Goto page 1, 2, 3 Next
Mirek
Guest
Wed Jan 25, 2017 10:05 pm
Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy jak?
Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
wykoleić do środka łuku.
--
Mirek.
Janusz_k
Guest
Wed Jan 25, 2017 11:11 pm
W dniu 2017-01-25 o 22:05, Mirek pisze:
Quote:
Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy jak?
Przecież masz na początku 4 lokomotywy spalinowe.
Quote:
Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
wykoleić do środka łuku.
Jak widać się nie znają.
--
Pozdr
Janusz_k
yabba
Guest
Wed Jan 25, 2017 11:19 pm
Użytkownik "Mirek" <i_tak@zaspamowany.adres> napisał w wiadomości
news:o6b3u8$cba$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
Jak widać wystarczyły cztery lokomotywy na początku.
Quote:
Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
W Polsce przeważnie jest jedna lokomotywa na początku, więc w przypadku
dużych wzniesień trzeba jej pomóc. Najłatwiej organizacyjnie zrobić to
poprzez doczepienie lokomotywy na końcu.
Quote:
bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
W Polsce są sprzęgi śrubowe, w USA sprzęgi centralne samoczynne - mające
większą wytrzymaość na zerwanie.
Quote:
wykoleić do środka łuku.
??? Pierwsze słyszę.
--
Pozdrawiam,
yabba
LeonKame
Guest
Thu Jan 26, 2017 7:43 am
Quote:
Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
To nie byli kolejorze tylko jakies Maryjany spod budki z piwem
Ghost
Guest
Thu Jan 26, 2017 8:10 am
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:588923bc$0$15195$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
wykoleić do środka łuku.
??? Pierwsze słyszę.
To pewnie wymysł jakiegoś domorosłego "fizyka" obalacza teorii względności.
wchpikus
Guest
Thu Jan 26, 2017 8:36 am
W dniu 25.01.2017 o 22:05, Mirek pisze:
Quote:
Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy jak?
Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
wykoleić do środka łuku.
Proste
GE AC6000CW - 6250 KM x4
Ta lokomotywa dysponuje na haku mocą rzędu 890 kN przy ruszaniu oraz 740
kN mocy ciągłej.
http://tech.wp.pl/5-najmocniejszych-lokomotyw-spalinowych-na-swiecie-6035078405104769g/3
J.F.
Guest
Thu Jan 26, 2017 10:38 am
Użytkownik "wchpikus" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o6c8t6$eq0$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 25.01.2017 o 22:05, Mirek pisze:
Quote:
Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
-nachylenia toru,
-wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie
jednakowy, ale nie w zimie.
-stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
-wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac
....
J.
wchpikus
Guest
Thu Jan 26, 2017 10:45 am
Quote:
Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
-nachylenia toru,
-wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie
jednakowy, ale nie w zimie.
-stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
-wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac ...
Jak jedzie, to znaczy ze ktos o tym pomyslal.
HF5BS
Guest
Thu Jan 26, 2017 10:47 am
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:5889c386$0$661$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Proste
GE AC6000CW - 6250 KM x4
Ta lokomotywa dysponuje na haku mocą rzędu 890 kN przy ruszaniu oraz 740
kN mocy ciągłej.
http://tech.wp.pl/5-najmocniejszych-lokomotyw-spalinowych-na-swiecie-6035078405104769g/3
Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
-nachylenia toru,
-wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie jednakowy,
ale nie w zimie.
-stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
-wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac ...
A czwarty, jakby nie patrzeć, 890x4=3560...
--
Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz
700 złotych miesięcznie emerytury. I kto jest złodziejem?
(C) Kabaret Neo-Nówka.
yabba
Guest
Thu Jan 26, 2017 10:49 am
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:5889c386$0$661$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "wchpikus" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o6c8t6$eq0$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 25.01.2017 o 22:05, Mirek pisze:
Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy
jak?
Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
wykoleić do środka łuku.
Proste
GE AC6000CW - 6250 KM x4
Ta lokomotywa dysponuje na haku mocą rzędu 890 kN przy ruszaniu oraz 740
kN mocy ciągłej.
http://tech.wp.pl/5-najmocniejszych-lokomotyw-spalinowych-na-swiecie-6035078405104769g/3
Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
-nachylenia toru,
-wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie jednakowy,
ale nie w zimie.
-stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
-wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac ...
Sprzęg pomiędzy ostatnią lokomotywą a pierwszym wagonem musi wytrzymać chyba
4 razy więcej.
--
Pozdrawiam,
yabba
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Thu Jan 26, 2017 12:13 pm
HF5BS pisze:
Quote:
GE AC6000CW - 6250 KM x4
Ta lokomotywa dysponuje na haku mocą rzędu 890 kN przy ruszaniu
oraz 740 kN mocy ciągłej.
http://tech.wp.pl/5-najmocniejszych-lokomotyw-spalinowych-na-swiecie-6035078405104769g/3
Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
-nachylenia toru,
-wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie jednakowy,
ale nie w zimie.
-stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
-wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac ...
A czwarty, jakby nie patrzeć, 890x4=3560...
Jakby patrzeć wnikliwie i analitycznie, to wyjdzie 890x(3+epsilon).
Jeśli dali cztery lokomotywy, to znaczy tyle, że trzech było mało.
Ale może aż 3560 nie potrzeba.
Jarek
--
-- Widziałem wczoraj, moi panowie, pług parowy pędzony przez lokomotywę.
Przedstawcie sobie, panowie, przez lokomotywę, ale nie przez jedną, lecz
przez dwie lokomotywy. Patrzę: dym, podchodzę bliżej, a to lokomotywa,
a z drugiej strony druga. Powiedzcie, panowie, czy to nie śmieszne?
Dwie lokomotywy, jakby nie dość było jednej.
J.F.
Guest
Thu Jan 26, 2017 1:35 pm
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrno8jmfk.d6i.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
HF5BS pisze:
Quote:
A czwarty, jakby nie patrzeć, 890x4=3560...
Jakby patrzeć wnikliwie i analitycznie, to wyjdzie 890x(3+epsilon).
Jeśli dali cztery lokomotywy, to znaczy tyle, że trzech było mało.
Albo jedna na zapas.
Quote:
Ale może aż 3560 nie potrzeba.
Tak czy inaczej - da maszynista "pelny gaz" i zerwac nie powinno.
Tzn powinno byc takie mocne, zeby nie zerwalo.
J.
Mirek
Guest
Thu Jan 26, 2017 7:46 pm
W dniu 26.01.2017 o 08:10, Ghost pisze:
Quote:
wykoleić do środka łuku.
??? Pierwsze słyszę.
To pewnie wymysł jakiegoś domorosłego "fizyka" obalacza teorii względności.
Więc twierdzicie zgodnie, że nie ma siły, która spycha ciągnięte wagony
do wewnątrz łuku?
--
Mirek.
Sebastian BiaĹy
Guest
Thu Jan 26, 2017 7:55 pm
On 2017-01-26 19:46, Mirek wrote:
Quote:
Więc twierdzicie zgodnie, że nie ma siły, która spycha ciągnięte wagony
do wewnątrz łuku?
Zdaje się że jest też druga, przeciwna, podobno pozorna
Zenek Kapelinder
Guest
Thu Jan 26, 2017 9:27 pm
Jak bys mial kolejke elektryczna to bys wiedzial ze to w pewnych warunkach mozliwe.
Goto page 1, 2, 3 Next