Goto page Previous 1, 2, 3 Next
PAndy
Guest
Mon Dec 10, 2007 10:17 am
"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message
news:fjivtu$e4b$2@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
A nie wiesz jak jest w tych uniwersalnych z krańcówkami ?
niestety nie, kiedys mialem sierrke i brakowalo mi podnosnikow ale jak
obejrzalem te uniwersalne to poszukalem na allegro orginalnych
podnosnikow i moge powiedziec tylko tyle ze moc silnika w orginalnych
jest tak na oko oceniajac gabryty 5x wieksza... te uniwersalne naprawde
wygladaja jakos tak tandetnie...
PeJot
Guest
Mon Dec 10, 2007 10:41 am
PAndy pisze:
Quote:
te uniwersalne naprawde
wygladaja jakos tak tandetnie...
No to trzeba było tak od razu :)
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
PAndy
Guest
Mon Dec 10, 2007 2:23 pm
"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message
news:fjj224$k0h$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
PAndy pisze:
te uniwersalne naprawde wygladaja jakos tak tandetnie...
No to trzeba było tak od razu
wiesz... rozni je jednak cos kolo 10 lat

- w tym czasie samochody sie
mocno zmienily...(redefinicja pojecia jakosci)
te od sierrki to czysta stal i moce takie ze ukreci srube...
PeJot
Guest
Tue Dec 11, 2007 7:36 am
PAndy pisze:
Quote:
A to widziałem w sklepach. W drzwiach nie ma żadnych krańcówek ?
zazwyczaj nie, albo zrobisz sam detekcje wzrostu pradu albo zamontujesz
krancowke
To znaczy 2 krańcówki, góra i dół ? Toto trochę niewygodne rozwiązanie,
z ciekawości jak wobec tego zrobić to z detekcją prądu ? Jeden układ na
obydwie szyby ? Na razie przychodzi mi do głowy zwykłe ograniczenie
prądu maksymalnego ( zasilanie o "prostokątnej" charakterystyce U(I) ).
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
PAndy
Guest
Tue Dec 11, 2007 9:56 am
"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message
news:fjlb87$gar$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
To znaczy 2 krańcówki, góra i dół ? Toto trochę niewygodne
rozwiązanie,
czemu? IMO najlatwiejsze (tzn mysle o podnosnikach do sierrki ktore
mialy dosc wygodna konstrukcje i miejsce na wylaczniki krancowe
Quote:
z ciekawości jak wobec tego zrobić to z detekcją prądu ? Jeden układ
na obydwie szyby ? Na razie przychodzi mi do głowy zwykłe ograniczenie
prądu maksymalnego ( zasilanie o "prostokątnej" charakterystyce
U(I) ).
rozwiazan jest wiele, ja myslalem o czyms w rodzaju multipleksu i logice
wykonawczej na jakims sense fet'cie (ale moze tylko komplikowalem sobie
zycie) w kazdym razie sierrki nie mam, podnosniki leza i czekaja az
sobie sierrke kupie
PeJot
Guest
Tue Dec 11, 2007 11:00 am
PAndy pisze:
Quote:
To znaczy 2 krańcówki, góra i dół ? Toto trochę niewygodne rozwiązanie,
czemu? IMO najlatwiejsze (tzn mysle o podnosnikach do sierrki ktore
mialy dosc wygodna konstrukcje i miejsce na wylaczniki krancowe
O ile miejsce na krańcówki zostało faktycznie przewidziane i w jakiś
sposób dowiem się gdzie szalony konstruktor w tym modelu je poupychał.
Bo jeśli nie, to samodzielne kombinowanie może być co najmniej
pracochłonne, a jeśli nie ma się zielonego pojęcia o podobnych
rozwiązaniach może się nie bardzo udać. Pierwsze co mi przychodzi do
głowy - trzeba by użyć krańcówek odpornych na wilgoć ?
Quote:
z ciekawości jak wobec tego zrobić to z detekcją prądu ? Jeden układ
na obydwie szyby ? Na razie przychodzi mi do głowy zwykłe ograniczenie
prądu maksymalnego ( zasilanie o "prostokątnej" charakterystyce U(I) ).
rozwiazan jest wiele, ja myslalem o czyms w rodzaju multipleksu i logice
wykonawczej na jakims sense fet'cie (ale moze tylko komplikowalem sobie
zycie) w kazdym razie sierrki nie mam, podnosniki leza i czekaja az
sobie sierrke kupie
Chciałbym sobie podłubać dla samego podłubania, ale widzę że to takie
proste nie jest.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
PAndy
Guest
Tue Dec 11, 2007 11:12 am
"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message
news:fjlnel$cu3$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
O ile miejsce na krańcówki zostało faktycznie przewidziane i w jakiś
sposób dowiem się gdzie szalony konstruktor w tym modelu je poupychał.
