Goto page Previous 1, 2
Adam
Guest
Mon Feb 13, 2023 5:24 pm
Dnia Mon, 13 Feb 2023 16:20:37 +0100, PeJot napisał(a):
Quote:
W dniu 13.02.2023 o 13:00, Adam pisze:
Poszła dioda w szereg i mały akumulatorek 12V jak z centralki alarmu i
problem przestał istnieć. A radyjko też zasialne dwoma przewodami.
Najtańszy akumulator żelowy to ok. 30 złotych, tylko czy zniesie on bez
uszczerbku na żywotności ładowanie w aucie ? Opcja z superkondensatorami
też ciekawa.
Wtedy supercapy pyły duże i drogie.
To i tak radio miałem niewiele chyba tańsze od auta, a supercap podwoiłby
wartośćmalucha ;)
Dałem to, co miałem pod ręką, bo takie używaliśmy w firmie.
Nie było problemu przez kilka lat (na tym samym aku), bo zasilany napięciem
z auta minus spadek tegoż na diodzie, więc fizycznie nie miał jak się
zagotować.
--
Pozdrawiam.
Adam
Guest
Mon Feb 13, 2023 9:10 pm
ptoki (ptoki)
Guest
Mon Feb 13, 2023 9:58 pm
poniedziałek, 13 lutego 2023 o 06:00:37 UTC-6 Adam napisał(a):
Quote:
Dnia Mon, 13 Feb 2023 11:08:22 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Pan RoMan Mandziejewicz napisał:
temat dosyć popularny: radio samochodowe wyłącza się przy rozruchu
silnika, w konsekwencji gubi połaczenia Bluetooth. Popularnym
rozwiązaniem jest zasilanie radia przez diodę ( chyba schottky ) i
podtrzymanie radia akumulatorem niewielkiej pojemności. Jakieś konkrety
? Który typ akumulatora zniesie taką eksploatację - w aucie akumulatorem
rozruchowym jest zwykły akumulator z *ciekłym* elektrolitem..
A nie wystarczy poprawne podłączenie do instalacji? Radio samochodowe
ma zazwyczaj dwa wejścia zasilania - jedno stałe zasilane - dla
podtrzymania pamięci, ustawień itd, za drugie po kluczyku...
Chyba nie wystarczy. Bo to "po kluczyku" jest wyłaczane na czas rozruchu.
Zamysł autora tej koncepcji był chyba taki, żeby nie było słychać zakłóceń
w głośnikach. W każdym samochodzie tak miałem. Fabrycznie montowane radia
podłączone do fabrycznie instalowanych złącz w samochodzie. Też mnie to
lekko wkurza czasem.
Ja spotykałem się z innymi przypadkami.
Nowe stacje multimedialne podłączane do starszych samochodów.
Spotykałem się z zawieszaniem się systemu lub nawet pełnym resetem do
ustawień fabrycznych, jeśli samochód od razu nie odpalił i ktoś szybko
drugi lub trzeci raz próbuje uruchomić silnik.
Bo aku zdycha. Wymien aku i bedzie lepiej. Choc nie na dlugo bo aktualnie akumulatory robi sie jakos inaczej i nie wytrzymuja tyle co ani stare ani nowsze fabryczne.
Quote:
O dziwo, spotykałem się z tym najczęściej w firmowych.. Pamiętam dobrego
Pioneera i chyba Alpine. Chińskie wynalazki raczej nie miewały problemów w
tym zakresie, natomiast miewały dużo inneych, ale to już nie na temat.
Dawno temu w swoim Maluchu małem problem sporadycznego resetu ustawień
radia (jeszcze PLL, bez RDS).
Poszła dioda w szereg i mały akumulatorek 12V jak z centralki alarmu i
problem przestał istnieć. A radyjko też zasialne dwoma przewodami.
Ta, ale to nieco plaster na syfa bo glowny aku pada.
Choc jak nie ma zimno i silnik nie jest zaklejony olejem to zazwyczaj aku daje znac ze odchodzi sporo wczesniej.
Gorzej jak olej gesty a komp w aucie uparcie czeka az silnik sie bedzie krecil 550obr/min zanim paliwo poda. Wtedy jak aku jeszcze kreci ale juz slabiej to auto i tak nie odpali.
Tak czy siak, dobry aku warto miec.
Adam
Guest
Mon Feb 13, 2023 11:38 pm
Dnia Mon, 13 Feb 2023 11:58:48 -0800 (PST), ptoki (ptoki) napisał(a):
Quote:
poniedziałek, 13 lutego 2023 o 06:00:37 UTC-6 Adam napisał(a):
Dnia Mon, 13 Feb 2023 11:08:22 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Pan RoMan Mandziejewicz napisał:
temat dosyć popularny: radio samochodowe wyłącza się przy rozruchu
silnika, w konsekwencji gubi połaczenia Bluetooth. Popularnym
rozwiązaniem jest zasilanie radia przez diodę ( chyba schottky ) i
podtrzymanie radia akumulatorem niewielkiej pojemności. Jakieś konkrety
? Który typ akumulatora zniesie taką eksploatację - w aucie akumulatorem
rozruchowym jest zwykły akumulator z *ciekłym* elektrolitem.
