RTV forum PL | NewsGroups PL

Które elektryczne podnośniki szyb do samodzielnego montażu są najlepsze i sprawdzone?

Elektryczne podnośniki szyb

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Które elektryczne podnośniki szyb do samodzielnego montażu są najlepsze i sprawdzone?

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

PAndy
Guest

Mon Dec 10, 2007 10:17 am   



"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message
news:fjivtu$e4b$2@nemesis.news.tpi.pl...

Quote:
A nie wiesz jak jest w tych uniwersalnych z krańcówkami ?

niestety nie, kiedys mialem sierrke i brakowalo mi podnosnikow ale jak
obejrzalem te uniwersalne to poszukalem na allegro orginalnych
podnosnikow i moge powiedziec tylko tyle ze moc silnika w orginalnych
jest tak na oko oceniajac gabryty 5x wieksza... te uniwersalne naprawde
wygladaja jakos tak tandetnie...

PeJot
Guest

Mon Dec 10, 2007 10:41 am   



PAndy pisze:
Quote:
te uniwersalne naprawde
wygladaja jakos tak tandetnie...

No to trzeba było tak od razu :)


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

PAndy
Guest

Mon Dec 10, 2007 2:23 pm   



"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message
news:fjj224$k0h$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
PAndy pisze:
te uniwersalne naprawde wygladaja jakos tak tandetnie...

No to trzeba było tak od razu Smile

wiesz... rozni je jednak cos kolo 10 lat Very Happy - w tym czasie samochody sie
mocno zmienily...(redefinicja pojecia jakosci)
te od sierrki to czysta stal i moce takie ze ukreci srube...

PeJot
Guest

Tue Dec 11, 2007 7:36 am   



PAndy pisze:

Quote:
A to widziałem w sklepach. W drzwiach nie ma żadnych krańcówek ?

zazwyczaj nie, albo zrobisz sam detekcje wzrostu pradu albo zamontujesz
krancowke

To znaczy 2 krańcówki, góra i dół ? Toto trochę niewygodne rozwiązanie,
z ciekawości jak wobec tego zrobić to z detekcją prądu ? Jeden układ na
obydwie szyby ? Na razie przychodzi mi do głowy zwykłe ograniczenie
prądu maksymalnego ( zasilanie o "prostokątnej" charakterystyce U(I) ).

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

PAndy
Guest

Tue Dec 11, 2007 9:56 am   



"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message
news:fjlb87$gar$1@atlantis.news.tpi.pl...

Quote:
To znaczy 2 krańcówki, góra i dół ? Toto trochę niewygodne
rozwiązanie,

czemu? IMO najlatwiejsze (tzn mysle o podnosnikach do sierrki ktore
mialy dosc wygodna konstrukcje i miejsce na wylaczniki krancowe

Quote:
z ciekawości jak wobec tego zrobić to z detekcją prądu ? Jeden układ
na obydwie szyby ? Na razie przychodzi mi do głowy zwykłe ograniczenie
prądu maksymalnego ( zasilanie o "prostokątnej" charakterystyce
U(I) ).

rozwiazan jest wiele, ja myslalem o czyms w rodzaju multipleksu i logice
wykonawczej na jakims sense fet'cie (ale moze tylko komplikowalem sobie
zycie) w kazdym razie sierrki nie mam, podnosniki leza i czekaja az
sobie sierrke kupie

PeJot
Guest

Tue Dec 11, 2007 11:00 am   



PAndy pisze:

Quote:
To znaczy 2 krańcówki, góra i dół ? Toto trochę niewygodne rozwiązanie,

czemu? IMO najlatwiejsze (tzn mysle o podnosnikach do sierrki ktore
mialy dosc wygodna konstrukcje i miejsce na wylaczniki krancowe

O ile miejsce na krańcówki zostało faktycznie przewidziane i w jakiś
sposób dowiem się gdzie szalony konstruktor w tym modelu je poupychał.
Bo jeśli nie, to samodzielne kombinowanie może być co najmniej
pracochłonne, a jeśli nie ma się zielonego pojęcia o podobnych
rozwiązaniach może się nie bardzo udać. Pierwsze co mi przychodzi do
głowy - trzeba by użyć krańcówek odpornych na wilgoć ?
Quote:

z ciekawości jak wobec tego zrobić to z detekcją prądu ? Jeden układ
na obydwie szyby ? Na razie przychodzi mi do głowy zwykłe ograniczenie
prądu maksymalnego ( zasilanie o "prostokątnej" charakterystyce U(I) ).

