Goto page Previous 1, 2
Zbino
Guest
Fri Mar 18, 2016 7:45 pm
Użytkownik "Zbino" <zew@poczta.abcdpocztaonet.pl> napisał w wiadomości
news:ncfa6r$d5n$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
Często musze jechać pedolinem na trasie Opole - Warszawa i będąc w środku
nigdy nie udało mi sie uruchomić GPSa w komórce. Przydałoby sie, to żeby
sprawdzić aktualną szybkość, bo ta cud maszyna poza tym, że nie ma
wychyłu, nie ma WiFi, to nie ma nawet wyświetlacza z prędkością podróży.
Niestety nigdy nie udalo mi sie uruchomić GPSa. Nawet przy samym oknie
komórka widzi max 2 satelity.
Teraz pytanie czy makarony dały jakąć metalizowaną szybę, która nie
przepuszcza fal w paśmie GPSa? czy też wewnętrzna elektronika w pedku ma
CE napisane przez piccojadów na wyrost i zakłóca wszystkie odbiorniki GPSa
wewnątrz pociągu?
Komuś udało się uruchomić GPSa wewnątrz?
Zby
W każdym razie jadąc we wszystkich innych pociągach komórka łapie mi sygnał
GPSa bez problemu - nawet nie bedąc przy oknie. Problem jest tylko w pedku.
Trzeba będzie spróbować za namową przedpisców stanąć w przejściu
międzywagonowym. To że kupili pedka bez wychyłu, to wola o pomstę. Między
Opolem, a Częstochową jest tyle łuków, że pedek co chwilę zwalnia. Dodatkowo
teraz chcą go puścić do Jeleniej Góry, gdzie jest łuk za łukiem. Ciekawe kto
podjął decyzję o zakupie sztywniaka. Teraz, aby osiągnąć średnią prędkość
taką jakby miał pociąg z wychylnym pudłe trzeba by wydać kilkanascie
miliardów na modernizację torów po których pedek jeździ.
Zby
J.F.
Guest
Fri Mar 18, 2016 7:55 pm
Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ncgqe4$e5t$1@news.agh.edu.pl...
W dniu 18.03.2016 09:37, J.F. pisze:
Quote:
Uruchom go przed wejsciem do pociagu, zlap sygnal jeszcze na
peronie,
wtedy jest wieksza szansa ze odszuka przylozony do szyby.
No i warto usiasc przy oknie z widokiem na poludnie.
Na peronie, to ani w Warszawie, ani w Krakowie, ani we Wrocławiu nie
ma
szans.
We Wroclawiu szansa jest. Jesli w hali nie odbiera, to trzeba sie
przesunac do konca zadaszenia.
Na Centralnym faktycznie bedzie problem :-)
J.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Fri Mar 18, 2016 8:03 pm
Hello Zbino,
Friday, March 18, 2016, 7:45:30 PM, you wrote:
Quote:
Często musze jechać pedolinem na trasie Opole - Warszawa i będąc w środku
nigdy nie udało mi sie uruchomić GPSa w komórce. Przydałoby sie, to żeby
sprawdzić aktualną szybkość, bo ta cud maszyna poza tym, że nie ma
wychyłu, nie ma WiFi, to nie ma nawet wyświetlacza z prędkością podróży.
Niestety nigdy nie udalo mi sie uruchomić GPSa. Nawet przy samym oknie
komórka widzi max 2 satelity.
Teraz pytanie czy makarony dały jakąć metalizowaną szybę, która nie
przepuszcza fal w paśmie GPSa? czy też wewnętrzna elektronika w pedku ma
CE napisane przez piccojadów na wyrost i zakłóca wszystkie odbiorniki GPSa
wewnątrz pociągu?
Komuś udało się uruchomić GPSa wewnątrz?
W każdym razie jadąc we wszystkich innych pociągach komórka łapie mi sygnał
GPSa bez problemu - nawet nie bedąc przy oknie. Problem jest tylko w pedku.
Trzeba będzie spróbować za namową przedpisców stanąć w przejściu
międzywagonowym. To że kupili pedka bez wychyłu, to wola o pomstę. Między
Opolem, a Częstochową jest tyle łuków, że pedek co chwilę zwalnia.
Przesadzasz.
Quote:
Dodatkowo teraz chcą go puścić do Jeleniej Góry, gdzie jest łuk za
łukiem.
I torowisko niedostosowane do dużych prędkości. Średnia prędkość 30
km/h jeszcze niedawno, teraz wzrosła może do 50km/h. Nie ma co
przechylać, bo się jeszcze przewróci.
Quote:
Ciekawe kto podjął decyzję o zakupie sztywniaka. Teraz, aby osiągnąć
średnią prędkość taką jakby miał pociąg z wychylnym pudłe trzeba by
wydać kilkanascie miliardów na modernizację torów po których pedek
jeździ.
