bagno
Guest
Sat May 22, 2010 5:28 pm
Witam
Stopień wyjściowy wg schematu
http://brak-tu-sensu.pl/upload/Scheme_4.GIF
Chodzi tylko o tą część z IR2184 i IRFP260 (u mnie są właściwie IRFP240)
+ procesorek i stabilizator 5V który go zasila (78l05).
Po wysterowaniu tych driverów silnik włącza się na jakiś ułamek sekundy
i stoi. Potem przełączeniu kierunku i znowu chodzi ułamek sekundy i stoi.
Całość tymczasowo zasilam z napięcia 12V. Próbowałem zwiększania
napięcia silników i nic to nie daje. Zasilacz ma odpowiednią wydajność.
Zauważyłem, że całość zaczęła działać prawidłowo po zwiększeniu napięcia
zasilającego całość do około 18V (nie wiem od jakiego napięcia zaczęło
działać).
Wtedy napięciem takim zasilane były i silniki i układy IR2184.
Wie ktoś co może być przyczyną ?
Sprawdzałem na wejściach tych IR2184 czy sygnały są prawidłowe i wygląda
na to, że wszystko pasuje.
Wg wszystkich podobnych projektów jakie oglądałem te IR2184 zasilane są
tak samo.
Grzegorz Kurczyk
Guest
Sat May 22, 2010 8:17 pm
W dniu 22.05.2010 19:28, bagno pisze:
Quote:
Witam
Stopień wyjściowy wg schematu
http://brak-tu-sensu.pl/upload/Scheme_4.GIF
Chodzi tylko o tą część z IR2184 i IRFP260 (u mnie są właściwie IRFP240)
+ procesorek i stabilizator 5V który go zasila (78l05).
Po wysterowaniu tych driverów silnik włącza się na jakiś ułamek sekundy
i stoi. Potem przełączeniu kierunku i znowu chodzi ułamek sekundy i stoi.
Witam
Sprawdzał Kolega jakie są napięcia na bramkach górnych mosfetów ? A
dokładnie napięcie między źródłem a bramką. Względem masy napięcie na
bramce włączonego górnego mosfeta powinno być o ok 11V większe od
napięcia zasilania mostka H.
Pozdrawiam
Grzegorz
bagno
Guest
Sun May 23, 2010 7:11 pm
Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <grzegorz.usun.to@control.slupsk.pl> napisał w
wiadomości news:4bf83be4$0$17086$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W dniu 22.05.2010 19:28, bagno pisze:
Witam
Stopień wyjściowy wg schematu
http://brak-tu-sensu.pl/upload/Scheme_4.GIF
Chodzi tylko o tą część z IR2184 i IRFP260 (u mnie są właściwie IRFP240)
+ procesorek i stabilizator 5V który go zasila (78l05).
Po wysterowaniu tych driverów silnik włącza się na jakiś ułamek sekundy
i stoi. Potem przełączeniu kierunku i znowu chodzi ułamek sekundy i stoi.
Witam
Sprawdzał Kolega jakie są napięcia na bramkach górnych mosfetów ? A
dokładnie napięcie między źródłem a bramką. Względem masy napięcie na
bramce włączonego górnego mosfeta powinno być o ok 11V większe od napięcia
zasilania mostka H.
Nie sprawdziłem jeszcze. Wyczytałem natomiast, ze ten driver tak ma i to
jest zachowanie poprawne. Dopiero odpowiedni przebieg na wejściach
IR2184 spowoduje obracanie sie silnika.
J.F.
Guest
Sun May 23, 2010 8:03 pm
On Sun, 23 May 2010 21:11:28 +0200, bagno wrote:
Quote:
Nie sprawdziłem jeszcze. Wyczytałem natomiast, ze ten driver tak ma i to
jest zachowanie poprawne. Dopiero odpowiedni przebieg na wejściach
IR2184 spowoduje obracanie sie silnika.
Bootstrapowa generacja napiecia. Musisz go przelaczac.
J.
bagno
Guest
Sun May 23, 2010 8:43 pm
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:uf2jv5htivnmbac2habnlr9s20n91r044t@4ax.com...
Quote:
On Sun, 23 May 2010 21:11:28 +0200, bagno wrote:
Nie sprawdziłem jeszcze. Wyczytałem natomiast, ze ten driver tak ma i to
jest zachowanie poprawne. Dopiero odpowiedni przebieg na wejściach
IR2184 spowoduje obracanie sie silnika.
Bootstrapowa generacja napiecia. Musisz go przelaczac.
No dobra. Tylko, że teraz wrzuciłem program który jest udostępniony
razem z tym projektem i silnik zachowuje się podobnie. Dziwne.
Grzegorz Kurczyk
Guest
Sun May 23, 2010 8:46 pm
W dniu 23.05.2010 21:11, bagno pisze:
Quote:
Nie sprawdziłem jeszcze. Wyczytałem natomiast, ze ten driver tak ma i to
jest zachowanie poprawne. Dopiero odpowiedni przebieg na wejściach
IR2184 spowoduje obracanie sie silnika.
Wszystkie drivery z układem bootstrap tak działają. Najpierw choć na
chwilę musi się włączyć dolny tranzystor, aby kondensator bootstrap
(zasilający górny driver) miał się jak naładować. Potem w zależności od
upływności układu trzeba co jakiś czas ten kondensator podładowywać
wyłączając górny tranzystor i włączając dolny.
Pozdrawiam
Grzegorz
J.F.
Guest
Sun May 23, 2010 9:00 pm
On Sun, 23 May 2010 22:43:27 +0200, bagno wrote:
Quote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Bootstrapowa generacja napiecia. Musisz go przelaczac.
No dobra. Tylko, że teraz wrzuciłem program który jest udostępniony
razem z tym projektem i silnik zachowuje się podobnie. Dziwne.
Wcale nie dziwne. Zobacz do pdf, albo do jakiegos starego wzmacniacza.
W okresie gdy otwarty jest dolny tranzystor laduje sie kondensator
(c9, c10) napieciem zasilajacym, a potem z niego zasilana jest bramka
gornego tranzystora. Jak widac na dlugo nie starcza.
J.
Jaroslaw Berezowski
Guest
Sun May 23, 2010 9:38 pm
Dnia Sun, 23 May 2010 22:46:59 +0200, Grzegorz Kurczyk napisał(a):
Quote:
Wszystkie drivery z układem bootstrap tak działają. Najpierw choć na
chwilę musi się włączyć dolny tranzystor, aby kondensator bootstrap
(zasilający górny driver) miał się jak naładować. Potem w zależności od
upływności układu trzeba co jakiś czas ten kondensator podładowywać
wyłączając górny tranzystor i włączając dolny.
....albo dodajac pompe ladunkowa, jezeli konieczna jest praca ze 100%
wypelnienia dolnych trasiow. Niektore drivery maja ja wbudowana
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski