Przemek
Guest
Thu Oct 29, 2009 7:06 pm
Witam, czy ktoś z Was ma może gdzieś pinout do GPS2 LP7450?
Mam GPS'a BT a chciałbym z niego wyciągnąć dane po serialu, ale za chiny nie
mogę znaleźć dokładnego opisu.
Mówię o GPS ASUS BT-100, niestety na mini USB nie wyciągnęli tych danych
Przem
Konop
Guest
Thu Oct 29, 2009 7:40 pm
Quote:
Witam, czy ktoś z Was ma może gdzieś pinout do GPS2 LP7450?
Mam GPS'a BT a chciałbym z niego wyciągnąć dane po serialu, ale za chiny
nie mogę znaleźć dokładnego opisu.
Mówię o GPS ASUS BT-100, niestety na mini USB nie wyciągnęli tych danych
A co Ci przeszkadza w wyciąganiu tych danych bo BT?? Mam inny odbiornik
GPS na BT i wszystko śmiga ładnie

... Napisz co konkretnie chcesz
zrobić i po co, to może rozumiejąc Twoje intencje ktoś Ci pomoże

...
Pozdrawiam
Konop
Przemek
Guest
Thu Oct 29, 2009 8:50 pm
Użytkownik "Konop" <konoppo@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Quote:
A co Ci przeszkadza w wyciąganiu tych danych bo BT?? Mam inny odbiornik
GPS na BT i wszystko śmiga ładnie

... Napisz co konkretnie chcesz zrobić
i po co, to może rozumiejąc Twoje intencje ktoś Ci pomoże

...
Ok, w takim razie:
mam moduł tempomatu do swojego samochodu, normalnie ciągnie on dane do pracy
z czujnika prędkości, który ma na wyjściu impulsy 5V o zmiennej f zależnej
od prędkości. Nie chcę go tam podłaczać, bo nie i już i wymyśliłem sobie, że
wykorzystam posiadany moduł BT, dane z niego wezmę wrzucę na AVR, ten
zamieni mi prędkość na sygnał jak z czujnika i już (się trochę pobawię w
programowanie).
Wiem, że mogę:
-kupić gotowy moduł GPS na alle za 30 zł, ale do niego muszę dokupić antenę,
całość ok. 100zł;
-kupić moduł BT i zsynchronizować wszystko, ale nie mam ochoty wydawać na to
pieniędzy, nawet małych;
-nie chcę podłączac jak w oryginalnym układzie, bo nie i już;
-chcę wykorzystac maksymalnie to co mam.
Chcę się pobawić, przy okazji czegoś nauczyć i mieć ew. tempomat do innego
samochodu, wystarczy mechaniczne podłączenie, tempomat działa na zasadzie
dodatkowej linki do regulacji otwarcia przepistnicy.
Przem
Konop
Guest
Thu Oct 29, 2009 9:19 pm
Quote:
wymyśliłem sobie, że wykorzystam posiadany moduł BT, dane z niego wezmę
wrzucę na AVR, ten zamieni mi prędkość na sygnał jak z czujnika i już
(się trochę pobawię w programowanie).
Jesteś pewny że to najlepszy pomysł?? Co jeśli GPS zgubi sygnał??
Określanie prędkości przez GPS nie zawsze jest dokładne

. Przy słabym
sygnale wariuje - wariować będzie też auto... Pomijając fakt, że wjazd w
jakiś tunel w ogóle Ci ogłupi odbiornik... Weź napisz kawałek softu,
który obrobi dane z BT i wyrzuci Ci na monitor kompa dane o prędkości i
przejedź się autem z laptopem... ciekawy jestem, czy wyniki będą Cię
satysfakcjonować

...
Poza tym - ten tempomat działa dobrze? Bo wiesz, sama regulacja
przepustnicy, to nie wszystko...
Pozdrawiam
Konop
PS Impulsy o zmieniającej się częstotliwości w funkcji prędkości są
dosyć standardowym sygnałem występującym w większości samochodów. W
starszych można je łatwo wytworzyć. Nie rozumiem, skąd taka niechęć
Twoja do stosowania tego sygnału??...
Pozdrawiam
Konop
Przemek
Guest
Thu Oct 29, 2009 9:47 pm
Użytkownik "Konop" <konoppo@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Quote:
Jesteś pewny że to najlepszy pomysł?? Co jeśli GPS zgubi sygnał??
A tu masz rację... nie pomyślałem o tym, ale w sumie można zabezpieczyc
program tak, że przy zaniku sygnału wygeneruje impuls imitujący
przyciśnięcie pedału gazu, wyłaczenie tempomatu i sygnał akustyczny o tym
informujący :)
Quote:
Określanie prędkości przez GPS nie zawsze jest dokładne

. Przy słabym
sygnale wariuje - wariować będzie też auto... Pomijając fakt, że wjazd w
jakiś tunel w ogóle Ci ogłupi odbiornik... Weź napisz kawałek softu, który
obrobi dane z BT i wyrzuci Ci na monitor kompa dane o prędkości i przejedź
się autem z laptopem... ciekawy jestem, czy wyniki będą Cię
satysfakcjonować

...
Tu też masz rację, można spokojnie dla próby puścić putty i zgrać co się
dzieje, a potem obrobić.
Quote:
Poza tym - ten tempomat działa dobrze? Bo wiesz, sama regulacja
przepustnicy, to nie wszystko...
To jest oryginalny komplet, więc o ile nie jest uszkodzony, powinien
działać, oczywiście w skrzyni manualnej nie działa tak jak w automacie, ale
wiedząc o tych ograniczeniach działa spoko.
Quote:
PS Impulsy o zmieniającej się częstotliwości w funkcji prędkości są dosyć
standardowym sygnałem występującym w większości samochodów. W starszych
można je łatwo wytworzyć. Nie rozumiem, skąd taka niechęć Twoja do
stosowania tego sygnału??...
Szczerze? Nie wiem

CHyba z lenistwa, łatwiej poszukać +/-12V niż sygnał z
sondy prędkości
Pozdrówka i dzięki za zwrócenie uwagi na niektóre szczegóły. W sumie to
można zrobić to "po bożemu" a potem bawić się w testy z GPS. Swoją droga
wygodniejszym by było ustawienie 92km/h a nie wciskanie guziczka pt.
utrzymaj obecna prędkość
Przem