Goto page Previous 1, 2
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun Dec 13, 2009 4:29 pm
Hello hobgoblin,
Sunday, December 13, 2009, 4:20:50 PM, you wrote:
Quote:
http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm
Jak Wy, biedaki wytrzymujecie w kinie z ich biednymi 24 (48 przy
dopdatkowej przesłonie w połowie czasu wyświetlania klatki) fps?
24fps maja chyba tylko projektory amatorskie. W kinie ponoc jest (tak
przynajmniej pisza na powyzszej stronie) 72fps.
W kinie jest nadal 24 fps, stosuje się dodatkowe przesłony, żeby nie
mrugało ale nawet przy dwóch przesłonach (72 fps) jest to nadal daleko
od żądanych w tym wątku 150 fps.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam:
http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack
hobgoblin
Guest
Sun Dec 13, 2009 4:51 pm
On Dec 13, 10:08 pm, "Papkin" <s...@spamerssux.net> wrote:
Quote:
100Hz widac mryganie, jak ustrojstwo stoi w ciemnym a ty patrzysz na
cos innego (widzenie peryferyjne ma fmax rzedu 150Hz).
przypomniales mi ze sie nad tym kiedys glowilem, nie wiedzialem o postrzeganiu
oka wiele i nadal nie wiele wiem. Fakt ze migotanie CRT widzialem wlasnie
patrzac "katem oka" czyli peryferyjnie jak sie domyslam.
Dlaczego patrzac sie normalnie nie widzimy migotania a katem oka juz tak? Co za
to odpowiada? Googlowalem ale na szybko dokladnych mechanizmow biologi oka nie
znalazlem
Moze niezbyt naukowo ale dosc ciekawie:
http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm
-hob
hobgoblin
Guest
Sun Dec 13, 2009 5:20 pm
On Dec 13, 11:55 pm, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl> wrote:
Quote:
24fps maja chyba tylko projektory amatorskie. W kinie ponoc jest (tak
przynajmniej pisza na powyzszej stronie) 72fps.
-hob
KILu
Guest
Sun Dec 13, 2009 6:01 pm
RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
W kinie jest nadal 24 fps, stosuje się dodatkowe przesłony, żeby nie
mrugało ale nawet przy dwóch przesłonach (72 fps) jest to nadal daleko
od żądanych w tym wątku 150 fps.
Pewnie to kwestia szybkosci owych przeslon (przyslon?) oraz bezwladnosci
oka - ciekawe, jaki jest stosunek czasu pelnego "zaciemnienia" do czasu
wyswietlania klatki.
--
KILu
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun Dec 13, 2009 9:54 pm
Hello KILu,
Sunday, December 13, 2009, 6:01:05 PM, you wrote:
Quote:
W kinie jest nadal 24 fps, stosuje się dodatkowe przesłony, żeby nie
mrugało ale nawet przy dwóch przesłonach (72 fps) jest to nadal daleko
od żądanych w tym wątku 150 fps.
Pewnie to kwestia szybkosci owych przeslon (przyslon?)
Przesłony. To wirujący krążek podzielony na segmenty. Przysłona jest w
obiektywie aparatu fotograficznego/kamery - to coś innego.
Quote:
oraz bezwladnosci oka - ciekawe, jaki jest stosunek czasu pelnego
"zaciemnienia" do czasu wyswietlania klatki.
Ilość segmentów i czas ciemny są ograniczone fizyczną wydolnością
mechanizmu przesuwu taśmy i wytrzymałością na zerwanie perforacji
samej taśmy - w jednym z czasów ciemnych musi się zmieścić przesuw
klatki i jest to czas zaskakująco długi.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam:
http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack
Waldemar Krzok
Guest
Sun Dec 13, 2009 11:08 pm
RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello KILu,
Sunday, December 13, 2009, 6:01:05 PM, you wrote:
W kinie jest nadal 24 fps, stosuje się dodatkowe przesłony, żeby nie
mrugało ale nawet przy dwóch przesłonach (72 fps) jest to nadal daleko
od żądanych w tym wątku 150 fps.
Pewnie to kwestia szybkosci owych przeslon (przyslon?)
Przesłony. To wirujący krążek podzielony na segmenty. Przysłona jest w
obiektywie aparatu fotograficznego/kamery - to coś innego.
oraz bezwladnosci oka - ciekawe, jaki jest stosunek czasu pelnego
"zaciemnienia" do czasu wyswietlania klatki.
Ilość segmentów i czas ciemny są ograniczone fizyczną wydolnością
mechanizmu przesuwu taśmy i wytrzymałością na zerwanie perforacji
samej taśmy - w jednym z czasów ciemnych musi się zmieścić przesuw
klatki i jest to czas zaskakująco długi.
na ogol w kinie nie siedzisz bokiem do ekranu koncentrujac sie nad innymi
rzeczami. Czopki, reagujace na kolor maja duza bezwladnosc i im wystarcza
25-30Hz by nie bylo widac mrugania. Preciki, reagujace na zmiany jasnosci za
to reaguja duzo szybciej. Z fizjologicznego punktu widzenia ekran w czarno-
biala kratke lub paski z mala bezwladnoscia i czestotliwoscia odswiezania
ok. 70-80Hz powinien byc bardzo wkurzajacy. Jako, ze preciki nie reaguja na
jasnosc tylko na jej zmiany, oko wibruje z czestotliwoscia ok. 70Hz i
ampliduda rzedu minuty katowej by "widziec" obrazy statyczne. Na tym bazuja
zreszta te rozne zludzenia optyczne z krecacymi sie kolkami na papierze.
