Sebastian Bialy
Guest
Mon Dec 29, 2008 11:08 pm
Witam.
Jest 32-bitowy kontroler z paruset kB RAM. Ma podpięty LCD 256x128 b/w.
Docelowo ma mieć touch screen.
Pytanie: czy jest jakieś platform-independent GUI skierowane na uC które
potrafi pracować na framebufferze i dostarcza wszystko co potrzebne od
layerów po rysowanie fontów wektorowych? Googlam od dłuższego czasu i
jakoś nie mogę trafić na taki projekt. Zależy mi na czymś co załatwia
przynajmniej rendering fontów i logikę rysowania prymitywów. Może być
obiektowe (C++). Bardziej zależy mi nie na wykorzystaniu a podejrzeniu
koncepcji - i tak mnie czeka napisanie tego od nowa, wole jednak nie
odkrywać kwadratowego koła. Było by miło gdyby było coś z wyższych
warstw (logika intefejsu uzytkownika: dialogi itd).
Zbych
Guest
Mon Dec 29, 2008 11:25 pm
Sebastian Bialy pisze:
Quote:
Witam.
Jest 32-bitowy kontroler z paruset kB RAM. Ma podpięty LCD 256x128 b/w.
Docelowo ma mieć touch screen.
Pytanie: czy jest jakieś platform-independent GUI skierowane na uC które
potrafi pracować na framebufferze i dostarcza wszystko co potrzebne od
layerów po rysowanie fontów wektorowych?
Może to na początek wystarczy?
http://www.linuxjournal.com/article/9403
Sebastian Bialy
Guest
Mon Dec 29, 2008 11:50 pm
Zbych wrote:
Quote:
http://www.linuxjournal.com/article/9403
Obydwie mają wady: Qtopia zapewne kosztuje tyle co komercyjne Qt czyli
majątek (niestety robię closed-source). Nano-X natomiast jest przenośne
.... nie do końca no i wygląda troche za poważnie (RGB i takie tam...).
Mimo wszystko dziękuje, może przynajmniej pewne koncepcje z Nano-X dam
radę przeportować do siebie.
Robert W.
Guest
Tue Dec 30, 2008 9:40 am
Sebastian Bialy pisze:
Quote:
Zbych wrote:
http://www.linuxjournal.com/article/9403
Obydwie mają wady: Qtopia zapewne kosztuje tyle co komercyjne Qt czyli
majątek (niestety robię closed-source). Nano-X natomiast jest przenośne
... nie do końca no i wygląda troche za poważnie (RGB i takie tam...).
Mimo wszystko dziękuje, może przynajmniej pewne koncepcje z Nano-X dam
radę przeportować do siebie.
Zobacz to
http://www.idt.mdh.se/~csg/cgui/
Napisane bardzo przyjaźnie. Kilka lat temu wpakowałem to do jakiegoś
małego ARM'a, nie pamiętam dokładnie ale chyba był to S3C440B czy coś
takiego. Jedyne co musiałem zrobić to napisać kilka prymitywnych funkcji
do operacji na obrazie (punkt, linia etc..)
Pozdrawiam
Robert W.
AK
Guest
Tue Jan 06, 2009 10:07 pm
Sebastian Bialy pisze:
Quote:
Witam.
warstw (logika intefejsu uzytkownika: dialogi itd).
zobacz tutaj:
http://www.microchip.com/graphics/
Licencja jest tylko dla prockow microchip-a ale mozna zobaczyc jak to
dziala.
Pozdr
AK