Goto page 1, 2 Next
Adam Wysocki
Guest
Thu Aug 29, 2013 10:04 pm
Szybkie pytanie - jak się ma lutowanie (normalną cyną ołowiową, nie
rohs) do pracy takiego lutu w benzynie i/lub jej oparach? Cyna się
nie zdematerializuje w jakiś magiczny sposób ani nic innego jej się
nie stanie?
Drugie podobne pytanie jest o koszulki olejowe (olejo- i kwaso-odporne).
A czemu pytam... temu:
http://24.media.tumblr.com/42bd8d17811c09118569ad1b2c07ccba/tumblr_ms96giW1xy1ryi3j6o1_500.jpg
To pompa paliwa. Na uszczelkę nie patrzcie - rozebrałem tą pompę, bo
uszczelka strzeliła, i przy okazji chcę się zająć tymi przewodami.
Jedna kwestia to wymiana przewodu lub wsadzenie go w taką koszulkę (mam
przeczucie, że koszulka termokurczliwa może się rozpuścić, a zostało mi
trochę koszulek olejoodpornych po naprawie alternatora). Druga kwestia
to pozbycie się konektorków i zalutowanie tego. Mam przeczucie, że te
konektorki mogą się poluzować od drgań i zaiskrzyć albo zewrzeć (jak się
je przesunie, to się zwierają)... niby Suzuki pewnie wie co robi, bo nie
słyszałem o eksplodujących pompach, ale jakoś nie daje mi to spokoju, a
skoro mam to już rozebrane na biurku...
--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/
Tmek
Guest
Thu Aug 29, 2013 10:23 pm
Czujniki rezerwy elektrycznie sa normalnie lutowane i tapla sie to w
benzynie w baku.
Tmek
Użytkownik "Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości
news:gof.pme.1377806649@news.chmurka.net...
Quote:
Szybkie pytanie - jak się ma lutowanie (normalną cyną ołowiową, nie
rohs) do pracy takiego lutu w benzynie i/lub jej oparach? Cyna się
nie zdematerializuje w jakiś magiczny sposób ani nic innego jej się
nie stanie?
Drugie podobne pytanie jest o koszulki olejowe (olejo- i kwaso-odporne).
A czemu pytam... temu:
http://24.media.tumblr.com/42bd8d17811c09118569ad1b2c07ccba/tumblr_ms96giW1xy1ryi3j6o1_500.jpg
To pompa paliwa. Na uszczelkę nie patrzcie - rozebrałem tą pompę, bo
uszczelka strzeliła, i przy okazji chcę się zająć tymi przewodami.
Jedna kwestia to wymiana przewodu lub wsadzenie go w taką koszulkę (mam
przeczucie, że koszulka termokurczliwa może się rozpuścić, a zostało mi
trochę koszulek olejoodpornych po naprawie alternatora). Druga kwestia
to pozbycie się konektorków i zalutowanie tego. Mam przeczucie, że te
konektorki mogą się poluzować od drgań i zaiskrzyć albo zewrzeć (jak się
je przesunie, to się zwierają)... niby Suzuki pewnie wie co robi, bo nie
słyszałem o eksplodujących pompach, ale jakoś nie daje mi to spokoju, a
skoro mam to już rozebrane na biurku...
--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej
wiosce"
http://www.chmurka.net/
J.F
Guest
Fri Aug 30, 2013 8:45 am
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
Quote:
http://24.media.tumblr.com/42bd8d17811c09118569ad1b2c07ccba/tumblr_ms96giW1xy1ryi3j6o1_500.jpg
Jedna kwestia to wymiana przewodu lub wsadzenie go w taką koszulkę
(mam
przeczucie, że koszulka termokurczliwa może się rozpuścić, a zostało
mi
Te koszulki sa z polipropylenu i sa odporne na benzyne (kanistry do
benzyny/olejow tez sa PE/PP).
One sa wrecz na wszystko odporne - nie znam rozpuszczalnika do PP/PE.