Bo jeśli nie, to samodzielne kombinowanie może być co najmniej
pracochłonne, a jeśli nie ma się zielonego pojęcia o podobnych
rozwiązaniach może się nie bardzo udać. Pierwsze co mi przychodzi do
głowy - trzeba by użyć krańcówek odpornych na wilgoć ?
chyba nie bedzie tak zle - klasyczne mikroprzelaczniki maja konstrukcje
dosc odporna na czynniki atmosferyczne
Quote:
Chciałbym sobie podłubać dla samego podłubania, ale widzę że to takie
proste nie jest.
IMO krancowki to dobry kompromis miedzy zlozonoscia i efektem -
planowalem sobie dac jakis prosty uC + troche tranzystorow ale mi
przeszlo - doszedlem do wniosku ze przelaczniki sie sprawdza lepiej w
samochodzie
PeJot
Guest
Tue Dec 11, 2007 1:36 pm
PAndy pisze:
Quote:
Pierwsze co mi przychodzi do
głowy - trzeba by użyć krańcówek odpornych na wilgoć ?
chyba nie bedzie tak zle - klasyczne mikroprzelaczniki maja konstrukcje
dosc odporna na czynniki atmosferyczne
Mikroprzełączniki ? A to nie przypadkiem nie pracuje rozwierając prąd
_roboczy_ silników ? Znaczy się te kilka A musi wytrzymać ( tak sobie
głośno myślę ).
Quote:
Chciałbym sobie podłubać dla samego podłubania, ale widzę że to takie
proste nie jest.
IMO krancowki to dobry kompromis miedzy zlozonoscia i efektem -
planowalem sobie dac jakis prosty uC + troche tranzystorow ale mi
przeszlo - doszedlem do wniosku ze przelaczniki sie sprawdza lepiej w
samochodzie
Jeśli już krańcówki, to mniej więcej gdzie fabrycznie są montowane ?
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
PAndy
Guest
Tue Dec 11, 2007 3:00 pm
"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message
news:fjm0ah$ek$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Mikroprzełączniki ? A to nie przypadkiem nie pracuje rozwierając prąd
_roboczy_ silników ? Znaczy się te kilka A musi wytrzymać ( tak sobie
głośno myślę ).
Czasem nawet wiecej ale sa rozne mikroprzelaczniki no i sa tez
przekazniki :D
Quote:
Jeśli już krańcówki, to mniej więcej gdzie fabrycznie są montowane ?
ja planowalem zamontowac wylaczniki na mechanizmie podnosnika
u ciebie byc moze trzeba bedzie to powiazac z istniejacym mechnizmem
szyby - byc moze nie obejdzie sie tu bez wykrywania wzrostu pradu...
zatrzymanie mechnizmu powinno spowodowac dosc nagly wzrost pradu...
William
Guest
Wed Dec 12, 2007 6:40 am
Z doświadczenia:
a) Układy bez funkcji "komfortu" mają tylko przełącznik. Po zatrzymaniu silnika prąd ogranicza dobrana rezystancja przewodów zasilających.
b) Drzwi z funkcją "komfortu" - przełącznik steruje moduł w którym są 2 przekaźniki i rezystor mierzący prąd.
PeJot
Guest
Wed Dec 12, 2007 7:27 am
William pisze:
Quote:
Z doświadczenia:
a) Układy bez funkcji "komfortu" mają tylko przełącznik. Po zatrzymaniu silnika prąd ogranicza dobrana rezystancja przewodów zasilających.
I to działa ? Toż to najpodlejsze z możliwych rozwiązań.
Quote:
b) Drzwi z funkcją "komfortu" - przełącznik steruje moduł w którym są 2 przekaźniki i rezystor mierzący prąd.
Jakieś przykłady ( gotowce, ew. schematy ) ? Na razie skłaniam się ku
krańcówkom, chociaż mechanicznie to wydaje się trochę skomplikowane (
ale mechaniki to się akurat nie boję ).
