RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak naprawić niestabilny czujnik parkowania w Skodzie Fabii II? Wskazówki i diagnoza

Popsuty (?) czujnik parkowania

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak naprawić niestabilny czujnik parkowania w Skodzie Fabii II? Wskazówki i diagnoza

Goto page 1, 2  Next

PeJot
Guest

Sun Mar 08, 2020 2:21 pm   



Czołem,

wolę spytać tu niż na *.samochody, licząc na merytorykę. Pacjent to
Skoda Fabia II. Od pewnego czasu system fabrycznych czujników parkowania
*okresowo* zgłasza usterkę i odmawia kolaboracji ( ciągły sygnał po
wrzuceniu wstecznego ). Ale, co ciekawe, system więcej działa poprawnie
niż nie działa, skubaniec humorzasty. Jeden z czujników był wymieniony (
w związku z kolizją ), na używany, i przez kilka lat było całkiem OK.
Jak się zabrać do naprawy, podmienić ten jeden używany czujnik, czy
jakoś inaczej ? Da się jakoś diagnozować w warunkach amatorskich ?
Pewnie należy zacząć od wiązki/konektorów.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na œwiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

heby
Guest

Sun Mar 08, 2020 2:33 pm   



On 08/03/2020 14:21, PeJot wrote:
Quote:
Da się jakoś diagnozować w warunkach amatorskich ?

Pierwsze co sprawdź to wilgoć w module sterującym. Nie wiem gdzie go
masz, ale przypuszczalnie jest zamknięty hermetycznie w puszce. A
"hermetyczne" puszki stosowane w samochodach mają casem tendencję do
konsumowania wilgoci ...

W moim sterowniku szyb, w "hermetycznej", uszczelnionej puszcze, wylał
się naparstek wody po otwarciu. Nie, nic na nią nie kapało.

PeJot
Guest

Sun Mar 08, 2020 3:05 pm   



W dniu 2020-03-08 o 14:33, heby pisze:
Quote:
On 08/03/2020 14:21, PeJot wrote:
Da się jakoś diagnozować w warunkach amatorskich ?

Pierwsze co sprawdź to wilgoć w module sterującym. Nie wiem gdzie go
masz, ale przypuszczalnie jest zamknięty hermetycznie w puszce. A
"hermetyczne" puszki stosowane w samochodach mają casem tendencję do
konsumowania wilgoci ...

Sterownik jest w bagażniku. Trzeba zdjąć tapicerkę, trochę to upierdliwe
ale zrobię dla pewności. Chciałbym też "przedzwonić" okablowanie, ale to
już wymaga demontażu zderzaka. I trochę wyższych temperatur na zewnątrz :)


--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na œwiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

waldemar
Guest

Sun Mar 08, 2020 8:00 pm   



Am 08.03.2020 um 15:05 schrieb PeJot:
Quote:
W dniu 2020-03-08 o 14:33, heby pisze:
On 08/03/2020 14:21, PeJot wrote:
Da się jakoś diagnozować w warunkach amatorskich ?

Pierwsze co sprawdź to wilgoć w module sterującym. Nie wiem gdzie go
masz, ale przypuszczalnie jest zamknięty hermetycznie w puszce. A
"hermetyczne" puszki stosowane w samochodach mają casem tendencję do
konsumowania wilgoci ...

Sterownik jest w bagażniku. Trzeba zdjąć tapicerkę, trochę to upierdliwe
ale zrobię dla pewności. Chciałbym też "przedzwonić" okablowanie, ale to
już wymaga demontażu zderzaka. I trochę wyższych temperatur na zewnątrz :)


w moim Oplu były drobne pęknięcia obudowy sensora i wilgoć załatwiła

resztę. Podobno częsta dolegliwość.

Waldek

PeJot
Guest

Sun Mar 08, 2020 8:06 pm   



W dniu 2020-03-08 o 20:00, waldemar pisze:

Quote:
w moim Oplu były drobne pęknięcia obudowy sensora i wilgoć załatwiła
resztę. Podobno częsta dolegliwość.

No cóż, faktem jest że park system świrował jakby częściej w warunkach
wilgotnych, a usterka często sama się automagicznie naprawiała. Tylko
jak wyczaić, który to z 4 czujników ?


--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na œwiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Queequeg
Guest

Mon Mar 09, 2020 12:37 pm   



PeJot <PeJot@nigdzie.pl> wrote:

Quote:
Tylko jak wyczaić, który to z 4 czujników ?

Jak odłączysz któryś, to system jest w stanie działać na trzech, czy od
razu zgłasza błąd i nie działa?

Jeśli to pierwsze, to odłączaj kolejno... możesz nawet wyszukiwaniem
binarnym, jeśli system jest w stanie działać na dwóch :)

Algorytm mniej więcej taki ("zgłasza błąd", czyli robi to, co opisałeś):

1. Odłącz czujnik 1 i 2, zostaw 3 i 4
2. Jeśli system będzie zgłaszał błąd, skocz do punktu 6
3. Podłącz czujnik 2
4. Jeśli zgłasza błąd, to problem jest z czujnikiem 2, a jeśli nie, to
problem jest z czujnikiem 1
5. Skocz do punktu 8
6. Podłącz czujnik 1 i 2, odłącz 3
7. Jeśli zgłasza błąd, to problem jest z czujnikiem 4, a jeśli nie, to
problem jest z czujnikiem 3
8. Koniec

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

PeJot
Guest

Mon Mar 09, 2020 7:10 pm   



W dniu 2020-03-09 o 11:37, Queequeg pisze:
Quote:
PeJot <PeJot@nigdzie.pl> wrote:

Tylko jak wyczaić, który to z 4 czujników ?

