RTV forum PL | NewsGroups PL

Pomoc w identyfikacji układu scalonego TFK 42225B w module zapłonowym VW Passata

Scalak z 'modulu' zaplonowego

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Pomoc w identyfikacji układu scalonego TFK 42225B w module zapłonowym VW Passata

Marcin Szczepaniak
Guest

Thu Oct 21, 2004 3:55 pm   



Rozebralem sobie wlasnie w celach edukacyjnych zepsuty 'modul zaplonowy'
od VW Passata czyli cewke + jakas prosta elektronike skladajaca sie z:
- tranzystora (chyba jakis mosfet) - nie ma oznaczenia - krzem
bezposrednio wcisniety jest w plastykowa obudowe
- klilku koncensatorow SMD
- jakiegos ukladu scalonego o oznaczeniu:
TFK
42225B
45A450

w 8- nozkowej obudowei SMD

Orientuje sie ktos co to za scalak ?

Jakis mikrokontroler czy moze bardziej specjalizowany uklad?


--
z powazaniem Man is the best computer
Marcin Szczepaniak we can put aboard a spacecraft, and the only
GSM: +48 661122042 that can be produced with unskilled labor.
-- Werner von Braun

blur
Guest

Thu Oct 21, 2004 3:55 pm   



Użytkownik "Marcin Szczepaniak" <szczepan@IHATESPAM.sieradz.info> napisał w
wiadomości news:slrncnfq4t.1n1t.szczepan@imperator.sieradz.info...
Quote:
Rozebralem sobie wlasnie w celach edukacyjnych zepsuty 'modul zaplonowy'
od VW Passata czyli cewke + jakas prosta elektronike skladajaca sie z:
- tranzystora (chyba jakis mosfet) - nie ma oznaczenia - krzem
bezposrednio wcisniety jest w plastykowa obudowe
- klilku koncensatorow SMD
- jakiegos ukladu scalonego o oznaczeniu:
TFK

Telefunken

Dariusz Zolna
Guest

Thu Oct 21, 2004 5:20 pm   



Użytkownik "Marcin Szczepaniak" <szczepan@IHATESPAM.sieradz.info> napisał w
wiadomości:
Quote:
- jakiegos ukladu scalonego o oznaczeniu:
TFK
42225B
45A450

w 8- nozkowej obudowei SMD

Orientuje sie ktos co to za scalak ?

Napisz raczej do czego i jak jest podpięty, bo może to być sterownik
MOSFET-ów, układ kształtujący przebieg napięcia na cewce, albo kompletny
sterownik zapłonu. Nie ma nic w googlownicy?

Darek Żołna

Marcin Szczepaniak
Guest

Thu Oct 21, 2004 9:50 pm   



At Thu, 21 Oct 2004 20:20:42 +0200 Dariusz Zolna wrote:
Quote:
Orientuje sie ktos co to za scalak ?

Napisz raczej do czego i jak jest podpięty, bo może to być sterownik
MOSFET-ów, układ kształtujący przebieg napięcia na cewce, albo kompletny
sterownik zapłonu. Nie ma nic w googlownicy?

Wlasnie nic tam nie znalazlem.

'Organoleptycznie' stwierdzilem ze w powyzszym samochodzie:
- iskre na poszczegolne cylindry rozdziela typowy 'palec'
- w 'kopulce' istnieje mozliwosc ustawienia kata wyprzedzenia zaplonu
(poprzez jej przekrecenie)
- styk na 'palcu' jest dziwnie szeroki i jest wypalony w 4 miejscach
wywnioskowalem z tego ze uklad zapodajacy iskre kat wyprzedzenia
musi zawrzec w obszarze w ktorym palec ma styk ze zlaczem kopulki.
A ponadto ma 4 stopnie wyprzedzenia - choc w to do konca nie wierze.

Co do 'modulu'.
Ma on 3-przewodowe podlaczenie do reszty elektryki pojazdu.
Uznalem ze musi on dostawac tymi przewodami co najmniej:
- + 12 V
- sygnal przeskoku walu korbowego o punkt n*90 stopni gdzie n=4
- inny sygnal - otwarcie przepustnicy, temp silnika ?

