woj
Guest
Fri Apr 25, 2008 7:07 am
Gdzie szukać przyczyny następującego niedomagania.
Jest następujące rozwiązanie. Sterownik Siemens S7 400 jest połączony z
modemem Westermo TD32 (połączenie komutowane). Program jest tak napisany, że
o określonej godzinie, jednostka łączy się ze zdalnym obiektem i ściąga
dane. I do tej pory jest ok. Problem powstaje po ściągnięciu danych. Pomimo
iż sterownik konczy odbiór (jest w programie zmienna "update", której
wystawienie powoduje, że modem wydzwania, a potem łączy się z drugim
modemem), zmiena update staje się zerem, modem mimo to nie rozłącza się.
Stan taki trwa ok 15-20 min, zanim połączenie zostanie zakończone. Dodam, że
wcześniej modem rozłączał się niezwłocznie po zakończeniu transmisji (być
może były "dzikie" modyfikacje programu, ale tego nikt nie może
potwierdzić). Jaka komenda ustawia czas po którym modem rozłącza się, a może
coś jest nie tak z hardwarem? Jak sądzicie?
Pozdrawiam
Wojtek
Sylwester Łazar
Guest
Mon Apr 28, 2008 8:17 am
Quote:
a może
coś jest nie tak z hardwarem? Jak sądzicie?
Czy nie zmieniono centralki telefonicznej lub dostawcy usług telefonicznych?
Czy z drugiej strony jest ten sam komputer z tym samym modemem?
--
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
tel. 0604873468
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
woj
Guest
Mon Apr 28, 2008 1:38 pm
Użytkownik "Sylwester Łazar" <goalpropl@alpro.pl> napisał w wiadomości
news:fv3u22$fs1$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
a może
coś jest nie tak z hardwarem? Jak sądzicie?
Czy nie zmieniono centralki telefonicznej lub dostawcy usług
telefonicznych?
Czy z drugiej strony jest ten sam komputer z tym samym modemem?
Druga strona jest bez zmian, tzn. też modemy Westermo i S7, natomiast
zmienił się operator faktycznie, ale to było z rok temu co najmniej, a
problemy pojawiły się nie tak dawno...
Sylwester Łazar
Guest
Mon Apr 28, 2008 9:21 pm
Quote:
Druga strona jest bez zmian, tzn. też modemy Westermo i S7, natomiast
zmienił się operator faktycznie, ale to było z rok temu co najmniej, a
problemy pojawiły się nie tak dawno...
Trzeba to sprawdzić.
Jeżeli nikt nie zmieniał programu, to albo cos uległo uszkodzeniu, lub nowy
provider zmienił sposób transmisji.
Mógł to zrobić niedawno. Należy się dowiedzieć.
Jeżeli jest możliwość, to należy spróbować na innej linii.
Czy oryginalne bloki DB są wczytane od nowa po wykasowaniu pamięci?
--
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
tel. 0604873468
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
wo
Guest
Tue Apr 29, 2008 3:28 pm
Quote:
Jeżeli nikt nie zmieniał programu, to albo cos uległo uszkodzeniu, lub
nowy
provider zmienił sposób transmisji.
Czy w ogóle istnieje taka możliwość? Modemy łączą się bezpośrednio poprzez
własne n-ry, tzn. modem "wykręca" nr bezpośrednio do innego modemu i
następuje połączenie
Quote:
Czy oryginalne bloki DB są wczytane od nowa po wykasowaniu pamięci?
Raczej tak.
Jakiś miesiąc temu był problem z łączeniem. Panowie z f-my
telekomunikacyjnej znaleźli uszkodzoną "przepięciówkę" telefoniczną, która
powodowała zakłócenia. Po jej zdemontowaniu ustąpił problem z łączeniem, ale
pozostał ten o którym napisałem wcześniej. Wykonali pomiar poziom sygnału
przyrządem i stwierdzili, że wszystko jest ok, więc nie mam punktu
zaczepienia. A jeszcze jedno - podstawiałem inny modem tego samego typu -
efekt był podobny. Niestety nie ma możliwości przetestowania na innej
linii...
Pozdrawiam
aw
Guest
Tue Apr 29, 2008 7:48 pm
wo pisze:
Quote:
Jakiś miesiąc temu był problem z łączeniem. Panowie z f-my
telekomunikacyjnej znaleźli uszkodzoną "przepięciówkę" telefoniczną, która
powodowała zakłócenia. Po jej zdemontowaniu ustąpił problem z łączeniem, ale
pozostał ten o którym napisałem wcześniej. Wykonali pomiar poziom sygnału
przyrządem i stwierdzili, że wszystko jest ok, więc nie mam punktu
zaczepienia. A jeszcze jedno - podstawiałem inny modem tego samego typu -
efekt był podobny. Niestety nie ma możliwości przetestowania na innej
linii...
1. Efekt był podobny czy taki sam ?
2. Próbowałeś podpiąć do tej linii zwykły aparat telefoniczny?
Andrzej
woj
Guest
Wed Apr 30, 2008 10:46 am
1. Efekt był podobny czy taki sam ?
Ok, taki sam...
2. Próbowałeś podpiąć do tej linii zwykły aparat telefoniczny?
Tak, wygląda wszystko normalnie, bez zakłóceń trzasków, etc.
Sylwester Łazar
Guest
Sun May 04, 2008 2:02 pm
Tu są 2 problemy:
1)
Quote:
Jakiś miesiąc temu był problem z łączeniem. Panowie z f-my
telekomunikacyjnej znaleźli uszkodzoną "przepięciówkę" telefoniczną, która
powodowała zakłócenia. Po jej zdemontowaniu ustąpił problem z łączeniem,
ale
pozostał ten o którym napisałem wcześniej. Wykonali pomiar poziom sygnału
przyrządem i stwierdzili, że wszystko jest ok, więc nie mam punktu
zaczepienia.
To było pierwotną przyczyna i tu należy szukać.
2) A jeszcze jedno - podstawiałem inny modem tego samego typu -
Quote:
efekt był podobny. Niestety nie ma możliwości przetestowania na innej
linii...
Możliwość jest, ale trzeba długiego kabla
Podstawienie innego modemu mogło nie wykazać różnicy.
Zależy od sposobu testów.
A gdzie w ogóle jest ta maszyna (w jakim mieście)?
--
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
tel. 0604873468
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
wo
Guest
Sun May 04, 2008 8:17 pm
No nic, spróbuję powalczyć. Dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi.
Quote:
A gdzie w ogóle jest ta maszyna (w jakim mieście)?
Radom
Pozdrawiam
Wojtek
wo
Guest
Sun May 04, 2008 8:17 pm
No nic, spróbuję powalczyć. Dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi.
Quote:
A gdzie w ogóle jest ta maszyna (w jakim mieście)?
Radom
Pozdrawiam
Wojtek