RTV forum PL | NewsGroups PL

Potrzebny trójpozycyjny przełącznik monostabilny do sterowania anteną 12V

Przełącznik odwracający polaryzację

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Potrzebny trójpozycyjny przełącznik monostabilny do sterowania anteną 12V

Goto page 1, 2, 3  Next

Adam
Guest

Wed Apr 18, 2018 9:25 pm   



Witajcie.

Potrzebuję do samochodu przełącznik trój-pozycyjny, w środku neutral:

1
0
2

gdzie w pozycji 1 daje [+] [-]
a w pozycji 2 daje [-] [+]

Najlepiej monostabilny, czyli samoczynnie wracający do pozycji 0.

Prąd nie duży, max ok. 4A.

Widział gdzieś ktoś takiego?

Potrzebuję go na pewien czas do "ręcznego" sterowania silniczkiem
anteny, czyli wysuwaj/chowaj.


--
Pozdrawiam.

Adam

J.F.
Guest

Wed Apr 18, 2018 11:55 pm   



Dnia Wed, 18 Apr 2018 23:25:07 +0200, Adam napisał(a):
Quote:
Potrzebuję do samochodu przełącznik trój-pozycyjny, w środku neutral:

1
0
2

gdzie w pozycji 1 daje [+] [-]
a w pozycji 2 daje [-] [+]

Najlepiej monostabilny, czyli samoczynnie wracający do pozycji 0.

https://sklep.avt.pl/przelacznik-smts-203-maly-3-poz-podwojny-on-off-on-dpdt-6p.html

Quote:
Prąd nie duży, max ok. 4A.
Widział gdzieś ktoś takiego?
Potrzebuję go na pewien czas do "ręcznego" sterowania silniczkiem
anteny, czyli wysuwaj/chowaj.

J.

Roman Rogóş
Guest

Thu Apr 19, 2018 5:30 am   



W dniu 2018-04-18 o 23:25, Adam pisze:
Quote:
Witajcie.

Potrzebuję do samochodu przełącznik trój-pozycyjny, w środku neutral:

1
0
2

gdzie w pozycji 1 daje [+] [-]
a w pozycji 2 daje [-] [+]

Najlepiej monostabilny, czyli samoczynnie wracający do pozycji 0.

Prąd nie duży, max ok. 4A.

Widział gdzieś ktoś takiego?

Potrzebuję go na pewien czas do "ręcznego" sterowania silniczkiem
anteny, czyli wysuwaj/chowaj.


Odfiltrowane:



https://www.tme.eu/pl/katalog/przelaczniki-dzwigniowe_100056/#id_category=100056&s_field=artykul&s_order=ASC&visible_params=2%2C22%2C32%2C42%2C102%2C117%2C157%2C193%2C689%2C689%2C693%2C694%2C694%2C698%2C698%2C699%2C699%2C713%2C2412&used_params=689%3A3039%3B694%3A353792%2C353566%2C353672%2C359164%2C353889%2C353563%2C353569%2C458084%2C353581%3B698%3A3120%3B699%3A3076%3B

Roman Rogóş
Guest

Thu Apr 19, 2018 5:39 am   



W dniu 2018-04-19 o 07:30, Roman Rogóż pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-18 o 23:25, Adam pisze:
Witajcie.

Potrzebuję do samochodu przełącznik trój-pozycyjny, w środku neutral:

1
0
2

gdzie w pozycji 1 daje [+] [-]
a w pozycji 2 daje [-] [+]

Najlepiej monostabilny, czyli samoczynnie wracający do pozycji 0.

Prąd nie duży, max ok. 4A.

Widział gdzieś ktoś takiego?

Potrzebuję go na pewien czas do "ręcznego" sterowania silniczkiem
anteny, czyli wysuwaj/chowaj.


Odfiltrowane:



Ups !
ilość wszystkich pozycji 3
ilość pozycji stabilnych 1

https://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category=100056&s_field=artykul&s_order=ASC&visible_params=2%2C22%2C32%2C42%2C102%2C117%2C157%2C193%2C689%2C689%2C693%2C693%2C694%2C694%2C698%2C699%2C699%2C713%2C2412%2C2412&used_params=689%3A3039%3B693%3A3146%3B694%3A353672%2C359164%2C353889%2C353563%2C353569%2C353581%3B699%3A16257%3B2412%3A24791%3B

Paweł Pawłowicz
Guest

Thu Apr 19, 2018 8:09 am   



W dniu 2018-04-19 o 01:55, J.F. pisze:
Quote:
Dnia Wed, 18 Apr 2018 23:25:07 +0200, Adam napisał(a):
Potrzebuję do samochodu przełącznik trój-pozycyjny, w środku neutral:

1
0
2

gdzie w pozycji 1 daje [+] [-]
a w pozycji 2 daje [-] [+]

Najlepiej monostabilny, czyli samoczynnie wracający do pozycji 0.

https://sklep.avt.pl/przelacznik-smts-203-maly-3-poz-podwojny-on-off-on-dpdt-6p.html

Może mieć problem z DC 4A.

