Andrzej
Guest
Wed Oct 07, 2009 9:55 pm
Może troche nietypowe, ale spróbuję. W skuterze Piaggio Skipper 125 mam dość
duże napięcie ładowanie aku - ok. 14,5V. Niby w normie, ale sporo. Efekty -
woda paruje z aku, a jak rozbujam skuter to mi uwala żarówkę z tyłu (tak
podejrzewam. Pytanie - można to jakoś zneutralizować? Np. rezystor lub
stabilizator napięcia równolegle z żarówką? Wymiana regulatora? Nie mam
niestety żadnego schematu instalacji. Net milczy.
--
Pozdrv!
Andrzej
http://glajty.w.interia.pl
http://ump.waw.pl
bujnos
Guest
Thu Oct 08, 2009 4:24 am
Użytkownik "Andrzej" <szuwar_ek_wywal@to_wp.pl> napisał w wiadomości
news:haivdl$nla$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Quote:
Może troche nietypowe, ale spróbuję. W skuterze Piaggio Skipper 125 mam
dość duże napięcie ładowanie aku - ok. 14,5V. Niby w normie, ale sporo.
Efekty - woda paruje z aku, a jak rozbujam skuter to mi uwala żarówkę z
tyłu (tak podejrzewam. Pytanie - można to jakoś zneutralizować? Np.
rezystor lub stabilizator napięcia równolegle z żarówką? Wymiana
regulatora? Nie mam niestety żadnego schematu instalacji. Net milczy.
wsadź jakąs 5-amperową diodę, prostownicza krzemową jeżeli spadek o 0,7
wystarxy albo dobierz jakiegoś zenera
Przemek
Guest
Thu Oct 08, 2009 6:51 am
Użytkownik "bujnos" <adamschodowy@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Quote:
wsadź jakąs 5-amperową diodę, prostownicza krzemową jeżeli spadek o 0,7
wystarxy albo dobierz jakiegoś zenera
Że tak zapytam, w co ma ją sobie wsadzić?
Problem w tym, że aku raz daje napięcie, raz z niego się je pobiera, taka
dioda skutecznie uniemożliwi jedno z dwóch.
Jeśli już to dwie diody połączone równolegle, w przeciwnych kierunkach, ale
dalej nie jest to eleganckie rozwiązanie, bo przy małych obrotach aku może
nie być wcale ładowany.
Problemem jest regulator napięcia, tutaj szukaj rozwiązania. Niestety więcej
nie pomogę.
Przem
Mateusz Viste
Guest
Thu Oct 08, 2009 7:32 am
On Thursday 08 October 2009 07:51, Przemek wrote:
Quote:
Że tak zapytam, w co ma ją sobie wsadzić?
Myślę, że pomysłodawcy chodziło o zastosowanie diody jako ochrony tylnej
lampki. Przy 1V mniejszym napięciu jest szansa, że lampka przestanie się
nagminnie palić (a właśnie to jest bolączką OP).
Quote:
Problemem jest regulator napięcia, tutaj szukaj rozwiązania.
Racja. Niestety, znając życie, może się okazać, że "ten typ tak ma".
Pozostanie wtedy ewentualnie podmiana regulatora na siakiś domowy
wynalazek, ale to już często poza zasięgiem użytkownika...
Pozdrawiam,
Mateusz Viste
HaMMeR
Guest
Thu Oct 08, 2009 9:11 am
Andrzej wrote:
Quote:
Może troche nietypowe, ale spróbuję. W skuterze Piaggio Skipper 125 mam dość
duże napięcie ładowanie aku - ok. 14,5V. Niby w normie, ale sporo. Efekty -
woda paruje z aku, a jak rozbujam skuter to mi uwala żarówkę z tyłu (tak
podejrzewam. Pytanie - można to jakoś zneutralizować? Np. rezystor lub
stabilizator napięcia równolegle z żarówką? Wymiana regulatora? Nie mam
niestety żadnego schematu instalacji. Net milczy.
---------------
A czy dysponujesz jakas dokumentacja elektryczna tego skuterka, lub chocby
typem, wygladem, fotografia lub rysunkiem (z wyprowadzeniami) orginalnego
regulatorka?