I tak trzeba. Wychylne pudło nie zmienia istotnie sił działających na
tory - to tylko wygoda dla pasażerów.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Piotrne
Guest
Sat Mar 19, 2016 12:57 am
W dniu 2016-03-18 o 17:36, Marek pisze:
Quote:
On Fri, 18 Mar 2016 15:37:49 +0100, LeonKame <kameleon@leon.com> wrote:
...
powyzej 200km/h pokazuje poprawnie dane.
A nawet w samolocie też pokazuje poprawne dane powyżej 800km/h
Wydaje mi się, że pierwsze cywilne odbiorniki sprzed 20 lat miały
ograniczenie szybkości do 160 km/h. Ale nie z powodu problemów
technicznych, tylko żeby wróg nie użył ich do naprowadzania rakiet,
lecących zwykle szybciej niż 160 km/h.
W dniu 2016-03-18 o 20:03, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Wychylne pudło nie zmienia istotnie sił działających
na tory - to tylko wygoda dla pasażerów.
Dawno temu pierwszy raz jechałem takim pociągiem w Niemczech.
Ale nie wiem, czy był wychylny, czy tory były wyprofilowane
dokładnie do tej szybkości, którą jechał. Jechał przez miasto
niezbyt szybko i zauważyłem, że wszystkie budynki, maszty
i inne budowle są odchylone od pionu. Po chwili stwierdziłem,
że to jednak wagon musi być przechylony, ale trudno było
pozbyć się wrażenia krzywego miasta...
P.
badworm
Guest
Sat Mar 19, 2016 5:43 pm
Dnia Fri, 18 Mar 2016 17:02:06 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
Quote:
OIMW jeszcze nie wyprodukowano serii ETR6xx, żeby miała wychylne pudło.
Jak to nie? ETR600/610 użytkowane przez koleje włoskie (FS/Trenitalia),
ETR610 użytkowane przez szwajcarskie koleje związkowe (SBB). Bez tilta
są nasze, hiszpańskie i chińskie.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
badworm
Guest
Sat Mar 19, 2016 5:48 pm
Dnia Fri, 18 Mar 2016 20:03:36 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Quote:
I torowisko niedostosowane do dużych prędkości. Średnia prędkość 30
km/h jeszcze niedawno, teraz wzrosła może do 50km/h. Nie ma co
przechylać, bo się jeszcze przewróci.
Mechanizm wychyłu wymaga pewnej minimalnej prędkości pociągu do
prawidłowej pracy, więc na tej trasie mogłoby się okazać, że jest
bezużyteczny. Podobnie na linii Kraków-Zakopane.
Quote:
I tak trzeba. Wychylne pudło nie zmienia istotnie sił działających na
tory - to tylko wygoda dla pasażerów.
Na trasie Gdańsk-Warszawa w miejscach, gdzie tilt (mechanizm wychylnego
pudła) mógłby dać wyraźny zysk czasowy, podjęto decyzję o tzw. przebiciu
torów - zwiększeniu ich pochylenia poprzecznego. Dzięki temu takie
odcinki mimo braku tilta będą mogły być pokonywane z prędkością zbliżoną
do tej, którą osiągnąć by pozwolił tilt.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
PcmOl
Guest
Sat Mar 19, 2016 7:13 pm
"Piotrne" <piotr12ne@poczta.onet.pl> wrote in message
news:nci4kn$bs3$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
W dniu 2016-03-18 o 17:36, Marek pisze:
On Fri, 18 Mar 2016 15:37:49 +0100, LeonKame <kameleon@leon.com> wrote:
...
powyzej 200km/h pokazuje poprawnie dane.
A nawet w samolocie też pokazuje poprawne dane powyżej 800km/h
Ale tylko przy oknie.
Czarek
Guest
Sat Mar 19, 2016 7:19 pm
W dniu 19.03.2016 o 19:13, PcmOl pisze:
Quote:
"Piotrne" <piotr12ne@poczta.onet.pl> wrote in message
news:nci4kn$bs3$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2016-03-18 o 17:36, Marek pisze:
On Fri, 18 Mar 2016 15:37:49 +0100, LeonKame <kameleon@leon.com> wrote:
...
powyzej 200km/h pokazuje poprawnie dane.
A nawet w samolocie też pokazuje poprawne dane powyżej 800km/h
Ale tylko przy oknie.
Nie tylko.
No nie stałem z GPS na środku samolotu, ale w drugim i trzecim rzędzie
od okna nie było problemu nawet po wyłączeniu i ponownym załączeniu
(około 5 lat temu przez ponad godzinę oglądałem trasę przelotu na
prostej nawigacji w B737)
--
Czarek
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Sat Mar 19, 2016 9:29 pm
W dniu 2016-03-19 o 17:43, badworm pisze:
Quote:
Dnia Fri, 18 Mar 2016 17:02:06 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
OIMW jeszcze nie wyprodukowano serii ETR6xx, żeby miała wychylne pudło.
Jak to nie? ETR600/610 użytkowane przez koleje włoskie (FS/Trenitalia),
ETR610 użytkowane przez szwajcarskie koleje związkowe (SBB). Bez tilta
są nasze, hiszpańskie i chińskie.
