Goto page 1, 2 Next
Garfield
Guest
Thu May 20, 2004 10:47 am
Witam serdecznie!
Nabylem ostatnio droga kupna polski diorowski produkt z lat 80-tych
pod tytulem MDS 440. Udalo mi sie go zreanimowac, ale niestety - szufladka
choc gra slicznie, gra troszke za wolno..

Gdzie w tych deckach siedzi
regulacja predkosci silnika? W Kasprzakach byl regulator na silniku, a w
szufladzie nie wiem, gdzie mam wsadzic srubokret...
Pomozcie, prosze!
--
garf -- Piotr Zielinski pozdrawia -- Warszawa
garf@friko3.onet.pl, GG 4628417, tlen: deadwalk@tlen.pl ,
http://garf.republika.pl - historia, jak to Warta z OC wyplacala
Garfield
Guest
Thu May 20, 2004 12:57 pm
Użytkownik "sp9rjt" <sp9rjt@op.pl> napisał w wiadomości
news:c8idh1$sn6$1@news.onet.pl...
Quote:
Witam serdecznie!
Nabylem ostatnio droga kupna polski diorowski produkt z lat 80-tych
pod tytulem MDS 440. Udalo mi sie go zreanimowac, ale niestety -
szufladka choc gra slicznie, gra troszke za wolno..

Gdzie w tych
deckach siedzi regulacja predkosci silnika? W Kasprzakach byl regulator
na silniku, a w szufladzie nie wiem, gdzie mam wsadzic srubokret...
Też chyba jest na silniku. Wieczorem sprawdzę serwisówkę.
GM
No wlasnie nie ma, tzn. nie znalazlem

Jest tylko silnik
(chyba stara poczciwa polska "Silma" albo cos takiego) w ekranie.
Wdzieczny bede za wszelkie info!
--
garf -- Piotr Zielinski pozdrawia -- Warszawa
garf@friko3.onet.pl, GG 4628417, tlen: deadwalk@tlen.pl ,
http://garf.republika.pl - historia, jak to Warta z OC wyplacala
sp9rjt
Guest
Thu May 20, 2004 12:57 pm
Quote:
Witam serdecznie!
Nabylem ostatnio droga kupna polski diorowski produkt z lat 80-tych
pod tytulem MDS 440. Udalo mi sie go zreanimowac, ale niestety - szufladka
choc gra slicznie, gra troszke za wolno..

Gdzie w tych deckach siedzi
regulacja predkosci silnika? W Kasprzakach byl regulator na silniku, a w
szufladzie nie wiem, gdzie mam wsadzic srubokret...
Też chyba jest na silniku. Wieczorem sprawdzę serwisówkę.
GM
bozoni
Guest
Thu May 20, 2004 1:50 pm
Quote:
Też chyba jest na silniku. Wieczorem sprawdzę serwisówkę.
GM
No wlasnie nie ma, tzn. nie znalazlem

Jest tylko silnik
(chyba stara poczciwa polska "Silma" albo cos takiego) w ekranie.
Wdzieczny bede za wszelkie info!
U mnie jest jakiś Chińczyk czy też Japończyk z napisami DC6V MMI6A6RK z 87
roku i ma od góry ładną dziurkę do potencjometru. Silma w ekranie też jest
ale do przesuwu szuflady.
bozoni
J.F.
Guest
Thu May 20, 2004 2:49 pm
On Thu, 20 May 2004 15:57:27 +0200, Garfield wrote:
Quote:
szufladka choc gra slicznie, gra troszke za wolno..

Gdzie w tych
deckach siedzi regulacja predkosci silnika? W Kasprzakach byl regulator
na silniku, a w szufladzie nie wiem, gdzie mam wsadzic srubokret...
No wlasnie nie ma, tzn. nie znalazlem

Jest tylko silnik
(chyba stara poczciwa polska "Silma" albo cos takiego) w ekranie.
Kojarzy mi sie w owych czasach byl raczej osobny na plytce.
Zobacz dokad kabel z silnika prowadzi .. to chyba byly jeszcze
czasy gdy robilo sie to na tranzystorach, UL1901 [?] wszedl
chyba pozniej. W ukladzie powinien byc rezystor drutowy malego
oporu i malej mocy .. i diody germanowe chyba sie w tym uzywalo,
szklane AAP153
J.
sp9rjt
Guest
Thu May 20, 2004 2:54 pm
Użytkownik Garfield napisał:
Quote:
Witam serdecznie!
Nabylem ostatnio droga kupna polski diorowski produkt z lat 80-tych
pod tytulem MDS 440. Udalo mi sie go zreanimowac, ale niestety - szufladka
choc gra slicznie, gra troszke za wolno..