Quote:
trochę koszulek olejoodpornych po naprawie alternatora). Druga
kwestia
to pozbycie się konektorków i zalutowanie tego. Mam przeczucie, że te
konektorki mogą się poluzować od drgań i zaiskrzyć albo zewrzeć (jak
się
je przesunie, to się zwierają)... niby Suzuki pewnie wie co robi, bo
nie
słyszałem o eksplodujących pompach, ale jakoś nie daje mi to spokoju,
a
skoro mam to już rozebrane na biurku...
Wie co robi. Miliony samochodow, nie tylko Suzuki, tak jezdza i nic
sie nie luzuje.
J.
Ukaniu
Guest
Fri Aug 30, 2013 9:03 am
Użytkownik "Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości
news:gof.pme.1377806649@news.chmurka.net...
Quote:
konektorki mogą się poluzować od drgań i zaiskrzyć albo zewrzeć (jak się
je przesunie, to się zwierają)... niby Suzuki pewnie wie co robi, bo nie
słyszałem o eksplodujących pompach, ale jakoś nie daje mi to spokoju, a
skoro mam to już rozebrane na biurku...
Do eksplozji potrzebny jest skład mieszanki w granicach palności a takiego w
zbiorniku zwykle nie ma.
Pozdrawiam,
Łukasz
J.F
Guest
Fri Aug 30, 2013 9:48 am
Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości
Quote:
Do eksplozji potrzebny jest skład mieszanki w granicach palności a
takiego w zbiorniku zwykle nie ma.
Mysle ze jest, co czasem widac na amerykanskich filmach, jak sie komus
zapala w czasie tankowania.
Zreszta temperatura zaplonu rzedu -30C o czyms swiadczy.
Wiec raczej szukac rozwiazania w
http://www.wojnarowski.org.pl/3/char/char.html
-temperaturze zapalenia (260 C)
-minimalnej energii iskry
-gornej granicy wybuchowosci: ~7%.
J.
Ukaniu
Guest
Fri Aug 30, 2013 10:05 am
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:52206aac$0$1216$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości
Do eksplozji potrzebny jest skład mieszanki w granicach palności a takiego
w zbiorniku zwykle nie ma.
Mysle ze jest, co czasem widac na amerykanskich filmach, jak sie komus
zapala w czasie tankowania.
Zreszta temperatura zaplonu rzedu -30C o czyms swiadczy.
Ale czy to nie zapala się przy wlewie? Tam gdzie już jest odpowiednia ilość
tlenu. W samym zbiorniku nad taflą banzyny w układzie w którym działa
odsysanie par to chyba nie za wiele tlenu zostaje.
Quote:
Dobre zwarcie potrafi wygenerować sporo energii ;-)
--
Pozdrawiam,
Łukasz
J.F
Guest
Fri Aug 30, 2013 11:51 am
Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Quote:
Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości
Do eksplozji potrzebny jest skład mieszanki w granicach palności a
takiego w zbiorniku zwykle nie ma.
Mysle ze jest, co czasem widac na amerykanskich filmach, jak sie
komus zapala w czasie tankowania.
Ale czy to nie zapala się przy wlewie? Tam gdzie już jest odpowiednia
ilość tlenu.
trudno powiedziec, bo zazwyczaj owszem - zapala sie przy wlewie.
A chwile pozniej pali sie wszystko.
Quote:
W samym zbiorniku nad taflą banzyny w układzie w którym działa
odsysanie par to chyba nie za wiele tlenu zostaje.
Hm, i co by sie mialo z tymi parami dalej dziac ?
Jak to dziala to nie wiem dokladnie ... ale wiele starszych samochodow
tego po prostu nie ma.
Quote:
Ale nie podgrzeje do 260C, bo bezpiecznik odetnie.
J.
Mario
Guest
Fri Aug 30, 2013 11:56 am
W dniu 2013-08-30 11:48, J.F pisze:
Quote:
Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości
Do eksplozji potrzebny jest skład mieszanki w granicach palności a
takiego w zbiorniku zwykle nie ma.
