B
Guest
Tue Dec 07, 2004 8:06 am
... bo wg moich doświadczeń w każdym miejscu kabiny panuje inna temperatura :(
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie sugestie
B
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Etnograf
Guest
Tue Dec 07, 2004 8:38 am
Quote:
.. bo wg moich doświadczeń w każdym miejscu kabiny panuje inna temperatura

Wewnętrzny obok deski (kierownicy) ale nie na wylocie powietrza

, a
zewnętrzny pod przednim zderzakiem.
--
Pozdrawiam,
Robs...
--
Jacek Maciejewski
Guest
Tue Dec 07, 2004 9:24 am
Quote:
.. bo wg moich doświadczeń w każdym miejscu kabiny panuje inna temperatura
W tym miejscu którego temperaturę chcesz mierzyć
--
Jacek
Pablo C
Guest
Tue Dec 07, 2004 9:30 am
to nie jest takie proste bo w lecie deska rozdzielcza ma 70st a asfalt też
coś koło tego. w niektórych samochodach zewnętrzny termometr montują w
lusterkach. ale gdzie wsadzić wewnętrzny!! to jest problem. mój wala się
gdzieś po podłodze bo w tunelu, między siedzeniami nagrzewał się w czasie
postoju od wydechu.
PC
Brewery Hills
Guest
Tue Dec 07, 2004 11:19 am
Użytkownik "B" <jj2233@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cp3kot$jai$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
.. bo wg moich doświadczeń w każdym miejscu kabiny panuje inna temperatura
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie sugestie
w dowolnym miejscu, tyle że musisz zastosować malutki wiatraczek który
będzie zasysał powietrze z kabiny i kierował na czujnik zaś za czujnikiem
musi być w miarę otwarta przestrzeń tak, aby był obieg powietrza.
Najbardziej optymalnym miejscem jest podsufitka.
Tak jest to zrealizowane w samochodach, w każdym innym miejscu będziesz
mierzył nie temperaturę powietrza a otaczających czujnik elementów. Stąd
potrzebny do kompletu wentylatorek, im bardziej wydajny tym mniej istotne
gdzie umieścisz czujnik. W praktyce wystarczy najmniejszy dostępny
wentylatorek, np. 20mm x 20mm. Pamiętaj tylko by czujnik umieścić po
"dmuchającej", nie "ssącej" stronie wiatraka.
Pozdrawiam,
Sebcio
Marek Szarafinski junior
Guest
Tue Dec 07, 2004 12:01 pm
"B" <jj2233@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message
news:cp3kot$jai$1@inews.gazeta.pl...
[quote:fbe307fedc].. bo wg moich doświadczeń w każdym miejscu kabiny panuje inna temperatura

[/quote:fbe307fedc]
Ojoj... kupujesz termometr za około 20/50 zł. i chyba nie będziesz prowadził
badań naukowych w samochodzie tym przyrządem. Mam coś podobnego u siebie i
powiem Ci tak. Moje urządzenie jest zdolne do przekłamań o około 1.5 stopnia
Celsjusza temperatury zewnętrznej - czyli jeżeli widzisz 2 stopnie na
liczniku - noga z gazu.
Termomentr też mierzy temperature wewnątrz auta

