Goto page 1, 2 Next
PeJot
Guest
Sun Feb 12, 2023 8:45 pm
Czołem,
temat dosyć popularny: radio samochodowe wyłącza się przy rozruchu
silnika, w konsekwencji gubi połaczenia Bluetooth. Popularnym
rozwiązaniem jest zasilanie radia przez diodę ( chyba schottky ) i
podtrzymanie radia akumulatorem niewielkiej pojemności. Jakieś konkrety
? Który typ akumulatora zniesie taką eksploatację - w aucie akumulatorem
rozruchowym jest zwykły akumulator z *ciekłym* elektrolitem.
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
Guest
Sun Feb 12, 2023 9:14 pm
PeJot
Guest
Sun Feb 12, 2023 9:38 pm
Jacek
Guest
Sun Feb 12, 2023 10:07 pm
W dniu Sun, 12 Feb 2023 19:45:08 +0100, użytkownik PeJot napisał:
Quote:
Który typ akumulatora zniesie taką eksploatację - w aucie akumulatorem
rozruchowym jest zwykły akumulator z *ciekłym* elektrolitem.
Weź pod uwagę kond. elektrolityczne o dużej pojemności. Są już całkiem
tanie.
--
Jacek
Guest
Sun Feb 12, 2023 10:24 pm
PiteR
Guest
Mon Feb 13, 2023 12:06 am
in <news:tsbc3j$c6q8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
user PeJot pisze tak:
Quote:
Czołem,
hello
Quote:
temat dosyć popularny: radio samochodowe wyłącza się przy rozruchu
silnika, w konsekwencji gubi połaczenia Bluetooth.
taki popularny, że nie słyszałem
a pracowałem przy montażu radiuf.
Quote:
Popularnym rozwiązaniem jest zasilanie radia przez diodę ( chyba
schottky ) i podtrzymanie radia akumulatorem niewielkiej
pojemności.
takie popularne, że nie słyszałem, tu już herezja
Quote:
Jakieś konkrety ? Który typ akumulatora zniesie taką eksploatację
- w aucie akumulatorem rozruchowym jest zwykły akumulator z
*ciekłym* elektrolitem.
akumulator czysta herezja, podaj źródło gdzie to wymyślili?
na jakim forum? miłośnicy 4 kółek?
radio zepsute albo akumulator słaby albo duży spadek napięcia
od klemy + do wtyczki radia, brudne styki, brudna stacyjka, renault.
1. pociągnij kable (oba), od klemy + przez bezpiecznik 15A
przy klemie nie przy radiu.
2. możesz dać duży elektrolit 22ooo przy radiu lub w radiu jesli jest
miejsce, zasilanie przez duża diodę schottky np 30A
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy
ptoki (ptoki)
Guest
Mon Feb 13, 2023 2:15 am
JDX
Guest
Mon Feb 13, 2023 9:09 am
Janusz
Guest
Mon Feb 13, 2023 9:52 am
RoMan Mandziejewicz
Guest
Mon Feb 13, 2023 10:40 am
Hello PeJot,
Sunday, February 12, 2023, 7:45:08 PM, you wrote:
Quote:
temat dosyć popularny: radio samochodowe wyłącza się przy rozruchu
silnika, w konsekwencji gubi połaczenia Bluetooth. Popularnym
rozwiązaniem jest zasilanie radia przez diodę ( chyba schottky ) i
podtrzymanie radia akumulatorem niewielkiej pojemności. Jakieś konkrety
? Który typ akumulatora zniesie taką eksploatację - w aucie akumulatorem
rozruchowym jest zwykły akumulator z *ciekłym* elektrolitem.
A nie wystarczy poprawne podłączenie do instalacji? Radio samochodowe
ma zazwyczaj dwa wejścia zasilania - jedno stałe zasilane - dla
podtrzymania pamięci, ustawień itd, za drugie po kluczyku...
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Jarosław Sokołowski
Guest
Mon Feb 13, 2023 12:08 pm
Pan RoMan Mandziejewicz napisał:
Quote:
temat dosyć popularny: radio samochodowe wyłącza się przy rozruchu
silnika, w konsekwencji gubi połaczenia Bluetooth. Popularnym
rozwiązaniem jest zasilanie radia przez diodę ( chyba schottky ) i
podtrzymanie radia akumulatorem niewielkiej pojemności. Jakieś konkrety
? Który typ akumulatora zniesie taką eksploatację - w aucie akumulatorem
rozruchowym jest zwykły akumulator z *ciekłym* elektrolitem.
A nie wystarczy poprawne podłączenie do instalacji? Radio samochodowe
ma zazwyczaj dwa wejścia zasilania - jedno stałe zasilane - dla
podtrzymania pamięci, ustawień itd, za drugie po kluczyku...
