Maciek C
Guest
Mon Oct 18, 2004 2:23 pm
Witam, mam następuj±ce pytanko... Otóż przerabiam sobie ogrzewanie w
samochodzie, cało¶ci± steruje termostat na Atmelku... Tylko pojawił się
problem, gdzie umie¶cić czujnik temperatury? Zakładam, że nawiew będzie
skierowany "na wprost" i na szybę... Samochody które maj± fabryczn± klimę
maj± nawet po kilka czujników, ja mam do dyspozycji jeden, tylko pytanie
gdzie go umie¶cić tak, żeby rejestrował też zmiany temperatury z czynników
zewn±trznych (słońca), bo autko nie ma atermicznych szyb i jak słonko
przygrzeje, to robi się ciepło, tak więc wtedy przydało by się zamkn±ć
obieg płynu w nagrzewnicy

Czy kto¶ robił co¶ podobnego? Jakie¶ uwagi,
sugestie?
--
Pozdrawiam
Maciek C
Robert Polkowski
Guest
Mon Oct 18, 2004 4:28 pm
Maciek C wrote:
Quote:
Witam, mam następuj±ce pytanko... Otóż przerabiam sobie ogrzewanie w
kto¶ robił co¶ podobnego? Jakie¶ uwagi, sugestie?
W lagunie czujnik temp. jest w konsoli regulacji + wentylatorek nawiewajacy
caly czas powietrze na niego.
--
Robert Polkowski
RafałMa
Guest
Mon Oct 18, 2004 7:53 pm
Quote:
W lagunie czujnik temp. jest w konsoli regulacji + wentylatorek
nawiewajacy
caly czas powietrze na niego.
I to jest jedyne właściwe rozwiązanie. Czujnik nie może być wystawiony na
działanie promieni słonecznych a zarazem musi mieć na bieżąco informację o
temperaturze powietrza w kabinie. W VW jeżeli się nie mylę jest to zrobione
podciśnieniowo bez wiatraka. Po czasie wlot staje się trochę zakurzony, w
przeciwieństwie do wylotu. Czujnik również schowany w konsoli.
Swoją drogą chętnie bym poczytał trochę o funkcjach klimatronika, ma ktoś
jakąś literaturę? Język obojętny.
Rafał.
webster
Guest
Tue Oct 19, 2004 5:03 am
W Citroenie też tak rozwi±zano problem. Czujnik jest schowany w konsoli, a
powietrze kieruje na niego malutki wiatraczek.
Użytkownik "RafałMa" <rafbroda@friko6.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:cl1agt$i8u$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
W lagunie czujnik temp. jest w konsoli regulacji + wentylatorek
nawiewajacy
caly czas powietrze na niego.
I to jest jedyne właściwe rozwiązanie. Czujnik nie może być wystawiony na
działanie promieni słonecznych a zarazem musi mieć na bieżąco informację o
temperaturze powietrza w kabinie. W VW jeżeli się nie mylę jest to
zrobione
podciśnieniowo bez wiatraka. Po czasie wlot staje się trochę zakurzony, w
przeciwieństwie do wylotu. Czujnik również schowany w konsoli.
Swoją drogą chętnie bym poczytał trochę o funkcjach klimatronika, ma ktoś
jakąś literaturę? Język obojętny.
Rafał.
Ghost
Guest
Tue Oct 19, 2004 7:52 am
Użytkownik "RafałMa" <rafbroda@friko6.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:cl1agt$i8u$1@atlantis.news.tpi.pl...
[quote:56755b1fd1]W VW jeżeli się nie mylę jest to zrobione
podciśnieniowo bez wiatraka. Po czasie wlot staje się trochę zakurzony, w
przeciwieństwie do wylotu. Czujnik również schowany w konsoli.
[/quote:56755b1fd1]
Tam jest wiatraczek, jak sie dobrze przygladniesz to zobaczysz, a ta druga
kratka nie jest zakurzona bo tam nic nie ma

w instrukcji pisze ze to
miejsce na czujnik dla samochodow z kierownica z prawej strony.
A jesli chodzi o czujniki to w VW w kabinie sa trzy:
- na desce, przy szybie (czujnik naslonecznienia)
- w panelu klimatyzacji
- przy lusterku srodkowym
pozdr.
Pawel R.
Verox
Guest
Wed Oct 20, 2004 2:09 pm
On Mon, 18 Oct 2004 22:53:19 +0200, RafałMa napisał:
Quote:
Swoją drogą chętnie bym poczytał trochę o funkcjach klimatronika, ma ktoś
jakąś literaturę? Język obojętny.
Tutaj jest troszke:
http://dwtubon.nodong.net/
P,NMSP :-)
--
begin 755 signature.exe
[verox <at> a4 <dot> pl] vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free. op. Tomek
Maciek C
Guest
Thu Oct 21, 2004 6:43 am
Ghost wrote:
Quote:
Tam jest wiatraczek, jak sie dobrze przygladniesz to zobaczysz, a ta
druga kratka nie jest zakurzona bo tam nic nie ma

w instrukcji
pisze ze to miejsce na czujnik dla samochodow z kierownica z prawej
strony...[ciach]
Hmm, teraz pytanie, jak ten wiatraczek szybko powinien się kręcić? Raczej
chyba jakis wolnoobrotowy? Jak my¶licie?
--
Pozdrawiam
Maciek C
Andrzej Seneczko
Guest
Fri Oct 22, 2004 7:50 pm
a czym sterujesz zawor, ewentulanie jaki to jest zawor ?? ma wbudowany
silnik ?? czy robiles jaks przekladnie ??
--
Pozdrawiam Andrzej