... tylko zawsze mój
pomiar w kabinie wygląda tak - jest mi ciepło - zmniejszamy grzanko, jest mi
zimno - zwiększamy grzanko, albo redukujemy bieg i przyspieszamy :P
Pozdr.
Mrek
Jacek Maciejewski
Guest
Tue Dec 07, 2004 2:04 pm
[quote:4f64a1b512]Dzięki, rewelacyjne (i chyba jedyna słuszne) rozwiązanie.
[/quote:4f64a1b512]
Ale pieprzycie... Taki układ będzie mierzył temperaturę powietrza w
miejscu wlotu. Równie dobrze można w tym miejscu umieścić czujnik
temperatury i olać wentylatorek, wloty i wyloty, jego zasilanie,
włączanie, psucie, hałas, zatykanie się, rurki itp...
Niby na czym polega słuszność rozwiązania z wentylatorkiem?? Oświeć
mnie, bo ciekawym jakimi to zawiłymi drogami chadzają ludzkie myśli
--
Jacek
B
Guest
Tue Dec 07, 2004 2:47 pm
[quote:08822c356c]
w dowolnym miejscu, tyle że musisz zastosować malutki wiatraczek który
będzie zasysał powietrze z kabiny i kierował na czujnik zaś za czujnikiem
musi być w miarę otwarta przestrzeń tak, aby był obieg powietrza.
Najbardziej optymalnym miejscem jest podsufitka.
[/quote:08822c356c]
Dzięki, rewelacyjne (i chyba jedyna słuszne) rozwiązanie. Ale jak to w
praktyce rozwiązać? Wentylator pod sufitem... nie mam pomysłu. Chciałbym
oczywiście, aby to wyglądało dosyć profesjonalnie
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Zibi W
Guest
Tue Dec 07, 2004 3:27 pm
Jacek Maciejewski wystukał :
[quote:26874c8a52]Dzięki, rewelacyjne (i chyba jedyna słuszne) rozwiązanie.
Ale pieprzycie... Taki układ będzie mierzył temperaturę powietrza w
miejscu wlotu. Równie dobrze można w tym miejscu umieścić czujnik
temperatury i olać wentylatorek, wloty i wyloty, jego zasilanie,
włączanie, psucie, hałas, zatykanie się, rurki itp...
Niby na czym polega słuszność rozwiązania z wentylatorkiem?? Oświeć
mnie, bo ciekawym jakimi to zawiłymi drogami chadzają ludzkie myśli
[/quote:26874c8a52]
na czym polega słuszność nie będę dyskutował
fakt ze w peugociku miałem tak zrobione (fabrycznie)
wlot w desce w parę centów za nim czujnik w rurce która była
podpięta do jednej z rur nawiewu w taki sposób ze nawiew zasysał
powietrze przez ta rurkę z czujnikiem
pozdro
zibi
Brewery Hills
Guest
Wed Dec 08, 2004 10:54 am
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac.wytnij@go2.pl> napisał w wiadomości
news:cp4d9p$fom$1@news.dialog.net.pl...
Quote:
Ale pieprzycie... Taki układ będzie mierzył temperaturę powietrza w
miejscu wlotu. Równie dobrze można w tym miejscu umieścić czujnik
temperatury i olać wentylatorek, wloty i wyloty, jego zasilanie,
włączanie, psucie, hałas, zatykanie się, rurki itp...
Niby na czym polega słuszność rozwiązania z wentylatorkiem?? Oświeć
mnie, bo ciekawym jakimi to zawiłymi drogami chadzają ludzkie myśli
zamiast zarzucać pieprzenie rusz czasem głową, to nie boli - wentylator
wymusza przepływ powietrza eliminując problem z lokalnymi, dość znacznymi
różnicami temperatury wynikającymi z nagrzewania się powierzchni - chociażby
od słońca. Samochód do mała, nieszczelna szklarnia. Nawet w zimie wystarczy
odrobina słoneczka aby ciemne zazwyczaj wykończenie kokpitu się nieźle
nagrzało. Konsola może nagrzać się wówczas do trzydziestu stopni podczas gdy
powietrze w samochodzie ma raptem kilka stopni. Zadaniem wiatraka jest
kierować na czujnik właśnie powietrze z samochodu, w przeciwnym wypadku
czujnik będzie opływało nagrzane konwekcyjnie powietrze od nasłonecznionego
plastiku konsoli. Aby zrezygnować z wiatraka trzebaby powiesić czujnik
pośrodku dachu by zwisał kilka centymetrów - tylko tam można w miarę
sensownie mierzyć temperaturę bez wymuszania przepływu a i tylko wtedy,
kiedy nie pracuje jakiś nawiew na twarz którego strumień przypadkiem
opływałby czujnik...
Zobacz jak to robi Audi, BMW, Ford, Renault, Citroen i inni. W tych
samochodach czujnik jest zintegrowany z malutkim wentylatorem bezszczotkowym
i zamocowany w konsoli pod sufitem albo w środkowej części przedniej
konsoli.
Pozdrawiam,
Sebcio