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
PeJot
Guest
Wed Dec 12, 2007 10:34 am
William pisze:
Quote:
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:fjnvbc$4td$1@nemesis.news.tpi.pl...
William pisze:
Z doświadczenia:
a) Układy bez funkcji "komfortu" mają tylko przełącznik. Po zatrzymaniu silnika prąd ogranicza dobrana rezystancja przewodów zasilających.
I to działa ? Toż to najpodlejsze z możliwych rozwiązań.
Działa. Silniczek ma "miękką" charakterystykę. Rozwiązanie jest tanie i działa. Przełączniki się wypalają po kilku latach uzytkowania a wówczas jest już po gwarancji.
Przełącznik kosztuje kilkanaście złotych, więc to nie problem. Bardziej
obawiałbym się o trwałość komutatora w silniku.
Quote:
b) Drzwi z funkcją "komfortu" - przełącznik steruje moduł w którym są 2 przekaźniki i rezystor mierzący prąd.
Jakieś przykłady ( gotowce, ew. schematy ) ? Na razie skłaniam się ku
krańcówkom, chociaż mechanicznie to wydaje się trochę skomplikowane (
ale mechaniki to się akurat nie boję ).
Możesz kupić sobie np. fiatowski. Dwa kable do silnika, dwa do przycisków, masa, zasilanie z przed i po stacyjce. W sumie 7 przewodów. Wewnątrz siedzi mały PIC, zasilacz do niego to rezystor + zenerka, dwa przekaźniczki i rezystor drutowy.
O, i to jest rozwiązanie, wygodniejsze niż krańcówki. Masz pod ręką nr
katalogowy, albo mniej więcej czego mam szukać i do jakiego modelu Fiata
? Jeden moduł obsługuje jedne drzwi ?
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
William
Guest
Wed Dec 12, 2007 10:50 am
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:fjnvbc$4td$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
William pisze:
Z doświadczenia:
a) Układy bez funkcji "komfortu" mają tylko przełącznik. Po zatrzymaniu silnika prąd ogranicza dobrana rezystancja przewodów zasilających.
I to działa ? Toż to najpodlejsze z możliwych rozwiązań.
Działa. Silniczek ma "miękką" charakterystykę. Rozwiązanie jest tanie i działa. Przełączniki się wypalają po kilku latach uzytkowania a wówczas jest już po gwarancji.
Quote:
b) Drzwi z funkcją "komfortu" - przełącznik steruje moduł w którym są 2 przekaźniki i rezystor mierzący prąd.
Jakieś przykłady ( gotowce, ew. schematy ) ? Na razie skłaniam się ku
krańcówkom, chociaż mechanicznie to wydaje się trochę skomplikowane (
ale mechaniki to się akurat nie boję ).
Możesz kupić sobie np. fiatowski. Dwa kable do silnika, dwa do przycisków, masa, zasilanie z przed i po stacyjce. W sumie 7 przewodów. Wewnątrz siedzi mały PIC, zasilacz do niego to rezystor + zenerka, dwa przekaźniczki i rezystor drutowy.
W nowszych projektach jest "sterownik drzwi" kontrolujący podnośnik, lusterka, centralny zamek.
PAndy
Guest
Wed Dec 12, 2007 11:17 am
"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message
news:fjoaag$1ci$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Przełącznik kosztuje kilkanaście złotych, więc to nie problem.
Bardziej obawiałbym się o trwałość komutatora w silniku.
dlatego wlasnie nie zdecydowalem sie na podnosniki uniwersalne - sa
naprawde dosc delikatne
Quote:
O, i to jest rozwiązanie, wygodniejsze niż krańcówki. Masz pod ręką nr
katalogowy, albo mniej więcej czego mam szukać i do jakiego modelu
Fiata ? Jeden moduł obsługuje jedne drzwi ?
zazwyczaj tak
William
Guest
Wed Dec 12, 2007 11:21 am
Quote:
Przełącznik kosztuje kilkanaście złotych, więc to nie problem. Bardziej
obawiałbym się o trwałość komutatora w silniku.
Przed komutatorem pada zębatka.
Quote:
O, i to jest rozwiązanie, wygodniejsze niż krańcówki. Masz pod ręką nr
katalogowy, albo mniej więcej czego mam szukać i do jakiego modelu Fiata
? Jeden moduł obsługuje jedne drzwi ?
Szukaj "moduł komfortu" do szyb.
Goto page Previous 1, 2, 3 Next