A na wyjsciu daje iskre w odpowiednim momencie - wzglewdem
charakterystyki silnika.

ps. ostatnio ciekawi mnie taki reverse-enginering:)


--
z powazaniem "Don't be afraid to take a big step.
Marcin Szczepaniak You can't cross a chasm in two small jumps."
GSM: +48 661122042 -- David Lloyd George

Jacek Maciejewski
Guest

Sun Oct 24, 2004 5:55 pm   



Quote:
- w 'kopulce' istnieje mozliwosc ustawienia kata wyprzedzenia zaplonu
(poprzez jej przekrecenie)

Cooo? Eeeee.... przemyśl to raz jeszcze Smile
--
Jacek

jerry1111
Guest

Mon Oct 25, 2004 6:52 pm   



On Sun, 24 Oct 2004 20:55:13 +0200, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
wrote:

Quote:

- w 'kopulce' istnieje mozliwosc ustawienia kata wyprzedzenia zaplonu
(poprzez jej przekrecenie)

Cooo? Eeeee.... przemyśl to raz jeszcze Smile

Jak wyjscie z halotronu na 3 piny i jest 1 halotron i
4 blaszki na osce pod palcem to co on ma przemyslec?


--
Jerry

Jacek Maciejewski
Guest

Tue Oct 26, 2004 6:10 am   



Quote:
- w 'kopulce' istnieje mozliwosc ustawienia kata wyprzedzenia zaplonu
(poprzez jej przekrecenie)

Cooo? Eeeee.... przemyśl to raz jeszcze :)

Jak wyjscie z halotronu na 3 piny i jest 1 halotron i
4 blaszki na osce pod palcem to co on ma przemyslec?

No dobra, niech będzie że ja nie przemyślałem Smile Ale robienie
impulsów na wałku od aparatu zapłonowego wydało mi się strasznie
głupie skoro można je robić na wale głównym. I jeszcze głupsze wydało
mi się mechaniczne zmienianie kąta wyprzedzenia skoro w bryce jest
komputer. Co nie znaczy że i tak można...
--
Jacek

jerry1111
Guest

Tue Oct 26, 2004 7:28 am   



On Tue, 26 Oct 2004 09:10:08 +0200, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
wrote:

Quote:
No dobra, niech będzie że ja nie przemyślałem Smile Ale robienie
impulsów na wałku od aparatu zapłonowego wydało mi się strasznie
głupie skoro można je robić na wale głównym. I jeszcze głupsze wydało
mi się mechaniczne zmienianie kąta wyprzedzenia skoro w bryce jest
komputer. Co nie znaczy że i tak można...

Wiekszosc z VW i Ford tak ma (reszty nie znam) - moze nie potrafili
wymyslec odpowiednio szybkiego komputera?

--
Jerry

J.F.
Guest

Tue Oct 26, 2004 8:18 am   



On Tue, 26 Oct 2004 10:28:06 +0200, jerry1111 wrote:
Quote:
On Tue, 26 Oct 2004 09:10:08 +0200, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl
No dobra, niech będzie że ja nie przemyślałem Smile Ale robienie
impulsów na wałku od aparatu zapłonowego wydało mi się strasznie
głupie skoro można je robić na wale głównym. I jeszcze głupsze wydało
mi się mechaniczne zmienianie kąta wyprzedzenia skoro w bryce jest
komputer. Co nie znaczy że i tak można...

Wiekszosc z VW i Ford tak ma (reszty nie znam) - moze nie potrafili
wymyslec odpowiednio szybkiego komputera?

Ktory rocznik .. bo mysl inzynierska ewoluuje i coraz wiecej
konstruktorow mysli jak Jacek. Zreszta to chyba nawet nie tak bardzo
od marki zalezy - osprzet zaplonowy robi Bosch Smile no i sa patenty

dodatkowa kwestia czy ciagle jeszcze jest aparat zaplonowy .. bo
w nowych autach w zasadzie nie ma potrzeby - dwie podwojne cewki
i rozdzielacz nie potrzebny.

J.

jerry1111
Guest

Wed Oct 27, 2004 9:38 am   



On Tue, 26 Oct 2004 11:18:29 +0200, J.F. <jfox_nospam@poczta.onet.pl>
wrote:

Quote:
Wiekszosc z VW i Ford tak ma (reszty nie znam) - moze nie potrafili
wymyslec odpowiednio szybkiego komputera?

Ktory rocznik .. bo mysl inzynierska ewoluuje i coraz wiecej
konstruktorow mysli jak Jacek. Zreszta to chyba nawet nie tak bardzo
od marki zalezy - osprzet zaplonowy robi Bosch Smile no i sa patenty

dodatkowa kwestia czy ciagle jeszcze jest aparat zaplonowy .. bo
w nowych autach w zasadzie nie ma potrzeby - dwie podwojne cewki
i rozdzielacz nie potrzebny.

Te starsze maja tak jak pisze. W momencie jak masz halotron na walku
rozrzadu, to praktycznie aparat niepotrzebny. Natomiast jak masz
halotron w aparacie to wtedy aparatem reguluje sie kat zaplonu.


--
Jerry

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Pomoc w identyfikacji układu scalonego TFK 42225B w module zapłonowym VW Passata

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map