Goto page 1, 2 Next
AlexY
Guest
Tue Apr 15, 2014 9:43 am
Jako że uszkodziłem silnik w swoim pojeździe elektrycznym kupiłem drugi,
używany, rozebrałem go przed montażem i widzę że jego komutator jest
jakby lekko przegrzany, kilka sekcji ma luzy z wolnej strony, po śladach
wytopienia widzę że siła odśrodkowa zwarła je do szczotkotrzymaczy i
obudowy, jest w lepszym stanie od mojego ale obawiam się że długo nie
pożyje a szczotki mi zetrze w moment. Do głowy przyszedł mi w zasadzie
jeden pomysł - unieruchomić końcówki komutatora tylko nie bardzo mam
pomysł czym, naciąć rowek i sznurek? Żywica widzę że nie wytrzymuje
temperatury. Jest tu jakiś spec od tego typu silników?.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Jacek Maciejewski
Guest
Tue Apr 15, 2014 9:51 am
Dnia Tue, 15 Apr 2014 10:43:12 +0100, AlexY napisał(a):
Quote:
kilka sekcji ma luzy z wolnej strony,
Jak nie da rady wkleić na żywicę epoksydową to nic nie pomoże.
--
Jacek
AlexY
Guest
Tue Apr 15, 2014 10:14 am
Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Quote:
Dnia Tue, 15 Apr 2014 10:43:12 +0100, AlexY napisał(a):
kilka sekcji ma luzy z wolnej strony,
Jak nie da rady wkleić na żywicę epoksydową to nic nie pomoże.
Fabrycznie jest tak klejony, obejrzałem filmik na YT jak się produkuje
takie silniki, po zalaniu żywicą jest wygrzewany, ta żywica pewnie
specjalna jakaś, chyba spróbuje bo alternatywy nie widzę.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Jacek Maciejewski
Guest
Tue Apr 15, 2014 12:16 pm
Dnia Tue, 15 Apr 2014 11:14:48 +0100, AlexY napisał(a):
Quote:
Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Tue, 15 Apr 2014 10:43:12 +0100, AlexY napisał(a):
kilka sekcji ma luzy z wolnej strony,
Jak nie da rady wkleić na żywicę epoksydową to nic nie pomoże.
Fabrycznie jest tak klejony, obejrzałem filmik na YT jak się produkuje
takie silniki, po zalaniu żywicą jest wygrzewany, ta żywica pewnie
specjalna jakaś, chyba spróbuje bo alternatywy nie widzę.
Oczyść dobrze i odtłuść to co kleisz, użyj świeżej żywicy i utwardzacza,
stosuj precyzyjne dawkowanie i procedurę. Podgrzewanie skleiny nie jest IMO
konieczne w przypadku wielu powszechnie używanych żywic. W produkcji
przemysłowej stosuje się je prawdopodobnie w celu przyspieszenia wiązania.
--
Jacek
AlexY
Guest
Tue Apr 15, 2014 12:26 pm
Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Quote:
Dnia Tue, 15 Apr 2014 11:14:48 +0100, AlexY napisał(a):
Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Tue, 15 Apr 2014 10:43:12 +0100, AlexY napisał(a):
kilka sekcji ma luzy z wolnej strony,
Jak nie da rady wkleić na żywicę epoksydową to nic nie pomoże.
Fabrycznie jest tak klejony, obejrzałem filmik na YT jak się produkuje
takie silniki, po zalaniu żywicą jest wygrzewany, ta żywica pewnie
specjalna jakaś, chyba spróbuje bo alternatywy nie widzę.
Oczyść dobrze i odtłuść to co kleisz, użyj świeżej żywicy i utwardzacza,
stosuj precyzyjne dawkowanie i procedurę. Podgrzewanie skleiny nie jest IMO
konieczne w przypadku wielu powszechnie używanych żywic. W produkcji
przemysłowej stosuje się je prawdopodobnie w celu przyspieszenia wiązania.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=53OA2pUeNq8#t=351
Chyba nie używają żywicy tylko jakiś lakier, żywice mam 5min ale jest
stara, kupię nową.
BTW jak nazywa się po angielsku narzędzie do rozwierania sprężystych
zapinek, coś jak rozcięta podkładka z otworkami na narzędzie przy nacięciu.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Zbych
Guest
Tue Apr 15, 2014 12:31 pm
W dniu 15.04.2014 14:26, AlexY pisze:
Quote:
BTW jak nazywa się po angielsku narzędzie do rozwierania sprężystych
zapinek, coś jak rozcięta podkładka z otworkami na narzędzie przy nacięciu.
Circlip pliers?
Adam Wysocki
Guest
Tue Apr 15, 2014 2:38 pm
AlexY <alexy@irc.pl> wrote:
Quote:
BTW jak nazywa się po angielsku narzędzie do rozwierania sprężystych
zapinek, coś jak rozcięta podkładka z otworkami na narzędzie przy nacięciu.
Szczypce Segera.
