Goto page Previous 1, 2
tomi
Guest
Sat Jan 30, 2010 8:35 pm
kilokitu wrote:
Quote:
On 29 Sty, 14:20, tomi <zoniek-usun-to-s...@gazeta.pl> wrote:
Gdzie mogę nabyć dobre zaciski z mocną sprężyną ?
A ja zrobiłem zupełnie inaczej. Kupiłem kiepskie, tanie zaciski.
Ale pomyślałem zanim połączyłem je z kablem.
Zrobiłem to w taki sposób, że przewód przechodzi przez cały zacisk i
sięga aż do samej szczęki zacisku.
Teraz jak łączę akumulatory to do klem bezpośrednio dotykają się
obcynowane przewody miedziane a nie jakieś stalowe szczęki. Nie ma
strat napięcia na dodatkowych stykach i stalowych szczękach.
o to jest dobry pomysł!
polecili mi takie zaciski masowe:
http://www.4weld.pl/galerie/6/67f7c1e37c18aa4b8c287184fe15d8935018.jpg
http://www.arweld.net/121,zacisk-masowy-400a.html
wewnątrz jest miedź po obu stronach i przewód dołącza się na końcu
zacisków, bezpośrednio do miedzianych docisków
Verox
Guest
Sat Jan 30, 2010 10:37 pm
On Fri, 29 Jan 2010 22:57:13 +0100, kogutek napisał:
Quote:
Moją uwagę przykuły kable rozruchowe za 500 zł. Grube żyły. Super krokodylki. W
niczym nie podobne do krokodylków na ogólnie dostępnych kablach. Kup sobie takie
rolsy wśród kabli.
No i jak basy przenoszą ;-)
MSPANC
--
[tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free. op. Tomek
TERRANova
Guest
Sun Jan 31, 2010 3:39 pm
Quote:
nie chce mi się czytać takich psychologicznych wywodów,
nie mam starego rzęcha, ja naprawiam elektronikę w autach, ostatnio często
mam wyjazdy do odpalania na kablach - stałym klientom się nie odmawia.
zadałem konkretne pytanie: gdzie kupić SPRAWDZONE kable/zaciski, jeśli
znasz to podaj mi sklep/producenta/model (o cenie nie pytałem!), jeśli nie
znasz to daruj sobie te wypociny i zajmij się czymś pożytecznym...
To moze po pierwsze zadalbys to pytanie na odpowiedniej grupie np. jakiejs
samochodowej. A tak kolejne posty i olejne zasmiecanie grupy tematami
zupelnie niezwiazanymi....
Zbyszek
Guest
Sun Jan 31, 2010 8:35 pm
A ja kiedyś kupiłem w markecie chińskie.
Po zewnętrznej średnicy przewodu myślałem, że mają przekrój około 16mm^2.
Okazało się około 2,5mm^2. Jednak po ich podlutowaniu do zacisków sprawują się
nieźle. Kilka razy odpalałem już tej zimy samochód z nich bez żadnych przygód.
W moim przypadku samochód jest już 13 letni. Stoi najczęściej przez cały
tydzień na parkingu i jest używany tylko w weekend. Więc nie piszcie o
wspaniałych akumulatorach bo sam alarm przez tydzień łyknie trochę Ah tak, że
akumulator przez całą zimę jest permanentnie niedoładowany.
Zbyszek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
PeJot
Guest
Sun Jan 31, 2010 11:19 pm
tomi pisze:
Quote:
Tanie i dobre - kupiłem tanie kable z marketu a teraz muszę zrobić dobre
kable.
Mam zamiar wykorzystać przewód spawalniczy 35mm lub 50mm i porządne
zaciski.
Gdzie mogę nabyć dobre zaciski z mocną sprężyną ?
Kilka lat temu zrobiłem kable o raptem przekroju 8 mm^2 ( 2 x 4 mm^2,
takie były pod ręką ), z tanimi zaciskami i w parę samochodów udało się
tchnąć życie.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
William Bonawentura
Guest
Mon Feb 01, 2010 8:44 am
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
news:hk4vm6$vog$2@news.onet.pl...
Quote:
Kilka lat temu zrobiłem kable o raptem przekroju 8 mm^2 ( 2 x 4 mm^2,
takie były pod ręką ), z tanimi zaciskami i w parę samochodów udało się
tchnąć życie.
Powiedzmy, że kable to 2x2m i chcemy mieć przy 300A spadek do 2V. Wychodzi
na to, że potrzeba co najmniej 10mm2. To, że często udaje się odpalić autko
również marketowymi 2,5mm2 wynika z tego, że akumulator nie jest całkowicie
"padnięty".
Goto page Previous 1, 2