RTV forum PL | NewsGroups PL

Oszacowanie kosztów ładowania akumulatorów w Mitsubishi Outlander PHEV

Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Oszacowanie kosztów ładowania akumulatorów w Mitsubishi Outlander PHEV

Goto page 1, 2  Next

Guest

Sun Feb 16, 2014 7:47 pm   



Dzień Dobry,

Jak można oszacować koszty ładowania akumulatorów w hybrydzie?
Chociażby takiej;
http://moto.wp.pl/kat,107914,page,4,title,Mitsubishi-Outlander-PHEV-hybrydowy-SUV-z-wtyczka,wid,16373696,wiadomosc.html

Tak, żeby przekalkulować jak różnica w cenie odbija się w bieżącej eksploatacji.

Pozdrawiam,
Bartek

Dariusz K. Ładziak
Guest

Sun Feb 16, 2014 7:47 pm   



Użytkownik swirek75@gmail.com napisał:
Quote:
Dzień Dobry,

Jak można oszacować koszty ładowania akumulatorów w hybrydzie?
Chociażby takiej;
http://moto.wp.pl/kat,107914,page,4,title,Mitsubishi-Outlander-PHEV-hybrydowy-SUV-z-wtyczka,wid,16373696,wiadomosc.html

Tak, żeby przekalkulować jak różnica w cenie odbija się w bieżącej eksploatacji.

Koszt ładowania akumulatorów w samochodzie hybrydowym czy w pełni
elektrycznym jest pomijalny w porównaniu z kosztem eksploatacji
(amortyzacji) akumulatorów. Policz ile te akumulatory kosztują i kiedy
zdechną - koszt przepuszczonej przez nie energii pobranej z sieci czy
nawet wytworzonej w generatorze napędzanym silnikiem spalinowym
samochodu jest przy koszcie amortyzacji akumulatorów znikomy.

--
Darek

AlexY
Guest

Sun Feb 16, 2014 9:01 pm   



Użytkownik swirek75@gmail.com napisał:
Quote:
Dzień Dobry,

Jak można oszacować koszty ładowania akumulatorów w hybrydzie?
Chociażby takiej;
http://moto.wp.pl/kat,107914,page,4,title,Mitsubishi-Outlander-PHEV-hybrydowy-SUV-z-wtyczka,wid,16373696,wiadomosc.html

Tak, żeby przekalkulować jak różnica w cenie odbija się w bieżącej eksploatacji.

W takim czymś:
http://www.goingreen.co.uk/e-cars/g-wiz/
koszt prądu odpowiada spalaniu 2l/100km benzyny. Do zasilania używa 8
akumulatorów trojan 125T
Ogólnie można przyjąć że koszt prądu to około 1/10 kosztu paliwa.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

janusz_k
Guest

Sun Feb 16, 2014 9:12 pm   



W dniu 16.02.2014 o 18:47 <swirek75@gmail.com> pisze:

Quote:
Dzień Dobry,

Jak można oszacować koszty ładowania akumulatorów w hybrydzie?
Raczej nie można bo się ich nie da ładować z zewnątrz tzn nie ma ładowarki.


Quote:
Chociażby takiej;
http://moto.wp.pl/kat,107914,page,4,title,Mitsubishi-Outlander-PHEV-hybrydowy-SUV-z-wtyczka,wid,16373696,wiadomosc.htm

Tak, żeby przekalkulować jak różnica w cenie odbija się w bieżącej
eksploatacji.
176 kzł i ty się zastanawiasz na ceną energii elekt?

Prędzej akumlatory padną niż zwróci się to auto w stosunku do zwykłego np:
benzyniaka. Poza tym już tak ładnie było że wyżucili skrzynię biegów a tu
na końcu sprzęgło lepkościowe i sprzęgnięcie przedniej osi z silnikiem
spalinowym, a fuj :)

--

Pozdr
Janusz

Andrzej W.
Guest

Sun Feb 16, 2014 10:09 pm   



W dniu 2014-02-16 21:01, AlexY pisze:
Quote:
W takim czymś:
http://www.goingreen.co.uk/e-cars/g-wiz/
koszt prądu odpowiada spalaniu 2l/100km benzyny. Do zasilania używa 8
akumulatorów trojan 125T
Ogólnie można przyjąć że koszt prądu to około 1/10 kosztu paliwa.

A ile to g.. by paliło z silnikiem spalinowym jeśli by zachować
identyczne "osiągi" i dać sterowany jakimś programem "eco"?
Myślicie, że było by o więcej niż te 2l/100km?

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Guest

Sun Feb 16, 2014 10:32 pm   



Quote:

176 kzł i ty się zastanawiasz na ceną energii elekt?

