Goto page 1, 2 Next
Marek
Guest
Sun Sep 13, 2009 1:39 pm
zastanawiam się nad wyborem kamery w cenie do 4000- 4200 zł.
Myślałem o:
http://www.e-cyfrowe.pl/sony-hdr-xr200ve-kamera-cyfrowa-p-10434.html
ale gdzieś przeczytalem, że ten tryb 1920 *1080 jest interpolowany z
niższej rozdxzielczości (TRUE ???) ni i w specyfikacji jest, że film jest
nagrywany z przeplotem (1080i).
Trafiłem na opis:
http://www.e-cyfrowe.pl/sony-hdr-cx505ve-kamera-cyfrowa-p-13416.html
Piszą tam: "full Hd Full HD 1920x1080 w formacie AVCHD" ale niżej w opisie
jest, że nagrywa 1080i. Czyli jak to jrst z tym full HD ? Ma być bez
przepltu czy z przeplotem ?
Czy warto dopłacić do 1080p (jaki model ?) czy 1080i jest wystarczającym
standardem ? Chodzi tu o jakośc materiału wyjściwego, ale i o późniejszą
edycję zgranego materiału (opraz bz przeplotu łatwiej edystować
/konwertowac ?)Z drugiej strony czasem bedzie trzeba to odtworzyć na
zwykłym telewizorze. Są jakieś ograniczenia ?
Przemek
Guest
Sun Sep 13, 2009 6:18 pm
Użytkownik "Marek" <marek.grupy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[quote:c17241c00f]jest, że nagrywa 1080i. Czyli jak to jrst z tym full HD ? Ma być bez
przepltu czy z przeplotem ?
[/quote:c17241c00f]
Obraz bez przeplotu jest lepszy niż z przeplotem.
720p jak udowadniają na wielu forach jest lepszy niż 1080i (p - bez
przeplotu, i - z przeplotem).
Najlepszy jest 1080p, ale niewiele odbiorników jest w stanie go wyświetlić,
a jak są, to często i tak robią to w trybie 1080i. IMHO najlepiej popatrz co
umie Twój tv i do tego się stosuj.
Przem
Marek
Guest
Sun Sep 13, 2009 9:30 pm
IMHO najlepiej popatrz co
[quote:c5a01794e8]umie Twój tv i do tego się stosuj.
Przem
[/quote:c5a01794e8]
To jest taki trochę przyszłościowy zakup=teraz mój tv niewiele potrafi

.
Zastanawia mnie /w recenzjach/ duży poziom szumów kamery sony przy słabym
oświetleniu (bez definicji, co jest słabym oświetleniem

) . Może wziąć
coś canona ?
Waldemar Krzok
Guest
Sun Sep 13, 2009 10:31 pm
Przemek wrote:
[quote:5a0c4ab85f]Użytkownik "Marek" <marek.grupy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
jest, że nagrywa 1080i. Czyli jak to jrst z tym full HD ? Ma być bez
przepltu czy z przeplotem ?
Obraz bez przeplotu jest lepszy niż z przeplotem.
720p jak udowadniają na wielu forach jest lepszy niż 1080i (p - bez
przeplotu, i - z przeplotem).
Najlepszy jest 1080p, ale niewiele odbiorników jest w stanie go
wyświetlić, a jak są, to często i tak robią to w trybie 1080i. IMHO
najlepiej popatrz co umie Twój tv i do tego się stosuj.
[/quote:5a0c4ab85f]
Potwierdzam. Mam w kablu programy w 720p i 1080i. Te pierwsze sa duzo
ostrzejsze, szczegolnie przy obrazach dynamicznych. 1080p nie widzialem, bo
w kablu u nas nie ma, a Niebieskiego Promienia jeszcze nie mam. W kazdym
razie telewizor by potrafil

