Grzegorz Kurczyk
Guest
Fri Sep 04, 2009 8:52 pm
Witam Kolegów.
Czemu ta ostatnia wersja tak uparcie wrzuca nawet spore funkcje jako
inline powtarzając bez sensu spore kawałki kodu zamiast wstawić rcall.
Optymalizacja na "s". Jest jakiś kruczek coby zmusić go do wołania
funkcji przez rcall ?
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz Kurczyk
Guest
Fri Sep 04, 2009 9:04 pm
Już znalazłem
Pozdrawiam
G.K.
Konop
Guest
Fri Sep 04, 2009 10:19 pm
Grzegorz Kurczyk pisze:
Quote:
Już znalazłem
Pozdrawiam
G.K.
Kolego, to może napisz?? Ktoś kiedyś będzie szukał w archiwum i będzie
widział tylko posty w stylu "już wiem", "już znalazłem"... to chyba nie
jest duży problem napisać te pare zdań... Ty miałeś ten problem, to inni
też go mogą kiedyś mieć...
Pozdrawiam!!
Grzegorz Kurczyk
Guest
Fri Sep 04, 2009 11:32 pm
Użytkownik Konop napisał:
Quote:
Grzegorz Kurczyk pisze:
Już znalazłem
Pozdrawiam
G.K.
Kolego, to może napisz?? Ktoś kiedyś będzie szukał w archiwum i będzie
widział tylko posty w stylu "już wiem", "już znalazłem"... to chyba nie
jest duży problem napisać te pare zdań... Ty miałeś ten problem, to inni
też go mogą kiedyś mieć...
Pozdrawiam!!
Sorki. Ma Kolega rację.
Dla potomnych: dyrektywy kompilatora odpowiedzialne za "inlajnowanie",
które należy dopisać do makefile
CFLAGS += -fno-inline
CFLAGS += -fno-inline-small-functions
CFLAGS += -finline-limit=3
CFLAGS += --param inline-call-cost=2
w sumie wystarczy ta pierwsza (wyłącza tryb inline).
Pozdrawiam
G.K.
identyfikator: 20040501
Guest
Sat Sep 05, 2009 3:26 pm
Quote:
Dla potomnych: dyrektywy kompilatora
a może jak Ktoś kiedyś będzie szukał i znajdzie Twojego posta jako mało
oblatany nie będzie wiedział o co chodzi... więc może byś wyjaśnił co to
jest to "inlajnowanie" funkcji?
JanuszK
Guest
Sat Sep 05, 2009 7:06 pm
identyfikator: 20040501 wrote:
Quote:
Dla potomnych: dyrektywy kompilatora
a może jak Ktoś kiedyś będzie szukał i znajdzie Twojego posta jako mało
oblatany nie będzie wiedział o co chodzi... więc może byś wyjaśnił co to
jest to "inlajnowanie" funkcji?
Jak przeczyta cały wątek i nie zrozumie to bedzie oznaczać że powinien
zająć się czymś innym niż pisanie programów.
--
-----
Pozdr
Janusz
identyfikator: 20040501
Guest
Sun Sep 06, 2009 1:56 pm
Quote:
Jak przeczyta cały wątek i nie zrozumie to bedzie oznaczać że powinien
zająć się czymś innym niż pisanie programów.
może i tak, gdyby jednak Ktoś chciał napisać to z góry dzięki.
XYZ
Guest
Sun Sep 06, 2009 3:26 pm
W dniu 2009-09-05 16:26, identyfikator: 20040501 pisze:
Quote:
Dla potomnych: dyrektywy kompilatora
a może jak Ktoś kiedyś będzie szukał i znajdzie Twojego posta jako mało
oblatany nie będzie wiedział o co chodzi... więc może byś wyjaśnił co to
jest to "inlajnowanie" funkcji?
Ale skoro nie będzie wiedział, czego szuka to nawet nie znajdzie tej
wiadomości, bo co wpisze w wyszukiwarkę?

Jeśli chcesz się dowiedzieć
więcej, szukaj pod hasłami inlining i inline function.
Grzegorz Kurczyk
Guest
Mon Sep 07, 2009 10:44 am
Użytkownik identyfikator: 20040501 napisał:
Quote:
Dla potomnych: dyrektywy kompilatora
a może jak Ktoś kiedyś będzie szukał i znajdzie Twojego posta jako mało
oblatany nie będzie wiedział o co chodzi... więc może byś wyjaśnił co to
jest to "inlajnowanie" funkcji?
