Marcin Debowski
Guest
Sun Feb 04, 2024 11:26 am
Męczę ostatnio powerbanki, takie nieco większej pojemności, co by
wytrybić jaką mają rzeczywistą pojemność i zachodzę w głowę, dlaczego
zawsze podaje się w Ah, a nie w Wh? To jakaś przypadłość historyczna, bo
jakoś sensu podawania w tych Ah nie widzę? A może ustandaryzowanie, np.
3.7V/1C?
--
Marcin
heby
Guest
Sun Feb 04, 2024 12:11 pm
On 04/02/2024 10:26, Marcin Debowski wrote:
Quote:
zawsze podaje się w Ah, a nie w Wh?
"konserwatyzm".
U kilku osób, jakie znam, doszło do zatrzymania akcji mózgu po
informacji, że (m)Ah to g... a nie jednostka energii.
W konfuzję wpadli też przy mnie, na lotnisku. Powerbank ma
wyekspornowane nie mA, a Wh. W końcu wyszło im, że mogę kilka takich
przewieść (a był dokładnie mieszczący się w zakresie max).
Dużo pracy edukacyjnej przed przyszłymi pokoleniami.
Marek
Guest
Sun Feb 04, 2024 12:19 pm
On Sun, 04 Feb 2024 09:26:25 GMT, Marcin Debowski
<agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
Quote:
Męczę ostatnio powerbanki, takie nieco większej pojemności, co by
wytrybić jaką mają rzeczywistą pojemność i zachodzę w głowę,
dlaczego
zawsze podaje się w Ah, a nie w Wh? To jakaś przypadłość
historyczna, bo
jakoś sensu podawania w tych Ah nie widzę? A może ustandaryzowanie,
np.
Dla małych aku (mniejszy zakres napięć roboczych Aku) bardziej
praktyczne jest Ah bo bardziej interesuje izutko6 ile prądu można
pobrać. W przypadku dużych aku (samochód elektryczny) podawanie
pojemności w Wh uwzględnia zarówno ilość prądu, jaki akumulator jest
w stanie dostarczyć, jak i zmieniające się napięcie w trakcie
użytkowania. To bardziej precyzyjny sposób informowania o całkowitej
ilości energii dostępnej w akumulatorze samochodu elektrycznego, co
jest istotne dla planowania zasięgu i oszacowania zużycia energii
podczas jazdy.
--
Marek
Marcin Debowski
Guest
Sun Feb 04, 2024 12:45 pm
On 2024-02-04, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
On 04/02/2024 10:26, Marcin Debowski wrote:
W konfuzję wpadli też przy mnie, na lotnisku. Powerbank ma
A mnie właśnie bardzo pozytywnie zaskoczyła babka na Okęciu. Nie dość,
że wiedziała co i jak, to jeszcze wiedziała, że różne linie mają różnie,
zapytała czy jest poniżej limitu i dalej nie drązyła.
Quote:
wyekspornowane nie mA, a Wh. W końcu wyszło im, że mogę kilka takich
przewieść (a był dokładnie mieszczący się w zakresie max).
To jest chyba z założeniem, czy da się opanować TRA pojedyńczej.
Oczywiście ma to jedynie sens, jesli nie są wrzucone do worka wszystkie
razem.
--
Marcin
Marcin Debowski
Guest
Sun Feb 04, 2024 1:01 pm
On 2024-02-04, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
Quote:
On Sun, 04 Feb 2024 09:26:25 GMT, Marcin Debowski
agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
Męczę ostatnio powerbanki, takie nieco większej pojemności, co by
wytrybić jaką mają rzeczywistą pojemność i zachodzę w głowę,
dlaczego
zawsze podaje się w Ah, a nie w Wh? To jakaś przypadłość
historyczna, bo
jakoś sensu podawania w tych Ah nie widzę? A może ustandaryzowanie,
np.
Dla małych aku (mniejszy zakres napięć roboczych Aku) bardziej
praktyczne jest Ah bo bardziej interesuje izutko6 ile prądu można
pobrać. W przypadku dużych aku (samochód elektryczny) podawanie
pojemności w Wh uwzględnia zarówno ilość prądu, jaki akumulator jest
w stanie dostarczyć, jak i zmieniające się napięcie w trakcie
użytkowania. To bardziej precyzyjny sposób informowania o całkowitej
ilości energii dostępnej w akumulatorze samochodu elektrycznego, co
jest istotne dla planowania zasięgu i oszacowania zużycia energii
podczas jazdy.
Większość współczesnych z PD ma kilka napięć i to ile tego "prądu" się
da pobrać będzie zależeć co i jak się wynegocjuje i jaki będzie właśnie
prąd poboru. Jez też w końcu przy PD i parametr maks. mocy.
Te wszystkie deklaracje w mAh są totalnie z dupy wzięte. Nawet jak się
co bardziej markowy producent wysili i poda, że powerbank o nominalnym
30Ah (co by to nie znaczyło) ma tylko 18Ah przy 5V/3A to też zwykle jest
to gówno warta deklaracja. A o dziwo w Wh zdarza się, że jest blisko.
Pewnie czym mierzą te Wh to "całkuje" z jakąś częstotliwością
próbkowania więc wariacje napięcia nie mają tak dużego znaczenia.
--
Marcin
Marek
Guest
Sun Feb 04, 2024 2:32 pm
On Sun, 04 Feb 2024 11:01:09 GMT, Marcin Debowski
<agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
Quote:
próbkowania więc wariacje napięcia nie mają tak dużego znaczenia.