A nie wystarczy poprawne podłączenie do instalacji? Radio samochodowe
ma zazwyczaj dwa wejścia zasilania - jedno stałe zasilane - dla
podtrzymania pamięci, ustawień itd, za drugie po kluczyku...
Chyba nie wystarczy. Bo to "po kluczyku" jest wyłaczane na czas rozruchu.
Zamysł autora tej koncepcji był chyba taki, żeby nie było słychać zakłóceń
w głośnikach. W każdym samochodzie tak miałem. Fabrycznie montowane radia
podłączone do fabrycznie instalowanych złącz w samochodzie. Też mnie to
lekko wkurza czasem.
Ja spotykałem się z innymi przypadkami.
Nowe stacje multimedialne podłączane do starszych samochodów.
Spotykałem się z zawieszaniem się systemu lub nawet pełnym resetem do
ustawień fabrycznych, jeśli samochód od razu nie odpalił i ktoś szybko
drugi lub trzeci raz próbuje uruchomić silnik.
Bo aku zdycha. Wymien aku i bedzie lepiej. Choc nie na dlugo bo aktualnie akumulatory robi sie jakos inaczej i nie wytrzymuja tyle co ani stare ani nowsze fabryczne.
Nie, akumulatory z reguły sprawne, układ ładowania sprawny.
Wiem, bo sam sprawdzałem, mam sprzęt serwisowy.
Quote:
O dziwo, spotykałem się z tym najczęściej w firmowych. Pamiętam dobrego
Pioneera i chyba Alpine. Chińskie wynalazki raczej nie miewały problemów w
tym zakresie, natomiast miewały dużo inneych, ale to już nie na temat.
Dawno temu w swoim Maluchu małem problem sporadycznego resetu ustawień
radia (jeszcze PLL, bez RDS).
Poszła dioda w szereg i mały akumulatorek 12V jak z centralki alarmu i
problem przestał istnieć. A radyjko też zasialne dwoma przewodami.
Ta, ale to nieco plaster na syfa bo glowny aku pada.
Nie.
Aku nowy, klemy czyste, mosiężne.
Po prostu takie radyjko było - od czasu do czasu głupiało.
Rozrusznik w maluchu niewiele prądu szarpał, nawet światła mało co
przygasały.
Później miałem znakomite polskie radyjko, też tylko PLL (dwa zakresy UKF),
firma chyba PEX.
Ono nigdy problemów nie miało, a w Lanosie jak mi akumulator zaczął padać,
to ledwo kręcił. Radio przeżywało.
Później Clarion, dobry wysoki model 1DIN - też go napięcie nie wzruszało.
Quote:
Choc jak nie ma zimno i silnik nie jest zaklejony olejem to zazwyczaj aku daje znac ze odchodzi sporo wczesniej.
Gorzej jak olej gesty a komp w aucie uparcie czeka az silnik sie bedzie krecil 550obr/min zanim paliwo poda. Wtedy jak aku jeszcze kreci ale juz slabiej to auto i tak nie odpali.
Tak czy siak, dobry aku warto miec.
Problemem wapniowych jest to, że potrafią paść z dnia na dzień, a nawet z
godziny na godzinę.
Stare klasyczne umierały powoli, tygodniami czy nawet miesiącami.
--
Pozdrawiam.
Adam
heby
Guest
Mon Feb 13, 2023 11:43 pm
On 13/02/2023 22:38, Adam wrote:
Quote:
Po prostu takie radyjko było - od czasu do czasu głupiało.
A to radyjko nie ma własnej małej baterii/kondensatora w środku, do
podtrzymania ustawień?
Guest
Tue Feb 14, 2023 12:26 am
Guest
Tue Feb 14, 2023 1:41 am
heby
Guest
Tue Feb 14, 2023 10:16 am
PiteR
Guest
Tue Feb 14, 2023 8:18 pm
in <news:f86fbd87-58b4-46c6-8396-ea8c731cf491n@googlegroups.com>
user ptoki (ptoki) pisze tak:
Quote:
komp w aucie uparcie czeka az silnik sie bedzie krecil 550obr/min
zanim paliwo poda. Wtedy jak aku jeszcze kreci ale juz slabiej to
auto i tak nie odpali.
tak mam :/
tylko komunikat wyswietla
stary golf 1987r na gaźniku zapalał po pół sekundy.
--
Piter
poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
waszego czołgu.
PiteR
Guest
Tue Feb 14, 2023 8:20 pm
in <news:tsfg13$2f67u$1@dont-email.me>
user heby pisze tak:
Quote:
Jakiś stary Soniak, co go miałem w ~200x miał. Konkretnie
kondensator. Trzymał stacje przez około dobę braku zasilania.