Mysle ze jest, co czasem widac na amerykanskich filmach, jak sie komus
zapala w czasie tankowania.
Na amerykańskich filmach zapalają się też auta, które wypadły z drogi i
spadają w przepaść. Może amerykańskie auta mają przycisk autodestrukcji
jak ich statki kosmiczne.
--
pozdrawiam
MD
J.F
Guest
Fri Aug 30, 2013 12:35 pm
Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
W dniu 2013-08-30 11:48, J.F pisze:
Quote:
Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości
Do eksplozji potrzebny jest skład mieszanki w granicach palności a
takiego w zbiorniku zwykle nie ma.
Mysle ze jest, co czasem widac na amerykanskich filmach, jak sie
komus
zapala w czasie tankowania.
Na amerykańskich filmach zapalają się też auta, które wypadły z drogi
i spadają w przepaść. Może amerykańskie auta mają przycisk
autodestrukcji jak ich statki kosmiczne.
Ale mialem na mysli filmy dokumentalne.
http://www.youtube.com/watch?v=8wiUBCMdO7Y
http://www.youtube.com/watch?v=tuZxFL9cGkI
http://www.youtube.com/watch?v=1tYO4jvnJHw
Nie wiem - klimat maja inny, czy faktycznie gorzej te auta zrobione -
z Europy takich filmow chyba nie ma.
Aczkolwiek Opel wymienial wlewy paliwa.
Bo Hollywood tak znow calkiem nie zmysla
http://www.youtube.com/watch?v=3G_dt-lQVS8
J.
Guest
Fri Aug 30, 2013 4:56 pm
W dniu czwartek, 29 sierpnia 2013 22:04:09 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:
Quote:
[...] Druga kwestia
to pozbycie się konektorków i zalutowanie tego. Mam przeczucie, że te
konektorki mogą się poluzować od drgań i zaiskrzyć albo zewrzeć (jak się
je przesunie, to się zwierają)
Nie naprawiaj tego co nie jest zepsute. Na wykładach z "Systemów Elektronicznych w Technice Motoryzacyjnej" na PW u Misiaszka właśnie przy okazji pompy paliwa pytaliśmy go o to - skoro benzyna przepływa przez ten silnik a on jest szczotkowy, to co z iskrzeniem. Niet probliema - nie ma warunków do zapłonu, bo brak powietrza.
BTW -
http://www.castrolprofessionalacademy.pl/upload/files/strefa_wiedzy/samochod/silnik/silnik_uklad_zasilania_benzyny.pdf
Pzdr,
K.B.
J.F.
Guest
Fri Aug 30, 2013 8:18 pm
Dnia Fri, 30 Aug 2013 07:56:08 -0700 (PDT), konrad0x42@gmail.com
Quote:
Nie naprawiaj tego co nie jest zepsute. Na wykładach z "Systemów
Elektronicznych w Technice Motoryzacyjnej" na PW u Misiaszka
właśnie przy okazji pompy paliwa pytaliśmy go o to - skoro benzyna
przepływa przez ten silnik a on jest szczotkowy, to co z
iskrzeniem. Niet probliema - nie ma warunków do zapłonu, bo brak
powietrza.
Nie ma lekko - benzyna sie skonczy i powietrze sie pojawi.
A jednak samochody nie wybuchaja po zapaleniu rezerwy.
Cos slabo iskrza te szczotki.
J,
Tmek
Guest
Fri Aug 30, 2013 11:20 pm
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ybeq1ced8zgs.lwomb6aogso6.dlg@40tude.net...
Quote:
Dnia Fri, 30 Aug 2013 07:56:08 -0700 (PDT), konrad0x42@gmail.com
Nie naprawiaj tego co nie jest zepsute. Na wykładach z "Systemów
Elektronicznych w Technice Motoryzacyjnej" na PW u Misiaszka
właśnie przy okazji pompy paliwa pytaliśmy go o to - skoro benzyna
przepływa przez ten silnik a on jest szczotkowy, to co z
iskrzeniem. Niet probliema - nie ma warunków do zapłonu, bo brak
powietrza.
