Grzegorz Gabryś
Guest
Wed May 05, 2004 4:38 pm
Czy sa jacys polscy producenci silnikow DC AC o mocy 350-700W obr
100-500obr/min
ma to byc silnik do napedu e-roweru/skutera czy czego tam kto chce
--
RC5-72 polska druzyna liczenia CALA POLSKA LICZY Z NAMI
http://stats.distributed.net/team/tmsummary.php?project_id=8&team=5993
Nadzieja jest jak roslina trudna do wyplenienia. Mozna nie wiem ile razy
odrabac galezie i zniszczyc, a zawsze bedzie wypuszczac nowe pedy.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Wed May 05, 2004 4:43 pm
Hello Grzegorz,
Wednesday, May 5, 2004, 7:38:49 PM, you wrote:
Quote:
Czy sa jacys polscy producenci silnikow DC AC o mocy 350-700W obr
100-500obr/min
ma to byc silnik do napedu e-roweru/skutera czy czego tam kto chce
Użyj rozrusznika. Bez obciążenia jest co prawda wysokoobrotowy ale nad
tym da się panować - można próbować go przełączyć na bocznikowy.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Grzegorz Kurczyk
Guest
Wed May 05, 2004 5:31 pm
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:337212187.20040505194324@pik-net.pl...
Quote:
Hello Grzegorz,
Wednesday, May 5, 2004, 7:38:49 PM, you wrote:
Użyj rozrusznika. Bez obciążenia jest co prawda wysokoobrotowy ale nad
tym da się panować - można próbować go przełączyć na bocznikowy.
Łoj, ale rozruszniki to generalnie silniki przystosowane do pracy dorywczej.
Przy pracy ciągłej raczej zacznie się coś smażyć.
Bardziej nadawałaby się do tego jakaś prądnica samochodowa.
--
Pozdrawiam
Grzegorz Kurczyk
W adresie e-mail usuń co zbędne
http://www.control.slupsk.pl
ftp://ftp.control.slupsk.pl
GG: 1445218
Max
Guest
Wed May 05, 2004 8:00 pm
Użytkownik Grzegorz Gabryś napisał:
Quote:
Czy sa jacys polscy producenci silnikow DC AC o mocy 350-700W obr
100-500obr/min
ma to byc silnik do napedu e-roweru/skutera czy czego tam kto chce
Czy nie lepiej zastosować przekładnie?
Grzegorz Gabryś
Guest
Wed May 05, 2004 8:22 pm
Max wrote:
Quote:
Użytkownik Grzegorz Gabryś napisał:
Czy sa jacys polscy producenci silnikow DC AC o mocy 350-700W obr
100-500obr/min
ma to byc silnik do napedu e-roweru/skutera czy czego tam kto chce
Czy nie lepiej zastosować przekładnie?
Mozna pod warunkiem ze masa silnika + przekladnia nie bedzie zbyt duza
max przelozenie to 4 bo wiecej nei ma sensu ze wzgledu na gabaryty.
Mozna by zastosowac przekladnie falowa ale ona ma mala sprawnosc.
Rozrusznik odpada ze wzgledu na mase, a alternator bedzie mial mala
sprawnosc jako silnik
--
RC5-72 polska druzyna liczenia CALA POLSKA LICZY Z NAMI
http://stats.distributed.net/team/tmsummary.php?project_id=8&team=5993
Nadzieja jest jak roslina trudna do wyplenienia. Mozna nie wiem ile razy
odrabac galezie i zniszczyc, a zawsze bedzie wypuszczac nowe pedy.
Max
Guest
Wed May 05, 2004 8:38 pm
Quote:
Czy nie lepiej zastosować przekładnie?
Mozna pod warunkiem ze masa silnika + przekladnia nie bedzie zbyt duza
max przelozenie to 4 bo wiecej nei ma sensu ze wzgledu na gabaryty.
Mozna by zastosowac przekladnie falowa ale ona ma mala sprawnosc.
Rozrusznik odpada ze wzgledu na mase, a alternator bedzie mial mala
sprawnosc jako silnik
Może przekładnia planetarna by była dobra, małe gabaryty i duże
przełożenie + wysoko-obrotowy silnik.
Ukaniu
Guest
Wed May 05, 2004 10:10 pm
Użytkownik "Grzegorz Gabryś" <gabi999@plusnet.pl> napisał w wiadomości
news:409926A9.7DCB7944@plusnet.pl...
Quote:
Czy sa jacys polscy producenci silnikow DC AC o mocy 350-700W obr
100-500obr/min
ma to byc silnik do napedu e-roweru/skutera czy czego tam kto chce
Witam
Z tego co pamiętam kiedys na grupie opisywany był elektryczny rower.
Wykonany przez Adama Kondrata, możesz poszukać w archiwum grupy
pl.rec.rowery.
Zastosował w nim o ila pamiętam silnik od kosiarki na 12V, potem były próby
zastosowania silnika na wyższe napięcie chyba.
Pozdrawiam Łukasz
^ToM^
Guest
Thu May 06, 2004 5:51 am
Użytkownik "Grzegorz Gabryś" <gabi999@plusnet.pl> napisał w wiadomości
news:409926A9.7DCB7944@plusnet.pl...
