Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next
Artur M. Piwko
Guest
Sat Jan 31, 2009 5:54 pm
In the darkest hour on Sat, 31 Jan 2009 14:58:43 +0100,
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> screamed:
Quote:
szukam kogos, kto ma taki (historyczny) komputerek Sinclair QL. Jest
tu ktos?
Obecny.
microdrive jeszcze dzialaja czy sie rozsypaly ze starosci ?
Dużo ich nie mam, ale odpukać działają wszystkie.
--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
[ 17:54:23 user up 11969 days, 5:49, 1 user, load average: 0.81, 0.61, 0.02 ]
Customer: A primitive life form at the bottom of the food chain.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sat Jan 31, 2009 7:22 pm
Hello WTC,
Saturday, January 31, 2009, 7:08:50 PM, you wrote:
Quote:
Pytanie było o QL a nie byle jaki z brzegu...
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam:
http://www.squadack.na.allegro.pl/
Andrzej Kmicic
Guest
Sat Jan 31, 2009 10:40 pm
adresss@poczta.pl pisze:
Quote:
szukam kogos, kto ma taki (historyczny) komputerek Sinclair QL. Jest
tu ktos?
Widziałem niedawno w piwnicy zyje chyba sobie ZX-81, słuchajcie szczytem
jaki pamietam i do dzis, (nie teraz juz wiem jak to zrobiono) był fakt
że na ten komputerek (uwaga całe 1024 bajty pamieci RAM) dzialała gra w
trybie grafiki wysokiej rozdzielczosci ze strategia, punktacją itd itd.
Jeżeli dobrze pamietam to było cos o górnikach Maniac Minner czy jakoś
tak. Ewenementem było to ze gra mieściła się w tych 1024 bajtach pamieci
RAM. Wiekszość gier wykorzystywała grafikę znakową i mozliwości
wbudowanego basica a tu rewelacja full HD wysokiej rozdzielczości

.
Osiągnieto wysoka rozdzielczość poprzez sprytne wykorzystanie fragmentów
tablicy znaków jako matryc punktowych. Na tamte czasy rewelacja. No i te
1024 bajty pamieci !!!
pozdr
AK
Darek R.
Guest
Sat Jan 31, 2009 11:59 pm
Andrzej Kmicic pisze:
Quote:
Widziałem niedawno w piwnicy zyje chyba sobie ZX-81, słuchajcie szczytem
jaki pamietam i do dzis, (nie teraz juz wiem jak to zrobiono) był fakt
że na ten komputerek (uwaga całe 1024 bajty pamieci RAM) dzialała gra w
trybie grafiki wysokiej rozdzielczosci ze strategia, punktacją itd itd.
Jeżeli dobrze pamietam to było cos o górnikach Maniac Minner czy jakoś
tak. Ewenementem było to ze gra mieściła się w tych 1024 bajtach pamieci
RAM. Wiekszość gier wykorzystywała grafikę znakową i mozliwości
wbudowanego basica a tu rewelacja full HD wysokiej rozdzielczości

.
Osiągnieto wysoka rozdzielczość poprzez sprytne wykorzystanie fragmentów
tablicy znaków jako matryc punktowych. Na tamte czasy rewelacja.
Do tej pory mam Timexa 1000 (klon ZX-81). Nie widziałem tej gry, ani
żadnej innej o większej rozdzielczości a na pewno bym to zapamiętał :(
Quote:
No i te
1024 bajty pamieci !!!
Było rozszerzenie (16 kB) dołączane do złącza krawędziowego. Drobne
poruszenie tego modułu, a nawet silniejsze tupnięcie w pobliżu
powodowało natychmiastowy zwis

Mimo to 16kB to był wypas.
--
Pozdrawiam,
Dariusz Rzońca
Artur M. Piwko
Guest
Sun Feb 01, 2009 12:32 am
In the darkest hour on Sat, 31 Jan 2009 23:59:25 +0100,
Darek R. <drzonca@poczta.onet.pl> screamed:
Quote:
RAM. Wiekszość gier wykorzystywała grafikę znakową i mozliwości
wbudowanego basica a tu rewelacja full HD wysokiej rozdzielczości

.
Osiągnieto wysoka rozdzielczość poprzez sprytne wykorzystanie fragmentów
tablicy znaków jako matryc punktowych. Na tamte czasy rewelacja.
Do tej pory mam Timexa 1000 (klon ZX-81). Nie widziałem tej gry, ani
żadnej innej o większej rozdzielczości a na pewno bym to zapamiętał :(
http://jswremakes.emuunlim.com/Systems/zx81%20&%20z88.htm
Quote:
No i te
1024 bajty pamieci !!!
Było rozszerzenie (16 kB) dołączane do złącza krawędziowego. Drobne
poruszenie tego modułu, a nawet silniejsze tupnięcie w pobliżu
powodowało natychmiastowy zwis

