RTV forum PL | NewsGroups PL

Mocniejszy zamiennik dla IRF7413Z w helikopterze Si4442DY lub podwójne tranzystory?

Mocniejszy zamiennik dla IRF7413Z

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Mocniejszy zamiennik dla IRF7413Z w helikopterze Si4442DY lub podwójne tranzystory?

Goto page 1, 2  Next

Rockk
Guest

Mon Jun 30, 2008 9:11 pm   



W sterowniku helikoptera padł tranzystor, brak możliwości regulacji obrotów,
z tego co zmierzyłem ( bez wylutowania ) jest zwarcie miedzy wszystkimi
pinami. Udało mi sie odczytać ze to IRF7413Z.

Chcąc zabezpieczyć sie na przyszłość pytam czy można tam wlutować cos
mocniejszego ?

Wygooglałem Si4442DY, ma troszkę większy prąd ale cena 5 x większa :/

Ktoś kiedyś mi poradził żeby wlutować 2 tranzystory jednego na drugiego, czy
takie rozwiązanie jest czasem praktykowane ? czy lepiej odżałować te 2
dyszki i wsadzić Si4442DY ( będą się nadawać ? ) a może kupić zapas IRF7413Z
?

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Jun 30, 2008 9:46 pm   



Hello Rockk,

Monday, June 30, 2008, 10:11:28 PM, you wrote:

Quote:
W sterowniku helikoptera padł tranzystor, brak możliwości regulacji obrotów,
z tego co zmierzyłem ( bez wylutowania ) jest zwarcie miedzy wszystkimi
pinami. Udało mi sie odczytać ze to IRF7413Z.
Chcąc zabezpieczyć sie na przyszłość pytam czy można tam wlutować cos
mocniejszego ?
Wygooglałem Si4442DY, ma troszkę większy prąd ale cena 5 x większa :/

W TME 14,50 PLN brutto... Cena faktycznie zaporowa.

Quote:
Ktoś kiedyś mi poradził żeby wlutować 2 tranzystory jednego na drugiego, czy
takie rozwiązanie jest czasem praktykowane ? czy lepiej odżałować te 2
dyszki i wsadzić Si4442DY ( będą się nadawać ? ) a może kupić zapas IRF7413Z
?

Ja bym przylutował 2 sztuki jeden na drugi.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack Smile

Desoft
Guest

Mon Jun 30, 2008 9:49 pm   



Użytkownik "Rockk" <ro@wp.pl> napisał w wiadomości
news:g4bbav$e1m$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
W sterowniku helikoptera padł tranzystor, brak możliwości regulacji
obrotów, z tego co zmierzyłem ( bez wylutowania ) jest zwarcie miedzy
wszystkimi pinami. Udało mi sie odczytać ze to IRF7413Z.

Chcąc zabezpieczyć sie na przyszłość pytam czy można tam wlutować cos
mocniejszego ?

Może to problem z chłodzeniem tranzystora?

Quote:
Ktoś kiedyś mi poradził żeby wlutować 2 tranzystory jednego na drugiego,
czy takie rozwiązanie jest czasem praktykowane ?

Tak, VMOSy można łączyć równolegle, jedynie trzeba zwrócić uwagę na
wydolność sterowania bramką (bramkami)

--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Jun 30, 2008 9:51 pm   



Hello Rockk,

Monday, June 30, 2008, 10:11:28 PM, you wrote:

Quote:
W sterowniku helikoptera padł tranzystor, brak możliwości regulacji obrotów,
z tego co zmierzyłem ( bez wylutowania ) jest zwarcie miedzy wszystkimi
pinami. Udało mi sie odczytać ze to IRF7413Z.
Chcąc zabezpieczyć sie na przyszłość pytam czy można tam wlutować cos
mocniejszego ?

IRF7832 - parametry jeszcze lepsze od Si4442 a znacznie tańszy.

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack Smile

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Jun 30, 2008 9:53 pm   



Hello Desoft,

Monday, June 30, 2008, 10:49:42 PM, you wrote:

Quote:
W sterowniku helikoptera padł tranzystor, brak możliwości regulacji
obrotów, z tego co zmierzyłem ( bez wylutowania ) jest zwarcie miedzy
wszystkimi pinami. Udało mi sie odczytać ze to IRF7413Z.
Chcąc zabezpieczyć sie na przyszłość pytam czy można tam wlutować cos
mocniejszego ?
Może to problem z chłodzeniem tranzystora?

