Goto page 1, 2 Next
Robert Wańkowski
Guest
Thu Nov 12, 2009 4:30 pm
Witam.
Jaki silnik najwygodniej zastosować w przekładni aby uzyskać na jej wyjściu
600 obr/min (+/- 50%) i moment nie mniejszy niż 20 Nm.
Założenie jest takie, że przy obrotach prawych ma się wyłączyć przy
osiągnięciu momentu około 20 Nm. Musi być możliwość ustawienia tego momentu
gdyby te 20 Nm było za mało.
Przy lewych obrotach moment ma być maksymalny. Może być zabezpieczenie gdyby
silnik nie ruszył z powodu zbyt dużego obciążenia.
Tak ogólnie chodzi o urządzenie które będzie dokręcać śrubę z momentem 20-50
Nm i ją odkręcać. urządzenie stacjonarne.
Jaki silnik najlepiej się sprawdzi w tym zastosowaniu? Komutatorowy,
indukcyjny, krokowy?
I jak rozwiązoć pomiar prądu aby na wyjściu otrzymać sygnał do wyłączenia
silnika.
Najlepszy jakiś gotowiec. Lub jakaś rada jak to prosto rozwiązać.
Robert
J.F.
Guest
Thu Nov 12, 2009 5:29 pm
Użytkownik "Robert Wańkowski" <robwan@wp.pl> napisał w wiadomości
news:hdh9l4$fc4$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Jaki silnik najwygodniej zastosować w przekładni aby uzyskać na
jej wyjściu 600 obr/min (+/- 50%) i moment nie mniejszy niż 20
Nm.
1.3kW potrzebujesz, nie wiem czy wiesz.
Quote:
Jaki silnik najlepiej się sprawdzi w tym zastosowaniu?
Komutatorowy, indukcyjny, krokowy?
Pytanie co z ta sila - chcesz ograniczac elektrycznie tzn
zasilaniem silnika, czy jakis czujnik i wylaczanie ?
Krokowy imo to za maly bedzie, a i moment bedzie regulowac trudno,
chyba ze z enkoderem.
Komutatorowy bedzie w sam raz, ze wszystkimi wadami oczywiscie.
Asynchroniczny .. ciekawe rozwiazanie, ale trzeba bedzie troche w
ch-kach i falownikach pogrzebac, zeby moment dobrze ograniczyc.
Falownik rzecz skomplikowana, ale i komutatorowym nie steruje sie
trywialnie przy tych mocach.
J.
Jarosław Sokołowski
Guest
Thu Nov 12, 2009 6:20 pm
Pan Robert Wańkowski napisał:
Quote:
Tak ogólnie chodzi o urządzenie które będzie dokręcać śrubę
z momentem 20-50 Nm i ją odkręcać. urządzenie stacjonarne.
Jaki silnik najlepiej się sprawdzi w tym zastosowaniu?
Komutatorowy, indukcyjny, krokowy?
I jak rozwiązoć pomiar prądu aby na wyjściu otrzymać sygnał
do wyłączenia silnika.
Najlepszy jakiś gotowiec. Lub jakaś rada jak to prosto rozwiązać.
No właśnie, skoro ma być gotowiec, to dlaczego nie użyć gotowego
klucza dynamometrycznego, na przykład pneumatycznego z grzechotką?
Albo nawet wkrętarki z hipermarketu.
--
Jarek
Robert Wańkowski
Guest
Thu Nov 12, 2009 8:20 pm
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"
Quote:
No właśnie, skoro ma być gotowiec, to dlaczego nie użyć gotowego
klucza dynamometrycznego, na przykład pneumatycznego z grzechotką?
Albo nawet wkrętarki z hipermarketu.
Bo chcę uprościć mechanikę. I sprzęgło we wkrętarce ma taki sam moment w obu
kierunkach.
To zakręcanie i odkręcanie ma działać całkowicie automatycznie na sygnały z
komputera.
Robert
Robert Wańkowski
Guest
Thu Nov 12, 2009 8:40 pm
Użytkownik "J.F."
Quote:
1.3kW potrzebujesz, nie wiem czy wiesz.
A jak to się zmienia względem obrotów? Liniowo? Bo gdyby zejść do 300
obr/min to moc o połowę spadnie?
Mam do nakręcenia nakrętkę 10 zwojów, w czasie 2 s z momentem 20-50 Nm. A
potem ją odkręcić w podobnym czasie.
Quote:
Pytanie co z ta sila - chcesz ograniczac elektrycznie tzn zasilaniem
silnika, czy jakis czujnik i wylaczanie ?
Chcąc uprościć mechanikę. Myślałem, że mierząc prąd wyłączę silnik aby nie
zerwał gwintu.