Gdzie w tych deckach siedzi
regulacja predkosci silnika? W Kasprzakach byl regulator na silniku, a w
szufladzie nie wiem, gdzie mam wsadzic srubokret...
Pomozcie, prosze!
--
garf -- Piotr Zielinski pozdrawia -- Warszawa
garf@friko3.onet.pl, GG 4628417, tlen: deadwalk@tlen.pl ,
http://garf.republika.pl - historia, jak to Warta z OC wyplacala
Silnik główny w tym magnetofonie jest oznaczony na schemacie jako "M1" i
wedle instrukcji serwisowej do regulacji prędkości przesuwu taśmy, służy
potencjometr nastawny znajdujący się w tym silniku. Dostęp do
potencjometru jest możliwy przez otwór w tylnej ściance silnika.
Mie ma stabilizatora obrotów na płycie głównej magnetofonu i jest on
zasilany "bezpośrednio" z 12V z zasilacza.
Sprawdź, czy na tej ściance nie ma jakiejś papierowej, okrągłej nalepki.
Jeśli jest, to otwór na śrubokręt jest pod nią.
GM
bozoni
Guest
Thu May 20, 2004 3:10 pm
Quote:
Też chyba jest na silniku. Wieczorem sprawdzę serwisówkę.
GM
No wlasnie nie ma, tzn. nie znalazlem

Jest tylko silnik
(chyba stara poczciwa polska "Silma" albo cos takiego) w ekranie.
Wdzieczny bede za wszelkie info!
U mnie jest jakiś Chińczyk czy też Japończyk z napisami DC6V MMI6A6RK z 87
roku i ma od góry ładną dziurkę do potencjometru. Silma w ekranie też jest
ale do przesuwu szuflady.
bozoni
BLE_Maciek
Guest
Thu May 20, 2004 5:10 pm
Thu, 20 May 2004 17:54:39 +0200 jednostka biologiczna o nazwie sp9rjt
<sp9rjt@op.pl> wyslala do portu 119
jednego z serwerow news nastepujace dane:
Quote:
Sprawdź, czy na tej ściance nie ma jakiejś papierowej, okrągłej nalepki.
Jeśli jest, to otwór na śrubokręt jest pod nią.
Moze byc tez gumowa zatyczka, ale AFAIR w tych silnikach otwor do
regulacji byl od spodu silnika.
A wogole to warto by bylo sprawdzic sprzet pod katem mechaniki. Moze
cos powoduje przeciazenie silnika ? Nie bardzo chce mi sie wierzyc aby
sam z siiebie zmniejszyl predkosc. Moze gdzies trze oska cy cus ?
bozoni
Guest
Fri May 21, 2004 7:47 am
Quote:
No wlasnie nie ma, tzn. nie znalazlem

Jest tylko silnik
(chyba stara poczciwa polska "Silma" albo cos takiego) w ekranie.
Wdzieczny bede za wszelkie info!
U mnie jest jakiś Chińczyk czy też Japończyk z napisami DC6V MMI6A6RK z 87
roku i ma od góry ładną dziurkę do potencjometru. Silma w ekranie też
jest
ale do przesuwu szuflady.
Sorki, ale opisałem Ci mój MDS442 i to chyba się nie będzie zgadzało...

