yorgus
Guest
Tue Oct 23, 2018 5:26 pm
Sa mierniki grubosci lakieru, dzialaja chyba na zasadzie zmiany indukcyjnosci cewki,
ale jak dziala wykrywanie czy karoseria ma ocynk czy go nie ma?
Zobaczcie:
https://www.youtube.com/watch?v=2pBoadBvimo
Badają charakterystyke L(f) ? W sumie ocynk bedzie troche ekranowal
pole i zmienial przesuniecie fazowe na cewce. Wiecie jak to dokladnie działa?
pozdrawiam
yorgus
Zenek Kapelinder
Guest
Wed Oct 24, 2018 3:49 am
Jak dawno temu pracowalem wkontroli jakosci to do sprawdzania powlok galwanicznych uzywalem przyrzadu co sie nazywal ultrametr. Mierzyl grubosc powloki niemagnetycznej na podlozu magnetycznym. Dawal sobie rade z pomiarem grubosci lakieru. Wymagal skalowania dla konkretnego detalu. Nim by zmierzyl grubosc powloki cynku na stali pod warunkiem ze bylby zmyty lakier. Technika poszla od tamtego czasu do przodu. Wspolczesne przyrzady moga najpierw mierzyc grubosc lakieru a potem lakieru i cynku i odejmowac zeby pokazac ile jest farby a ile cynku.