rozwiazan jest wiele, ja myslalem o czyms w rodzaju multipleksu i logice
wykonawczej na jakims sense fet'cie (ale moze tylko komplikowalem sobie
zycie) w kazdym razie sierrki nie mam, podnosniki leza i czekaja az
sobie sierrke kupie

Chciałbym sobie podłubać dla samego podłubania, ale widzę że to takie
proste nie jest.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

PAndy
Guest

Tue Dec 11, 2007 11:12 am   



"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message
news:fjlnel$cu3$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
O ile miejsce na krańcówki zostało faktycznie przewidziane i w jakiś
sposób dowiem się gdzie szalony konstruktor w tym modelu je poupychał.
Bo jeśli nie, to samodzielne kombinowanie może być co najmniej
pracochłonne, a jeśli nie ma się zielonego pojęcia o podobnych
rozwiązaniach może się nie bardzo udać. Pierwsze co mi przychodzi do
głowy - trzeba by użyć krańcówek odpornych na wilgoć ?

chyba nie bedzie tak zle - klasyczne mikroprzelaczniki maja konstrukcje
dosc odporna na czynniki atmosferyczne

Quote:
Chciałbym sobie podłubać dla samego podłubania, ale widzę że to takie
proste nie jest.

IMO krancowki to dobry kompromis miedzy zlozonoscia i efektem -
planowalem sobie dac jakis prosty uC + troche tranzystorow ale mi
przeszlo - doszedlem do wniosku ze przelaczniki sie sprawdza lepiej w
samochodzie

PeJot
Guest

Tue Dec 11, 2007 1:36 pm   



PAndy pisze:

Quote:
Pierwsze co mi przychodzi do
głowy - trzeba by użyć krańcówek odpornych na wilgoć ?

chyba nie bedzie tak zle - klasyczne mikroprzelaczniki maja konstrukcje
dosc odporna na czynniki atmosferyczne

Mikroprzełączniki ? A to nie przypadkiem nie pracuje rozwierając prąd
_roboczy_ silników ? Znaczy się te kilka A musi wytrzymać ( tak sobie
głośno myślę ).
Quote:

Chciałbym sobie podłubać dla samego podłubania, ale widzę że to takie
proste nie jest.

IMO krancowki to dobry kompromis miedzy zlozonoscia i efektem -
planowalem sobie dac jakis prosty uC + troche tranzystorow ale mi
przeszlo - doszedlem do wniosku ze przelaczniki sie sprawdza lepiej w
samochodzie

Jeśli już krańcówki, to mniej więcej gdzie fabrycznie są montowane ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

PAndy
Guest

Tue Dec 11, 2007 3:00 pm   



"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message
news:fjm0ah$ek$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Mikroprzełączniki ? A to nie przypadkiem nie pracuje rozwierając prąd
_roboczy_ silników ? Znaczy się te kilka A musi wytrzymać ( tak sobie
głośno myślę ).

Czasem nawet wiecej ale sa rozne mikroprzelaczniki no i sa tez
przekazniki :D

Quote:
Jeśli już krańcówki, to mniej więcej gdzie fabrycznie są montowane ?

ja planowalem zamontowac wylaczniki na mechanizmie podnosnika
u ciebie byc moze trzeba bedzie to powiazac z istniejacym mechnizmem
szyby - byc moze nie obejdzie sie tu bez wykrywania wzrostu pradu...
zatrzymanie mechnizmu powinno spowodowac dosc nagly wzrost pradu...

William
Guest

Wed Dec 12, 2007 6:40 am   



Z doświadczenia:
a) Układy bez funkcji "komfortu" mają tylko przełącznik. Po zatrzymaniu silnika prąd ogranicza dobrana rezystancja przewodów zasilających.
b) Drzwi z funkcją "komfortu" - przełącznik steruje moduł w którym są 2 przekaźniki i rezystor mierzący prąd.

PeJot
Guest

Wed Dec 12, 2007 7:27 am   



William pisze:
Quote:
Z doświadczenia:
a) Układy bez funkcji "komfortu" mają tylko przełącznik. Po zatrzymaniu silnika prąd ogranicza dobrana rezystancja przewodów zasilających.

I to działa ? Toż to najpodlejsze z możliwych rozwiązań.

Quote:
b) Drzwi z funkcją "komfortu" - przełącznik steruje moduł w którym są 2 przekaźniki i rezystor mierzący prąd.

Jakieś przykłady ( gotowce, ew. schematy ) ? Na razie skłaniam się ku
krańcówkom, chociaż mechanicznie to wydaje się trochę skomplikowane (
ale mechaniki to się akurat nie boję ).

