Guest
Sat Nov 17, 2012 8:03 pm
Czesc,
gdzies w otchlani garazu znalazlem tzw. prostownik do samochodu, ale w
srodku to za duzo "czesci" nie ma: trafo, diody i chyba jakis
bezpiecznik (polimerowy). Ja takiemu prostownikowi to nie wierze.
Jakis kumpel mi stwierdzil, zebym dolozyl do niego regulator pradu
ladowania od jakiegos samochodu aby zapewnic odpowiednie ladowanie.
Gdzies dzwonilem do sklepu z czesciami i to jakies 30-40 zl moze
kosztowac.
Co wy na to? Bedzie to dzialac?
Jaki zakres napiec wyjsciowych ma alternator w samochodzie?
PiteR
Guest
Sat Nov 17, 2012 10:24 pm
noSPEC@z.pl pisze tak:
Quote:
Jaki zakres napiec wyjsciowych ma alternator w samochodzie?
od 13.8v do 14.5v
--
Piter
Ukaniu
Guest
Mon Nov 19, 2012 9:49 am
Uzytkownik <noSPEC@z.pl> napisal w wiadomosci
news:c6gfa8hl9odic5f3jdpt00046h1r2e1f3d@4ax.com...
Quote:
Co wy na to? Bedzie to dzialac?
A jak planujesz podlaczyc ten regulator?
--
Pozdrawiam,
Lukasz
Guest
Mon Nov 19, 2012 10:14 am
On Sat, 17 Nov 2012 20:03:46 +0100, noSPEC@z.pl wrote:
Quote:
Czesc,
gdzies w otchlani garazu znalazlem tzw. prostownik do samochodu, ale w
srodku to za duzo "czesci" nie ma: trafo, diody i chyba jakis
bezpiecznik (polimerowy). Ja takiemu prostownikowi to nie wierze.
Jakis kumpel mi stwierdzil, zebym dolozyl do niego regulator pradu
ladowania od jakiegos samochodu aby zapewnic odpowiednie ladowanie.
Gdzies dzwonilem do sklepu z czesciami i to jakies 30-40 zl moze
kosztowac.
Co wy na to? Bedzie to dzialac?
Jaki zakres napiec wyjsciowych ma alternator w samochodzie?
po zglebieniu tematu takiego regulatora, to nie bedzie dzialac, bo
regulator reguluje prad wzbudzenia alternatora aby kontrolowac
napiecie na jego wyjsciu!
PiteR
Guest
Mon Nov 19, 2012 11:07 pm
noSPEC@z.pl pisze tak:
Quote:
po zglebieniu tematu takiego regulatora, to nie bedzie dzialac, bo
regulator reguluje prad wzbudzenia alternatora aby kontrolowac
napiecie na jego wyjsciu!
Zrób sobie taki zasilacz jaki robią krótkofalowcy. Taki układ ma wielką
zaletę, że tranzystora mocy nie trzeba izolować od metalowej obudowy.
http://piterpro.private.pl/zasilacz138v.png
http://hmin.tripod.com/als/andysm/drawings/supplies/dcamp-01.gif
--
Piter
Wojciech_B
Guest
Fri Nov 23, 2012 10:29 pm
Post wyzej ktos napisal o ladowarce z Lidla/Tronic.Mam taka ladowarke i
uzywam drugi rok.Stwierdzam, ze to najlepsza ladowarka jaka w ciagu 30 lat
uzywalem,laduje,nie przeladowuje,konserwuje (moze byc podpieta nawet kilka
dni-tylko podtrzymuje napiecie akumulatora w tym czasie).Mam diesla i bardzo
malo,szczególnie w zimie go uzywam a akumulator zawsze sprawny.Polecam
Uzytkownik <noSPEC@z.pl> napisal w wiadomosci
news:f1uja8pgmhh84hcpnpmomsb6b1m5jr7bvb@4ax.com...
Quote:
On Sat, 17 Nov 2012 20:03:46 +0100, noSPEC@z.pl wrote:
Czesc,
gdzies w otchlani garazu znalazlem tzw. prostownik do samochodu, ale w
srodku to za duzo "czesci" nie ma: trafo, diody i chyba jakis
bezpiecznik (polimerowy). Ja takiemu prostownikowi to nie wierze.
Jakis kumpel mi stwierdzil, zebym dolozyl do niego regulator pradu
ladowania od jakiegos samochodu aby zapewnic odpowiednie ladowanie.
Gdzies dzwonilem do sklepu z czesciami i to jakies 30-40 zl moze
kosztowac.
Co wy na to? Bedzie to dzialac?
Jaki zakres napiec wyjsciowych ma alternator w samochodzie?
po zglebieniu tematu takiego regulatora, to nie bedzie dzialac, bo
regulator reguluje prad wzbudzenia alternatora aby kontrolowac
napiecie na jego wyjsciu!