RTV forum PL | NewsGroups PL

Podłączenie komputera pokładowego z wersji benzynowej do Mazdy 626 DiTD - pytania

Pytanie do elektroników-kierowców Mazdy 626 GF/GW

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Podłączenie komputera pokładowego z wersji benzynowej do Mazdy 626 DiTD - pytania

B.P. (pobo)
Guest

Sun Feb 18, 2007 11:59 pm   



Witam

Mam prosbe do elektroników znajacych obwody tego auta. Próbuje podlaczyc
komputer pokladowy pochodzacy z wersji benzynowej do samochodu z silnikiem
DiTD (turbo diesel). Da sie to zrobic, bo wiem ze takie maszyny jezdza.
Problemem jest brak dostepnych jakichkolwiek opisów na zlaczu komputera
pokladowego. Nie wiem wiec jak dostosowac sygnaly z silnika DiTD do tego
komputerka. Wymaga to doprowadzenia trzech sygnalów: poziomu paliwa w
zbiorniku (proste), predkosci(proste) oraz (to jest wlasnie problemem)
sygnalu o wielkosci dawki paliwa.
Prosba (ogromna Smile))):
Czy ktos wie co podac na zlacze K wtyczki od komputera pokladowego:
http://images20.fotosik.pl/69/9096d0dc6945dbb4.jpg

... lub po prostu wie jak to podlaczyc ...
Byc moze ktos z "benzynowych" ma mozliwosc sprawdzenia przebiegu na zlaczu K
???

Z góry dziekuje i przepraszam ... ze nie jezdze VW Passatem Smile))))

pobo

blur
Guest

Mon Feb 19, 2007 9:26 am   



Uzytkownik "B.P. (pobo)" <pobo2000@spamu.nie.lubie.poczta(dot)onet.pl>
napisal w wiadomosci news:eralpb$fsn$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Witam

Mam prosbe do elektroników znajacych obwody tego auta. Próbuje podlaczyc
komputer pokladowy pochodzacy z wersji benzynowej do samochodu z silnikiem
DiTD (turbo diesel). Da sie to zrobic, bo wiem ze takie maszyny jezdza.
Problemem jest brak dostepnych jakichkolwiek opisów na zlaczu komputera
pokladowego. Nie wiem wiec jak dostosowac sygnaly z silnika DiTD do tego
komputerka. Wymaga to doprowadzenia trzech sygnalów: poziomu paliwa w
zbiorniku (proste), predkosci(proste) oraz (to jest wlasnie problemem)
sygnalu o wielkosci dawki paliwa.
Prosba (ogromna Smile))):
Czy ktos wie co podac na zlacze K wtyczki od komputera pokladowego:
http://images20.fotosik.pl/69/9096d0dc6945dbb4.jpg

.. lub po prostu wie jak to podlaczyc ...
Byc moze ktos z "benzynowych" ma mozliwosc sprawdzenia przebiegu na zlaczu
K ???

Z góry dziekuje i przepraszam ... ze nie jezdze VW Passatem Smile))))

moze sie myle ale to nie moze dzialac, mapa wtrysku i czujniki beda calkiem
inne,
a ja mam passata Smile

B.P. (pobo)
Guest

Mon Feb 19, 2007 2:16 pm   



Quote:
Z góry dziekuje i przepraszam ... ze nie jezdze VW Passatem Smile))))

moze sie myle ale to nie moze dzialac, mapa wtrysku i czujniki beda
calkiem inne,
a ja mam passata Smile

Witam

Działa na pewno, bo jeżdżą takie autka. Nie mogę tylko dotrzeć do ich
kierowców :-/ Oczywiście wskazania nie będą dokładne, ale chodzi o to żeby
w ogóle działało. Kalibracją układu zajmę się później. Ale ciągle nie wiem
JAKA JEST POSTAĆ PRZEBIEGU NA TYM WEJŚCIU. Mam dokumentację i schematy dla
tych samochodów, ale nie ma tam oscylogramów tego sygnału (niestety).

W każdym razie dzięki za odzew :-)

pobo

Analyzer
Guest

Mon Feb 19, 2007 2:53 pm   



Użytkownik "B.P. (pobo)" napisał :
Quote:
JAKA JEST POSTAĆ PRZEBIEGU NA TYM WEJŚCIU. Mam dokumentację i schematy dla
tych samochodów, ale nie ma tam oscylogramów tego sygnału (niestety).

Spróbuj podłączyć na wejście K sygnał z wtryskiwacza benzyny. (sygnał ilości
spalonego paliwa w benzynowym bierze sie właśnie z czasu otwarcia
wtryskiwacza)

Pozdro
Analyzer

B.P. (pobo)
Guest

Mon Feb 19, 2007 3:24 pm   



Quote:
Użytkownik "B.P. (pobo)" napisał :
JAKA JEST POSTAĆ PRZEBIEGU NA TYM WEJŚCIU. Mam dokumentację i schematy
dla
tych samochodów, ale nie ma tam oscylogramów tego sygnału (niestety).

Spróbuj podłączyć na wejście K sygnał z wtryskiwacza benzyny. (sygnał
ilości
spalonego paliwa w benzynowym bierze sie właśnie z czasu otwarcia
wtryskiwacza)


Dokładnie tak, wiem to. Tylko sygnał z komputera ECU sterujący czasem
otwarcia już podłączałem ale nie działa. (komputer sprawny bo testowane na
dwóch egzemplarzach).
Chodzi mi o sprawdzenie w praktyce przebiegu na tym porcie np. nie wiem jaka
ma być polaryzacja:

taka:
_____ ______ ______
!_! !_!

czy może:
_ _
___! !_____! !____


Nie wiem też jakie są maksymalne czasy trwania tych impulsów. Mając ten
przebieg mogę dalej kombinować i dostosować przebiegi z diesla do tych
wymaganych przez komputerek pokładowy benzyniaka.

pozdrawiam

pobo

Analyzer
Guest

Mon Feb 19, 2007 4:15 pm   



Użytkownik "B.P. (pobo)" napisał :
Quote:
taka:
_____ ______ ______
!_! !_!

czy może:
_ _
___! !_____! !____

Może wygenerować jakies różne wav`y na kompie i spróbować go potraktować z
jakiegoś "magnetofonu"

Pozdro
Analyzer

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Podłączenie komputera pokładowego z wersji benzynowej do Mazdy 626 DiTD - pytania

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map