RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak pociąg może jeździć bez lokomotywy? Napęd w wagonach czy inna technologia?

[OT[ pociąg bez popychu

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak pociąg może jeździć bez lokomotywy? Napęd w wagonach czy inna technologia?

Goto page 1, 2, 3  Next

Mirek
Guest

Wed Jan 25, 2017 10:05 pm   



Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy jak?
Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
wykoleić do środka łuku.

--
Mirek.

Janusz_k
Guest

Wed Jan 25, 2017 11:11 pm   



W dniu 2017-01-25 o 22:05, Mirek pisze:
Quote:
Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy jak?
Przecież masz na początku 4 lokomotywy spalinowe.


Quote:
Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
wykoleić do środka łuku.
Jak widać się nie znają.



--
Pozdr

Janusz_k

yabba
Guest

Wed Jan 25, 2017 11:19 pm   



Użytkownik "Mirek" <i_tak@zaspamowany.adres> napisał w wiadomości
news:o6b3u8$cba$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy jak?

Jak widać wystarczyły cztery lokomotywy na początku.

Quote:
Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,

W Polsce przeważnie jest jedna lokomotywa na początku, więc w przypadku
dużych wzniesień trzeba jej pomóc. Najłatwiej organizacyjnie zrobić to
poprzez doczepienie lokomotywy na końcu.

Quote:
bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie

W Polsce są sprzęgi śrubowe, w USA sprzęgi centralne samoczynne - mające
większą wytrzymaość na zerwanie.

Quote:
wykoleić do środka łuku.

??? Pierwsze słyszę.



--
Pozdrawiam,

yabba

LeonKame
Guest

Thu Jan 26, 2017 7:43 am   



Quote:
Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,


To nie byli kolejorze tylko jakies Maryjany spod budki z piwem

Ghost
Guest

Thu Jan 26, 2017 8:10 am   



Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:588923bc$0$15195$65785112@news.neostrada.pl...

Quote:
wykoleić do środka łuku.

??? Pierwsze słyszę.

To pewnie wymysł jakiegoś domorosłego "fizyka" obalacza teorii względności.

wchpikus
Guest

Thu Jan 26, 2017 8:36 am   



W dniu 25.01.2017 o 22:05, Mirek pisze:
Quote:
Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy jak?
Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
wykoleić do środka łuku.



Proste

GE AC6000CW - 6250 KM x4
Ta lokomotywa dysponuje na haku mocą rzędu 890 kN przy ruszaniu oraz 740
kN mocy ciągłej.

http://tech.wp.pl/5-najmocniejszych-lokomotyw-spalinowych-na-swiecie-6035078405104769g/3

J.F.
Guest

Thu Jan 26, 2017 10:38 am   



Użytkownik "wchpikus" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o6c8t6$eq0$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 25.01.2017 o 22:05, Mirek pisze:
Quote:
Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem
czy jak?
Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
wykoleić do środka łuku.

Proste
GE AC6000CW - 6250 KM x4
Ta lokomotywa dysponuje na haku mocą rzędu 890 kN przy ruszaniu oraz
740 kN mocy ciągłej.
http://tech.wp.pl/5-najmocniejszych-lokomotyw-spalinowych-na-swiecie-6035078405104769g/3

Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
-nachylenia toru,
-wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie
jednakowy, ale nie w zimie.
-stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
-wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac
....


J.

wchpikus
Guest

Thu Jan 26, 2017 10:45 am   



Quote:
Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
-nachylenia toru,
-wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie
jednakowy, ale nie w zimie.
-stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
-wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac ...

Jak jedzie, to znaczy ze ktos o tym pomyslal.

HF5BS
Guest

Thu Jan 26, 2017 10:47 am   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:5889c386$0$661$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Proste
GE AC6000CW - 6250 KM x4
Ta lokomotywa dysponuje na haku mocą rzędu 890 kN przy ruszaniu oraz 740
kN mocy ciągłej.
http://tech.wp.pl/5-najmocniejszych-lokomotyw-spalinowych-na-swiecie-6035078405104769g/3

Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
-nachylenia toru,
-wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie jednakowy,
ale nie w zimie.
-stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
-wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac ...

A czwarty, jakby nie patrzeć, 890x4=3560...