Prędzej akumlatory padną niż zwróci się to auto w stosunku do zwykłego np:

benzyniaka. Poza tym już tak ładnie było że wyżucili skrzynię biegów a tu

na końcu sprzęgło lepkościowe i sprzęgnięcie przedniej osi z silnikiem

spalinowym, a fuj Smile
To nie jest takie oczywiste, różnie może być, bo nie znając faktycznie jak to jest można zrobić kalkulacje;

Z jednej strony przy normalnym silniku na przejechanie 100tyś KM wydało by się ileś tam na paliwo.
Z drugiej strony ten sam dystans hybrydą to;
-wyższy koszt zakupu+koszt paliwa+koszt prądu na ładowanie +koszt wymiany akumulatora(zakładając, że się całkiem zużyje)

Podobny przypadek przerabiałem ostatnio właśnie z taką mocno specjalistyczną maszyną, gdzie miałem do wyboru napęd spalinowy i elektryczny;
-elektryczna maszynka droższa, ale zakładając, że akumulator starczy na 5lat po 1000mth pracy rocznie, to po 5 latach koszt eksploatacji elektrycznej maszyny będzie niższy minimalnie niż spalinowej. Koszt wymiany akumulatorów jest w tym przypadku dość niski akurat. Koszt ładowania na dzień pracy to równowartość 1litra paliwa, a odpowiednik spalinowy pali na dzień około 9-14 litrów w zależności od rodzaju pracy wykonywanej. Tutaj elektryczna maszyna ma sens.
Podobnie przeliczałem kilka aut hybrydowych kontra wersje ze spalinowym napędem i często hybryda poza szpanem nic nie wnosiła, a nawet wychodziła drożej.

AlexY
Guest

Sun Feb 16, 2014 11:23 pm   



Użytkownik Andrzej W. napisał:
Quote:
W dniu 2014-02-16 21:01, AlexY pisze:
W takim czymś:
http://www.goingreen.co.uk/e-cars/g-wiz/
koszt prądu odpowiada spalaniu 2l/100km benzyny. Do zasilania używa 8
akumulatorów trojan 125T
Ogólnie można przyjąć że koszt prądu to około 1/10 kosztu paliwa.

A ile to g.. by paliło z silnikiem spalinowym jeśli by zachować
identyczne "osiągi" i dać sterowany jakimś programem "eco"?
Myślicie, że było by o więcej niż te 2l/100km?

Myślę że tyle co maluch/trabant/cienkocienko
czyli coś około 5l/100km
Tylko że przy napędzie elektrycznym nie przejmujemy się czymś takim jak:
1. sprzęgło
2. skrzynia biegów
3. olej + filtry
4. świece
5. płyn chłodzący

jak jest zimno to wsiadasz i jedziesz bez martwienia się że silnik
zimny, jedynie baterie mają mniejszą pojemność, to coś z linku ma
podgrzewanie pakietu jeśli jest wpięty do ładowania.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Marek
Guest

Sun Feb 16, 2014 11:50 pm   



On Sun, 16 Feb 2014 22:23:56 +0000, AlexY <alexy@irc.pl> wrote:
Quote:
Myślę że tyle co maluch/trabant/cienkocienko
czyli coś około 5l/100km

Mialem kiedyś lupo 3L, udało mi się kiedyś 2.7/100 ropy nie
przekraczając 100km/h na trasie tomaszow-warszawa. I po co
elektryczny?

--
Marek

Guest

Mon Feb 17, 2014 12:32 am   



W dniu niedziela, 16 lutego 2014 23:23:56 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:
Quote:
Użytkownik Andrzej W. napisał:

W dniu 2014-02-16 21:01, AlexY pisze:

W takim czymś:

http://www.goingreen.co.uk/e-cars/g-wiz/

koszt prądu odpowiada spalaniu 2l/100km benzyny. Do zasilania używa 8

akumulatorów trojan 125T

Ogólnie można przyjąć że koszt prądu to około 1/10 kosztu paliwa.



A ile to g.. by paliło z silnikiem spalinowym jeśli by zachować

identyczne "osiągi" i dać sterowany jakimś programem "eco"?

Myślicie, że było by o więcej niż te 2l/100km?



Myślę że tyle co maluch/trabant/cienkocienko

czyli coś około 5l/100km

Tylko że przy napędzie elektrycznym nie przejmujemy się czymś takim jak:

1. sprzęgło

2. skrzynia biegów

3. olej + filtry

4. świece

5. płyn chłodzący



jak jest zimno to wsiadasz i jedziesz bez martwienia się że silnik

zimny, jedynie baterie mają mniejszą pojemność, to coś z linku ma

podgrzewanie pakietu jeśli jest wpięty do ładowania.



--

AlexY

http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html

http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Wyjedź przy -10 bez ogrzewania i potem opisz wrażenia.

janusz_k
Guest

Mon Feb 17, 2014 9:25 am   



W dniu 16.02.2014 o 23:23 AlexY <alexy@irc.pl> pisze:

Quote:
Użytkownik Andrzej W. napisał:
W dniu 2014-02-16 21:01, AlexY pisze:
W takim czymś:
http://www.goingreen.co.uk/e-cars/g-wiz/
koszt prądu odpowiada spalaniu 2l/100km benzyny. Do zasilania używa 8
akumulatorów trojan 125T
Ogólnie można przyjąć że koszt prądu to około 1/10 kosztu paliwa.