OK, dzięki za info.
PaweĹ Kasztelan
Guest
Fri Apr 08, 2016 10:09 pm
W dniu 2016-03-18 o 19:45, Zbino pisze:
Quote:
W każdym razie jadąc we wszystkich innych pociągach komórka łapie mi
sygnał GPSa bez problemu - nawet nie bedąc przy oknie.
To łapanie bez problemu to jest tak długo jak nie zobaczy się w
działaniu dedykowanych urządzeń do GPS-a.
Jak masz gdzieś możliwość to zobacz jak działa nawigacja z czymś takim.
Wrzucasz w plecak czy schowek w samochodzie i zapominasz o szukaniu
sygnału. Te układy w telefonach nie są najlepsze.
https://www.google.pl/search?q=gps+pentagram&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwja3ZWyhYDMAhVjKpoKHciiBgIQsAQIGw&biw=1267&bih=886
Pozdr.PK.
AlexY
Guest
Fri Apr 08, 2016 10:39 pm
Paweł Kasztelan pisze:
[..]
Quote:
sygnału. Te układy w telefonach nie są najlepsze.
Układy są te same, to anteny za bardzo zminiaturyzowane.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
badworm
Guest
Sat Apr 09, 2016 6:18 am
Dnia Sat, 9 Apr 2016 00:09:22 +0200, Paweł Kasztelan napisał(a):
Quote:
To łapanie bez problemu to jest tak długo jak nie zobaczy się w
działaniu dedykowanych urządzeń do GPS-a.
Jak masz gdzieś możliwość to zobacz jak działa nawigacja z czymś takim.
Wrzucasz w plecak czy schowek w samochodzie i zapominasz o szukaniu
sygnału. Te układy w telefonach nie są najlepsze.
Trudno oczekiwać, by odbiornik GPS typu OEM ze zintegrowaną anteną, o
łącznej grubości 5 mm zmieścił się w niewiele od niego grubszym
smartfonie. Dlatego też pisałem, że skoro przy 200km/h komórka jest w
stanie utrzymywać stabilny sygnał GPS (widoczne 4-6 satelit) w przejściu
międzywagonowym w Pendolino to jest nieźle. Każdy lepszy odbiornik
poradzi sobie w takich warunkach tym bardziej.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
J.F.
Guest
Sat Apr 09, 2016 9:13 am
Dnia Fri, 8 Apr 2016 23:39:37 +0100, AlexY napisał(a):
Quote:
Paweł Kasztelan pisze:
[..]
sygnału. Te układy w telefonach nie są najlepsze.
Układy są te same, to anteny za bardzo zminiaturyzowane.
Kiedys sie mowilo, ze jednak inne. W telefonie moze np zalezec na
poborze mocy, w samochodzie wcale. Ale smartfony juz same duzo biora
Dalej np kwestia podeslania danych do AGPS.
Teraz to juz pewnie specjalizowane jednoukladowce sa.
Ale ... moje stare GPS lapia sygnal dlugo. A nowy telefon szybko ...
Stare maja duze anteny, a telefon malutka ...
J.
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Sat Apr 09, 2016 9:58 am
Pan J.F. napisał:
Quote:
sygnału. Te układy w telefonach nie są najlepsze.
Układy są te same, to anteny za bardzo zminiaturyzowane.
Kiedys sie mowilo, ze jednak inne. W telefonie moze
np zalezec na poborze mocy, w samochodzie wcale.
Trzeba pogadać z cichociemnymi, co to lubią jeździć bez włączonych
świateł. Oni strasznie się przejmują tym, że im oświetlenie prąd
ze samochodu wyżera. Kierunkowskazów też przeważnie z oszczędności
nie używają.
--
Jarek
AlexY
Guest
Sat Apr 09, 2016 11:29 am
J.F. pisze:
Quote:
Dnia Fri, 8 Apr 2016 23:39:37 +0100, AlexY napisał(a):
Paweł Kasztelan pisze:
[..]
sygnału. Te układy w telefonach nie są najlepsze.
Układy są te same, to anteny za bardzo zminiaturyzowane.
Kiedys sie mowilo, ze jednak inne. W telefonie moze np zalezec na
Ostatnie 10 lat robiłem w serwisach GSM z autoryzacją, dostęp do
schematów oryginalnych podzespołów i takie tam, co prawda nie miałem
styczności ze wszystkimi producentami ale ci co miałem stosują już
opracowane rozwiązania wyprodukowane w innych obudowach. Szokiem dla
mnie był moduł GPS w SE C905, chyba pierwszy aż tak zminiaturyzowany:
http://stellatech.com/pubs/uploads/4e37eeea4ee30.jpg
górna część flexa pod puszką jest cały odbiornik, z niego wychodzi port
szeregowy, powyżej antena.
Quote:
poborze mocy, w samochodzie wcale. Ale smartfony juz same duzo biora
~150mA, tyle wychodzi pobór prądu modułu GPS dla telefonów które mierzyłem.
[..]
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Goto page Previous 1, 2