Witam ponownie.
Generalnie te informacje są istotne dla ZSOKW i ZBOKB czyli:
Zwolenników Skrajnej Optymalizacji Kodu Wynikowego
i
Związku Bojowników o Każdy Bajt
:-)
Owo "inlajnowanie" to jedna z metod optymalizacji kodu wynikowego przez
kompilator. Przykładowo mamy funkcję A wywoływaną przez funkcję B. Jeśli
w wyniku kompilacji wyszło, że ciało funkcji A to w efekcie trzy bajty
na krzyż, to nie ma sensu we wnętrzu funkcji B wstawiać wywołania
funkcji A przez rozkaz CALL (i potem wracać przez RET co jest dodatkowym
obciążeniem czasowym) ekonomiczniej jest wkompilować ciało funkcji A
bezpośrednio w ciało funkcji B. Chodzi tylko aby nie przegiąć przy tej
optymalizacji i nie doprowadzić do rozrostu kodu wynikowego.
P.S. Z wyłączeniem onlajnowania dyrektywą -fno-inline trzeba uważać, bo
np. bloki ATOMIC zaczynają generować prawdziwe koszmarki w kodzie
wynikowym zamiast prostego in r15, SREG; cli; ..... out SREG, r15.
Korzystniej jest poeksperymentować z parametrem -finline-limit=3
osiągając stosowny kompromis.
Pozdrawiam
Grzegorz
T.M.F.
Guest
Mon Sep 07, 2009 9:44 pm
Quote:
a może jak Ktoś kiedyś będzie szukał i znajdzie Twojego posta jako
mało oblatany nie będzie wiedział o co chodzi... więc może byś
wyjaśnił co to jest to "inlajnowanie" funkcji?
Witam ponownie.
Generalnie te informacje są istotne dla ZSOKW i ZBOKB czyli:
Zwolenników Skrajnej Optymalizacji Kodu Wynikowego
i
Związku Bojowników o Każdy Bajt
Ja bym to nazwal Zwiazkiem Bojownikow o Kazda Instrukcje - w skrocie
"ZBoKI" co lepiej oddaje istote problemu :)
Quote:
Owo "inlajnowanie" to jedna z metod optymalizacji kodu wynikowego przez
kompilator. Przykładowo mamy funkcję A wywoływaną przez funkcję B. Jeśli
w wyniku kompilacji wyszło, że ciało funkcji A to w efekcie trzy bajty
na krzyż, to nie ma sensu we wnętrzu funkcji B wstawiać wywołania
funkcji A przez rozkaz CALL (i potem wracać przez RET co jest dodatkowym
obciążeniem czasowym) ekonomiczniej jest wkompilować ciało funkcji A
bezpośrednio w ciało funkcji B. Chodzi tylko aby nie przegiąć przy tej
optymalizacji i nie doprowadzić do rozrostu kodu wynikowego.
To jest jeden powod, drugi czestszy to optymalizacja pod wzgledem
szybkosci. Czyli zamiast robic np. petle for mozna ja rozwinac na ciag
instrukcji (to kontroluje inna dyrektywa kompilatora), albo wlasnie
wstawic nawet dluzsza sekwencje rozkazow, ale za to uniknac RCALL/CALL z
RET, ktore sa dlugie.
Quote:
P.S. Z wyłączeniem onlajnowania dyrektywą -fno-inline trzeba uważać, bo
np. bloki ATOMIC zaczynają generować prawdziwe koszmarki w kodzie
wynikowym zamiast prostego in r15, SREG; cli; ..... out SREG, r15.
Korzystniej jest poeksperymentować z parametrem -finline-limit=3
osiągając stosowny kompromis.
O ile sie nie myle to z gcc w WinAVR z 13.03.09 jest pewien problem -
nie do konca poprawnie reaguje na te dyrektywy. Jest obejscie tego, ale
w tej chwili nie pamietam, zainteresowani wygooglaja.
--
Inteligentny dom -
http://idom.wizzard.one.pl
http://idom.sourceforge.net/
Teraz takze forum dyskusyjne
Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.