Quote:
Czy sa jacys polscy producenci silnikow DC AC o mocy 350-700W obr
100-500obr/min
ma to byc silnik do napedu e-roweru/skutera czy czego tam kto chce
nada sie stara pradnica z malucha, ale nie alternator, mam na mysli pradnice
pradu stalego ze starych modeli pf126p zdaje sie ze miala cos kolo 300W, ew.
z innego starego wozu.
tom.
Przemek Kuchta
Guest
Thu May 06, 2004 7:38 am
Dnia Wed, 05 May 2004 23:00:13 +0200, Max <max@dioda.sytes.net> napisał:
Quote:
Użytkownik Grzegorz Gabryś napisał:
Czy sa jacys polscy producenci silnikow DC AC o mocy 350-700W obr
100-500obr/min
ma to byc silnik do napedu e-roweru/skutera czy czego tam kto chce
Czy nie lepiej zastosować przekładnie?
przekładnia pomijając jej zalety ma istotną wadę (masę)
--
PZDR
Przemek Kuchta
GG: 1231994
Grzegorz Gabryś
Guest
Thu May 06, 2004 7:47 am
Max wrote:
Quote:
Może przekładnia planetarna by była dobra, małe gabaryty i duże
przełożenie + wysoko-obrotowy silnik.
przekladnia planetarna jest droga, bo trzeba wykonac kolo z uzebieniem
wewnetrznym
--
RC5-72 polska druzyna liczenia CALA POLSKA LICZY Z NAMI
http://stats.distributed.net/team/tmsummary.php?project_id=8&team=5993
Nadzieja jest jak roslina trudna do wyplenienia. Mozna nie wiem ile razy
odrabac galezie i zniszczyc, a zawsze bedzie wypuszczac nowe pedy.
J.F.
Guest
Thu May 06, 2004 9:41 am
On Thu, 6 May 2004 08:51:44 +0200, ^ToM^ wrote:
Quote:
Użytkownik "Grzegorz Gabryś" <gabi999@plusnet.pl> napisał w wiadomości
Czy sa jacys polscy producenci silnikow DC AC o mocy 350-700W obr
100-500obr/min
ma to byc silnik do napedu e-roweru/skutera czy czego tam kto chce
nada sie stara pradnica z malucha, ale nie alternator, mam na mysli pradnice
pradu stalego ze starych modeli pf126p zdaje sie ze miala cos kolo 300W, ew.
z innego starego wozu.
Rower swego czasu napedzano pradnica od Stara czy innego jelcza [24V].
Niestety - pradnice sa wysokoobrotowe zazwyczaj ..
J.
Przemek Kuchta
Guest
Thu May 06, 2004 9:59 am
Dnia Thu, 06 May 2004 12:41:06 +0200, J.F. <jfox_nospam@poczta.onet.pl>
napisał:
Quote:
On Thu, 6 May 2004 08:51:44 +0200, ^ToM^ wrote:
Użytkownik "Grzegorz Gabryś" <gabi999@plusnet.pl> napisał w wiadomości
Czy sa jacys polscy producenci silnikow DC AC o mocy 350-700W obr
100-500obr/min
ma to byc silnik do napedu e-roweru/skutera czy czego tam kto chce
nada sie stara pradnica z malucha, ale nie alternator, mam na mysli
pradnice
pradu stalego ze starych modeli pf126p zdaje sie ze miala cos kolo
300W, ew.
z innego starego wozu.
Rower swego czasu napedzano pradnica od Stara czy innego jelcza [24V].
Niestety - pradnice sa wysokoobrotowe zazwyczaj ..
J.
http://www.elcar.com.pl/
http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/prad/siln.html
--
PZDR
Przemek Kuchta
GG: 1231994
J.F.
Guest
Thu May 06, 2004 1:33 pm
On Thu, 06 May 2004 10:47:03 +0200, Grzegorz Gabryś wrote:
Quote:
Max wrote:
Może przekładnia planetarna by była dobra, małe gabaryty i duże
przełożenie + wysoko-obrotowy silnik.
przekladnia planetarna jest droga, bo trzeba wykonac kolo z uzebieniem
wewnetrznym
W masowce watpie zeby to byla istotna roznica kosztow.
J.
arkosss
Guest
Fri May 07, 2004 6:50 pm
ja znalazlem sobie silnik od wycieraczek z ciezarowki ...
chce go uzyc do napedu bramy w domu
ma 75 obr / min . prad bez obc. ok 1A po przytrzymaniu reka (co nie jest
latwe ) waha sie 1.5A do 2 A
pozdrawiam Arkos
jerry1111
Guest
Sat May 08, 2004 3:31 pm
On Wed, 05 May 2004 23:22:41 +0200, Grzegorz Gabryś
<gabi999@plusnet.pl> wrote:
Quote:
Mozna by zastosowac przekladnie falowa ale ona ma mala sprawnosc.
Falowa ma raczej duza sprawnosc. Tylko po co falowa? Potrzebujesz
bezluzowej? Moze starczy zwykla planetarna?
--
Jerry