Fan
Guest
Mon May 17, 2004 7:22 pm
Witam
Przepraszam jezeli NTG, ale odpowiedzniejszej grupy
w hierarchii news nie znalazlem.
Nurtuje mnie pytanie o koszt-oplacalnosc transportu przy
wykorzystaniu silnikow elektrycznych i akumulatorow.
Pytanie dosc na czasie biorac pod uwage aktualne cenach paliwa.
Konktretne pytanie:
Jaki jest kosz naladowania akumulatora: 24V/7~12Ah
Sprawa dotyczy akumulatorow w elektryczynm skuterze.
Pozdrawiam
SP9LWH
Guest
Mon May 17, 2004 7:32 pm
Użytkownik "Fan" <N@N.N> napisał w wiadomości
news:c8b784$325$1@korweta.task.gda.pl...
Quote:
Jaki jest kosz naladowania akumulatora: 24V/7~12Ah
A oszacuj sobie:-)
12Ah ma 24V*12Ah=288Wh
Aby go naładować musisz dostarczyć o około połowę więcej, czyli trochę ponad
0,4kWh
Po ile u Ciebie prąd ? Po 30gr ? To zapłacisz 12gr za sam prąd
A teraz ile kosztuje pomieszczenie akumulatorowni, ładowarki, operator
ładowarek ???
J.F.
Guest
Mon May 17, 2004 9:01 pm
On Mon, 17 May 2004 22:22:03 +0200, Fan wrote:
Quote:
Nurtuje mnie pytanie o koszt-oplacalnosc transportu przy
wykorzystaniu silnikow elektrycznych i akumulatorow.
Pytanie dosc na czasie biorac pod uwage aktualne cenach paliwa.
Konktretne pytanie:
Jaki jest kosz naladowania akumulatora: 24V/7~12Ah
7*24=0.17 kWh
Zakladajac zaledwie 50% sprawnosci prostownika i 40gr/kWh wychodzi
jakies 13 gr

Dolicz 20 gr za wymiane akumulatorow po 300 cyklach
.... o ile az tyle wytrzymaja.
Tyle ze silnik benzynowy spala od 250g/kWh, powiedzmy ze tu byloby
350, co teoretycznie daje 80ml benzyny na 0.17kWh, czyli 31 gr.
Tyle teorii, praktyka moze wygladac inaczej.
J.
SP9LWH
Guest
Mon May 17, 2004 9:17 pm
Uzytkownik "J.F." <jfox_nospam@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
news:ircia0l0dod4c94gm6aiuh2uirr7jhgae1@4ax.com...
Quote:
Tyle teorii, praktyka moze wygladac inaczej.
Praktyka pokzauje, ze auta elektryczne maja ograniczone zastosowanie:-)
Oboz wózków akumulatorowych w halach fabrycznych Melexy i skutery to
ewenementy:-)