Wielokrotnie przepinałem to radio między różnymi samochodami i w
końcu kiedys do niego zaglądałem serwisowo. Standard: kondensator
z diodą.
Mam takie jeszcze ale już wstyd pokazać złodziejom
więc zabieram szufladkę do domu.
--
Piter
poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
waszego czołgu.
ToMasz
Guest
Wed Feb 15, 2023 11:52 pm
W dniu 12.02.2023 o 19:45, PeJot pisze:
Quote:
Czołem,
temat dosyć popularny: radio samochodowe wyłącza się przy rozruchu
silnika, w konsekwencji gubi połaczenia Bluetooth. Popularnym
rozwiązaniem jest zasilanie radia przez diodę ( chyba schottky ) i
podtrzymanie radia akumulatorem niewielkiej pojemności. Jakieś konkrety
? Który typ akumulatora zniesie taką eksploatację - w aucie akumulatorem
rozruchowym jest zwykły akumulator z *ciekłym* elektrolitem.
jak dasz akumulator - to będziesz go musiał za parę lat wymienić. super
kondensatory dadzą radę, ale są na 2.7v i wcale nie tanie. Podsunę Ci
inny pomysł. ogarniasz działanie przekaźnika? Wstaw przekaźnik pomiędzy
radio a instalacje samochodu. jak startuje rozrusznik, przekaźnik
powinien odcinać radio od instalacji samochodu, a przepiąć na inne
zasilanie. tym innym, może być kondensator, przy wyłączonym radiu zwykły
wystarczy, albo zestaw np 10 ledwo żywych baterii paluszków.
ToMasz
PS. a jeszcze lepiej zmierz napięcie na klemach podczas rozruchu. jak
wyjdzie 9v - serwis rozrusznika i nowy aku. jak wyjdzie 11-12v, szukaj
gdzie są spadki.
PeJot
Guest
Thu Feb 16, 2023 7:48 pm
W dniu 15.02.2023 o 22:52, ToMasz pisze:
Quote:
jak dasz akumulator - to będziesz go musiał za parę lat wymienić.
Koszty i upierdliwość do zaakceptowania.
Quote:
super
kondensatory dadzą radę, ale są na 2.7v i wcale nie tanie. Podsunę Ci
inny pomysł. ogarniasz działanie przekaźnika? Wstaw przekaźnik pomiędzy
radio a instalacje samochodu. jak startuje rozrusznik, przekaźnik
powinien odcinać radio od instalacji samochodu, a przepiąć na inne
zasilanie. tym innym, może być kondensator, przy wyłączonym radiu zwykły
wystarczy,
Chodzi o to aby podtrzymać *działające* radio, podczas rozmowy przez
Bluetooth.
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
Cezary Grądys
Guest
Thu Feb 16, 2023 10:39 pm
ToMasz
Guest
Sun Feb 19, 2023 9:16 am
W dniu 16.02.2023 o 18:48, PeJot pisze:
Quote:
W dniu 15.02.2023 o 22:52, ToMasz pisze:
jak dasz akumulator - to będziesz go musiał za parę lat wymienić.
Koszty i upierdliwość do zaakceptowania.
super kondensatory dadzą radę, ale są na 2.7v i wcale nie tanie.
Podsunę Ci inny pomysł. ogarniasz działanie przekaźnika? Wstaw
przekaźnik pomiędzy radio a instalacje samochodu. jak startuje
rozrusznik, przekaźnik powinien odcinać radio od instalacji samochodu,
a przepiąć na inne zasilanie. tym innym, może być kondensator, przy
wyłączonym radiu zwykły wystarczy,
Chodzi o to aby podtrzymać *działające* radio, podczas rozmowy przez
Bluetooth.
więc w czasie "przepinania" przekaźnika, na ułamek sekundy -
kondensator, a jako to drugie źródło zasilania - pakiet baterii AA. nie
masz problemu z trwałością akumulatora, układem ładowania. zakładana
trwałość - taka jak przydatność do użytkowania deklarowana przez
producenta.
ToMasz
Kris
Guest
Sun Feb 19, 2023 6:28 pm
niedziela, 12 lutego 2023 o 19:45:08 UTC+1 PeJot napisał(a):
Quote:
Czołem,
temat dosyć popularny: radio samochodowe wyłącza się przy rozruchu
silnika, w konsekwencji gubi połaczenia Bluetooth. Popularnym
rozwiązaniem jest zasilanie radia przez diodę ( chyba schottky ) i
podtrzymanie radia akumulatorem niewielkiej pojemności. Jakieś konkrety
? Który typ akumulatora zniesie taką eksploatację - w aucie akumulatorem
rozruchowym jest zwykły akumulator z *ciekłym* elektrolitem.
Aku do wymiany
Wymień akumulator- na allegro pewnie znajdziesz pasujące do Twojego auta i kosztujące w okolicach300zł(nowe)
I problem z radiem zniknie
Goto page Previous 1, 2