Dariusz Zolna
Guest
Fri Aug 24, 2007 10:53 pm
W jaki sposób zorganizowana jest pamięć obrazu w LCD 128x64 (z dwoma
KS0108) ? Czy dobrze zrozumiałem że tak:
- ekran podzielony jest na 2 połówki, prawą i lewą, każda obsługiwana
przez jeden sterownik, który wybiera się ustawiając linie CS1 i CS2
- każda połówka podzielona jest na 8 linii po 64 bajty
- każdy bajt takiej linii to 8 pikseli, najmłodszy bit określa najwyżej
położony piksel
Jeśli jest jak powyżej, to czy po wybraniu połówki ekranu i pierwszego
na niej adresu, wysyłając kolejno 512 bajtów wypełnię ją od lewego
górnego, do prawego dolnego narożnika?
Jeśli nie, to jak najsprawniej skopiować bufor z RAM na ekran (AVR)?
Kombinuję na różne sposoby i nie wiem w którym momencie się gubię - czy
w kodzie na PC który konwertuje i wysyła bitmapę, czy na AVR który ją
odbiera i wysyła na LCD.
Dariusz Żołna
CosteC
Guest
Fri Aug 24, 2007 11:00 pm
Quote:
W jaki sposób zorganizowana jest pamięć obrazu w LCD 128x64 (z dwoma
KS0108) ? Czy dobrze zrozumiałem że tak:
- ekran podzielony jest na 2 połówki, prawą i lewą, każda obsługiwana
przez jeden sterownik, który wybiera się ustawiając linie CS1 i CS2
- każda połówka podzielona jest na 8 linii po 64 bajty
- każdy bajt takiej linii to 8 pikseli, najmłodszy bit określa najwyżej
położony piksel
A nie tak że bajt to 8 pixli w linii? (nie pamiętam już)
Quote:
Jeśli jest jak powyżej, to czy po wybraniu połówki ekranu i pierwszego
na niej adresu, wysyłając kolejno 512 bajtów wypełnię ją od lewego
górnego, do prawego dolnego narożnika?
Jeśli nie, to jak najsprawniej skopiować bufor z RAM na ekran (AVR)?
Kombinuję na różne sposoby i nie wiem w którym momencie się gubię - czy
w kodzie na PC który konwertuje i wysyła bitmapę, czy na AVR który ją
odbiera i wysyła na LCD.
Dlatego jak pisałem to najpierw sterowałem wyświetlaczem z PC
Dariusz Zolna
Guest
Fri Aug 24, 2007 11:22 pm
Dariusz Zolna pisze:
Quote:
W jaki sposób zorganizowana jest pamięć obrazu w LCD 128x64 (z dwoma
KS0108) ?
Ok, problem rozwiązany, na AVR było ok (czyli dobrze zrozumiałem
organizację pamięci obrazu), źle przygotowywałem dane na PC. Pomogło
wygenerowanie charakterystycznego wzorca (na przemian pełne wypełnienie
i pikselowa szachownica), zorientowałem się dzięki temu w jaki sposób
mam przemieszane dane.
Dariusz Żołna