.
Co do edycji, to wsio ryba. Nie bedziesz chyba cial na poziomie ramki, a
nawet jesli tak, to programy edycyjne to na ogol uwzgledniaja.
Aha, kolega Marek powinien najpierw sobie sprawic nowa klawiature, bo
straszne litrowki sie robia.
Coby nie bylo: nie mam pliterek, bo siedze na wrogim komputerze
Waldek, JSC Houston,TX
Marek Lewandowski
Guest
Mon Sep 14, 2009 8:40 am
On Sep 13, 2:39 pm, Marek <marek.gr...@poczta.onet.pl> wrote:
[quote:d70b03b51f]Piszą tam: "full Hd Full HD 1920x1080 w formacie AVCHD" ale niżej w opisie
jest, że nagrywa 1080i. Czyli jak to jrst z tym full HD ? Ma być bez
przepltu czy z przeplotem ?
[/quote:d70b03b51f]
Full HD to rozdzielczość 1920x1080. Przeplot to zupełnie osobna
sprawa.
[quote:d70b03b51f]Czy warto dopłacić do 1080p (jaki model ?) czy 1080i jest wystarczającym
standardem ?
[/quote:d70b03b51f]
Czy warto dopłacać do pickupa, czy kabriolet mi wystarczy?
Do czego chcesz używać materiału z kamery? Jeśli to ma trafiać na DVD
czy BD, to potrzebujesz przeplotu, bo po cholerę Ci 2x za wysoka
rozdzielczość w 2x za niskiej FPS? Normalny TV HD pracuje w "50fps x
1920x540" (1080i). Ruchomy obraz jest płynniejszy, niż przy "25fps x
1920x1080" (1080p). Zrobienie DVD z progresywnego materiału jest już w
ogóle drapaniem się w lewe ucho prawą stopą.
Natomiast jeśli materiał ma być przeznaczony do prezentacji na
komputerach, przez rzutniki multimedialne itp., albo wręcz ma stanowić
surowiec do produkcji kinowej (względnie transfer na taśmę filmową) to
praca w 1080p będzie preferowana - z wszystkimi swoimi zadami i
waletami.
Jasne, idealnie to kamera powinna mieć możliwość wyboru trybu i do
tego jeszcze wspierać 24fps dla kina - ale może być problem z
funduszami (4kPLN). Ja miałem wybór (ograniczony budżetem, nie
dostępnością na rynku) pomiędzy 3ccd w 1080i a 1ccd 1080i/p i wybrałem
to pierwsze, obraz po konwersji na progresywny w postprocesie
(deinterlacing) wygląda wystarczająco dobrze, żeby mnie zadowolić.
Marek
Marek
Guest
Mon Sep 14, 2009 3:17 pm
Quote:
funduszami (4kPLN). Ja miałem wybór (ograniczony budżetem, nie
dostępnością na rynku) pomiędzy 3ccd w 1080i a 1ccd 1080i/p i wybrałem
to pierwsze, obraz po konwersji na progresywny w postprocesie
czyli w starciu sony hdr xr 200ve (cmos) vs panasonic hs 100 (3 mos)
wygrałby panasonic ? Bo do tych kamer (nie wiem, czy słusznie) zawęziłem
wybór.
Marek Lewandowski
Guest
Mon Sep 14, 2009 5:40 pm
On Sep 14, 4:17 pm, Marek <marek.gr...@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
funduszami (4kPLN). Ja miałem wybór (ograniczony budżetem, nie
dostępnością na rynku) pomiędzy 3ccd w 1080i a 1ccd 1080i/p i wybrałem
to pierwsze, obraz po konwersji na progresywny w postprocesie
czyli w starciu sony hdr xr 200ve (cmos) vs panasonic hs 100 (3 mos)
wygrałby panasonic ? Bo do tych kamer (nie wiem, czy słusznie) zawęziłem
wybór.
odpowiem Ci wieczorem, bo w pracy nie mogę poguglać co to za jedne
dokładnie.
(też) Marek
Marek
Guest
Mon Sep 14, 2009 7:21 pm
Quote:
- na korzyść Panasonica:
+ 3 przetworniki (!!!)
+ SD
Dzieki.
Zakstanwiam sięjeszcze nad statywem. Będzie stał na tym D500 lub ta kamera.
I tu ma takie typy:
http://www.e-cyfrowe.pl/velbon-statyw-sherpa-750-p-621.html
a
http://www.e-cyfrowe.pl/velbon-statyw-video-dv-6000-p-7824.html
Sherpa 750 zaczyna się od 28 cm, czyli w dowolnych krzakach można focic
pająki, DV 700 ma łożysko olejowe, więc mozna płynnie filmować, choć tego
jeszcze ne robiłem, wieć nie wiem jak to będzie w praktyce. Co radzisz ?
Będę wdzięczny za odpowiedź
Marek
Marek
Guest
Mon Sep 14, 2009 7:29 pm
Quote:
Zakstanwiam sięjeszcze nad statywem. Będzie stał na tym D500 lub ta kamera.
D5000
Marek Lewandowski
Guest
Mon Sep 14, 2009 7:40 pm
On Sep 14, 4:17 pm, Marek <marek.gr...@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
funduszami (4kPLN). Ja miałem wybór (ograniczony budżetem, nie