Nie ma lekko - benzyna sie skonczy i powietrze sie pojawi.
A jednak samochody nie wybuchaja po zapaleniu rezerwy.
Cos slabo iskrza te szczotki.
Mam kolejny pomysl dla Ciebie, spodoba sie, bo idzie ta sama linia.
Wymysl kolo.
Tmek
bartekltg
Guest
Sat Aug 31, 2013 12:27 am
W dniu 2013-08-30 14:35, J.F pisze:
Quote:
Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
W dniu 2013-08-30 11:48, J.F pisze:
Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości
Do eksplozji potrzebny jest skład mieszanki w granicach palności a
takiego w zbiorniku zwykle nie ma.
Mysle ze jest, co czasem widac na amerykanskich filmach, jak sie komus
zapala w czasie tankowania.
Na amerykańskich filmach zapalają się też auta, które wypadły z drogi
i spadają w przepaść. Może amerykańskie auta mają przycisk
autodestrukcji jak ich statki kosmiczne.
Ale mialem na mysli filmy dokumentalne.
http://www.youtube.com/watch?v=8wiUBCMdO7Y
http://www.youtube.com/watch?v=tuZxFL9cGkI
http://www.youtube.com/watch?v=1tYO4jvnJHw
Pierwszy i trzeci to pojemniki (skoro się elektryzują,
nie nazwe ich kanistrami).
Drugi to iskra ze sweterka. Bak się nie zajął.
Quote:
Czterdzieści lat minęło... :)
pzdr
bartekltg
J.F.
Guest
Sat Aug 31, 2013 9:39 am
Dnia Sat, 31 Aug 2013 02:27:12 +0200, bartekltg napisał(a):
Quote:
Wlasnie widzialem cos na Discovery - temat na tyle popularny ze sie
doczekal badan.
Mezczyzni czesciej powoduja pozary tankujac pojemniki.
Kobiety w bakach. Prawdopodobnie dlatego ze w czasie tankowania
wsiadaja do wnetrza - i chocby siegaja do torebki po karty kredytowe.
najwiekszy ogien jest po wyjeciu pistoletu - bo przy okazji polewa sie
wszystko plonaca benzyna.
Tak czy inaczej - w Europie jakby tego mniej.
Klimat bardziej wilgotny, opony z sadza, moda na sweterki inna ?
J.
Pszemol
Guest
Sat Aug 31, 2013 2:35 pm
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:522091cc$0$1254$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
W dniu 2013-08-30 11:48, J.F pisze:
Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości
Do eksplozji potrzebny jest skład mieszanki w granicach palności a
takiego w zbiorniku zwykle nie ma.
Mysle ze jest, co czasem widac na amerykanskich filmach, jak sie komus
zapala w czasie tankowania.
Na amerykańskich filmach zapalają się też auta, które wypadły z drogi i
spadają w przepaść. Może amerykańskie auta mają przycisk autodestrukcji
jak ich statki kosmiczne.
Ale mialem na mysli filmy dokumentalne.
http://www.youtube.com/watch?v=8wiUBCMdO7Y
http://www.youtube.com/watch?v=tuZxFL9cGkI
http://www.youtube.com/watch?v=1tYO4jvnJHw
Nie wiem - klimat maja inny, czy faktycznie gorzej te auta zrobione - z
Europy takich filmow chyba nie ma.
Aczkolwiek Opel wymienial wlewy paliwa.
Raczej mają dużo trawników wokół domów do częstego koszenia
kosiarkami spalinowymi i nie wszyscy są inteligentni na tyle aby
nalewać benzyny do kontenerków położonych na ziemii tylko leją
do kontenerów ustawionych na pickapach, odizolowanych od ziemi
gdzie iskra/wyładowanie pojawić się może dużo łatwiej niż na ziemi.
Goto page 1, 2 Next