Trudno w ogóle wspominać o chłodzeniu w kontekście obudowy SO8...

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack Smile

Grzegorz Kurczyk
Guest

Mon Jun 30, 2008 9:56 pm   



Użytkownik Desoft napisał:
Quote:

Użytkownik "Rockk" <ro@wp.pl> napisał w wiadomości
news:g4bbav$e1m$1@node1.news.atman.pl...
W sterowniku helikoptera padł tranzystor, brak możliwości regulacji
obrotów, z tego co zmierzyłem ( bez wylutowania ) jest zwarcie miedzy
wszystkimi pinami. Udało mi sie odczytać ze to IRF7413Z.

Chcąc zabezpieczyć sie na przyszłość pytam czy można tam wlutować cos
mocniejszego ?

Może to problem z chłodzeniem tranzystora?


Witam
W tych małych helikopterkach często producent oszczędzał sobie na
diodzie zabezpieczającej połączonej równolegle z zaciskami silnika, co
dość często powodowało napięciowe ubicie tranzystora. Tym bardziej, że
sposób uszkodzenia tranzystora na to wskazuje.

Pozdrawiam
Grzegorz

Rockk
Guest

Mon Jun 30, 2008 10:10 pm   



Quote:
W tych małych helikopterkach często producent oszczędzał sobie na
diodzie zabezpieczającej połączonej równolegle z zaciskami silnika, co
dość często powodowało napięciowe ubicie tranzystora. Tym bardziej, że
sposób uszkodzenia tranzystora na to wskazuje.



Ten moj jest chyba tuningowany, ma diody SS24 na wyjsciu do silnika

Rockk
Guest

Mon Jun 30, 2008 10:42 pm   



Quote:
Tak, VMOSy można łączyć równolegle, jedynie trzeba zwrócić uwagę na
wydolność sterowania bramką (bramkami)


Z tego co widac to bramki sa połaczone przez rezystor (101).

w pobliżu jest scalaczek (ST) z opisem 324 eZF2728 to on steruje bramkami
??

czy w przypadku tak malutkich mosfetów powinienem sie sie przejmowac
wydajnoscią sterownika / pojemnoscia bramki ?

Rockk
Guest

Mon Jun 30, 2008 10:44 pm   



Quote:
W TME 14,50 PLN brutto... Cena faktycznie zaporowa.

nie no bez przesady, ale skoro to nic nie da, to po co przepłacac ?


Quote:

Ktoś kiedyś mi poradził żeby wlutować 2 tranzystory jednego na drugiego,
czy
takie rozwiązanie jest czasem praktykowane ? czy lepiej odżałować te 2
dyszki i wsadzić Si4442DY ( będą się nadawać ? ) a może kupić zapas
IRF7413Z
?

Ja bym przylutował 2 sztuki jeden na drugi.


Zerkne jeszcze na złomowane płyty główne, moze tam znajde podobnego mosfeta,
bo problem moze siedziec jeszcze dalej ...

Desoft
Guest

Tue Jul 01, 2008 6:05 am   



Quote:
Trudno w ogóle wspominać o chłodzeniu w kontekście obudowy SO8...

Tranzystor jest tranzystorem i chłodzenie musi mieć, w przypadku obudów typu
TO220 już sama obudowa jest radiatorem, w tym przypadku niezbędny jest z
reguły kawałek pola laminatu, a jak podejrzewam miejsca mało.

--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft

CosteC
Guest

Tue Jul 01, 2008 11:29 am   



Quote:
W sterowniku helikoptera padł tranzystor, brak możliwości regulacji
obrotów, z tego co zmierzyłem ( bez wylutowania ) jest zwarcie miedzy
wszystkimi pinami. Udało mi sie odczytać ze to IRF7413Z.

Chcąc zabezpieczyć sie na przyszłość pytam czy można tam wlutować cos
mocniejszego ?