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
Zachariasz Dorożyński
Guest
Tue Apr 15, 2014 4:20 pm
W dniu wtorek, 15 kwietnia 2014 11:43:12 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:
Quote:
Jako że uszkodziłem silnik w swoim pojeździe elektrycznym kupiłem drugi,
używany, rozebrałem go przed montażem i widzę że jego komutator jest
jakby lekko przegrzany, kilka sekcji ma luzy z wolnej strony, po śladach
wytopienia widzę że siła odśrodkowa zwarła je do szczotkotrzymaczy i
obudowy, jest w lepszym stanie od mojego ale obawiam się że długo nie
pożyje a szczotki mi zetrze w moment. Do głowy przyszedł mi w zasadzie
jeden pomysł - unieruchomić końcówki komutatora tylko nie bardzo mam
pomysł czym, naciąć rowek i sznurek? Żywica widzę że nie wytrzymuje
temperatury. Jest tu jakiś spec od tego typu silników?.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Przedsięwzięcie trudne ale nie niemożliwe. Jak nie masz doświadczenia to szukaj firmy która to zrobi.
Jeffrey
Guest
Tue Apr 15, 2014 6:58 pm
AlexY wrote:
Quote:
Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Tue, 15 Apr 2014 11:14:48 +0100, AlexY napisał(a):
Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Tue, 15 Apr 2014 10:43:12 +0100, AlexY napisał(a):
kilka sekcji ma luzy z wolnej strony,
Jak nie da rady wkleić na żywicę epoksydową to nic nie pomoże.
Fabrycznie jest tak klejony, obejrzałem filmik na YT jak się
produkuje takie silniki, po zalaniu żywicą jest wygrzewany, ta
żywica pewnie specjalna jakaś, chyba spróbuje bo alternatywy nie
widzę.
Oczyść dobrze i odtłuść to co kleisz, użyj świeżej żywicy i
utwardzacza, stosuj precyzyjne dawkowanie i procedurę. Podgrzewanie
skleiny nie jest IMO konieczne w przypadku wielu powszechnie
używanych żywic. W produkcji przemysłowej stosuje się je
prawdopodobnie w celu przyspieszenia wiązania.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=53OA2pUeNq8#t=351
Chyba nie używają żywicy tylko jakiś lakier, żywice mam 5min ale
jest
stara, kupię nową.
BTW jak nazywa się po angielsku narzędzie do rozwierania sprężystych
zapinek, coś jak rozcięta podkładka z otworkami na narzędzie przy
nacięciu.
kiedy będziesz kupował to zauważ że inne szczypce są do zawleczek
wewnętrznych a inne do zewnętrznych :)
jeffrey
Dariusz K. Ładziak
Guest
Tue Apr 15, 2014 7:25 pm
Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Quote:
W produkcji
przemysłowej stosuje się je prawdopodobnie w celu przyspieszenia wiązania.
Raczej w w celu wymuszenia w ogóle żelowania żywicy - bo przemysłowo
używa się utwardzaczy działających wolno lub wręcz nie działających w
realnym czasie na zimno - pozwala to na spokojne przygotowanie żywicy,
spokojne nią operowanie, bez pośpiechu, nic nam w niekontrolowany sposób
się nie utwardzi - i na koniec, jak klejone elementy sa gotowe -
spokojnie do pieca. Epoksyd tak się utwardza np. urotropiną.
--
Darek
AlexY
Guest
Tue Apr 15, 2014 10:04 pm
Użytkownik Adam Wysocki napisał:
Quote:
AlexY <alexy@irc.pl> wrote:
BTW jak nazywa się po angielsku narzędzie do rozwierania sprężystych
zapinek, coś jak rozcięta podkładka z otworkami na narzędzie przy nacięciu.
Szczypce Segera.
Wiedziałem że gdzieś mi dzwoni... tego słowa mi brakowało, dzięki.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
PcmOl
Guest
Tue Apr 15, 2014 10:08 pm
Kup silnik BLCD i zapomnij o komutatorze.
AlexY
Guest
Tue Apr 15, 2014 10:13 pm
Użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:
[..]
Quote:
Przedsięwzięcie trudne ale nie niemożliwe. Jak nie masz doświadczenia
to szukaj firmy która to zrobi.
Chciałbym ale w UK takie rzeczy nie istnieją dla klienta prywatnego a
wysyłkowo nie warto, cały silnik chyba ze 20kg waży, nie wiem ile wirnik
bo zabrakło mi tych szczypiec segera coby dokończyć demontażu.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
AlexY
Guest
Tue Apr 15, 2014 10:19 pm
Użytkownik PcmOl napisał:
Quote:
Kup silnik BLCD i zapomnij o komutatorze.
Daj namiary gdzie
wymagania:
średnica max 17cm, obroty do 3000 oczywiście z kontrolerem na Uwe 48V z
funkcją hamowania regeneracyjnego.
Na chwilę obecną chodzi mi po głowie przeróbka pierwszego silnika na
BLDC, tylko dostęp do tokarki potrzebny.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
AlexY
Guest
Tue Apr 15, 2014 10:23 pm
Użytkownik Jeffrey napisał:
[..]
Quote:
kiedy będziesz kupował to zauważ że inne szczypce są do zawleczek
wewnętrznych a inne do zewnętrznych
Jestem świadom ale w pośpiechu mogę zapomnieć, dzięki za przypomnienie.
Widzę że są nawet uniwersalne, zależy jak nakładkę się zamontuje.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Goto page 1, 2 Next