bozoni
Garfield
Guest
Fri May 21, 2004 8:11 am
Użytkownik "bozoni" <bozoniUSUN@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:c8kfmd$a5r$1@news.onet.pl...
Quote:
Sorki, ale opisałem Ci mój MDS442 i to chyba się nie będzie zgadzało...
bozoni
A myslalem, ze to jedna franca...
Moj 440 na 100% nie ma nic na silniku.
A sledzenie kabelkow to parszywa robota, kreca sie wszedzie gdzie
tylko moga :-)
--
garf -- Piotr Zielinski pozdrawia -- Warszawa
garf@friko3.onet.pl, GG 4628417, tlen: deadwalk@tlen.pl ,
http://garf.republika.pl - historia, jak to Warta z OC wyplacala
Garfield
Guest
Fri May 21, 2004 8:15 am
Użytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisał w
wiadomości news:quspa01csb5vfn7nsocpb2vgr4c8nop3u4@4ax.com...
Quote:
Moze byc tez gumowa zatyczka, ale AFAIR w tych silnikach otwor do
regulacji byl od spodu silnika.
Wlasnie nic nie ma. Kabelki wchodza bezposrednio przez dziurke
w pancerzyku do silnika. :-(
Quote:
A wogole to warto by bylo sprawdzic sprzet pod katem mechaniki. Moze
cos powoduje przeciazenie silnika ? Nie bardzo chce mi sie wierzyc aby
sam z siiebie zmniejszyl predkosc. Moze gdzies trze oska cy cus ?
Sprawdzone. Pasek zmieniony. Mechanika dziala slicznie,
przesuw rownomierny, tylko o ok. 2% za wolno... :-(
--
--
garf -- Piotr Zielinski pozdrawia -- Warszawa
garf@friko3.onet.pl, GG 4628417, tlen: deadwalk@tlen.pl ,
http://garf.republika.pl - historia, jak to Warta z OC wyplacala
RoMan Mandziejewicz
Guest
Fri May 21, 2004 8:21 am
Hello Garfield,
Friday, May 21, 2004, 11:15:38 AM, you wrote:
[...]
Quote:
Sprawdzone. Pasek zmieniony. Mechanika dziala slicznie,
przesuw rownomierny, tylko o ok. 2% za wolno...
2%? I to Ci przeszkadza? Toż to nawet nie jest pół tonu...
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
DeadWalk@home
Guest
Sat May 22, 2004 12:52 pm
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:549930706.20040521112121@pik-net.pl...
Quote:
Hello Garfield,
Friday, May 21, 2004, 11:15:38 AM, you wrote:
[...]
Sprawdzone. Pasek zmieniony. Mechanika dziala slicznie,
przesuw rownomierny, tylko o ok. 2% za wolno... :-(
2%? I to Ci przeszkadza? Toż to nawet nie jest pół tonu...
Moja pomylka - ok. 4 sekund na 90-cio sekundowy odcinek
ta kasecie serwisowej, czyli ok. 5%. To juz wyraznie slychac.
Quote:
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
--
garf temp sig, bo z domu
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sat May 22, 2004 1:06 pm
Hello DeadWalk,
Saturday, May 22, 2004, 3:52:42 PM, you wrote:
Quote:
Sprawdzone. Pasek zmieniony. Mechanika dziala slicznie,
przesuw rownomierny, tylko o ok. 2% za wolno...
2%? I to Ci przeszkadza? Toż to nawet nie jest pół tonu...
Moja pomylka - ok. 4 sekund na 90-cio sekundowy odcinek
ta kasecie serwisowej, czyli ok. 5%. To juz wyraznie slychac.
Masz słuch absolutny - z tego wniosek... To jest nadal poniżej pół
tonu. To jest porównywalny błąd jak przy odtwarzaniu filmów kinowych w
telewizji (25/24).
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
DeadWalk@home
Guest
Sat May 22, 2004 3:21 pm
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1941133576.20040522160636@pik-net.pl...
Quote:
Hello DeadWalk,
Saturday, May 22, 2004, 3:52:42 PM, you wrote:
(....)
Moja pomylka - ok. 4 sekund na 90-cio sekundowy odcinek
ta kasecie serwisowej, czyli ok. 5%. To juz wyraznie slychac. :-(
Masz słuch absolutny - z tego wniosek... To jest nadal poniżej pół
tonu. To jest porównywalny błąd jak przy odtwarzaniu filmów kinowych w
telewizji (25/24).
No co ja poradze... Perfekcjonista jestem..

A tak naprawde, roznica
jest wyraznie slyszalna. Sluchac sie da, ale znajac jak kawalek brzmi
na normalnej predkosci zmiana tonu jest troche denerwujaca.
--
garf temp sig, bo z domu
Goto page 1, 2 Next