Quote:
Prąd nie duży, max ok. 4A.

P.P.

Adam
Guest

Thu Apr 19, 2018 9:39 am   



W dniu 2018-04-19 o 10:09, Paweł Pawłowicz pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 01:55, J.F. pisze:
Dnia Wed, 18 Apr 2018 23:25:07 +0200, Adam napisał(a):
(...)
Może mieć problem z DC 4A.

Prąd nie duży, max ok. 4A.


Kilka sekund powinien wytrzymać. Silnik anteny szarpie 4A na początku,
później mniej niż 2A.

Ale teraz już przynajmniej wiem, czego szukać (DPDT), więc łatwiej dobrać.

Dzięki :)


--
Pozdrawiam.

Adam

Paweł Pawłowicz
Guest

Thu Apr 19, 2018 9:49 am   



W dniu 2018-04-19 o 11:39, Adam pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 10:09, Paweł Pawłowicz pisze:
W dniu 2018-04-19 o 01:55, J.F. pisze:
Dnia Wed, 18 Apr 2018 23:25:07 +0200, Adam napisał(a):
(...)
Może mieć problem z DC 4A.

Prąd nie duży, max ok. 4A.


Kilka sekund powinien wytrzymać. Silnik anteny szarpie 4A na początku,
później mniej niż 2A.

Sprawdź w pdf, mogą się skleić styki, wtedy będzie zabawnie Smile
Parametry dla DC i AC mogą się znacznie różnić, zależy od konkretnego
przełącznika.

P.P.

Adam
Guest

Thu Apr 19, 2018 9:55 am   



W dniu 2018-04-19 o 11:49, Paweł Pawłowicz pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 11:39, Adam pisze:
W dniu 2018-04-19 o 10:09, Paweł Pawłowicz pisze:
W dniu 2018-04-19 o 01:55, J.F. pisze:
Dnia Wed, 18 Apr 2018 23:25:07 +0200, Adam napisał(a):
(...)
Może mieć problem z DC 4A.

Prąd nie duży, max ok. 4A.


Kilka sekund powinien wytrzymać. Silnik anteny szarpie 4A na początku,
później mniej niż 2A.

Sprawdź w pdf, mogą się skleić styki, wtedy będzie zabawnie Smile

No tak - antena mogła by udawać pantograf trolejbusu. Nie mieścił bym
się pod trakcją tramwajową ;)

Quote:
Parametry dla DC i AC mogą się znacznie różnić, zależy od konkretnego
przełącznika.


Zgadza się.
Dlatego poszukam raczej coś i nieco większego, i bardziej solidnego -
także pod względem prądu.


--
Pozdrawiam.

Adam

SnCu
Guest

Thu Apr 19, 2018 10:47 am   



W dniu 2018-04-19 o 11:55, Adam pisze:
Quote:

No tak - antena mogła by udawać pantograf trolejbusu. Nie mieścił bym
się pod trakcją tramwajową Wink

OT:

Trolejbus, jak sama nazwa wskazuje, ma troleje, a nie pantograf.

Jedyny autobus z pantografem, jaki widziałem, to taki do *statycznego*
ładowania autobusu akumulatorowego:

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/krakow-pierwsze-stanowisko-do-ladowania-autobusu-elektrycznego-2557.html

http://www.transport-publiczny.pl/img/Rampini.jpg_678-443.jpg

Na szczycie pantografu są dwa izolowane od siebie odbieraki.

Piotr Dmochowski
Guest

Thu Apr 19, 2018 10:58 am   



W dniu 2018-04-19 o 11:39, Adam pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 10:09, Paweł Pawłowicz pisze:
W dniu 2018-04-19 o 01:55, J.F. pisze:
Dnia Wed, 18 Apr 2018 23:25:07 +0200, Adam napisał(a):
(...)
Może mieć problem z DC 4A.

Prąd nie duży, max ok. 4A.


