Szymon_M
Guest
Sat Sep 25, 2004 7:05 pm
Witam .. ostatnio zadawalem podobne pytaina ale nikt nie odpowiada ...
nie wiem do końca kiedy powinno sie stosowac w sprzęcie audio ( i w jakich
miejscach) kondensatory separujace .. czy trzeba wycinac element pradu
stalego w kazdym nerwalgicznym punkcie toru audio ( np operacyjny=koncowka)
czy tylko miedzy oddzielnymi urzadzeniami?? (zrodlo >> wzmacniacz)
Marek Dzwonnik
Guest
Sat Sep 25, 2004 7:13 pm
Użytkownik "Szymon_M" <szymonmark@wp.pl> napisał w wiadomości
news:cj4j88$p9q$1@nemesis.news.tpi.pl
Quote:
Witam .. ostatnio zadawalem podobne pytaina ale nikt nie odpowiada ...
nie wiem do końca kiedy powinno sie stosowac w sprzęcie audio ( i w
jakich miejscach) kondensatory separujace .. czy trzeba wycinac
element pradu stalego w kazdym nerwalgicznym punkcie toru audio ( np
operacyjny=koncowka) czy tylko miedzy oddzielnymi urzadzeniami??
Nie da się odpowiedzieć jedną regułką. Mając kilka stopni wzmocnienia,
trzeba spojrzeć na schemat i ocenić:
- czy poprzedzający stopień wnosi do sygnału składową stałą i jaką?
- czy stopień sterowany może pracować przy takim poziomie składowej stałej
na wejściu i jakie to będzie miało dla niego konsekwencje ( np. czy nie
zmieni punktu pracy? czy nie spowoduje ograniczenia zakresu dynamiki? )
Poza tym szeregowe pojemności zawężają przenoszone pasmo od dołu, zatem
trzeba je uwględniać licząc paramtery całego toru.
--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)
Waldemar Krzok
Guest
Sat Sep 25, 2004 7:18 pm
Szymon_M wrote:
Quote:
nie wiem do końca kiedy powinno sie stosowac w sprzęcie audio ( i w jakich
miejscach) kondensatory separujace .. czy trzeba wycinac element pradu
stalego w kazdym nerwalgicznym punkcie toru audio ( np
operacyjny=koncowka) czy tylko miedzy oddzielnymi urzadzeniami?? (zrodlo
wzmacniacz)
kondensatory separujące wstawić trzeba tam, gdzie masz składową stałą, a jej
nie chcesz mieć lub tam, gdzie masz różne potencjały składowej stałej.
Potrzebujesz je na przykład, gdy masz zasilanie niesymetryczne, choć jak
się człowiek uprze, to też z tego można wybrnąć. Zauważ, że są tory audio,
gdzie takowych kondensatorów wogóle nie ma.
Waldek
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sat Sep 25, 2004 8:07 pm
Hello Marek,
Saturday, September 25, 2004, 10:13:50 PM, you wrote:
Quote:
Witam .. ostatnio zadawalem podobne pytaina ale nikt nie odpowiada ...
nie wiem do końca kiedy powinno sie stosowac w sprzęcie audio ( i w
jakich miejscach) kondensatory separujace .. czy trzeba wycinac
[...]
Quote:
Poza tym szeregowe pojemności zawężają przenoszone pasmo od dołu, zatem
trzeba je uwględniać licząc paramtery całego toru.
Oprócz ograniczenia pasma wprowadzają również przesunięcia fazowe i to
wcale niemałe - dla częstotliwości granicznej 45 stopni...
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Szymon_M
Guest
Sun Sep 26, 2004 1:33 pm
Quote:
Nie da się odpowiedzieć jedną regułką. Mając kilka stopni wzmocnienia,
trzeba spojrzeć na schemat i ocenić:
- czy poprzedzający stopień wnosi do sygnału składową stałą i jaką?
- czy stopień sterowany może pracować przy takim poziomie składowej stałej
na wejściu i jakie to będzie miało dla niego konsekwencje ( np. czy nie
zmieni punktu pracy? czy nie spowoduje ograniczenia zakresu dynamiki? )
Poza tym szeregowe pojemności zawężają przenoszone pasmo od dołu, zatem
trzeba je uwględniać licząc paramtery całego toru.
w takim razie wroce do sedna .. sprawa wyglada tak:
zrodlo>>K(1)>>>>K(2)>>1.ne5534>>K>>tlumienie (potencjometr 50k) >> lm3875
......................>>K(2)>>2.ne 5534>> K>>tlu.>> lm3875
....
....
.....................>>>K(2)>>6(szósty, nie szesc) ne 5534>>K>>tlu>> lm3875
wszystkie segmenty maja oddzielne zasilanie zwiazane tylko masa (+/-15 i
+/-35)
pytanie w ktorych miejscach oznaczonych "K" powinny byc kondensatory oraz
czy starczy K1 czy musi byc szesc K2(do kazdego osobno) (sygnal do wzm op.
rownolegle)