Guest
Thu May 11, 2006 8:03 pm
Witam wszystkich, a zarazem proszę o pomoc.
Chciałbym podłączyć silnik krokowy do sterownika PLC, a
dokładniej do modułu IC200MDD840 serii VersaMax firmy GE Fanuc. Jest
to moduł mieszany (16 wejść 24VDC/16 wyjść 12/24VDC) z
możliwością skonfigurowania czterech spośród wyjść do pracy jako
PWM lub PT. Obciążalność wyjśc to 0,5 A. Silnik krokowy jakim
dysponuję to OKI KHL-46MO1B (DC 3,7V, 6.8Ohm, 4 wyprowadzenia).
Muszę przyznać, że nie jestem z elektroniką "za pan brat" i
dlatego proszę w pomoc. Jak mogę te dwa urządzenia połączyć ze
sobą? A może ktoś w Was już coś takiego robił i posiada jakieś
schematy?
Będę zobowiązany za wszelkie rady, bardzo zobowiązany.
Pozdrawiam
Jacek
PS. A może wygodniej byłoby użyć do tego celu jakiegoś innego
silnika krokowego?
WT
Guest
Thu May 11, 2006 8:44 pm
Chciałbym podłączyć silnik krokowy do sterownika PLC, a
Wyczytałem taką poradę. W silniku nie należy przekraczać natężenia prądu. Z
tego wynika, że w sterowniku również i należy wybrać niższą wartość
natężenia. Pozdrawiam
Andrzej
Guest
Fri May 12, 2006 6:22 pm
stoju@go2.pl napisał(a):
Quote:
Witam wszystkich, a zarazem proszę o pomoc.
Chciałbym podłączyć silnik krokowy do sterownika PLC, a
dokładniej do modułu IC200MDD840 serii VersaMax firmy GE Fanuc. Jest
to moduł mieszany (16 wejść 24VDC/16 wyjść 12/24VDC) z
możliwością skonfigurowania czterech spośród wyjść do pracy jako
PWM lub PT. Obciążalność wyjśc to 0,5 A. Silnik krokowy jakim
dysponuję to OKI KHL-46MO1B (DC 3,7V, 6.8Ohm, 4 wyprowadzenia).
Muszę przyznać, że nie jestem z elektroniką "za pan brat" i
dlatego proszę w pomoc. Jak mogę te dwa urządzenia połączyć ze
sobą? A może ktoś w Was już coś takiego robił i posiada jakieś
schematy?
Będę zobowiązany za wszelkie rady, bardzo zobowiązany.
Pozdrawiam
Jacek
PS. A może wygodniej byłoby użyć do tego celu jakiegoś innego
silnika krokowego?
Bezpośrednio z wyjść cyfrowych nie wysterujesz silnika krokowego.
Musisz użyć specjalizowanych modułów. Albo jakiś Fanuca (o ile takie
robi) lub np. coś z zasobów Wobita (www.wobit.pl).
Dalej wszystko zależy do czego chcesz to używać (np. pozycjonowanie,
regulacja obrotów ?) .
Napisz więcej.
Pozdrowienia
Andrzej
Guest
Fri May 12, 2006 8:23 pm
Dzieki za odpowiedz.
Silnika krokowego chcialbym uzyc do pozycjonowania. A dokladniej to
buduje model windy, w którym kabina mialaby byc pozycjonowana
wlasnie silnikiem krokowym. W sumie to mam pewne watpliwosci, czy
ze wzgledu na bezwladnosc (nie duza, ale zawsze) takiego ukladu
silnik krokowy wogóle sie bedzie nadawal. Jednakze zalezaloby
mi, aby uzyc tego rodzaju napedu, gdyz model windy ma byc
wykorzystany do cwiczen laboratoryjnych na uczelni - bedzie zawsze
kawalek wiedzy wiecej do przekazania studentom (generator PWM).
A teraz biore sie za przegladanie wobit'a
Mirek
Guest
Fri May 12, 2006 9:01 pm
stoju@go2.pl napisał(a):
Quote:
silnik krokowy wogóle sie bedzie nadawal. Jednakze zalezaloby
mi, aby uzyc tego rodzaju napedu, gdyz model windy ma byc
wykorzystany do cwiczen laboratoryjnych na uczelni
Do windy to silnik DC.
A silnikiem krokowym to się można pobawić w "koło fortuny" i tak napisać
program, żeby symulował dużą bezwładność koła i zawsze wychodził
"bankrut" ;)
Mirek.
AW
Guest
Sat May 13, 2006 12:40 pm
Dnia 12.05.2006 stoju@go2.pl <stoju@go2.pl> napisał/a:
Quote:
Silnika krokowego chcialbym uzyc do pozycjonowania. A dokladniej to
buduje model windy, w którym kabina mialaby byc pozycjonowana
Pozycjonowanie kabin dzwigow osobowych zwykle realizowane jest za pomoca
odpowiedniego rozmieszczenia magnesow, rzadziej za pomoca enkoderow i jeszcze
rzadziej za pomoca innych ciekawych wynalazkow. Proponuje zastosowac maly
falownik, maly silnik trojfazowy z przekladnia slimakowa (takie sa zazwyczaj
stosowane przy wciagarkach), oraz odwzorowanie enkoderowe + szybki licznik do
PLC. Studenty naucza sie sporo wiecej, ale i model bedzie drozszy.
Pozdrawiam
AW
J.F.
Guest
Sat May 13, 2006 7:46 pm
On Sat, 13 May 2006 11:37:40 +0000 (UTC), AW wrote:
Quote:
Dnia 12.05.2006 stoju@go2.pl <stoju@go2.pl> napisał/a:
Silnika krokowego chcialbym uzyc do pozycjonowania. A dokladniej to
buduje model windy, w którym kabina mialaby byc pozycjonowana
Pozycjonowanie kabin dzwigow osobowych zwykle realizowane jest za pomoca
odpowiedniego rozmieszczenia magnesow, rzadziej za pomoca enkoderow i jeszcze
rzadziej za pomoca innych ciekawych wynalazkow. Proponuje zastosowac maly
falownik, maly silnik trojfazowy z przekladnia slimakowa (takie sa zazwyczaj
stosowane przy wciagarkach), oraz odwzorowanie enkoderowe + szybki licznik do
PLC. Studenty naucza sie sporo wiecej, ale i model bedzie drozszy.
Ale za dawniejszych czasow winda sterowala maszynka na przekaznikach,
a "enkoder" mial rozdzielczosc pol pietra.
I wystarczalo, a moze nawet byl lepszy niz wspolczesne Otis'y.
J.
AW
Guest
Mon May 15, 2006 10:41 am
Dnia 13.05.2006 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
Quote:
Ale za dawniejszych czasow winda sterowala maszynka na przekaznikach,
a "enkoder" mial rozdzielczosc pol pietra.
I wystarczalo, a moze nawet byl lepszy niz wspolczesne Otis'y.
Prawda, i przysłowiowy pan Zenek mogl to naprawic za pomoca mlotka, ale mozna
bylo zapomniec o zbiorczosci dwukierunkowej, komforcie jazdy itp ale praca
w grupie do dzis mnie zadziwia. Na PLC trzeba sie nad tym niezle naglowic,
a co dopiero na przekaznikach... ;)
AW