Mimo to 16kB to był wypas.
W ZX Spectrum kontakt złącza krawędziowego poprawili.
--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
[ 00:31:31 user up 11970 days, 12:26, 1 user, load average: 0.69, 0.50, 0.00 ]
A man is not complete until he is married -- then he is finished.
sundayman
Guest
Sun Feb 01, 2009 1:33 am
Quote:
No i te
1024 bajty pamieci !!!
przy czym kolega nie wspomniał, że te 1024 bajty zawierało w sobie też
pamięć obrazu, i wszystkie systemowe zmienne
Czyli na program pozostawało może połowa z tego - jak się pisało program (w
asemblerze rzecz jasna) to każdy bajt na wagę złota
Nie to co dzis, megabajty, gigabajty...
pozdr.
Andrzej Kmicic
Guest
Sun Feb 01, 2009 12:25 pm
Artur M. Piwko pisze:
Quote:
In the darkest hour on Sat, 31 Jan 2009 23:59:25 +0100,
Darek R. <drzonca@poczta.onet.pl> screamed:
RAM. Wiekszość gier wykorzystywała grafikę znakową i mozliwości
wbudowanego basica a tu rewelacja full HD wysokiej rozdzielczości

.
Osiągnieto wysoka rozdzielczość poprzez sprytne wykorzystanie fragmentów
tablicy znaków jako matryc punktowych. Na tamte czasy rewelacja.
Do tej pory mam Timexa 1000 (klon ZX-81). Nie widziałem tej gry, ani
żadnej innej o większej rozdzielczości a na pewno bym to zapamiętał :(
http://jswremakes.emuunlim.com/Systems/zx81%20&%20z88.htm
No i te
1024 bajty pamieci !!!
Było rozszerzenie (16 kB) dołączane do złącza krawędziowego. Drobne
poruszenie tego modułu, a nawet silniejsze tupnięcie w pobliżu
powodowało natychmiastowy zwis

Mimo to 16kB to był wypas.
W ZX Spectrum kontakt złącza krawędziowego poprawili.
Faktycznie musiało mnie ponieść, tak to była ta gra ale widocznie było
to juz w czasie kiedy dokładałem zrobiony przez siebie moduł 16kb (który
zreszta nigdy zbyt długo i pewnie nie działał. Tez widziałem ostatnio
tego pajaka w piwnicy, heh

. Ale na mur widziałem równie podobny
efekt w 1kbajcie również, nie pamietam co to było.
W linku jaki znalazłes do gry wyraznie piszą że to wersja na 16kbajtów
a wykorzystuje w zaleznosci od wersji od 8 do 12 kb. To i tak rewelacja
bo efekt wysokiej rozzdzielczości, gdzie ekran był tylko konsolowy to i
tak WIELKIE osiagniecie.
Trochę mi z tej "oszczędnosci" zostało, teraz piszac programy ZAWSSZE
mam ciagotki do skracania kodu a przeciez mozna dzis własnie na
megabajtach poszaleć. Równiez jak widzę efekty pisania stron
współczesnych programistów pisanych dla dla banków i firm których
zawartośc powinna być stricte uzytkowa i ergonomiczna a przeładowana
różnosciami wynosi średnio około 1Megabajta to mnie po prostu szlag
trafia.
pozdr
Ak
Sylwester Łazar
Guest
Sun Feb 01, 2009 4:43 pm
Quote:
różnosciami wynosi średnio około 1Megabajta to mnie po prostu szlag
trafia.
Tak pamiętam.
Ja miałem taki z modułem 64kB RAM.
Były tam takie przełączniki, które ustawiały ile ma być widoczne tej pamięci
i jak.
W latach 80-tych pierwszy raz miałem do czynienia z bankami pamięci, które
można było przełączać programowo.
To był mój pierwszy prawdziwy komputer, na którym pisałem pierwsze programy
w asemblerze.
Wpisywało się je do linii komentarza.
Najpierw trzeba byłą ją utworzyć (o odpowiedniej długości):
np.
10 REM xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
a potem w pętli instrukcją POKE wpisywało się te dane.
Mnemoniki to się na kartce zamieniało na bajty.
Mimo to widząc różnicę w prędkości takiego sprzętu BASIC vs. assembler -
uczyłem się go bardzo chętnie.
To było piękne. Ale to było tak ze 25 lat temu...
--
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
Robert_J
Guest
Mon Feb 02, 2009 10:04 am
Quote:
szukam kogos, kto ma taki (historyczny) komputerek Sinclair QL. Jest
tu ktos?
Moze sie zdarzyc ze ja mam, ale musialbym sprawdzic w piwnicy. A pytasz z
ciekawosci czy szukasz go? Jak okaze sie ze mam to moge wyslac