Bylbym ci w stanie pomoc (nowy regulator), gdybym dysponowal powyzszymi danymi.
K
HaMMeR
Guest
Thu Oct 08, 2009 9:13 am
Andrzej wrote:
Quote:
Może troche nietypowe, ale spróbuję. W skuterze Piaggio Skipper 125 mam dość
duże napięcie ładowanie aku - ok. 14,5V. Niby w normie, ale sporo. Efekty -
woda paruje z aku, a jak rozbujam skuter to mi uwala żarówkę z tyłu (tak
podejrzewam. Pytanie - można to jakoś zneutralizować? Np. rezystor lub
stabilizator napięcia równolegle z żarówką? Wymiana regulatora? Nie mam
niestety żadnego schematu instalacji. Net milczy.
Acha... i jaka ma pojemnosc akumulator (wskazany typ)
Marek Lewandowski
Guest
Thu Oct 08, 2009 11:46 am
On Oct 8, 7:51 am, "Przemek" <r...@onet.pl> wrote:
Quote:
Użytkownik "bujnos" <adamschod...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
wsadź jakąs 5-amperową diodę, prostownicza krzemową jeżeli spadek o 0,7
wystarxy albo dobierz jakiegoś zenera
Że tak zapytam, w co ma ją sobie wsadzić?
Problem w tym, że aku raz daje napięcie, raz z niego się je pobiera, taka
dioda skutecznie uniemożliwi jedno z dwóch.
W szereg z generatorem. W przeciwieństwie do akku prąd się jedynie z
niego pobiera.
Marek
PC
Guest
Thu Oct 08, 2009 2:07 pm
Napięcie wydaje się normalne. Może stary akumulator? Pierwszysm objawem
starzejącego się akumulatora są przepalające się żarówki.
PC
AW
Guest
Thu Oct 08, 2009 4:52 pm
Przemek pisze:
Quote:
Problem w tym, że aku raz daje napięcie, raz z niego się je pobiera,
Nie sądzisz, że to masło maślane?
--
Pozdrawiam
AW
Andrzej
Guest
Thu Oct 08, 2009 10:42 pm
Użytkownik "PC" <p_c_h@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hako6e$ohv$1@news.task.gda.pl...
Quote:
Napięcie wydaje się normalne. Może stary akumulator? Pierwszysm objawem
starzejącego się akumulatora są przepalające się żarówki.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi - będę próbował i dam znać. W ostateczności
aku do wymiany, ale najpierw spróbujemy z diodą i może jakimś kondziołem na
wszelki wypadek.
--
Pozdrv!
Andrzej
http://glajty.w.interia.pl
http://ump.waw.pl
Przemek
Guest
Sat Oct 10, 2009 6:38 pm
Użytkownik "AW" <spam_away@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Quote:
Nie sądzisz, że to masło maślane?
W przypadku ładowania aku i pobierania z niego prądu, nie.
Przem
Przemek
Guest
Sat Oct 10, 2009 6:38 pm
Użytkownik "Marek Lewandowski" <locust@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Quote:
W szereg z generatorem. W przeciwieństwie do akku prąd się jedynie z
niego pobiera.
No chyba, że tak. W podpowiedzi to nie było jednoznaczne.
Przem
Przemek
Guest
Sat Oct 10, 2009 6:40 pm
Użytkownik "Mateusz Viste" <mateusz@no-spam.please> napisał w wiadomości
Quote:
Racja. Niestety, znając życie, może się okazać, że "ten typ tak ma".
Pozostanie wtedy ewentualnie podmiana regulatora na siakiś domowy
wynalazek, ale to już często poza zasięgiem użytkownika...
Zależy od użytkownika
Mam gdzieś taką starą knigę, w której jest opis prostego regulatora do
dużego fiata. Z tego co pamiętam jakieś 17 lat temu ćwiczyłem to na fiacie
kumpla i nieźle działał.
Przem
bujnos
Guest
Sun Oct 11, 2009 9:54 pm
Quote:
Że tak zapytam, w co ma ją sobie wsadzić?
przy żarówce, ma się rozumieć, przeciez nie przy alternatorku