Adam Wysocki
Guest
Thu Apr 28, 2016 3:56 pm
"Bo(o)t manager" <bo.o.t_manager@wytnijtopoczta.wp.pl> wrote:
Quote:
Raczej zdjęcia, jakaś grafika, 16bitów kodowanie najlepiej jak w lcd, a
tam jest 565 z tego co wiem.
Jak zdjęcia, to zapomnij o PCX i innych opartych na RLE, bo mogą wyjść
większe niż adekwatny BMP.
--
http://www.chmurka.net/
Adam Wysocki
Guest
Thu Apr 28, 2016 3:57 pm
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Bitmapa jesto dośc fajna pod warunkiem że nie trafisz na kolejną zmiane
formatu BM. IMHO jedyna odpowiedzią jest konwersja na raw (jesli masz
flash) lub jpg jesli nie masz flasha ale masz cpu.
A może PPM? To bardzo prosty format - tekstowy nagłówek i zaraz po nim
binarne dane, są zdaje się trzy odmiany (1-bitowa, 8-bitowa i 24-bitowa) -
PBM, PNM, PPM (nie pamiętam która jest która, ogólnie google: NetPBM).
--
http://www.chmurka.net/
Robert ZemĹa
Guest
Fri Apr 29, 2016 7:43 am
W dniu 2016-04-24 o 13:10, Bo(o)t manager pisze:
Quote:
Cześć!
Jeśli chciałbym wrzucić na kartę SD jakieś obrazki do
wyświetlenia na LCD, to jaki format z kompresją będzie najłatwiejszy do
zdekodowania(chodzi mi o wydajność)? JPG, PNG, a może tiff, czy coś
innego?
Z bitmapą to chyba prosto, GIMP znów pozwala zapisać obrazki do
plików .c lub .h, ale to znów dużo roboty jest bo trzeba by najpierw plik
obrobić w GIMP'ie.
I jak zwykle

- Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi.
PNG ze względu na kompresję i przezroczystość świetnie się nadaje w
przypadku prostego gui czyli przyciski, tło, itp... Wszędzie tam gdzie
jest dużo sąsiednich pikseli o tej samej wartości. Do zdjęć jak
najbardziej JPG. Na AVR32 66MHz wczytanie, dekodowanie jpg'a 640x480 i
wyplucie na ekran zajmowało mi OIDP około 300ms. Co ciekawe ten sam
obrazek w PNG dekodował się dłużej, ale na to też miał wpływ
kilkukrotnie większy rozmiar.