Quote:
Krokowy imo to za maly bedzie, a i moment bedzie regulowac trudno, chyba
ze z enkoderem.
No to pozostaje indukcyjny i komutatorowy.
Quote:
Komutatorowy bedzie w sam raz, ze wszystkimi wadami oczywiscie.
To pozostaje pytanie czy łatwo będzie wykryć poziom prądu, przy którym
będzie odpowiedni moment?
Quote:
Asynchroniczny .. ciekawe rozwiazanie, ale trzeba bedzie troche w ch-kach
i falownikach pogrzebac, zeby moment dobrze ograniczyc.
Falownik rzecz skomplikowana, ale i komutatorowym nie steruje sie
trywialnie przy tych mocach.
No to odpada. Bo indukcyjny trochę za duży wymiarami, skoro potrzeba takiej
mocy.
Robert
kogutek
Guest
Thu Nov 12, 2009 8:50 pm
Quote:
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"
No właśnie, skoro ma być gotowiec, to dlaczego nie użyć gotowego
klucza dynamometrycznego, na przykład pneumatycznego z grzechotką?
Albo nawet wkrętarki z hipermarketu.
Bo chcę uprościć mechanikę. I sprzęgło we wkrętarce ma taki sam moment w obu
kierunkach.
To zakręcanie i odkręcanie ma działać całkowicie automatycznie na sygnały z
komputera.
Robert
Internet w butach sobie jeszcze zainstaluj i wifi w łyżeczce od herbaty. Dobrze
ci radzą żeby użyć gotowca.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Robert Wańkowski
Guest
Thu Nov 12, 2009 9:00 pm
Użytkownik "kogutek"
Quote:
Internet w butach sobie jeszcze zainstaluj i wifi w łyżeczce od herbaty.
Dobrze
ci radzą żeby użyć gotowca.
Jak zawsze zadziorny.
A co z większym momentem, który potrzebny przy odkręcaniu?
Robert
kogutek
Guest
Thu Nov 12, 2009 9:09 pm
Quote:
Użytkownik "kogutek"
Internet w butach sobie jeszcze zainstaluj i wifi w łyżeczce od herbaty.
Dobrze
ci radzą żeby użyć gotowca.
Jak zawsze zadziorny.
A co z większym momentem, który potrzebny przy odkręcaniu?
Robert
Zapoznaj się z działaniem kluczy udarowych to będziesz wiedział.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
bratPit
Guest
Thu Nov 12, 2009 10:39 pm
Quote:
Jaki silnik najwygodniej zastosować w przekładni aby uzyskać na jej
wyjściu
600 obr/min (+/- 50%) i moment nie mniejszy niż 20 Nm.
Założenie jest takie, że przy obrotach prawych ma się wyłączyć przy
osiągnięciu momentu około 20 Nm. Musi być możliwość ustawienia tego
momentu gdyby te 20 Nm było za mało.
Przy lewych obrotach moment ma być maksymalny. Może być zabezpieczenie
gdyby silnik nie ruszył z powodu zbyt dużego obciążenia.
Tak ogólnie chodzi o urządzenie które będzie dokręcać śrubę z momentem
20-50 Nm i ją odkręcać. urządzenie stacjonarne.
Jaki silnik najlepiej się sprawdzi w tym zastosowaniu? Komutatorowy,
indukcyjny, krokowy?
I jak rozwiązoć pomiar prądu aby na wyjściu otrzymać sygnał do wyłączenia
silnika.
Najlepszy jakiś gotowiec. Lub jakaś rada jak to prosto rozwiązać.
Spoko, silnik indukcyjny ze sprzężeniem, rozbudowany falownik który można
programować, zrobić tzw. sterownie momentowe, można nadawać prędkość wiodącą
wraz z ograniczeniem prądowym, gdy ze wzgl. na duży moment osiągnie
zaprogramowany prąd maks. falownik zatrzyma silnik, dzięki programowaniu
falownika można by zrobić tak, że w lewo idzie na maksymalnym momencie [bez
ograniczenia] a w prawo z ograniczeniem - pozostaje niestety bezwładność
wirnik/przekładnia - musiałoby być dobrze dobrane żeby nie przekręcało
gwintu przy dokręcaniu,jak dobrać mechanikę nie podpowiem bo w firmie w
której pracuję zajmują się tym mechanicy,
brat
shg
Guest
Fri Nov 13, 2009 1:53 am
On 12 Lis, 17:29, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Użytkownik "Robert Wańkowski" <rob...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:hdh9l4$fc4$1@inews.gazeta.pl...
Jaki silnik najwygodniej zastosować w przekładni aby uzyskać na
jej wyjściu 600 obr/min (+/- 50%) i moment nie mniejszy niż 20
Nm.
1.3kW potrzebujesz, nie wiem czy wiesz.
