , modul SIM to rozpoznaje i rozlacza ja
komenda ATH . Do tej pory wszystko dzieje sie jak należy. Problem
pojawia się przy kolejnym połączeniu, po kolejnym wydaniu komendy
ATD.... moduł się zawiesza i na jakąkolwiek komendę nie odpowiada lub
odpowiada "ERROR", pomga dopiero reset sprzętowy. Czy ktoś może miał
już takie doświadczenia z tym modułem? Każda rada mile widziana :)
Pozdrawiam
Norbert
Z0
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun May 29, 2011 2:19 pm
Hello non,
Sunday, May 29, 2011, 11:47:09 AM, you wrote:
Quote:
Witam wszystkich
Problem wygląda następująco: wysyłam komende ATD.... do modułu i ten
zestawia połączenie z wybranym numerem, w telefonie, ktorego numer
wybralem, odbieram rozmowe , modul SIM to rozpoznaje i rozlacza ja
komenda ATH . Do tej pory wszystko dzieje sie jak należy. Problem
pojawia się przy kolejnym połączeniu, po kolejnym wydaniu komendy
ATD.... moduł się zawiesza i na jakąkolwiek komendę nie odpowiada lub
odpowiada "ERROR", pomga dopiero reset sprzętowy. Czy ktoś może miał
już takie doświadczenia z tym modułem? Każda rada mile widziana
Probowałeś po rozłączeniu ATZ?
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
VSS
Guest
Sun May 29, 2011 2:42 pm
W
wiadomości:3d57b7ff-f74d-4819-867b-36e1c4446e2d@ct4g2000vbb.googlegroups.com,
non <norbert.jaros@gmail.com> nastukał:
ATZ?
--
VSS
non
Guest
Sun May 29, 2011 7:26 pm
Quote:
Probowałeś po rozłączeniu ATZ?
Nie próbowałem, ale spróbowałem właśnie przed chwilą - niestety nie
działa nadal, tzn. przy drugim połączeniu wisi.
Przed pierwszym połączeniem dałem AT&W a po rozłączeniu ATZ i nic.....
Z rozpędu, wiedziony tym tropem , spróbowałem nawet AT&F i dalej nic.
Co ciekawe, wczoraj, w akcie desperacji wstawiłem przed próbą
połączenia AT+CCALR? i po tym zaczął łączyć prawidłowo za każdym
razem.
Działał tak parę godzin, niestety do momentu kiedy postanowiłem na
sztywno mu ustawić baud rate, po tej operacji znowu łączy tylko za
pierwszym razem
i zmiana baud rate z powrotem na "auto" też nic nie pomogła - cuda
jakieś się dzieją
Dodam że polecenie odbiera prawidłowo, bo widzę echo które odsyła..
Pozdrawiam
Norbert
RoMan Mandziejewicz
Guest
Mon May 30, 2011 6:55 am
Hello VSS,
Sunday, May 29, 2011, 4:42:55 PM, you wrote:
Quote:
W
wiadomości:3d57b7ff-f74d-4819-867b-36e1c4446e2d@ct4g2000vbb.googlegroups.com,
non <norbert.jaros@gmail.com> nastukał:
ATZ?
Już było.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
AS
Guest
Mon May 30, 2011 7:41 am
Dnia Sun, 29 May 2011 02:47:09 -0700 (PDT), non napisał(a):
Quote:
Witam wszystkich
Problem wygląda następująco: wysyłam komende ATD.... do modułu i ten
zestawia połączenie z wybranym numerem, w telefonie, ktorego numer
wybralem, odbieram rozmowe , modul SIM to rozpoznaje i rozlacza ja
komenda ATH . Do tej pory wszystko dzieje sie jak należy. Problem
pojawia się przy kolejnym połączeniu, po kolejnym wydaniu komendy
ATD.... moduł się zawiesza i na jakąkolwiek komendę nie odpowiada lub
odpowiada "ERROR", pomga dopiero reset sprzętowy. Czy ktoś może miał
już takie doświadczenia z tym modułem? Każda rada mile widziana
Sprawdź stabilność zasilania modemu w czasie rozmowy. SIMCOM-y są na to
wrażliwe. Chwilowy spadek napięcia poniżej minimalnego może powodować
późniejsze dziwne zachowanie modemu. Możesz też ostatecznie spróbować zrobić
update firmwaru bo jego pierwsze wersje miały dużo błędów.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Mon May 30, 2011 8:34 am
Hello non,
Monday, May 30, 2011, 10:05:24 AM, you wrote:
Quote:
Sprawdź stabilność zasilania modemu w czasie rozmowy. SIMCOM-y są na to
wrażliwe. Chwilowy spadek napięcia poniżej minimalnego może powodować
późniejsze dziwne zachowanie modemu. Możesz też ostatecznie spróbować zrobić
update firmwaru bo jego pierwsze wersje miały dużo błędów.
Sprawdzałem, napięcie stabilne, zresztą zasilanie zrobione zgodnie z
ich zaleceniami na LM2596.
To, że użyłeś zalecanego kontrolera nie zapewnia stabilności pracy -
ta zależy również od pozostałych elementów, ich poprawnego (lub nie)
ułożenia na płytce oraz włąściwym prowadzeniem ścieżek o właściwej
szerokości. To jest 150kHz i sporo ponad 3A w impulsach.