Wygooglałem Si4442DY, ma troszkę większy prąd ale cena 5 x większa :/

Ktoś kiedyś mi poradził żeby wlutować 2 tranzystory jednego na drugiego,
czy takie rozwiązanie jest czasem praktykowane ? czy lepiej odżałować te 2
dyszki i wsadzić Si4442DY ( będą się nadawać ? ) a może kupić zapas
IRF7413Z

Trochę lepszy:
IRF7455PBF

30V, 20A
IRF7832PBF

40V, 14A
SI4840DY-E3

Skąd inąd ciekawe jak dużo z rezystancji włączenia mają nóżki...

Pozdrawiam
CosteC

Rockk
Guest

Tue Jul 01, 2008 11:58 am   



Quote:
30V, 20A
IRF7832PBF

i ten chyba wygrał, zamontuje po 2 takie i mam nadzieje ze będe miał kłopot
z głowy ...

Grzegorz Kurczyk
Guest

Tue Jul 01, 2008 9:08 pm   



Użytkownik Rockk napisał:
Quote:
30V, 20A
IRF7832PBF

i ten chyba wygrał, zamontuje po 2 takie i mam nadzieje ze będe miał kłopot
z głowy ...


Czy ta dioda zabezpieczająca jest sprawna ? Cały czas mam wątpliwości w

związku z rodzajem uszkodzenia. Takie zwarcie tranzystora we wszystkie
strony sugeruje przebicie napięciowe. W regulatorach modelarskich przy
przeciążeniu prądowym miałem przypadki, że tranzystor "wylutował" się z
płytki, ale przeżył. Przy zwarciach obciążenia potrafiły odparować
ścieżki, a tranzystory przeżyły. Jeśli już od przeciążenia tranzystor
się usmażył do dosłownie miał dziurę w obudowie i przerwę, ale nigdy
zwarcie.

Pozdrawiam
Grzegorz

Rockk
Guest

Tue Jul 01, 2008 10:07 pm   



Quote:
Czy ta dioda zabezpieczająca jest sprawna ? Cały czas mam wątpliwości w
związku z rodzajem uszkodzenia. Takie zwarcie tranzystora we wszystkie
strony sugeruje przebicie napięciowe. W regulatorach modelarskich przy
przeciążeniu prądowym miałem przypadki, że tranzystor "wylutował" się z
płytki, ale przeżył. Przy zwarciach obciążenia potrafiły odparować
ścieżki, a tranzystory przeżyły. Jeśli już od przeciążenia tranzystor się
usmażył do dosłownie miał dziurę w obudowie i przerwę, ale nigdy zwarcie.


Hmm sprawdze wiec i diode, czy oby napewno działa, ale z tego co wiem to
transile ulegaja uszkodeiu i robią zwarcie, ten zwarcia nie robi..

Dzis ze starej płyty wygrzebałem jakiegos mosfeta na 10 A, podmieniłem i
wszystko działa ...

Pozostaje sie tylko zastanowic nad przyczyna usteri ...

Grzegorz Kurczyk
Guest

Tue Jul 01, 2008 10:25 pm   



Użytkownik Rockk napisał:
Quote:
Czy ta dioda zabezpieczająca jest sprawna ? Cały czas mam wątpliwości w
związku z rodzajem uszkodzenia. Takie zwarcie tranzystora we wszystkie
strony sugeruje przebicie napięciowe. W regulatorach modelarskich przy
przeciążeniu prądowym miałem przypadki, że tranzystor "wylutował" się z
płytki, ale przeżył. Przy zwarciach obciążenia potrafiły odparować
ścieżki, a tranzystory przeżyły. Jeśli już od przeciążenia tranzystor się
usmażył do dosłownie miał dziurę w obudowie i przerwę, ale nigdy zwarcie.


Hmm sprawdze wiec i diode, czy oby napewno działa, ale z tego co wiem to
transile ulegaja uszkodeiu i robią zwarcie, ten zwarcia nie robi..


Ale ta SS24 to nie transil tylko dioda Schottky 40V/2A. Powinna
przewodzić w jedną stronę i być połączona równolegle do silnika w stronę
zaporową.

Pozdrawiam
Grzegorz

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Mocniejszy zamiennik dla IRF7413Z w helikopterze Si4442DY lub podwójne tranzystory?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map