Bo to taka konwencja trochę. Najczęściej podaje się w Ah na
standardowych aku, dla których powszechnie zna się napięcie
(samochodowy 12V , ogniwo NiMH 1.2V, ogniwo lipol itp). W przypadku
urządzeń tego samego przeznaczenia np. samochody gdzie są stosowane
różnego typu pakiety baterii o różnych napięciach większy sens jest
podawać Wh. Co by sugerowało o zasięgu i osiągach standardowego
pojazdu podanie, że ma aku np. 3000Ah? Niewiele.
--
Marek
PiteR
Guest
Sun Feb 04, 2024 6:43 pm
in <news:5LIvN.23627$x4Zc.18477@fx10.ams1>
user Marcin Debowski pisze tak:
Quote:
Męczę ostatnio powerbanki, takie nieco większej pojemności, co by
wytrybić jaką mają rzeczywistą pojemność i zachodzę w głowę,
dlaczego zawsze podaje się w Ah, a nie w Wh? To jakaś przypadłość
historyczna, bo jakoś sensu podawania w tych Ah nie widzę? A może
ustandaryzowanie, np. 3.7V/1C?
dla mnie może być podawane w kartoflach bo łatwo w slepie porównać
byleby potem nikt nie majstrował przy tym i nie wymyślał wato godziny.
--
Piter
#jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne
ąćęłńóśźż
Guest
Tue Feb 06, 2024 1:50 pm
A jakie są limity do bagażu rejestrowanego / podręcznego / kabinowego i gdzie je znaleźć?
-----
> różne linie mają różnie
heby
Guest
Tue Feb 06, 2024 2:56 pm
On 06/02/2024 12:50, ąćęłńóśźż wrote:
Quote:
A jakie są limity do bagażu rejestrowanego / podręcznego / kabinowego i
gdzie je znaleźć?
W nieoczekiwanych miejscach, jak np. strony linii lotnicznych:
https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/informacje-o-podrozy/baga%C5%BC
Czarek
Guest
Tue Feb 06, 2024 10:04 pm
W dniu 4.02.2024 o 10:26, Marcin Debowski pisze:
Quote:
Męczę ostatnio powerbanki, takie nieco większej pojemności, co by
wytrybić jaką mają rzeczywistą pojemność i zachodzę w głowę, dlaczego
zawsze podaje się w Ah, a nie w Wh? To jakaś przypadłość historyczna, bo
jakoś sensu podawania w tych Ah nie widzę? A może ustandaryzowanie, np.
3.7V/1C?
Zauważ, że to samo z decybelami. Faktycznie słuszne jest liczenie dla
mocy, ale liczenie wzmocnienia dla napięć czy prądów (20 log...) ma sens
tylko, jeśli wejście i wyjście dopasowane jest do tej samej impedancji.
--
Cezary Grądys<czarekgr@wa.onet.pl
Marcin Debowski
Guest
Wed Feb 07, 2024 4:33 am
On 2024-02-06, ąćęłńóśźż <chwilowo@bezadresu.pl> wrote:
Quote:
A jakie są limity do bagażu rejestrowanego / podręcznego / kabinowego
i gdzie je znaleźć?
-----
różne linie mają różnie
Dla rejestrowanego ostatnie tendencje są "limit zero". Jeszcze kilka lat
temu nie było problemu, ale banki rosną w pojemność i teraz gonią -
cofneli mi raz tak bagaż, dalej nie eksperymentowałem. Natomiast dla
konkretnych lini, te linie podają. Trzeba góglnąć. np.:
https://www.lot.com/pl/pl/podrozuj/bagaz/niebezpieczne-materialy
"Baterie litowo-jonowe: pojemność energetyczna nie może przekraczać 100
Wh. Każda osoba może mieć maksymalnie 20 zapasowych baterii."
100Wh widzę najcześciej, ale widywałem tez 120-170Wh, tyle że należało
uzyskać zgodę od lini przed wylotem.
--
Marcin
ąćęłńóśźż
Guest
Sun Feb 11, 2024 12:34 pm
Zafiksowałem się na mAh
Taki da się wsadzić do rejestrowanego?
https://store.godox.eu/pl/akcesoria-do-vlogowania/5768-godox-bpc-01-grip-z-powerbankiem-i-mini-statywem-10000mah-6952344224199.html
Różnymi niby "duperelami" łatwo przekroczyć limit wagi bagażu kabinowego/podręcznego (jeśli sprawdzą, ale szkoda ryzykować).
Na dodatek z uwagi na kształt będą kazali wyjmować na każdej bramce np. przy tranzytach.
Ta pojemność energetyczna to suma dla jednej osoby, czy jednej sztuki baterii?
-----
Quote:
Marcin Debowski
Guest
Tue Feb 13, 2024 5:40 am
On 2024-02-11, ąćęłńóśźż <chwilowo@bezadresu.pl> wrote:
Quote:
Na dwoje babka...
https://bezpiecznybagaz.ulc.gov.pl/dg-search
To jest zasadniczo powerbank więc mogą się czepnąć. Ale też nie jest to
powerbank sam w sobie, a skoro drona z akumulatorem można to chyba to
też. MZ loteria na kogo czy co (AI) się trafi siędzące na rentgenie. Tam
gdzie mnie z powerbankiem zhaczyli to na wyjściu z taśmociągów z
check-in'u była budka z cieciem w środku i miałem farta, że nie zdążyłem
przejść odprawy paszportowej. Gorzej może być jak terminal duży, kupa
bagażu a człowiek już w drodze na bramkamkę.
--
Marcin