Quote:
Firmware mam: 1137B07SIM900M64_ST, więc chyba całkiem nowy.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
non
Guest
Mon May 30, 2011 10:05 am
Quote:
Sprawdź stabilność zasilania modemu w czasie rozmowy. SIMCOM-y są na to
wrażliwe. Chwilowy spadek napięcia poniżej minimalnego może powodować
późniejsze dziwne zachowanie modemu. Możesz też ostatecznie spróbować zrobić
update firmwaru bo jego pierwsze wersje miały dużo błędów.
Sprawdzałem, napięcie stabilne, zresztą zasilanie zrobione zgodnie z
ich zaleceniami na LM2596.
Firmware mam: 1137B07SIM900M64_ST, więc chyba całkiem nowy.
Pozdrawiam
Norbert
non
Guest
Mon May 30, 2011 11:17 am
Quote:
To, że użyłeś zalecanego kontrolera nie zapewnia stabilności pracy -
ta zależy również od pozostałych elementów, ich poprawnego (lub nie)
ułożenia na płytce oraz włąściwym prowadzeniem ścieżek o właściwej
szerokości. To jest 150kHz i sporo ponad 3A w impulsach.
Doskonale to rozumiem, tzn. że użycie tego układu o niczym do końca
nie przesądza, w związku z tym dokładnie sie przyjrzałem napieciu
zasilajacemu podczas
prób łączenia, nic niepokojącego nie zobaczyłem.Sam SIM zasilany
ścieżką grubości ponad 3mm i długości ok 3cm, przy samych
wyprowadzaniach zasilania modułu tantal 470uF + 100nF.
Pozdrawiam
Norbert
non
Guest
Mon May 30, 2011 2:05 pm
Aby ostatecznie wykluczyć kwestię zasilania dałem, bezposrednio na
tantala przy zasilaniu SIM-a , 4.2V ze stacjonarnego zasilacza, na
którym nawet 10A nie robi wiekszego wrażenia .Niestety nadal nic to
nie zmienilo.... drugie polecenie ATD zawiesza moduł, a w zasadzie to
nie do końca zawiesza bo SIM odpowiada na cokolwiek: "ERROR" - czyli
sobie żyje, ale wlasnym zyciem
Marcin Wasilewski
Guest
Mon May 30, 2011 5:33 pm
Użytkownik "non" <norbert.jaros@gmail.com> napisał w wiadomości
news:240555b5-3414-4ee9-b254-ebb712b9b17d@s14g2000vbi.googlegroups.com...
Quote:
nie zmienilo.... drugie polecenie ATD zawiesza moduł, a w zasadzie to
nie do końca zawiesza bo SIM odpowiada na cokolwiek: "ERROR" - czyli
sobie żyje, ale wlasnym zyciem
A próbowałeś z inną kartą?
Marcin Wasilewski
Guest
Mon May 30, 2011 7:08 pm
Użytkownik "non" <norbert.jaros@gmail.com> napisał w wiadomości
news:b625c8af-b79f-46d4-ba61-2a1319f931ad@f11g2000vbx.googlegroups.com...
Quote:
Przycisnąłem od rana dustrybutorów i delikatnie mi zasugerowali, że z
Play-em i Plusem były kłopoty.Mam dostać nowy soft, bo jest już o dwa
numery lepszy, zobaczymy co sie zmieni.....
Daj znać czy po upgrade chodzi z play-em, bo sam myślę o module do tego typu
zastosowań, a w zasadzie tylko play wchodzi w grę z uwagi na roczny okres
wychodzących po doładowaniu za 5 zł.
non
Guest
Mon May 30, 2011 8:56 pm
Quote:
A próbowałeś z inną kartą?
Właśnie ze dwie godziny temu spróbowałem.Wcześniej miałem Play-a a
obecnie włożyłem Ere, no i działa

, chociaż nie do końca - w
wiekszości przypadków łączy się prawidłowo a raz na jakiś czas ,
natychmiast po otrzymaniu ATD, sam sobie robi reset (widocznie wpadli
na ten sam pomysł co ja....jak by co, to reset załatwi wszystko).
Przycisnąłem od rana dustrybutorów i delikatnie mi zasugerowali, że z
Play-em i Plusem były kłopoty.Mam dostać nowy soft, bo jest już o dwa
numery lepszy, zobaczymy co sie zmieni.....
Pozdrawiam
Norbert
non
Guest
Mon May 30, 2011 9:40 pm
Jak tylko coś będę wiedział to dam znać.Generalnie działa bardzo
ładnie, no oczywiscie poza tym dzwonieniem.
Od dwóch miesiecy dziala w terenie 200 szt. urządzenia na tym module
(wykonuje operacje po otrzymaniu sms-a i przysyla raporty)
i nie zdarzyła sie żadna wpadka.Większość z nich chodzi na Play-
u.Teraz zlecenidawca zażyczył sobie rozszerzenia funkcjonalności i
stąd moje kłopoty.
Pozdrawiam
Norbert
Goto page 1, 2 Next