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

PeJot
Guest

Wed Dec 12, 2007 10:34 am   



William pisze:
Quote:
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:fjnvbc$4td$1@nemesis.news.tpi.pl...
William pisze:
Z doświadczenia:
a) Układy bez funkcji "komfortu" mają tylko przełącznik. Po zatrzymaniu silnika prąd ogranicza dobrana rezystancja przewodów zasilających.
I to działa ? Toż to najpodlejsze z możliwych rozwiązań.

Działa. Silniczek ma "miękką" charakterystykę. Rozwiązanie jest tanie i działa. Przełączniki się wypalają po kilku latach uzytkowania a wówczas jest już po gwarancji.

Przełącznik kosztuje kilkanaście złotych, więc to nie problem. Bardziej
obawiałbym się o trwałość komutatora w silniku.

Quote:
b) Drzwi z funkcją "komfortu" - przełącznik steruje moduł w którym są 2 przekaźniki i rezystor mierzący prąd.
Jakieś przykłady ( gotowce, ew. schematy ) ? Na razie skłaniam się ku
krańcówkom, chociaż mechanicznie to wydaje się trochę skomplikowane (
ale mechaniki to się akurat nie boję ).

Możesz kupić sobie np. fiatowski. Dwa kable do silnika, dwa do przycisków, masa, zasilanie z przed i po stacyjce. W sumie 7 przewodów. Wewnątrz siedzi mały PIC, zasilacz do niego to rezystor + zenerka, dwa przekaźniczki i rezystor drutowy.


O, i to jest rozwiązanie, wygodniejsze niż krańcówki. Masz pod ręką nr
katalogowy, albo mniej więcej czego mam szukać i do jakiego modelu Fiata
? Jeden moduł obsługuje jedne drzwi ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

William
Guest

Wed Dec 12, 2007 10:50 am   



Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:fjnvbc$4td$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
William pisze:
Z doświadczenia:
a) Układy bez funkcji "komfortu" mają tylko przełącznik. Po zatrzymaniu silnika prąd ogranicza dobrana rezystancja przewodów zasilających.

I to działa ? Toż to najpodlejsze z możliwych rozwiązań.

Działa. Silniczek ma "miękką" charakterystykę. Rozwiązanie jest tanie i działa. Przełączniki się wypalają po kilku latach uzytkowania a wówczas jest już po gwarancji.

Quote:
b) Drzwi z funkcją "komfortu" - przełącznik steruje moduł w którym są 2 przekaźniki i rezystor mierzący prąd.

Jakieś przykłady ( gotowce, ew. schematy ) ? Na razie skłaniam się ku
krańcówkom, chociaż mechanicznie to wydaje się trochę skomplikowane (
ale mechaniki to się akurat nie boję ).

Możesz kupić sobie np. fiatowski. Dwa kable do silnika, dwa do przycisków, masa, zasilanie z przed i po stacyjce. W sumie 7 przewodów. Wewnątrz siedzi mały PIC, zasilacz do niego to rezystor + zenerka, dwa przekaźniczki i rezystor drutowy.

W nowszych projektach jest "sterownik drzwi" kontrolujący podnośnik, lusterka, centralny zamek.

PAndy
Guest

Wed Dec 12, 2007 11:17 am   



"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message
news:fjoaag$1ci$1@nemesis.news.tpi.pl...

Quote:
Przełącznik kosztuje kilkanaście złotych, więc to nie problem.
Bardziej obawiałbym się o trwałość komutatora w silniku.

dlatego wlasnie nie zdecydowalem sie na podnosniki uniwersalne - sa
naprawde dosc delikatne

Quote:
O, i to jest rozwiązanie, wygodniejsze niż krańcówki. Masz pod ręką nr
katalogowy, albo mniej więcej czego mam szukać i do jakiego modelu
Fiata ? Jeden moduł obsługuje jedne drzwi ?

zazwyczaj tak

William
Guest

Wed Dec 12, 2007 11:21 am   



Quote:
Przełącznik kosztuje kilkanaście złotych, więc to nie problem. Bardziej
obawiałbym się o trwałość komutatora w silniku.

Przed komutatorem pada zębatka.

Quote:
O, i to jest rozwiązanie, wygodniejsze niż krańcówki. Masz pod ręką nr
katalogowy, albo mniej więcej czego mam szukać i do jakiego modelu Fiata
? Jeden moduł obsługuje jedne drzwi ?

Szukaj "moduł komfortu" do szyb.

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Które elektryczne podnośniki szyb do samodzielnego montażu są najlepsze i sprawdzone?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map