. Nawet
chyba stacje dyskietek do niego posiadam

. I jakas gruba dokumentacje...
Adam Jurkiewicz
Guest
Mon Feb 02, 2009 10:30 am
Sylwester Łazar wrote:
Quote:
Ja miałem taki z modułem 64kB RAM.
Były tam takie przełączniki, które ustawiały ile ma być widoczne tej pamięci
i jak.
W latach 80-tych pierwszy raz miałem do czynienia z bankami pamięci, które
można było przełączać programowo.
U mnie w szafie leży działający ZX+ z pełnym wypasem jak na tamte czasy,
dorobiłem tyle, rzeczy w środku, że ledwo się zamyka, bankowanie (80KB),
AY, regulowany autofire

, wstrzymywanie pracy procesora, zwalnienie,
z każdej strony obudowy jakieś inne wyjście. Po prostu czegotoniemający
Speccy

Tak teraz na to patrzę to się przerażam, a najlepsze, że to
wszystko działało :)
Quote:
To był mój pierwszy prawdziwy komputer, na którym pisałem pierwsze programy
w asemblerze.
Klasyka gatunku, i tych ponad 400 instrukcji w asmie

Teraz na picu mam ~30 :D
Pozdrawiam,
AJ
--
Adam Jurkiewicz
www:
http://www.protronik.pl/
Krzysztof Tabaczynski
Guest
Mon Feb 02, 2009 11:56 am
Użytkownik "Adam Jurkiewicz" <imie.nazwisko@p.......k.pl> napisał w
wiadomości news:gm6eft$pdr$1@polsl.pl...
Quote:
Sylwester Łazar wrote:
Ja miałem taki z modułem 64kB RAM.
Były tam takie przełączniki, które ustawiały ile ma być widoczne tej
pamięci
i jak.
W latach 80-tych pierwszy raz miałem do czynienia z bankami pamięci,
które
można było przełączać programowo.
U mnie w szafie leży działający ZX+ z pełnym wypasem jak na tamte czasy,
dorobiłem tyle, rzeczy w środku, że ledwo się zamyka, bankowanie (80KB),
AY, regulowany autofire

, wstrzymywanie pracy procesora, zwalnienie,
z każdej strony obudowy jakieś inne wyjście. Po prostu czegotoniemający
Speccy

Tak teraz na to patrzę to się przerażam, a najlepsze, że to
wszystko działało :)
To był mój pierwszy prawdziwy komputer, na którym pisałem pierwsze
programy
w asemblerze.
Klasyka gatunku, i tych ponad 400 instrukcji w asmie

Teraz na picu mam
~30
Jakich 400? Kod operacji był 8 bitowy...
Nawet w assemblerze IBM 360/370 kod
instrukcji też był i jest 8 bitowy.
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Nie każdy Żywiec to piwo...
Sylwester Łazar
Guest
Mon Feb 02, 2009 1:01 pm
Użytkownik "Krzysztof Tabaczynski" <ktabaczynski@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:gm6jhu$9rv$1@achot.icm.edu.pl...
Quote:
Klasyka gatunku, i tych ponad 400 instrukcji w asmie

Teraz na picu
mam
~30 :D
Jakich 400? Kod operacji był 8 bitowy...
Nawet w assemblerze IBM 360/370 kod
instrukcji też był i jest 8 bitowy.
No i 8-bitów nie wystarczało w Z80.
Dlatego dodano prefiksy.
http://www.spectrum.8bit.pl/pl/spectrum/z80cpu/z80cpu.htm#listarozkazow
--
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
Sylwester Łazar
Guest
Mon Feb 02, 2009 1:11 pm
Quote:
Klasyka gatunku, i tych ponad 400 instrukcji w asmie

Teraz na picu mam
~30 :D
Pozdrawiam,
AJ
E tam...
w dsPIC to już takie prawie DJNZ mamy :-)
--
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
Krzysztof Tabaczynski
Guest
Mon Feb 02, 2009 1:34 pm
Użytkownik "Sylwester Łazar" <goalpropl@alpro.pl> napisał w wiadomości
news:gm6np4$9j0$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
Użytkownik "Krzysztof Tabaczynski" <ktabaczynski@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:gm6jhu$9rv$1@achot.icm.edu.pl...
Klasyka gatunku, i tych ponad 400 instrukcji w asmie

Teraz na picu
mam
~30 :D
Jakich 400? Kod operacji był 8 bitowy...
Nawet w assemblerze IBM 360/370 kod
instrukcji też był i jest 8 bitowy.
No i 8-bitów nie wystarczało w Z80.
Dlatego dodano prefiksy.
http://www.spectrum.8bit.pl/pl/spectrum/z80cpu/z80cpu.htm#listarozkazow
No to bardzo przepraszam.
Ja się zatrzymałem na poziomie 8085...
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Nie każdy Żywiec to piwo...
Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next