Piotr [PKi]
Guest
Mon Jan 22, 2007 8:54 pm
Witam!
Poszukuję bezpieczników automatycznych z zakresu 5-30A, chciałbym je
zastosować w samochodzie rajdowym. S-ki elektroinstalacyjne są zbyt
duże. Na bezpieczniki topikowe nie ma czasu, tym bardziej że taki
automat mógł by być za razem wyłącznikiem. Przeszukałem trochę
internetu, serwisy aukcyjne i nie znalazłem nic ciekawego. Może ktoś z
grupowiczów natknął się na coś ciekawego albo zna producentów lub
dystrybutorów gdzie można coś takiego znaleźć. Interesują mnie również
inne elementy jak wyłączniki, przełączniki, przyciski, przełączniki
chronione, złącza i kostki wielopinowe itp.
Dziękuje i pozdrawiam
Piotr [PKi]
Waldemar
Guest
Mon Jan 22, 2007 9:17 pm
Piotr [PKi] schrieb:
Quote:
Witam!
Poszukuję bezpieczników automatycznych z zakresu 5-30A, chciałbym je
zastosować w samochodzie rajdowym. S-ki elektroinstalacyjne są zbyt
duże. Na bezpieczniki topikowe nie ma czasu, tym bardziej że taki
automat mógł by być za razem wyłącznikiem. Przeszukałem trochę
internetu, serwisy aukcyjne i nie znalazłem nic ciekawego. Może ktoś z
grupowiczów natknął się na coś ciekawego albo zna producentów lub
dystrybutorów gdzie można coś takiego znaleźć. Interesują mnie również
inne elementy jak wyłączniki, przełączniki, przyciski, przełączniki
chronione, złącza i kostki wielopinowe itp.
jedyne, jakie widziałem, to amerykańskie wyłączniki nadprądowe. Trochę
mniejsze od europejskich, za to 1/3 grubości. Przełączniki chronione
kupowaliśmy kiedyś u Farnella. Możesz poszukać u farnella,
rs-electronic, burklin też powinien mieć, ale mają do dupy katalog.
Waldek
Piotr [PKi]
Guest
Mon Jan 22, 2007 9:22 pm
Paweł Bochenek napisał(a):
Quote:
W żadnym wypadku "bezpiecznik automatyczny" nie może być wyłącznikiem.
pzdr., PB
Mógłbyś wyjaśnić? Przecież zwyczajnego "S" też mogę używać jako wyłącznik.
Paweł Bochenek
Guest
Mon Jan 22, 2007 10:01 pm
Piotr [PKi] <pki.nospam@wp.pl> napisał(a):
Quote:
Witam!
Poszukuję bezpieczników automatycznych z zakresu 5-30A, chciałbym je
zastosować w samochodzie rajdowym. S-ki elektroinstalacyjne są zbyt
duże. Na bezpieczniki topikowe nie ma czasu, tym bardziej że taki
automat mógł by być za razem wyłącznikiem.
W żadnym wypadku "bezpiecznik automatyczny" nie może być wyłącznikiem.
pzdr., PB
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Paweł Bochenek
Guest
Mon Jan 22, 2007 10:42 pm
Piotr [PKi] <pki.nospam@wp.pl> napisał(a):
Quote:
Paweł Bochenek napisał(a):
W żadnym wypadku "bezpiecznik automatyczny" nie może być wyłącznikiem.
pzdr., PB
Mógłbyś wyjaśnić? Przecież zwyczajnego "S" też mogę używać jako wyłącznik.
Jasne że możesz. Możesz również np. wbijać gwoździe kijami do golfa
Tym niemniej konstrukcyjnie nie są do tego przystosowane i skutek będzie opłakany.
Po prostu popularna eS-ka ma ograniczoną trwałość mechanizmu zatrzaskowego. Po
drugie wyłączanie pod obciązeniem powoduje wypalanie styków - zatrzask jest
dość wolny, nie ma komory gaszenia i łuk elektryczny robi spustoszenie.
Bywa, że kilkutrotne zadziałanie eS-ki już ją dyskwalifikuje z eksploatacji.
pzdr., PB
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
William
Guest
Tue Jan 23, 2007 9:04 am
Quote:
Poszukuję bezpieczników automatycznych z zakresu 5-30A, chciałbym je
zastosować w samochodzie rajdowym. S-ki elektroinstalacyjne są zbyt
duże. Na bezpieczniki topikowe nie ma czasu, tym bardziej że taki
Jeżeli bezpieczniki się palą to coś jest nie tak z instalacją a nie z
bezpiecznikami

).
Piotr [PKi]
Guest
Wed Jan 24, 2007 1:28 pm
William napisał(a):
Quote:
Poszukuję bezpieczników automatycznych z zakresu 5-30A, chciałbym je
zastosować w samochodzie rajdowym. S-ki elektroinstalacyjne są zbyt
duże. Na bezpieczniki topikowe nie ma czasu, tym bardziej że taki
Jeżeli bezpieczniki się palą to coś jest nie tak z instalacją a nie z
bezpiecznikami