dostępnością na rynku) pomiędzy 3ccd w 1080i a 1ccd 1080i/p i wybrałem
to pierwsze, obraz po konwersji na progresywny w postprocesie
czyli w starciu sony hdr xr 200ve (cmos) vs panasonic hs 100 (3 mos)
wygrałby panasonic ? Bo do tych kamer (nie wiem, czy słusznie) zawęziłem
wybór.
Nie mając żadnej z nich w ręku, natomiast używając na codzień
Panasonic HDC-SX5 (2 modele przed "Twoim"):
- na korzyść Panasonica:
+ 3 przetworniki (!!!)
+ SD
+ normalny LCD i obsługa przez przyciski
+ pierścień ogniskowania (elektroniczny, ale zawsze) na obiektywie
+ 24p (24fps progressive)
+ wejście na zewnętrzny mikrofon
+ wizjer (nie tylko klap-LCD)
+ 2h nagrania na małym i 4h nagrania na dużym akku
- na korzyść Sony:
+ wbudowany GPS
+... skończyły mi się pomysły.
Na Twoim miejscu rozważyłbym jeszcze SD100 Panasonica (bez HDD). Karty
po 16 i więcej GB są tanie, za to kamera jest odporniejsza
mechanicznie i jak Ci (nie daj Boże) zaj*.*ią na urlopie, to nagrania
na kartach masz "w suchym", a tak, to jak Ci spadnie albo zamoknie
dysk na końcu, to wszystko idzie się *.*ić. Za to HDD daje nieco
większą kamerę, którą się wygodniej trzyma (ja np. lubię w mojej SX5
napęd mini-dvd za to, że jest, tj. tworzy wygodny uchwyt, mimo, że dvd
nie używam jako nośnika do nagrań).
Marek
J.F.
Guest
Mon Sep 14, 2009 9:22 pm
On Mon, 14 Sep 2009 20:29:50 +0200, Marek wrote:
Quote:
Zakstanwiam sięjeszcze nad statywem. Będzie stał na tym D500 lub ta kamera.
D5000
Zobacz czy nie lepiej 5D
http://www.vimeo.com/6453063
Mniejsza o tresc i forme, ale jaka jakosc.
J.
Adam Dybkowski
Guest
Mon Sep 14, 2009 10:03 pm
Marek pisze:
Quote:
Velbon? To już pierwszy z brzegu Manfrotto będzie lepszy.
--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.
Marek Lewandowski
Guest
Mon Sep 14, 2009 11:40 pm
On Sep 14, 10:22 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
powiem tak: mnie (nie ja pytałem!) 5d mk II kusił ostro, niezależnie
od video.
JEDNAKOWOŻ należy położyć nacisk na to, że to jest rozwiązanie prawie
wyłącznie dla filmów nazwijmy to - reżyserowanych.
Rozchodzi się tu mianowicie o:
- TYLKO 30fps. Znaczy, nie ma możliwości pracy w 25p, 50i ani niczym
choćby zdalnie przypominającym PAL. Transfer na PAL-DVD czy PAL-BD
jest wysoce problematyczny.
- mała głębia ostrości jest fajna fotograficznie i daje bardzo duże
możliwości separacji tematu od tła, ale jeśli kamera ma służyć
częściej do kręcenia tak zwanych ujęć ogólnych, czyli osób w ruchu,
ale nie współpracujących z operatorem, to zapanowanie nad ostrością
grozi dostaniem zajoba. Zwłaszcza przy gorszych warunkach oświetlenia.
Jest to już radość na kółkach przy foto, podniesiona do kwadratu gdy
trzeba to mieć w garści w czasie rzeczywistym.
- udźwiękowienie filmu musi odbywać się niezależnie od nagrania video.
5D wprawdzie nagrywa dźwięk, ale o ile jakość obrazu jest
nieprawdopodobna, to o tyle jakość dźwięku pozostawia wszystko do
życzenia, a poza tym ujęcie nie może przekroczyć 12 minut (4GB pliku).
- rolling shutter czyli wielka radość(tm) przy panningu.
Ale obraz przy powolnych scenach - miodzio...
(za to olewając video - jest to super puszka i tylko nie mogę sam
przed sobą uzasadnić wywalenia 2kEuro na upgrade z 20D)
Marek
Marek Lewandowski
Guest
Mon Sep 14, 2009 11:40 pm
On Sep 14, 8:21 pm, Marek <marek.gr...@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Zakstanwiam sięjeszcze nad statywem. Będzie stał na tym D500 lub ta kamera.
I tu ma takie typy:
Oba spod ciemnej gwiazdy.
Manfrotto 055B Pro + 322RC2 jeśli ma być wygodnie i przy foto i przy
video.
Marek
Marek
Guest
Tue Sep 15, 2009 8:44 am
Quote:
Oba spod ciemnej gwiazdy.
Manfrotto 055B Pro + 322RC2 jeśli ma być wygodnie i przy foto i przy
video.

Mógłbyś to rozwinąć ? W statywach moje doświadczenia kończą się na statywie
do ZENITH-a

/kila rurek od namiotu + sruba

/
Goto page 1, 2 Next