Przez efekt aliasingu powinno byc widoczne wyrazne mruganie obrazu.
Waldek
Jarosław Sokołowski
Guest
Mon Dec 14, 2009 12:22 am
Pan Waldemar Krzok naiwnie sądzi, że:
Quote:
Ilość segmentów i czas ciemny są ograniczone fizyczną wydolnością
mechanizmu przesuwu taśmy i wytrzymałością na zerwanie perforacji
samej taśmy - w jednym z czasów ciemnych musi się zmieścić przesuw
klatki i jest to czas zaskakująco długi.
na ogol w kinie nie siedzisz bokiem do ekranu koncentrujac sie nad
innymi rzeczami.
To zależy. Niektórzy odróżniają pójście *do kina* od pójścia *na film*.
--
Jarek
RoMan Mandziejewicz
Guest
Mon Dec 14, 2009 1:50 am
Hello Waldemar,
Sunday, December 13, 2009, 11:08:32 PM, you wrote:
Quote:
W kinie jest nadal 24 fps, stosuje się dodatkowe przesłony, żeby nie
mrugało ale nawet przy dwóch przesłonach (72 fps) jest to nadal daleko
od żądanych w tym wątku 150 fps.
Pewnie to kwestia szybkosci owych przeslon (przyslon?)
Przesłony. To wirujący krążek podzielony na segmenty. Przysłona jest w
obiektywie aparatu fotograficznego/kamery - to coś innego.
oraz bezwladnosci oka - ciekawe, jaki jest stosunek czasu pelnego
"zaciemnienia" do czasu wyswietlania klatki.
Ilość segmentów i czas ciemny są ograniczone fizyczną wydolnością
mechanizmu przesuwu taśmy i wytrzymałością na zerwanie perforacji
samej taśmy - w jednym z czasów ciemnych musi się zmieścić przesuw
klatki i jest to czas zaskakująco długi.
na ogol w kinie nie siedzisz bokiem do ekranu koncentrujac sie nad innymi
rzeczami.
Nie musze siedzieć bokiem. Wystarczy, że siedzę w jednym z pierwszych
rzędów i spoglądam na lewą część ekranu - prawa znajduje sie wtedy w
polu peryferyjnym.
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam:
http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack
Piotr Gałka
Guest
Mon Dec 14, 2009 1:29 pm
Użytkownik "Zbych" <abuse@onet.pl> napisał w wiadomości
news:hg13gk$1ocq$1@news.mm.pl...
Quote:
RoMan Mandziejewicz przemówił ludzkim głosem:
Hello Zbych,
Saturday, December 12, 2009, 5:58:54 PM, you wrote:
W urządzeniu przewidziałem małe podświetlenie (5x LED, po max
20mA
na diodę, ledy równolegle, więc w sumie 100mA) sterowane PWMem (można
robić "płynne miganie"). Tylko mnie zastanawia na ile takie coś będzie
siało?? Nie dałem tam żadnego filtru... czy ktoś ma jakieś
doświadczenia
z tego typu "wynalazkami"?? Zasilanie i powrót (masa) idą raczej koło
siebie...
Emisję bada się od 30MHz w górę.
Dla układów zasilania od 150 kHz...
Ale to dla zaburzeń przewodzonych, a nie promieniowanych.
W przypadku sterowania LEDów PWM raczej spodziewałbym się problemów z emisją
zaburzeń przewodzonych niż promieniowanych. Przy badaniach urządzeń
mikroprocesorowych w dolnym zakresie (150kHz do 1MHz) widać przede wszystkim
ślady niesymetrycznych komunikacji RS232 (bo prąd pobierany z zasilania jest
inny przy nadawaniu 0 i 1), a przecież tam są mniejsze prądy niż przy PWM
LEDów.
Szacunkowo prostokąt 1kHz 0-100mA 50% to amplituda prostokąta 50mA,
amplituda pierwszej składowej rozkładu na sinusy będzie ponad te 50mA, a jej
wartość skuteczna pewnie około tych 50mA (+-20% nie ma tu znaczenia).
Kolejne harmoniczne opadają z nachyleniem 20dB/dek - więc dla 10kHz będzie
5mA, dla 100kHz 500uA, dla 150kHz 333uA. Złagodzenie zbocza zwiększy od
pewnej f spadek do 40dB/dek - więc pewnie praktycznie będzie mniej, ale ile
to trudno powiedzieć.
Normy dopuszczają na zasilaniu (dla środowiska domowego) emisję średnią
56dBuV (=0,63mV) dla 150kHz. Mierzy się to na układzie zastępczej sieci,
która symuluje dla mierzonego zakresu impedancję 50ohm.Aby na 50ohm
wydzieliło się 0,63mV potrzebny jest prąd 12,6uA.
Gdzieś w torze zasilania jakoś trzeba te 333uA obciąć do 12,6uA (z pewnym
przyzwoitym zapasem) jak się nie chce mieć problemów przy badaniach.
P.G.
Goto page Previous 1, 2