).
Wiem, ale nie w tym rzecz! W samochodzie przeprawowym lub rajdowym jest
inaczej. Jak topisz samochód do linii okien, urywasz, przeciążasz itd,
wszystko świadomie. Bezpiecznik ma wyłączyć ale ma być możliwość
włączenia bez zatrzymywania i szukania zapasowych bezpieczników.
--
pozdrowionka
Piotr
lwh
Guest
Wed Jan 24, 2007 7:39 pm
Użytkownik "Piotr [PKi]" <pki@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ep7jii$6kf$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Wiem, ale nie w tym rzecz! W samochodzie przeprawowym lub rajdowym jest
W aucie trzęsie. Typowy domowy instalacyjny przy silnych drganiach sam
wywala.
Chcesz by ci wylatywały bez powodu ? Ty mu gaz a on zgasł

RunTime Error
#1
Piotr [PKi]
Guest
Wed Jan 24, 2007 11:18 pm
lwh napisał(a):
Quote:
Użytkownik "Piotr [PKi]" <pki@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ep7jii$6kf$1@atlantis.news.tpi.pl...
Wiem, ale nie w tym rzecz! W samochodzie przeprawowym lub rajdowym jest
W aucie trzęsie. Typowy domowy instalacyjny przy silnych drganiach sam
wywala.
Chcesz by ci wylatywały bez powodu ? Ty mu gaz a on zgasł

RunTime
Error #1
Ale typowy domowy S jest za duży tak że odpada tak czy inaczej. Grupie
już podziękuję, widze że nie ma sensu. Nikt nie wskazał żadnego automatu
tylko doszukuje dziury w całym.
pozdrawiam
Piotr [PKi]
William
Guest
Thu Jan 25, 2007 7:18 am
Piotr [PKi] napisał(a):
Quote:
lwh napisał(a):
Użytkownik "Piotr [PKi]" <pki@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ep7jii$6kf$1@atlantis.news.tpi.pl...
Wiem, ale nie w tym rzecz! W samochodzie przeprawowym lub rajdowym jest
W aucie trzęsie. Typowy domowy instalacyjny przy silnych drganiach sam
wywala.
Chcesz by ci wylatywały bez powodu ? Ty mu gaz a on zgasł

RunTime
Error #1
Ale typowy domowy S jest za duży tak że odpada tak czy inaczej. Grupie
już podziękuję, widze że nie ma sensu. Nikt nie wskazał żadnego automatu
tylko doszukuje dziury w całym.
Możemy ci pomóc zrobić te bezpieczniki na MOSFETach
Waldemar
Guest
Thu Jan 25, 2007 10:46 am
Piotr [PKi] schrieb:
Quote:
lwh napisał(a):
Użytkownik "Piotr [PKi]" <pki@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ep7jii$6kf$1@atlantis.news.tpi.pl...
Wiem, ale nie w tym rzecz! W samochodzie przeprawowym lub rajdowym jest
W aucie trzęsie. Typowy domowy instalacyjny przy silnych drganiach sam
wywala.
Chcesz by ci wylatywały bez powodu ? Ty mu gaz a on zgasł

RunTime
Error #1
Ale typowy domowy S jest za duży tak że odpada tak czy inaczej. Grupie
już podziękuję, widze że nie ma sensu. Nikt nie wskazał żadnego automatu
tylko doszukuje dziury w całym.
a samemu też ci się nie chciało szukać? Może jeszcze mamy jeszcze
przyjechać i ci to zamontować? Po minmucie szukania na guglu znalazłem
coś takiego:
http://www.alliedelec.com/Images/Products/Datasheets/BM/ETA_CIRCUIT_PROTECTION/ETA-Circuit-Protection_Power-Products_6770030.pdf
Ale te tylko do max 10A. Inne też są, zresztą ci o nich pisałem,
zechciałeś zignorować, tylko się na grupę wkurwiasz, że ci nie przysłali
gotowca.
Teraz pewnie przyjdzie mail, że tego w Polsce dostać nie można.
Waldek
J.F.
Guest
Thu Jan 25, 2007 11:15 am
On Wed, 24 Jan 2007 23:18:13 +0100, Piotr [PKi] wrote:
Quote:
lwh napisał(a):
W aucie trzęsie. Typowy domowy instalacyjny przy silnych drganiach sam
wywala.
Chcesz by ci wylatywały bez powodu ? Ty mu gaz a on zgasł

RunTime
Error #1
Ale typowy domowy S jest za duży tak że odpada tak czy inaczej. Grupie
już podziękuję, widze że nie ma sensu. Nikt nie wskazał żadnego automatu
tylko doszukuje dziury w całym.
Ale kolega lwh moze miec sporo racji. Kupisz .. i bedziesz szybko
wymontowywal

Podziekuj mu za rade zeby sprawdzic odpornosc
na wibracje i przeciazenia przed montazem.
niskonapieciowe nadpradowe rodem z USA widzialem, nawet jednego
uzywam, ale swoje lata ma i wielki jak wspolczesne S-ki.
J.
Guest
Thu Jan 25, 2007 11:49 am
"Piotr [PKi]" napisał(a):
Quote:
Poszukuję bezpieczników automatycznych z zakresu 5-30A, chciałbym je
zastosować w samochodzie rajdowym. S-ki elektroinstalacyjne są zbyt
duże.
Katalog Elfa, nr artykułu 33-211-56 np. na 6 A. Producent Eta, typ
1620-21. Zastępuje typowy bezpiecznik płytkowy.
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html