Chyba nie wystarczy. Bo to "po kluczyku" jest wyłaczane na czas rozruchu.
Zamysł autora tej koncepcji był chyba taki, żeby nie było słychać zakłóceń
w głośnikach. W każdym samochodzie tak miałem. Fabrycznie montowane radia
podłączone do fabrycznie instalowanych złącz w samochodzie. Też mnie to
lekko wkurza czasem.
--
Jarek
Adam
Guest
Mon Feb 13, 2023 2:00 pm
Dnia Mon, 13 Feb 2023 11:08:22 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Pan RoMan Mandziejewicz napisał:
temat dosyć popularny: radio samochodowe wyłącza się przy rozruchu
silnika, w konsekwencji gubi połaczenia Bluetooth. Popularnym
rozwiązaniem jest zasilanie radia przez diodę ( chyba schottky ) i
podtrzymanie radia akumulatorem niewielkiej pojemności. Jakieś konkrety
? Który typ akumulatora zniesie taką eksploatację - w aucie akumulatorem
rozruchowym jest zwykły akumulator z *ciekłym* elektrolitem.
A nie wystarczy poprawne podłączenie do instalacji? Radio samochodowe
ma zazwyczaj dwa wejścia zasilania - jedno stałe zasilane - dla
podtrzymania pamięci, ustawień itd, za drugie po kluczyku...
Chyba nie wystarczy. Bo to "po kluczyku" jest wyłaczane na czas rozruchu.
Zamysł autora tej koncepcji był chyba taki, żeby nie było słychać zakłóceń
w głośnikach. W każdym samochodzie tak miałem. Fabrycznie montowane radia
podłączone do fabrycznie instalowanych złącz w samochodzie. Też mnie to
lekko wkurza czasem.
Ja spotykałem się z innymi przypadkami.
Nowe stacje multimedialne podłączane do starszych samochodów.
Spotykałem się z zawieszaniem się systemu lub nawet pełnym resetem do
ustawień fabrycznych, jeśli samochód od razu nie odpalił i ktoś szybko
drugi lub trzeci raz próbuje uruchomić silnik.
O dziwo, spotykałem się z tym najczęściej w firmowych. Pamiętam dobrego
Pioneera i chyba Alpine. Chińskie wynalazki raczej nie miewały problemów w
tym zakresie, natomiast miewały dużo inneych, ale to już nie na temat.
Dawno temu w swoim Maluchu małem problem sporadycznego resetu ustawień
radia (jeszcze PLL, bez RDS).
Poszła dioda w szereg i mały akumulatorek 12V jak z centralki alarmu i
problem przestał istnieć. A radyjko też zasialne dwoma przewodami.
--
Pozdrawiam.
Adam
m4rkiz
Guest
Mon Feb 13, 2023 2:09 pm
J.F
Guest
Mon Feb 13, 2023 2:16 pm
On Mon, 13 Feb 2023 09:40:12 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello PeJot,
Sunday, February 12, 2023, 7:45:08 PM, you wrote:
temat dosyć popularny: radio samochodowe wyłącza się przy rozruchu
silnika, w konsekwencji gubi połaczenia Bluetooth. Popularnym
rozwiązaniem jest zasilanie radia przez diodę ( chyba schottky ) i
podtrzymanie radia akumulatorem niewielkiej pojemności. Jakieś konkrety
? Który typ akumulatora zniesie taką eksploatację - w aucie akumulatorem
rozruchowym jest zwykły akumulator z *ciekłym* elektrolitem.
A nie wystarczy poprawne podłączenie do instalacji? Radio samochodowe
ma zazwyczaj dwa wejścia zasilania - jedno stałe zasilane - dla
podtrzymania pamięci, ustawień itd, za drugie po kluczyku...
Ha ... mam czesto problemy z BT w samochodzie, ale zwalalem na
telefon. Bo jak wylaczyc BT w telefonie i wlączyc, to czesto pomaga
(ale nie zawsze).
A radio fabryczne, zintegrowane z samochodem zreszta (opel).
J.
PeJot
Guest
Mon Feb 13, 2023 5:20 pm
W dniu 13.02.2023 o 13:00, Adam pisze:
Quote:
Poszła dioda w szereg i mały akumulatorek 12V jak z centralki alarmu i
problem przestał istnieć. A radyjko też zasialne dwoma przewodami.
Najtańszy akumulator żelowy to ok. 30 złotych, tylko czy zniesie on bez
uszczerbku na żywotności ładowanie w aucie ? Opcja z superkondensatorami
też ciekawa.
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
Goto page 1, 2 Next