Kilka sekund powinien wytrzymać. Silnik anteny szarpie 4A na początku,
później mniej niż 2A.

Ale teraz już przynajmniej wiem, czego szukać (DPDT), więc łatwiej dobrać.

Jak pasuje ten przełącznik to może zrobić sterowanie pośrednie, przez

przekaźniki (albo nowocześnie tranzystory). W samochodach to powszechne
rozwiązanie, po co pchać wielki i toporny przełącznik skoro można dać
coś zgrabniejszego, co wystarczy do wysterowania cewki przekaźnika.
Ma to dodatkową zaletę, bo można dać przełącznik na trzy kabelki, a nie
sześć.
--
Pozdrawiam
Piotrek

J.F.
Guest

Thu Apr 19, 2018 11:51 am   



Użytkownik "SnCu" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pb9s3v$tml$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-19 o 11:55, Adam pisze:
Quote:
No tak - antena mogła by udawać pantograf trolejbusu. Nie mieścił
bym się pod trakcją tramwajową ;)

OT:
Trolejbus, jak sama nazwa wskazuje, ma troleje, a nie pantograf.
Jedyny autobus z pantografem, jaki widziałem, to taki do
*statycznego* ładowania autobusu akumulatorowego:

idzie nowe

https://www.scania.com/group/en/worlds-first-electric-road-opens-in-sweden/

Pantografy ? No, przynajmniej pelniace obowiazki.
Troleje ? raczej nie ...

J.

Adam
Guest

Thu Apr 19, 2018 12:49 pm   



W dniu 2018-04-19 o 12:58, Piotr Dmochowski pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 11:39, Adam pisze:
W dniu 2018-04-19 o 10:09, Paweł Pawłowicz pisze:
W dniu 2018-04-19 o 01:55, J.F. pisze:
Dnia Wed, 18 Apr 2018 23:25:07 +0200, Adam napisał(a):
(...)
Może mieć problem z DC 4A.

Prąd nie duży, max ok. 4A.


Kilka sekund powinien wytrzymać. Silnik anteny szarpie 4A na początku,
później mniej niż 2A.

Ale teraz już przynajmniej wiem, czego szukać (DPDT), więc łatwiej
dobrać.

Jak pasuje ten przełącznik to może zrobić sterowanie pośrednie, przez
przekaźniki (albo nowocześnie tranzystory). W samochodach to powszechne
rozwiązanie, po co pchać wielki i toporny przełącznik skoro można dać
coś zgrabniejszego, co wystarczy do wysterowania cewki przekaźnika.
Ma to dodatkową zaletę, bo można dać przełącznik na trzy kabelki, a nie
sześć.

Owszem, można.

Ale to rozwiązanie tymczasowe, dopóki nie upoluję anteny w dobrym stanie
lub nowej - czasem ktoś wyprzedaje stare zapasy.
Na kilka tygodni (?) nie opłaca mi się bawić w przekaźniki.


--
Pozdrawiam.

Adam

Robert Wańkowski
Guest

Thu Apr 19, 2018 4:35 pm   



W dniu 2018-04-19 o 14:49, Adam pisze:
Quote:
to rozwiązanie tymczasowe
Znając życie, to zezłomujesz auto razem z tym DPDT. Smile


Robert

Adam
Guest

Thu Apr 19, 2018 4:52 pm   



W dniu 2018-04-19 o 18:35, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 14:49, Adam pisze:
to rozwiązanie tymczasowe
Znając życie, to zezłomujesz auto razem z tym DPDT. :-)


Raczej nie. Jestem zbyt leniwy ;)

Antena elektryczna jest po to, aby sama wyjeżdżała po włączeniu auta.
Nie lubię, jak coś nie działa.


--
Pozdrawiam.

Adam

tck
Guest

Thu Apr 19, 2018 5:53 pm   



Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:pbahfs$sq6$1$Adam@news.chmurka.net...
Quote:
W dniu 2018-04-19 o 18:35, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2018-04-19 o 14:49, Adam pisze:
to rozwiązanie tymczasowe
Znając życie, to zezłomujesz auto razem z tym DPDT. :-)


Raczej nie. Jestem zbyt leniwy ;)

Antena elektryczna jest po to, aby sama wyjeżdżała po włączeniu auta.
Nie lubię, jak coś nie działa.


a co tam padło? krańcówek nie ma? czy to one padły?


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Goto page 1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Potrzebny trójpozycyjny przełącznik monostabilny do sterowania anteną 12V

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map