Takiej mocy trzeba, żeby kręcić z podaną prędkością obrotową i
momentem. W wypadku dokręcania śrub taka moc nie będzie potrzebna.
Wymagany moment przy "nakręcaniu" jest dużo mniejszy, samo dokręcenie
wymaga dopiero dużego momentu, ale już niekoniecznie takiej prędkości
obrotowej.
Quote:
Komutatorowy bedzie w sam raz, ze wszystkimi wadami oczywiscie.
Też tak myślę. Idealnie pasowałby silnik szeregowy, który przy
większych obrotach ma mniejszy moment i duży moment przy małej
prędkości obrotowej.
Pozycja z enkodera optycznego. Pomiar momentu można zrealizować
mierząc prąd pobierany przez silnik.
J.F.
Guest
Fri Nov 13, 2009 8:11 am
On Thu, 12 Nov 2009 20:40:04 +0100, Robert Wańkowski wrote:
Quote:
Użytkownik "J.F."
1.3kW potrzebujesz, nie wiem czy wiesz.
A jak to się zmienia względem obrotów? Liniowo? Bo gdyby zejść do 300
obr/min to moc o połowę spadnie?
P=omega*M
omega w radianach na sekunde.
Quote:
Mam do nakręcenia nakrętkę 10 zwojów, w czasie 2 s z momentem 20-50 Nm. A
potem ją odkręcić w podobnym czasie.
A ten moment to jak dlugo sie utrzymuje ? Bo jesli nakretka sie luzno
kreci, potem trzeba przylozyc na moment 50Nm, potem 100Nm w druga
strone, potem znow luzno, a potem przerwa - to i wymagania na moc
silnika spadaja, a nawet zasilacza, choc tu moze byc roznie.
Quote:
Chcąc uprościć mechanikę. Myślałem, że mierząc prąd wyłączę silnik aby nie
zerwał gwintu.
Da sie .. ale co z bezwladnoscia ? Rozpedzony silnik swoj "udar" ma,
sprzeglo z ogranicznikiem ma zazwyczaj mniejsza.
Quote:
Komutatorowy bedzie w sam raz, ze wszystkimi wadami oczywiscie.
To pozostaje pytanie czy łatwo będzie wykryć poziom prądu, przy którym
będzie odpowiedni moment?
Przy tych parametrach latwo. Jak nie na boczniku, to nawet
transformatorem pradowym AC .. bo zasilanie przeciez z sieci ...
Quote:
Asynchroniczny .. ciekawe rozwiazanie, ale trzeba bedzie troche w ch-kach
i falownikach pogrzebac, zeby moment dobrze ograniczyc.
Falownik rzecz skomplikowana, ale i komutatorowym nie steruje sie
trywialnie przy tych mocach.
No to odpada. Bo indukcyjny trochę za duży wymiarami, skoro potrzeba takiej
mocy.
Jesli ten komutatorowy bedzie mniejszy ale szybszy, to znow wracamy do
bezwladnosci.
A tak swoja droga to poogladalbym rozruszniki samochodowe z
przekladniami planetarnymi.
J.
Robert Wańkowski
Guest
Fri Nov 13, 2009 12:21 pm
Użytkownik "J.F."
Quote:
1.3kW potrzebujesz, nie wiem czy wiesz.
P=omega*M
Ale na silniku jest mniej. Przekładnia.
Robert
Mirek
Guest
Fri Nov 13, 2009 2:04 pm
On pią, 13 lis 2009 12:21:44 in article news:<hdjfgl$cg7$1@inews.gazeta.pl>
Robert Wańkowski wrote:
Quote:
Użytkownik "J.F."
1.3kW potrzebujesz, nie wiem czy wiesz.
P=omega*M
Ale na silniku jest mniej. Przekładnia.
Na silniku trzeba więcej P_silnika = omega/k*M*k/eta_przekładni/eta_silnika
J.F.
Guest
Sat Nov 14, 2009 12:09 pm
On Fri, 13 Nov 2009 12:21:44 +0100, Robert Wańkowski wrote:
Quote:
Użytkownik "J.F."
1.3kW potrzebujesz, nie wiem czy wiesz.
P=omega*M
Ale na silniku jest mniej. Przekładnia.
M spada, omega rosnie.
Przekladnia mocy nie dodaje :-)
J.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sat Nov 14, 2009 12:13 pm
Hello J,
Saturday, November 14, 2009, 12:09:33 PM, you wrote:
Quote:
1.3kW potrzebujesz, nie wiem czy wiesz.
P=omega*M
Ale na silniku jest mniej. Przekładnia.
M spada, omega rosnie.
Przekladnia mocy nie dodaje
Się nie znasz. Moment jest najwazniejszy. Na wale oczywiście ;)
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam:
http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack
Goto page 1, 2 Next