A ile to g.. by paliło z silnikiem spalinowym jeśli by zachować
identyczne "osiągi" i dać sterowany jakimś programem "eco"?
Myślicie, że było by o więcej niż te 2l/100km?

Myślę że tyle co maluch/trabant/cienkocienko
czyli coś około 5l/100km
Wg mnie mniej, bo to nie ma osiągów cienkiego, 120 nie pojedzie, a i waży

bez aku znacznie mniej, tam wystarczy silnik z kosiarki, na takim spali
2l/100
co w stosunku do aku powoduje że aku nie mają sensu.

--

Pozdr
Janusz

AlexY
Guest

Mon Feb 17, 2014 6:53 pm   



Użytkownik kogutek444@gmail.com napisał:
[..]
Quote:
Wyjedź przy -10 bez ogrzewania i potem opisz wrażenia.

Pojemność spadnie o połowę, co i tak daje mi 2 dni jazdy do pracy na
ładowaniu. A i tak zawsze na noc podpinam więc ten problem zwyczajnie
nie istnieje.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

AlexY
Guest

Mon Feb 17, 2014 6:57 pm   



Użytkownik janusz_k napisał:
Quote:
W dniu 16.02.2014 o 23:23 AlexY <alexy@irc.pl> pisze:
[..]
Myślę że tyle co maluch/trabant/cienkocienko
czyli coś około 5l/100km
Wg mnie mniej, bo to nie ma osiągów cienkiego, 120 nie pojedzie, a i waży
bez aku znacznie mniej, tam wystarczy silnik z kosiarki, na takim spali
2l/100

Bez aku 400kg, z 650kg czyli tyle co maluch. Ale fakt, z silnikiem 10kW
i elektronicznym ogranicznikiem prędkości do 62km/h (i tak w mieście
więcej nie wolno) nie może konkurować nawet z byle trabantem.

Quote:
co w stosunku do aku powoduje że aku nie mają sensu.

Działaj, rynek tylko czeka. Nikogo nie namawiam, dla mnie to coś ma tyle
zalet że zmienić go mogę najwyżej na rower.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

AlexY
Guest

Mon Feb 17, 2014 6:57 pm   



Użytkownik Marek napisał:
Quote:
On Sun, 16 Feb 2014 22:23:56 +0000, AlexY <alexy@irc.pl> wrote:
Myślę że tyle co maluch/trabant/cienkocienko
czyli coś około 5l/100km

Mialem kiedyś lupo 3L, udało mi się kiedyś 2.7/100 ropy nie
przekraczając 100km/h na trasie tomaszow-warszawa. I po co elektryczny?

Bo mogę.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

janusz_k
Guest

Mon Feb 17, 2014 8:26 pm   



W dniu 17.02.2014 o 18:57 AlexY <alexy@irc.pl> pisze:

Quote:
Użytkownik janusz_k napisał:
W dniu 16.02.2014 o 23:23 AlexY <alexy@irc.pl> pisze:
[..]
Myślę że tyle co maluch/trabant/cienkocienko
czyli coś około 5l/100km
Wg mnie mniej, bo to nie ma osiągów cienkiego, 120 nie pojedzie, a i
waży
bez aku znacznie mniej, tam wystarczy silnik z kosiarki, na takim spali
2l/100

Bez aku 400kg, z 650kg czyli tyle co maluch. Ale fakt, z
Czyli razem to waży ponad tonę? no to nie dziwne że ma tak marne osiągi.



silnikiem 10kW
Quote:
i elektronicznym ogranicznikiem prędkości do 62km/h (i tak w mieście
więcej nie wolno) nie może konkurować nawet z byle trabantem.

co w stosunku do aku powoduje że aku nie mają sensu.

Działaj, rynek tylko czeka. Nikogo nie namawiam, dla mnie to coś ma tyle
zalet że zmienić go mogę najwyżej na rower.

Ale co ma zalety, hybryda czy to jezdzidło elektryczne?

--

Pozdr
Janusz

Guest

Mon Feb 17, 2014 9:10 pm   



W dniu poniedziałek, 17 lutego 2014 18:53:05 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:
Quote:
Użytkownik kogutek444@gmail.com napisał:

[..]

Wyjedź przy -10 bez ogrzewania i potem opisz wrażenia.



Pojemność spadnie o połowę, co i tak daje mi 2 dni jazdy do pracy na

ładowaniu. A i tak zawsze na noc podpinam więc ten problem zwyczajnie

nie istnieje.





--

AlexY

http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html

http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Nie chodzi o pojemność tylko fizyczną możliwość jazdy. Na przykład o zamarzanie przedniej szyby.

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Oszacowanie kosztów ładowania akumulatorów w Mitsubishi Outlander PHEV

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map