--
Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz
700 złotych miesięcznie emerytury. I kto jest złodziejem?
(C) Kabaret Neo-Nówka.

yabba
Guest

Thu Jan 26, 2017 10:49 am   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:5889c386$0$661$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "wchpikus" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o6c8t6$eq0$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 25.01.2017 o 22:05, Mirek pisze:
Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy
jak?
Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
wykoleić do środka łuku.

Proste
GE AC6000CW - 6250 KM x4
Ta lokomotywa dysponuje na haku mocą rzędu 890 kN przy ruszaniu oraz 740
kN mocy ciągłej.
http://tech.wp.pl/5-najmocniejszych-lokomotyw-spalinowych-na-swiecie-6035078405104769g/3

Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
-nachylenia toru,
-wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie jednakowy,
ale nie w zimie.
-stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
-wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac ...


Sprzęg pomiędzy ostatnią lokomotywą a pierwszym wagonem musi wytrzymać chyba
4 razy więcej.


--
Pozdrawiam,

yabba

Jarosław Sokołowski
Guest

Thu Jan 26, 2017 12:13 pm   



HF5BS pisze:

Quote:
GE AC6000CW - 6250 KM x4
Ta lokomotywa dysponuje na haku mocą rzędu 890 kN przy ruszaniu
oraz 740 kN mocy ciągłej.
http://tech.wp.pl/5-najmocniejszych-lokomotyw-spalinowych-na-swiecie-6035078405104769g/3

Ale to nie tylko moc/sila lokomotywy, ale tez:
-nachylenia toru,
-wspolczynnika tarcia ... ale zakladam, ze ten na calym swiecie jednakowy,
ale nie w zimie.
-stosunku masy lokomotyw do masy wagonow,
-wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac ...

A czwarty, jakby nie patrzeć, 890x4=3560...

Jakby patrzeć wnikliwie i analitycznie, to wyjdzie 890x(3+epsilon).
Jeśli dali cztery lokomotywy, to znaczy tyle, że trzech było mało.
Ale może aż 3560 nie potrzeba.

Jarek

--
-- Widziałem wczoraj, moi panowie, pług parowy pędzony przez lokomotywę.
Przedstawcie sobie, panowie, przez lokomotywę, ale nie przez jedną, lecz
przez dwie lokomotywy. Patrzę: dym, podchodzę bliżej, a to lokomotywa,
a z drugiej strony druga. Powiedzcie, panowie, czy to nie śmieszne?
Dwie lokomotywy, jakby nie dość było jednej.

J.F.
Guest

Thu Jan 26, 2017 1:35 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrno8jmfk.d6i.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
HF5BS pisze:
Quote:
A czwarty, jakby nie patrzeć, 890x4=3560...

Jakby patrzeć wnikliwie i analitycznie, to wyjdzie 890x(3+epsilon).
Jeśli dali cztery lokomotywy, to znaczy tyle, że trzech było mało.

Albo jedna na zapas.

Quote:
Ale może aż 3560 nie potrzeba.

Tak czy inaczej - da maszynista "pelny gaz" i zerwac nie powinno.
Tzn powinno byc takie mocne, zeby nie zerwalo.

J.

Mirek
Guest

Thu Jan 26, 2017 7:46 pm   



W dniu 26.01.2017 o 08:10, Ghost pisze:

Quote:
wykoleić do środka łuku.

??? Pierwsze słyszę.

To pewnie wymysł jakiegoś domorosłego "fizyka" obalacza teorii względności.

Więc twierdzicie zgodnie, że nie ma siły, która spycha ciągnięte wagony
do wewnątrz łuku?

--
Mirek.

Sebastian Biały
Guest

Thu Jan 26, 2017 7:55 pm   



On 2017-01-26 19:46, Mirek wrote:
Quote:
Więc twierdzicie zgodnie, że nie ma siły, która spycha ciągnięte wagony
do wewnątrz łuku?

Zdaje się że jest też druga, przeciwna, podobno pozorna Wink

Zenek Kapelinder
Guest

Thu Jan 26, 2017 9:27 pm   



Jak bys mial kolejke elektryczna to bys wiedzial ze to w pewnych warunkach mozliwe.

Goto page 1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak pociąg może jeździć bez lokomotywy? Napęd w wagonach czy inna technologia?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Informacja o ciasteczkach