Jak odłączysz któryś, to system jest w stanie działać na trzech, czy od
razu zgłasza błąd i nie działa?

Jeśli to pierwsze, to odłączaj kolejno... możesz nawet wyszukiwaniem
binarnym, jeśli system jest w stanie działać na dwóch :)

Algorytm mniej więcej taki ("zgłasza błąd", czyli robi to, co opisałeś):

1. Odłącz czujnik

Którykolwiek. I już mamy error.


--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na œwiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Pilocik
Guest

Mon Mar 09, 2020 11:32 pm   



W dniu 09.03.2020 o 19:10, PeJot pisze:

Quote:
1. Odłącz czujnik

Którykolwiek. I już mamy error.



a zamiana czujników miejscami ?

Kris
Guest

Tue Mar 10, 2020 7:47 am   



Quote:
Da się jakoś diagnozować w >warunkach amatorskich

Na słuch.
Sprawny czujnik przy przyłożeniu do niego palca cicho cyknie, padnięty siedzi cicho
Przynajmniej w multipli tak było

Kaczin
Guest

Tue Mar 10, 2020 5:01 pm   



W dniu 09.03.2020 o 23:32, Pilocik pisze:
Quote:
W dniu 09.03.2020 o 19:10, PeJot pisze:

1. Odłącz czujnik

Którykolwiek. I już mamy error.



a zamiana czujników miejscami ?

A co niby miało by to dać?

--
Kaczin

PeJot
Guest

Tue Mar 10, 2020 5:51 pm   



W dniu 2020-03-10 o 06:47, Kris pisze:
Quote:
Da się jakoś diagnozować w >warunkach amatorskich

Na słuch.
Sprawny czujnik przy przyłożeniu do niego palca cicho cyknie, padnięty siedzi cicho
Przynajmniej w multipli tak było

A jaka to częstotliwość pracy takiego czujnika - może dało by się czymś
podsłuchać.
Quote:



--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na œwiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Queequeg
Guest

Tue Mar 10, 2020 5:59 pm   



PeJot <PeJot@nigdzie.pl> wrote:

Quote:
1. Odłącz czujnik

Którykolwiek. I już mamy error.

No tak... dlatego napisałem:

Quote:
Jak odłączysz któryś, to system jest w stanie działać na trzech, czy od
razu zgłasza błąd i nie działa?

Jeśli to pierwsze,

Jeśli to nie jest spełnione, to nie mam pomysłu :(

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Kris
Guest

Tue Mar 10, 2020 8:46 pm   



Quote:
A jaka to częstotliwość >pracy takiego czujnika -

Że 3 lata temu w Multipli uszkodzony czujnik lokalizowałem i jeśli dobrze pamiętam to pojedyncze pyknięcie było jak palec zbliżałem

Quote:
może dało by się czymś
podsłuchać

Uchem;)
Pyknięcie(a może serie pyknięć bo mogę dokładnie nie pamiętać) było dość wyraźnie słychać i zlokalizowałem w ten sposób uszkodzony czujnik.
A objawy miałem podobne jak u Ciebie

PeJot
Guest

Wed Mar 11, 2020 3:58 pm   



W dniu 2020-03-10 o 19:46, Kris pisze:

Quote:
może dało by się czymś
podsłuchać

Uchem;)
Pyknięcie(a może serie pyknięć bo mogę dokładnie nie pamiętać) było dość wyraźnie słychać i zlokalizowałem w ten sposób uszkodzony czujnik.
A objawy miałem podobne jak u Ciebie

Tylko że układ więcej działa poprawnie niż nie działa i nie wiem jak nie
działanie sprowokować.
Quote:



--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na œwiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Mirek
Guest

Wed Mar 11, 2020 9:15 pm   



On 11.03.2020 15:58, PeJot wrote:
objawy miałem podobne jak u Ciebie
Quote:

Tylko że układ więcej działa poprawnie niż nie działa i nie wiem jak nie
działanie sprowokować.




Spryskaj wodą, parą, podgrzej, ochłodź zamrażaczem, postukaj, pociąg za
kable... - wszystko oczywiście po jednym czujniku na raz.
Ja tak szukałem bardzo dziwnej usterki w samochodzie i w końcu po
podgrzaniu i zamrożeniu sterownika silnika usterka zniknęła - już pół
roku mam spokój.
W sumie nie ma się z czego cieszyć, ale przynajmniej wiem, że to nie
czujnik, nie świece, nie kable, nie zawory, nie vanos, nie lambda, , nie
mapy, nie zatkany katalizator... wszystkich hipotez mechaników już nie
pamiętam ;)


--
Mirek.

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak naprawić niestabilny czujnik parkowania w Skodzie Fabii II? Wskazówki i diagnoza

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map